Pelti rytisi Kalajoen suunnalla
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
- Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
- Viesti:
Itse olen ainoan ylinopeussakkoni napannut kun kortti oli muutaman kuukauden vanha (tästä aikaa sellaiset 13 vuotta). Alla oli oikea takavetoinen urheiluauto, kaasari-245 Volvo. Ei se aina autoa katso millä lujaa mennään.
Koskaan ei ole tullut humalassa ajettua, aina on joko puhallettu tai laskettu tunteja turvallisen kaavan mukaan.
Rattijuopolta auto aina valtiolle, oli kenen tahansa - tai sitten vaihtoehtoisesti varkaussyyte kaiken muun päälle. Häkki saisi heilahtaa aina, vaikka ei muuta kuin viikon pari käy istumassa niin jos hieman heräisi miettimään miten vakavasta rikoksesta on kyse. Nykyisellään rattijuopumukseen suhtaudutaan aivan liian leväperäisesti. Törkeästä tuomitulle ei tarvitsisi korttia antaa takaisin ikinä, ja ajoluvatta ajamisesta linnaa, uusinnasta tuplasti.
Poliisilla soisi myös olevan enemmän resursseja puhallutteluun. Tässä koko kameravalvontaan panostuksen kanssa mennään metsään niin kauan kuin valvontakamera ei tunnista promilleja kuskista.
Koskaan ei ole tullut humalassa ajettua, aina on joko puhallettu tai laskettu tunteja turvallisen kaavan mukaan.
Rattijuopolta auto aina valtiolle, oli kenen tahansa - tai sitten vaihtoehtoisesti varkaussyyte kaiken muun päälle. Häkki saisi heilahtaa aina, vaikka ei muuta kuin viikon pari käy istumassa niin jos hieman heräisi miettimään miten vakavasta rikoksesta on kyse. Nykyisellään rattijuopumukseen suhtaudutaan aivan liian leväperäisesti. Törkeästä tuomitulle ei tarvitsisi korttia antaa takaisin ikinä, ja ajoluvatta ajamisesta linnaa, uusinnasta tuplasti.
Poliisilla soisi myös olevan enemmän resursseja puhallutteluun. Tässä koko kameravalvontaan panostuksen kanssa mennään metsään niin kauan kuin valvontakamera ei tunnista promilleja kuskista.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Tuossa on mielestäni ideaa!makri kirjoitti:
Rattijuopolta auto aina valtiolle, oli kenen tahansa - tai sitten vaihtoehtoisesti varkaussyyte kaiken muun päälle. Häkki saisi heilahtaa aina, vaikka ei muuta kuin viikon pari käy istumassa niin jos hieman heräisi miettimään miten vakavasta rikoksesta on kyse. Nykyisellään rattijuopumukseen suhtaudutaan aivan liian leväperäisesti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Minä olen myös kovien rangaistusten kannattaja, varsinkin näissä itsestään selvissä tapauksissa kuten rattijuopumus. Pelko kovasta rangaistuksesta on se joka pistää miettimään etukäteen. Ei se ehkä pahimpia hulluja pysäytä mutta pelastaa varmasti monia ihmishenkiä ja silloinhan se on hommansa tehnyt. Lainsäädännön tehtävä on suojella rehellisiä ihmisiä järjestäytyneeseen yhteiskuntaan sopimattomilta rikollisilta. Ainakin pitäisi olla.
Voi vaikka käydä kysymässä Teheranin poliisipäälliköltä paljonko siellä on myymälävarkaita. Jos Suomessakin katkottaisiin kädet varkailta niin eiköhän se pelote hoitaisi homman "aika hyvin".
Voi vaikka käydä kysymässä Teheranin poliisipäälliköltä paljonko siellä on myymälävarkaita. Jos Suomessakin katkottaisiin kädet varkailta niin eiköhän se pelote hoitaisi homman "aika hyvin".
