Moottorisaha topicci
Re: Moottorisaha topicci
Ei se hukkaan mene, ainahan sitä voi vaikka juhannuksena nuuhkia
Nopeasti kun laskin niin onhan mulla Partneri mukaanluettuna kaasutinkurkkuja yhteensä 11 kpl. Mutta on viime vuosina tullut sen verran niitä kurkkuja rassattua, että toivon totisesti ettei tolle tökötille tule varsinaisen käyttötarkoituksensa mukaista käyttöä. Mutta siis ihan varmaa on että tulee, se on tätä elämää vanhojen romujen keskellä
Nopeasti kun laskin niin onhan mulla Partneri mukaanluettuna kaasutinkurkkuja yhteensä 11 kpl. Mutta on viime vuosina tullut sen verran niitä kurkkuja rassattua, että toivon totisesti ettei tolle tökötille tule varsinaisen käyttötarkoituksensa mukaista käyttöä. Mutta siis ihan varmaa on että tulee, se on tätä elämää vanhojen romujen keskellä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Moottorisaha topicci
Joo, semmosilla peltiruuvin näkösillä. Korjasin poraamalla lohkoon isommat reiät ja laittamalla helicoilit ja kunnon pultit. Partneri kiitti tuosta korjaamisesta leipomalla kiinni sitten toisella sahauskerralla korjauksen jälkeen (mäntä ihan naarmuilla jne). Siinä kohtaa heivasin koko vehkeen jonkkaan kiroten kaikki polttomoottorikoneet alimpaan helv*ttiin ja painuin ostamaan akkukäyttöisen Ryobin sahan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Moottorisaha topicci
Akkuvehkeitä tuli itekin eilen selailtua. Ilmeisesti alkavat tehoiltaan pärjätä polttiskoneille, mutta jos mun päiväurakka on usein 2-3 tankillista, niin akkuja pitäisi hankkia varmaan kolme, jotta sama duuni onnistuis ladattavalla. Nousis kokonaisinvestointi aika kovaksi, mutta sitähän se patterivehkeillä on
Katotaan sitten kun tuo Fartneri leipoo lopullisesti, että missä kehityksen vaiheessa mennään ja tehdään päätöksiä sen mukaan.
Katotaan sitten kun tuo Fartneri leipoo lopullisesti, että missä kehityksen vaiheessa mennään ja tehdään päätöksiä sen mukaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Moottorisaha topicci
Joo, kyllä tolla tehojen puolesta sahailee ihan kunnon rankoja. Tosi on, että akkuja pitäisi olla se kolme, että voisi kunnon savottaa painaa. Akussa myös se huono puoli, että ei tuo anna kaikkea virtaa pihalle yhtä soittoa painamalla. Eli kun patteri alkaa hyytymään ja sahaus katkeaa ekan kerran, saa parin minuutin odottelun jälkeen sahattua vielä lisää.
Synergiaa tulee sitten siinä, kun hommaa vastaavalla akulla olevia muitakin vehkeitä (juuri kuten kiero markkinamies on varmasti ajatellutkin). Rohkea rokansyöjä voi ostaa myös ebaysta "halpisakkuja", jotka ovat vajaa 100€ edukkaampia (36v 5Ah malli) vs. "alkuperäinen".
Synergiaa tulee sitten siinä, kun hommaa vastaavalla akulla olevia muitakin vehkeitä (juuri kuten kiero markkinamies on varmasti ajatellutkin). Rohkea rokansyöjä voi ostaa myös ebaysta "halpisakkuja", jotka ovat vajaa 100€ edukkaampia (36v 5Ah malli) vs. "alkuperäinen".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Moottorisaha topicci
Akkusaha käytännön testissä ammattilaisella:
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/met ... -1.1335927
Taitaa jäädä itseltä vielä hyllyyn.
