Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Onko kenelläkään hyviä kokemuksia mustepatruunoiden uudelleentäytöstä? Minä ajattelin että loistava ekologinen idea, mutta tuo uudelleentäytetty patruuna tyhjeni alta aikayksikön?! Riihimäen mustekolmiolla teetin täytön. Googletin aiheesta ja luin samanlaisia kommentteja, että ei uudelleentäytetyillä pitkään tulostella.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
nimismies
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Marras 22, 2009 11:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja nimismies »

Minkäs merkkinen tulostin sinulla on käytössä?

Itsekin olen miettinyt tuota täyttövaihtoehtoa omaan Epsoniin. Mitenkäs paljon veloittavat kasettien täyttämisestä?

Halvin ja helpoin tapahan on tietenkin joka kerta ostaa uusi kone, kun värit loppuvat :D
9000 2.0t A -98
9-3 1.8t -06
Ex. 9-5 2.0t -01
Ex.9000 2.0t -97
#4672 Jyväskylä
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Yhtään kunnollista uusiopatruunaa en ole käsiini saanut, en sen paremmin suihkarin kuin laserinkaan.

Jotkut ovat ikäänkuin vajaaksi täytettyjä, jotkut menevät tukkoon alta aikayksikön, jotkut eivät toimi ollenkaan, joillakin tulee vain huonoa jälkeä... pahimmissa kaikki em. viat.

Aikansa jaksoin olla optimisti ja kokeilla eri paikoista ostettuja uusiopatruunoita, mutta nyt on toivo mennyt... ostan merkkituotteen ja kiroilen hintaa.

En tiedä mikä tuossa on ongelma. Ei patruunan täyttäminen voi olla mitään rakettitiedettä, joten veikkaisin että sutta tehdään vain siksi että susikin menee ihan riittävän hyvin kaupaksi ja kun hinta on riittävän halpa niin kukaan ei jaksa reklamoida.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Halvin ja helpoin tapahan on tietenkin joka kerta ostaa uusi kone, kun värit loppuvat
Tuossa on vaan se ongelma että halvoissa koneissa on puolityhjät värit jo tehtaalta :P
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

j0ne kirjoitti:Tuossa on vaan se ongelma että halvoissa koneissa on puolityhjät värit jo tehtaalta :P
Samoin ns. merkkikoneissakin. Itse kyllästyin tuohon jatkuvaan, pahimmillaan muutaman viikon välein tapahtuvaan, mustepatien ostoon ja viskelin liki täysillä pateilla varustetun merkkimustesuihkun kuusakosken kuormaan ja hain tilalle värilaserin, eikä ole tarvinnut katua. Alkuperäiset väripatruunat käytössä, musta ja cyan liki loppu, 3,5 vuotta käyttöä takana. Uudet patruunat maksoivat viime syksynä noin 80e. Hukkavärisäiliö (noin 15e) vaihdettu kerran.

Otin statistiikkaa työpaikan värilaserista myös:
Käyttöönotto: 21.2.2010
Tulostettu: 1505 sivua
Väriainetta jäljellä:
Yellow: 77% (233 sivua)
Magenta: 77% (233 sivua)
Cyan: 77% (233 sivua)
Black: 35% (819 sivua)
Ensiasennuspatruunat siis tässäkin vielä.

Mustavalkotulosteet hoidetaan pääosin mustavalkolaserilla, jolla onkin tulostettu muutamassa vuodessa kunnioitettavat noin 120000 tulostetta, noin 11000/väriainekasetti.

Nämä kaikki siis irtotulostimia, ei mitään monitoimilaitteita. Jokainen laskeskelkoon mikä kannattaa ja mikä ei, mutta mielestäni mustesuihku ei ole vaihtoehto. Kotikutoisten "valokuvien" tulostelukin on kalliimpaa kuin teettää ne muualla.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Värilaser ei vaan oikein ole värimustesuihkulle korvaava vaihtoehto kaikissa käyttötarkoituksissa. Jos tarve on tulostaa värillisiä dokumentteja niin värilaser on paras vaihtoehto, mutta valokuville taas suihkari on parempi.