9000CS 2,3
Minä kannatan myös kovia rangaistuksia! Suomessahan nämä ovat lähinnä vitsejä. Turkissakin(tai marokossa) tuli joskus aika paljon kavereita vastaan joilta puuttui toisilta sormi tai kaksi, toisilta koko käsi kyynärtaipeeseen asti. Eivät vissiin olleet ensimmäisestä kerrasta ja sormen katkeamisesta muistaneet mikä on oikein ja mikä on väärin.Saappi Kuski kirjoitti:Minä olen myös kovien rangaistusten kannattaja, varsinkin näissä itsestään selvissä tapauksissa kuten rattijuopumus. Pelko kovasta rangaistuksesta on se joka pistää miettimään etukäteen. Ei se ehkä pahimpia hulluja pysäytä mutta pelastaa varmasti monia ihmishenkiä ja silloinhan se on hommansa tehnyt. Lainsäädännön tehtävä on suojella rehellisiä ihmisiä järjestäytyneeseen yhteiskuntaan sopimattomilta rikollisilta. Ainakin pitäisi olla.
Voi vaikka käydä kysymässä Teheranin poliisipäälliköltä paljonko siellä on myymälävarkaita. Jos Suomessakin katkottaisiin kädet varkailta niin eiköhän se pelote hoitaisi homman "aika hyvin".
Myös raiskaajille ja pedofiileille pen*s pölkylle ja kirvestä perään!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
On ideaa. Vaikka lievästä viikkokin häkkiä. Voisi kyllä kummasti panna miettimään aloittelevan rattijuopon. Kunnon paatuneethan nyt ei enää mistään välitä...Tri-Lo kirjoitti:Tuossa on mielestäni ideaa!makri kirjoitti:
Rattijuopolta auto aina valtiolle, oli kenen tahansa - tai sitten vaihtoehtoisesti varkaussyyte kaiken muun päälle. Häkki saisi heilahtaa aina, vaikka ei muuta kuin viikon pari käy istumassa niin jos hieman heräisi miettimään miten vakavasta rikoksesta on kyse. Nykyisellään rattijuopumukseen suhtaudutaan aivan liian leväperäisesti.
-
- "Viggen"
- Viestit: 659
- Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
- Paikkakunta: Kemiö
- Viesti:
Riippuu pitkälti mihin ton rajan vetää, ainoa ei laillinen asia meikäläisen autossa on toi intercooleri... sen voi vetää siihen.. Jotkut vetää sen lastutukseen jotkut laittomaan koneen vaihtoon..Sami kirjoitti:Näinhän se on. Se on tärkeintä. Laittomalla autolla liikenteeseen lähteminen on kuitenkin vieras ajatus vaikka nykyään se ei taida juuri mitään merkatakaan.. Jokainen kuitenkin tyylillään. En siis tarkoita vielä iloa harrasteestasi. Varmaan ihan hauskaa puuhaa.moonlight-tuning kirjoitti: Ja kyllä jokaisen liikenteessä vastaan tulevan vehkeen turvallisuus riippuu siitä että mitä ratin ja penkin välissä on.
Ite olen edelleen sitä mieltä että muutoskatsastettu auto joka on vakuutuksessa ja vuosikatsastettu ei voi olla kauhea riski liikenteesssä jos kuljettaja ei siitä riskiä tee.
Ja samaa linjaa meille neuvottiin kun saatiin aloittaa katsastaminen joskus vuonna käpy, koska jos ihan pilkulleen mennään niin Suomesta loppuu autot.
PS. Oon ite tehnyt paljonkin yhteistyötä paikallispoliisien kanssa ja muiden vastaavien tahojen kun on vedetty jääratatoimintaa ja tollasta..huomasin sillon että hirveän harvaa vaan oikeasti kiinnostaa järjestää nuorille muuta tekemistä kun kadulla kisailu, nykyäänkin ratapäiville osallistumisesta on tehty sellasta ettei sinne kehtaa mennä enää vanhalla takavetokorollalla kokeilemaan, pitäisi heti olla turbot ja vehkeet..ja hiilarisiipi. Toi drifting homma vielä osaltaan vähentää rata-aikaa ja nostaa osallistumiskynnystä. Nykyisin ei enää ole sellaisia jokamiehen tapahtumia joihin voi rehellisesti mennä autosta riippumatta hakemaan omia rajoja ja kokeilemaan.. Ja musta se on ongelma. Sama jotain ihan perus kuminpolttotapahtumia voisi järjestää, saisi vetää luvalla sen karvanoppabemarin kumit katuun tai kiusata sitä turbosaapasta vanhoilla talvirenkailla mutta siitäkin on tehty näytöslaji johon saa osallistua vaan näyttelytason vehkeillä.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itse ajoin viime elo/syyskuussa aika lähelle tuota 200km/h. ( arvio )
Ja kumia poltin surutta, ja kurviin aina sisäkaistalla.
Ja suoralla oli kaasu pohjassa koko ajan.
Alla oli 9-3SS.
Ja paikka oli Räyskälän lentokenttä.
*kyllä sitä hurjastella voi ihan laillisestikkin*
Ja kumia poltin surutta, ja kurviin aina sisäkaistalla.
Ja suoralla oli kaasu pohjassa koko ajan.
Alla oli 9-3SS.
Ja paikka oli Räyskälän lentokenttä.
*kyllä sitä hurjastella voi ihan laillisestikkin*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Aikaa on ollut noin 10sek.liteFun kirjoitti:On muuten melko haipakkaa sellanen ~200km/h.
Pelkästään 60km/h = 16.667 m/s. No, eihän se 180km/h ole kuin 50 metriä sekunnissa, saattais moni ajatella.... Sellasta vauhtia kohti tulevaa autoa vaan on pirun vaikea väistää vaikka kokemusta tästä itselläni ei ole.
Osanotto poliisin omaisille.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poli ... 5228425207
Hoplaa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kiih ... 5228435132
Lisää vain pyöräilykypärämummoja uutisiin asiantuntijoiksi ja puolen tunnin päästä Hurjapäät pyörimään.
PS. on muuten ihan mielenkiintoista keskustelua tuon uutisen alla, yleinen linja hyshys mutta sentään joku pistää kampoihin
Viimeksi muokannut Henkka #2283, Ke Heinä 04, 2007 08:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Minä olen aina suositellut kaikille vauhtiaddikteille moottoripyörän hankkimista. Siinä on lääke siihen vaivaan ja kaikki syyt puoltaa sitä autoon verrattuna. Autohan ei oikeasti kulje mihinkään vaikka olisi stage 9 tai vaikka mikä avaruusrakettimetallinen pakoputki. Se on kunnon sporttipyörään verrattuna aina ihan lussu matolaatikko vaikka siihen laittaisi mitä. Sen laittaminen maksaa h*lvetisti, tulee katsastus ym. ongelmat. Moottoripyöräily kasvattaa ihmistä! Siinä on pakko oppia kunnioittamaan muita liikkujia ja pakko oppia kunnioittamaan ajopeliään ja myöntää että SE on aina kovempi kuin sinä. Muuten lähtee henki. 10-15t€ panostuksella F1 suorituskyky persiin alle. Eikä tarvi virittää. Eikä tarvi elvistellä baarin pöydässä että paljonko kulkee. Vieressä istuva nahkapukuinen kaveri (jolla on kuluneet ajopuvun polvipalat ) palauttaa kyllä nopeasti maan pinnalle kun sanoo että "no mennäänpä sitten katsomaan kellä kulkee".
Ja mikä parasta, moottoripyöräilijä ei tapa yleensä maantiellä koskaan ketään muita kuin itsensä!
Ja mikä parasta, moottoripyöräilijä ei tapa yleensä maantiellä koskaan ketään muita kuin itsensä!
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kuulostaapa kovin isäukon jutuilta. Taitaa kuulua keski-iän kriisiin tmsSaappi Kuski kirjoitti:Minä olen aina suositellut kaikille vauhtiaddikteille moottoripyörän hankkimista. Siinä on lääke siihen vaivaan ja kaikki syyt puoltaa sitä autoon verrattuna. Autohan ei oikeasti kulje mihinkään vaikka olisi stage 9 tai vaikka mikä avaruusrakettimetallinen pakoputki. Se on kunnon sporttipyörään verrattuna aina ihan lussu matolaatikko vaikka siihen laittaisi mitä. Sen laittaminen maksaa h*lvetisti, tulee katsastus ym. ongelmat. Moottoripyöräily kasvattaa ihmistä! Siinä on pakko oppia kunnioittamaan muita liikkujia ja pakko oppia kunnioittamaan ajopeliään ja myöntää että SE on aina kovempi kuin sinä. Muuten lähtee henki. 10-15t€ panostuksella F1 suorituskyky persiin alle. Eikä tarvi virittää. Eikä tarvi elvistellä baarin pöydässä että paljonko kulkee. Vieressä istuva nahkapukuinen kaveri (jolla on kuluneet ajopuvun polvipalat ) palauttaa kyllä nopeasti maan pinnalle kun sanoo että "no mennäänpä sitten katsomaan kellä kulkee".
