Tooni kirjoitti: ↑Ke Huhti 21, 2021 23:01
Noh noh

itsellä taas enemmän ongelmia ollu dna:n kanssa ja lopulta vaihdoin Telialle ja asiat on pelannu hyvin

monta vuotta jo ollu asiakkaan eikä onkelmia

kaipa se täytyy tyytyä siihen että kaikki tekee virheitä, vaikka se niin kivaa olisikin

se tietysti jos samasta asiasta asiakas joutuu neuvomaan/muistuttamaan niin ei ole kyllä mistään kotosin ja menee sillon kyllä typeryyden piikkiin
Virheitä tekee kaikki, mutta jos säännönmukaisesti kaikki toimenpiteet menee aina pieleen, sovittuja asioita ei tehdä, eri kanavissa annetaan ristiriitaista tietoa siitä miten pitäisi toimia ja asiakaspalvelu on tyyliä "emme tiedä asiasta mitään", niin oli pakko katkaista pitkä asiakassuhden Teliaan. Ja tässä ei puhuta mun henkilökohtaisesti suhteesta, vaan koko firman palveluista ja liittymistä. Taustalla oli siis esimerkiksi useita tapauksia, jossa puhelimitse oli tilattu tai lopetettu palvelu, mutta sitten mitään ei tapahtunutkaan, ja kun soitti asiakaspalveluun asiasta kysyäkseen, oli vastaus yllä mainitun kaltainen. Lopulta piti alkaa nauhoittamaan kaikki puhelut Telian asiakaspalveluun ja pyytämään aina asiakaspalvelijan koko nimi muistiin, jotta voi jälkeenpäin vaatia virheen korjausta takautuvasti.
Viimeisimpiä tapauksia oli se kun peruin yhden kk-maksullisen palvelun puhelimitse, ja aspa sanoi "noin, nyt se on lopetettu". No laskut jatkoi tulemistaan niin soitin muutaman kuukauden päästä taas yritysasiakaspalveluun, jossa sanottiin että heillä ei ole mitään merkintää tällaisesta lopetuspyynnöstä. Kaivoin sitten sen alkuperäisen puhelun nauhoitteen ja totesin että se sama reikäpää, joka väitti ettei mitään merkintää löydy, oli langan toisessa päässä myös alkuperäisessä puhelussa.
Kirsikkana kakussa tein ihan virallisen reklamaation eräästä asiasta Teliaa keväällä 2018 kun olimme jo siirtymässä muulle operaattorille. Tähän päivään mennessä ei reklamaatioon ole vastattu mitään. Telialta kyllä aina välillä soitetaan ja tarjotaan palveluja, mutta vastaan aina että palveluja voidaan avata vasta kun avoimet reklamaatiot on hoidettu. Ilmeisesti reklamaation hoitaminen ei tästä huolimatta kiinnosta.
Vaihtamallahan ei operaattorin asiakaspalvelu useinkaan parane. En odota DNA:n ja/tai Elisan aspalta yhtään sen parempaa laatua kuin Telialta, mutta jostain kumman syystä eivät ole tässä muutaman vuoden aikana onnistuneet mokaamaan oikeastaan kertaakaan. Ehkä tuuria, mutta tuurillahan ne valtamerilaivatkin seilaa.