Joku on toteuttanu mun ng-satku/og-kolkki-a-pilari-idean
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 81#p852981
Tekee kyllä häijyn ilmeen. Tosin tuolla linkkisi takana viittaat ng9-5 faceliftaukseen, mutta henkilökohtaisesti ekana tuli mieleen Aero-X vivahteetRattivaihde kirjoitti:Joku on toteuttanu mun ng-satku/og-kolkki-a-pilari-idean
Rattivaihde kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5166401
Joku on toteuttanu mun ng-satku/og-kolkki-a-pilari-idean
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 81#p852981
Liikkeitä saa kiusata joten olin eka m*lkku, joka kysyyippe kirjoitti:Rattivaihde kirjoitti:http://www.nettiauto.com/saab/900/5166401
Joku on toteuttanu mun ng-satku/og-kolkki-a-pilari-idean
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 81#p852981
Mitenköhän tuo NG900 on tehty, kun mainitaan että toimii sekä RE85:lla että bensalla?
Veikkaisin, että ei Nordicilla noin sanota vaan jobbari ainoastaan kerää levitettä leivälle. Voisin kuvitella, että kombinaatio Saab + viriviri + E85 rampautus ei kovin suurta yleisöä kiinnosta ostomieles eli parempi kusettaa (mitä autokauppa kyl onki varsinki ku myydään 20 vuotta vanhaa romua) flexifuelilla ja huolettomilla mittarikäynneillä (kiva kuu saa neljästä pistoolista arpoa vaikka vuorotellen jokasesta)ippe kirjoitti:Jos Nordicilta oikeasti sanoivat noin, niin mitenköhän Nordicin softat ylipäätään on tehty?
Noh, mulla oli Nordicin stage 5 paketti. Ei toiminut, tosin oli vanha ohjelma. Tänä päivänä varmaan osaavat tehdä melko hyviä.ippe kirjoitti:Jos Nordicilta oikeasti sanoivat noin, niin mitenköhän Nordicin softat ylipäätään on tehty?
lepisto89 kirjoitti:Noh, mulla oli Nordicin stage 5 paketti. Ei toiminut, tosin oli vanha ohjelma. Tänä päivänä varmaan osaavat tehdä melko hyviä.ippe kirjoitti:Jos Nordicilta oikeasti sanoivat noin, niin mitenköhän Nordicin softat ylipäätään on tehty?
Terve vaan hyvät asiantuntija-Saabistit. Hyvä homma että meidän auto on herättänyt keskustelua! Ollaan tosiaan itse teetetty muutos Nordicilla, ja myös ajettu auto tankille sen jälkeen normaalibensalla ihan luvan kanssa.Veikkaisin, että ei Nordicilla noin sanota vaan jobbari ainoastaan kerää levitettä leivälle. Voisin kuvitella, että kombinaatio Saab + viriviri + E85 rampautus ei kovin suurta yleisöä kiinnosta ostomieles eli parempi kusettaa (mitä autokauppa kyl onki varsinki ku myydään 20 vuotta vanhaa romua) flexifuelilla ja huolettomilla mittarikäynneillä (kiva kuu saa neljästä pistoolista arpoa vaikka vuorotellen jokasesta)
Ok, asiallista infoa, kiitos. Tuosta nimenomaan mainitsivat että kylmänä käy rikkaalla. Vikavaloa ei kuitenkaan sytyttänyt bensalla ajaessa.jcarlson kirjoitti:Nordicin pojat ei ole kyllä aivan välttämättä ole niitä kovimman luokan asiantuntijoita, sen verran hajonneita moottoreita ja karmeita mappauksia heidänkin tililtään löytyy.Mutta tekevällehän sattuu..
Trionic 5 ei ole millään lailla flexifuel, eli jos kartat on E85:lle tehty niin seokset ja ennakot on bensalla väistämättä pielessä. Ajaa voi jos pakko on, kunhan nätisti ajaa ja hyväksyy sen että menee tolkuttoman rikkaalla etenkin kylmäkäynnin aikana. Enemmänkin hätäominaisuus jos E85:sta ei ehdi tankkaamaan polttoaineen loppuessa.
Sinänsä siis totta tuo Nordicin sanoma että kyllä auto käy normibensat tankissakin, vaikkakin mustan savun saattelemana ja vikavalo palaen. Täyskaasulla E85 ennakot on normibensalle sen verran hurjat myös että sopii toivoa nakutunnistuksen ehtivän moottoria suojelemaan. Eli ihan ok olisi sanoa että tarvittaessa bensalla voi ajaa kunhan teroittaa sen olevan "limp to E85 station"-moodi jota on vältettävä.
Valveutunut harrastajahan tietysti asentaa CANUSB-kaapelin sinne kiinteästi ja kirjoittaa srammiin T5Suitella tarvittaessa bensakartat jos tilanne tulee.
RapsuteltuIso-Jii kirjoitti:voit huoletta rapsutella hiekat pois vaginastasi.