Meillä homma hoituu niin että dokumentit tulostetaan mustavalkolaserilla ja valokuvat värimustesuihkulla... tosin mustavalkolaser korvaantunee lähiaikoina värillisellä (nykyiseen ei löydy Win7 64-bit ajureita) koska värillisten hinnat ovat jo jokseenkin siedettäviä, mutta muistesuihku tulee pysymään silti käytössä.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
zammuel
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Ti Maalis 20, 2007 13:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Parin kerran kokeilu uusiopatruunoilla riitti mullekin, ei toiminu. Sama juttu ns. tarvikepatruunan kanssa, teki suttua heti uutena ja meni tukkoon muutamassa viikossa.

Totesin että järkevämpi suosiolla hakea Verkkokauppa.comista alkuperäiset HP:n patruunat, kun osti tuplapakkauksen niin ei hintaakaan tullut kuin muutama euro enempi per patruuna. Jos paljon tulostaa niin laser on kyllä ehdoton hankinta.
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Alihankkija
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja Alihankkija »

Minun mielestäni jo otsikko on outo ? Tottakai on bisneksen makua ? Ei kai ne sosiaalitoimistoakaan ole pitämässä ? Aivan normaalia toimintaa missä "hölmöä" kuluttajaa voi pissiä rankasti silmään. HC käyttäjät eivät pahemmin tilaile uusiopatruunoita. Kaikki on bisnestä missä palveluista / tuotteista joku suostuu maksamaan pyytämäsi hinnan=oikea hinta=se minkä asiakas suostuu maksamaan.

Nää on jälleen näitä:kaikki pitää saada ilmaiseksi juttuja.

Niin, ja meillä duunissa pelkkiä värilasereita.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja core2 »

zammuel kirjoitti:
HP:n patruunat, kun osti tuplapakkauksen niin ei hintaakaan tullut kuin muutama euro enempi per patruuna. Jos paljon tulostaa niin laser on kyllä ehdoton hankinta.
HP on juuri yksi näistä suihkareista jotka eivät hyväksy näitä "piraatti täytöksiä" mikä mielestäni on hyvä asia, kuten "zammuel" totesi niin ei se hinta ero niin älytön ole.

Mulla oli HP aiemmin ja kokeilin kerran sitä sydeemiä jossa porataan reikä originaali patruunaan, täytetään pullosta ja muovitulppa reikään, no HP tyhjensi koko patruunan sisällön koneen sisälle ja siitä tuli entinen toimiva kone.

Nyt on muutaman vuoden ollut Epson stylus photo RX 620 enkä uskalla kokeilla siinäkään täyttöpatruunoita.
Laser tulee mv:sella halvemmaksi kuin suihku, mutta ei sovi kaikkeen tulostamiseen johon suihku sopii.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

core2 kirjoitti: HP on juuri yksi näistä suihkareista jotka eivät hyväksy näitä "piraatti täytöksiä" mikä mielestäni on hyvä asia, kuten "zammuel" totesi niin ei se hinta ero niin älytön ole.
Tämä oli mielenkiintoinen tieto/väite (mihin muuten pohjautuu?) , liikkeessä keskusteltiin enemmänkin tästä uusiotäyttöaiheesta ja sanoivat että kuuluisimpiin merkkeihin täyttö onnistuu, mutta HP:stä ei mitään erityismainintaa.

Kyseinen patruuna oli juuri HP tulostimesta. Kyl tuli kallis hinta alle 20:lle tulosteelle 8 euron täytöllä, mutta tietääpähän että jatkossa ostaa sitten uusia patruunoita. Bisnestäkin voi tehdä monella tavalla, lyhytnäköisesti tai viksummin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja core2 »

lucaf kirjoitti:
Tämä oli mielenkiintoinen tieto/väite (mihin muuten pohjautuu?) , liikkeessä keskusteltiin enemmänkin tästä uusiotäyttöaiheesta ja sanoivat että kuuluisimpiin merkkeihin täyttö onnistuu, mutta HP:stä ei mitään erityismainintaa.