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/met ... -1.1335927
Taitaa jäädä itseltä vielä hyllyyn.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Moottorisaha topicci
Ostin liikkeessä huolletun Husqvarna 353G sahan, ku ei noilla alle 50 kuutioisilla enää jaksa hinkata
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Moottorisaha topicci
Näistä siis tuo mun Partneri tuli kuntoon kiristämällä imusarjan kiinnitysruuvit. Isäpuoli jutteli eilen että oli mennyt sahoineen sahahuoltoon, josta kaveri oli tullut ulos parkkikselle sahoja katsomaan ja testaamaan. Ensin Jonsered, josta ryyppyä niksnaks ja vedolla käymään ”tää on ihan kunnossa”AZP kirjoitti: ↑Su Helmi 21, 2021 19:47En tiedä mikä pahanilmanlintu meillä eilen oli reissussa mukana, meinaan tämä saha oli yksi kolmesta mukana olleesta sahasta, ja päivän päätteeksi niistä ei yksikään käyntyt enää. Isäpuolen Jonseredilla koitettiin aloittaa, mutta siitä oli voima kateissa ja hetken päästä se ei enää käynnistynyt. Isäpuolen Huski ei suostunut käynnistymään laisinkaan, kasteli tulppaa rajusti ja kun tutkin sahaa niin tulpanreijästä tuli lusikallinen bensaa kun sahan käänsi ylösalaisin. Puu kaadettiin lopulta tällä Partnerilla ja karsimisessa päästiin puoleenväliin ennenkuin meno loppui siitäkin.
Kaikki kolme sahaa on vuosikausia olleet hyvin luotettavia ja isäpuolen molemmat sahat oli just huollettu, huollon jälkeen testattu ja todettu toimiviksi. Ja sitten samana päivänä kaikki hajosivat.
Sitten Huskvarna. Yksi veto ja kaveri totes että ei ole kunnossa. Purki sahaa sitten ja ilmoitti että kone on leikannut kiinni, pahat jäljet männässä ja sylinterissä. Kolmevuotias n. 750 oiroa uutena maksanut saha, jossa käytetty vain Husqvarnan pienkonebensaa ja huollettu aina korjaamolla eikä ranetettu itse. Ei mitään tietoa mistä kiinnileikkaaminen voisi johtua. Aika paskaa laatua ison rahan merkkisahaksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Moottorisaha topicci
Husqvarna 353 13" laipalla ja Husqvarna 560 XPG 15", 18" ja 20" laipoilla, niin eiköhän noilla jotain puuta saa poikki.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Moottorisaha topicci
Akkusahat ei vielä oikein metsähommiin oo järkeviä, mutta semmoiseen hommaan nuo on omiaan jossa sahaa pitää käynnistellä useaan. Vaikkapa klapikonetta tai hakkuria syöttäessä kun pitää aina välillä saada joku oksa poikki, tai rakennustyömaalla. Huskun halvinta 120i -muovisahaa (300e) on tullut käytettyä tuommoisiin ja onpa tuolla joitain aika isoja omenapuitakin tullut silputtua. Myös traktorin hytissä tai autossa mukava kuskata kun ei bensa haise.AZP kirjoitti: ↑Ma Helmi 22, 2021 09:43Akkuvehkeitä tuli itekin eilen selailtua. Ilmeisesti alkavat tehoiltaan pärjätä polttiskoneille, mutta jos mun päiväurakka on usein 2-3 tankillista, niin akkuja pitäisi hankkia varmaan kolme, jotta sama duuni onnistuis ladattavalla. Nousis kokonaisinvestointi aika kovaksi, mutta sitähän se patterivehkeillä on
Katotaan sitten kun tuo Fartneri leipoo lopullisesti, että missä kehityksen vaiheessa mennään ja tehdään päätöksiä sen mukaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Moottorisaha topicci
Aikoinaan myin hydraulikäyttöisiä ketjusahoja veden alla tapahtuvaan sahaamiseen, ja muistaakseni honkarakenne olisi myös näitä käyttänyt sisätilossa tapahtuvaan sahaamiseen. Oli merkiltään stahlwille.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Moottorisaha topicci
Se Jonsered ei sitten ollutkaan kunnossa. Sahassa oli sellanen jännä vika, että se lähti hyvin käyntiin kylmänä ja kävi kun korotettu tyhjäkäynti oli päällä ryypyn jäljiltä. Kaasulla saha otti kivasti kierroksia, mutta kaasusta päästäessä ei tyhjäkäyntiä sitten enää löytynytkään. Sammui heti jos päästi kaasusta, eikä suostunut enää sitten käynnistymään millään tempuilla. Tuntui kastelevan tulppaa aina uudelleenkäynnistysyrityksissä.