Ja mikä parasta, moottoripyöräilijä ei tapa yleensä maantiellä koskaan ketään muita kuin itsensä!
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Milloinkas saab klubi mahtaa järjestää ensimmäisen kiihdytystapahtuman. Mä voisin tulla sinne vähän näyttämään tuolla lähetystönsinisellä CS:llä (2,3). Se on vasta vahattu ja siinä Fondmetal vanteetkin alla. Ai niin ja takaspoileri joka -95 vuoden tarvikuvaston mukaan "parantaa auton ajo-ominaisuuksia suurissa nopeuksissa".Henkka #2283 kirjoitti: Hoplaa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kiih ... 5228435132
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Kissaeläimillähän on häntä, koska se vakauttaa menoa suurissa nopeuksissa. CS:n tapauksessa sillä on varmaan vähän sama virka kuin kotikissallaSaappi Kuski kirjoitti:Ai niin ja takaspoileri joka -95 vuoden tarvikuvaston mukaan "parantaa auton ajo-ominaisuuksia suurissa nopeuksissa".
Täällä niitä onkin kolme, mutta ehkä siks alla pitääkin olla "moottoripyöristä paras, BMW"Saappi Kuski kirjoitti:Niin ne pitää kuulostaakin kun kirjoittaja on 2 lapsen isä.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Laiton auto on aina laiton auto. 300hv 900 on laiton ja se ei siis siitä miksikään muutu vaikka kuinka asiaa ajattelisi. Pointti just oli siinä että nykyihmiset oikoo ja soveltaa asioita itse. Päättävät toisin sanoen itse että mikä on heidän mielestään soveliasta liikenteeseen. Ja tämä on just se eka päätös jonka kuski tietoisesti tekee lähtiessään ajamaan. Vaikka kuinka olisi hyvä kuski ja ajaisi hiljaa eikä aiheuttaisi vaaraa muille on silti tuo ekan päätöksen kohdalla luistettu. Miksi?moonlight-tuning kirjoitti:Riippuu pitkälti mihin ton rajan vetää, ainoa ei laillinen asia meikäläisen autossa on toi intercooleri... sen voi vetää siihen.. Jotkut vetää sen lastutukseen jotkut laittomaan koneen vaihtoon..Sami kirjoitti:Näinhän se on. Se on tärkeintä. Laittomalla autolla liikenteeseen lähteminen on kuitenkin vieras ajatus vaikka nykyään se ei taida juuri mitään merkatakaan.. Jokainen kuitenkin tyylillään. En siis tarkoita vielä iloa harrasteestasi. Varmaan ihan hauskaa puuhaa.moonlight-tuning kirjoitti: Ja kyllä jokaisen liikenteessä vastaan tulevan vehkeen turvallisuus riippuu siitä että mitä ratin ja penkin välissä on.
Ite olen edelleen sitä mieltä että muutoskatsastettu auto joka on vakuutuksessa ja vuosikatsastettu ei voi olla kauhea riski liikenteesssä jos kuljettaja ei siitä riskiä tee.
Lentäjien täytyy olla joka asiassa huolellisia. Kaikki paperit täytyy olla kunnossa ja lentosuunnitelmat tehtyinä. Vaikka se tuntuisikin tyhmältä ei lentäjät yleensä luista tyhmimmistäkään asioista. Kuitenkin kyseessä on sama asia. Kuljettavat yleisessä ilmatilassa kulkuneuvoa, jossa kyyditään ihmisiä ja ilmatilaa voi käyttää muutkin.
Citroen C5, OG900t16