Kyseinen patruuna oli juuri HP tulostimesta. Kyl tuli kallis hinta alle 20:lle tulosteelle 8 euron täytöllä, mutta tietääpähän että jatkossa ostaa sitten uusia patruunoita. Bisnestäkin voi tehdä monella tavalla, lyhytnäköisesti tai viksummin.
Mulla meni tää juttu sillä tavalla et otin sen piraattipatruunan veks ja vein tulostimen sinne mistä sen ostinkin (Expert) tunnen nämä pojat siellä, oon joskus jopa tehnyt firapeli duunia heille.
No kaveri katto ja sano sulla on ollut piraatti asialla ja sanoi samaan hengenvetoon, ei voida lähettää remonttiin HP:lle sieltä sanovat vaan valitamme, mutta piraatti patruuna voi tehdä näin ja mahdoton korjata.
Nähtävästi tää ei ollut se eka kerta.

Tää mun tulostin oli joku HP-color jet C......numeroita en muista.
Ja miksi se sylki musteet ulos sitä en saanut edes tietää.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3117
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja viggen »

Olen ostanut uusiotäyttö patruunoita viimeiset 5-6 vuotta, Epson ja HP koneisiin ei mitään valittamista. Kestää yhtä kauan kuin alkuperäiset jos on vain sama tilavuus. Ostopaikkana: http://www.inkclub.com/
Valintana kolme vaihtoehtoa = Original = Kompatibel = Miljö.
Heillä on edullisia tarjouksia, patruuna oston yhteydessä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja core2 »

En muista edes sen firman nimeä josta sen musteen ostin se oli joku tietsikka liike stokiksessa. Ja tais olla jotain 1997 tai sinnepäin ainakin. Siitä pullosta riitti noin 15 täyttöön ja uusi muovitulppa joka kerta piti vaihtaa. Mulla on 14 muovitulppaa jonkun laatikon pohjalla. :mrgreen: Det blev bara skit av alltihop. :!:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

viggen kirjoitti:Olen ostanut uusiotäyttö patruunoita viimeiset 5-6 vuotta, Epson ja HP koneisiin ei mitään valittamista. Kestää yhtä kauan kuin alkuperäiset jos on vain sama tilavuus. Ostopaikkana: http://www.inkclub.com/
Valintana kolme vaihtoehtoa = Original = Kompatibel = Miljö.
Heillä on edullisia tarjouksia, patruuna oston yhteydessä.
Mulla on inkistä huonoja kokemuksia :?
Tosin olen vaan yhden tilannut, mutta se ei toiminut montaa viikkoa.
Annoin palautetta ja he ilmoittivat että huutele kuumalla vedellä mustepää.
Tein niin kuin sanottiin vaikka se oudolta tuntui.
Eipä toiminut sitä vähää :?

Se riitti mulle pääsin halvalla eroon :D
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3117
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Mustepatruunoiden uudelleentäytössä pientä bisneksen makua?

Viesti Kirjoittaja viggen »

kalle37 kirjoitti:
viggen kirjoitti:Olen ostanut uusiotäyttö patruunoita viimeiset 5-6 vuotta, Epson ja HP koneisiin ei mitään valittamista. Kestää yhtä kauan kuin alkuperäiset jos on vain sama tilavuus. Ostopaikkana: http://www.inkclub.com/
Valintana kolme vaihtoehtoa = Original = Kompatibel = Miljö.
Heillä on edullisia tarjouksia, patruuna oston yhteydessä.
Mulla on inkistä huonoja kokemuksia :?
Tosin olen vaan yhden tilannut, mutta se ei toiminut montaa viikkoa.
Annoin palautetta ja he ilmoittivat että huutele kuumalla vedellä mustepää.
Tein niin kuin sanottiin vaikka se oudolta tuntui.
Eipä toiminut sitä vähää :?

Se riitti mulle pääsin halvalla eroon :D
Huuhtelua kuumalla vedellä käytetään tavallisesti, jos patruunat ovat olleet pois käytöstä pitkään. Olen kokeillut sitäkin kavereiden koneissa ja usein miten se on auttanut jos mustetta on vain jäljellä.
Jos tällainen toimenpide ei auta voi patruunan palauttaa määrätyn ajan sisällä ja saa uuden tilalle.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Vastaa Viestiin