Sitten seistyään muutaman päivän lähti taas käyntiin, mutta samat oireet. Kierroksilla toimi hyvin, sahasin sen kanssa jopa kottikärryllisen rankoja, kun vain pidin kierroksia koko ajan yllä. Samoin jos avasin ja kasasin kaasarin, niin saha lähti aina heti sen jälkeen käyntiin, mutta oireet samat.
Vika viittasi kovasti kaasariin, joten purin ja putsasin sen. Partnerista viisastuneena tarkistin imuputken kiinnityksen enkä löytänyt mitään vikaa. Ei tullut kuntoon. Uusi kaasarin avaus ja vielä tarkempi tutkiminen. Ei selkeää vikaa, mutta totesin että toinen kalvoista on silleen jäykkä, että se käytännössä jää toiseen ääriasentoonsa kun sen sinne painaa. Silleen naks-naks siis sitä pystyi sormin säätämään. Silloin iski epäilys ettei kalvon kuuluisi noin toimia, vaan sen kuuluisi olla elastinen ja palautua keskiasentoon. Mutta varma en ollut.
Pari purkua, putsausta, kasausta ja ihmettelyä, kokeilin toisella puolalla kun joku oli isäpuolelle vinkannut että vika voisi olla siinä, säädin tyhjäkäyntiä, mutta ei auttanut. Kerran sain sahan toimimaan melko normaalisti, mutta seuraavana päivänä ei sitten taas käynnistynytkään.
Tilattiin sitten uusi kalvosarja, ja tässä meni hetki kun ekaksi tuli väärät kalvot ja niitäkin piti odottaa, sitten odotettiin oikeita kalvoja ja vielä sitä että ehdin ne hakemaan ja asentamaan. Se uusi kalvo ei ollut yhtä kova kuin vanha, eikä sitä saanut jumimaan ääriasentoon. Ja nyt toimii notmaalisti.
En ihan varmaksi tiedä tuon kaasuttimen tarkkaa toimintaperiaatetta, mutta käsittääkseni toinen kalvoista on pumppukalvo joka hoitaa polttoaineen saannin tankista ja tämä toimi normaalisti. Syylliseksi osoittautunut kalvo säätelee käsittääkseni neulaventtiiliä, jota avataan ja suljetaan sen mukaan onko kaasu auki vai kiinni ja joka säätää sitä saako kurkku venttiilin kautta bensaa (kaasu auki) vaiko eikö (tyhjäkäynti, jolloin tyhjäkäyntiventtiili hoitaa syötön).
Tämän kovettuneen kalvon ansiosta taisi käydä niin että kun sahaa käytti kaasulla ja päästi tyhjäkäynnille, neulaventtiili jäi auki ja mootori tukehtui. Kalvo jäi siis tähän asentoon ja pysyi siinä muutaman päivän, ennen kuin se vähitellen palautui, neulaventtiili sulkeutui ja sahan sai taas käyntiin. Tai sitten se tulpan kastuminen aiheutti sen muutaman päivän lakon ja kuivuttuaan antoi taas käynnistyä.
Nyt on testattu useampana päivänä että aina lähtee käyntiin, toimii normaalisti ja löytyy ihan normaali tyhjäkäynti. Kertaakaan ei ole jättänyt käynnistymättä. Että tällastakin vikaa voi näihin romuihin ilmaantua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Moottorisaha topicci
Osta jo se sähkösaha ja repullinen akkuja, niin loppuu tuskailu
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Moottorisaha topicci
Sähkö ei aina tee autuaaksi. Viime viikkoina tapellut myös noiden ruohonleikkureiden kanssa, ja sähköversio meni romuun, uusi maksoi yli tonnin, mutta jostain 90-luvulta kotoisin oleva pärisijä jatkaa päristelyään eikä mennyt rahaa yhtään
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Moottorisaha topicci
https://www.virtasenkauppa.fi/akkukaytt ... %3D.UeWEKT
Sen puolesta pisti silmään, että ei välttis tarvi taas haalia uusia akkuja nurkkiin, Makitalla pärjää.
Sen puolesta pisti silmään, että ei välttis tarvi taas haalia uusia akkuja nurkkiin, Makitalla pärjää.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC