Näin ajan Liikenteessä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Näin ajan Liikenteessä.
3 §
Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.
9 §
Ajoneuvon paikka ajoradalla
Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista. Tämä säännös ei koske ajoa yksisuuntaisella ajoradalla.
Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.
Edellä 2 momentissa tarkoitetussa tapauksessa on vastaan tulevalle liikenteelle tarkoitetulla ajokaistalla ajaminen kielletty.
Kaksisuuntaisella ajoradalla oleva koroke tai muu vastaava laite on sivuutettava oikealta.
Tienkäyttäjä ei saa tarpeettomasti estää tai häiritä liikennettä.
9 §
Ajoneuvon paikka ajoradalla
Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista. Tämä säännös ei koske ajoa yksisuuntaisella ajoradalla.
Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.
Edellä 2 momentissa tarkoitetussa tapauksessa on vastaan tulevalle liikenteelle tarkoitetulla ajokaistalla ajaminen kielletty.
Kaksisuuntaisella ajoradalla oleva koroke tai muu vastaava laite on sivuutettava oikealta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Ymmärsin tuosta, ettei "tähti" kuljettaja voinut vaihtaa oikealle kaitalle koska sheriffit oli niin lähellä, että olis menny "kiilaamiseksi" jos olis palannu oikeelle.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)
Jäsen no: 1839
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Ja asenteesta päätellen sovittanu nopeutensa juuri sopivaksi, jotta pysyykin siinä sopivasti ja saa lisää valituksen aihetta....masas kirjoitti:Ymmärsin tuosta, ettei "tähti" kuljettaja voinut vaihtaa oikealle kaitalle koska sheriffit oli niin lähellä, että olis menny "kiilaamiseksi" jos olis palannu oikeelle.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Voi teitä vasemman kaistan cowboyita. Itse vaihdan aina oikealle yhtään pidemmissä väleissä (näin tulkitsen myös liikennesääntöjen menevän), etenkin jos takana on joku kiireisempi. Toisaalta ei minulle tuota mitään ongelmia ohittaa oikealtakaan, jos joku siellä vasemmalla roikkuu.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Copy that! Miksi tehdä kiusaa muille jotka haluavat ajaa nopeammin, eikö ole kaikkien etu että liikenne sujuu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Miksi tehdä kiusaa niille jotka haluavat ajaa sujuvasti muun liikennevirran nopeutta.tturku kirjoitti:Copy that! Miksi tehdä kiusaa muille jotka haluavat ajaa nopeammin, eikö ole kaikkien etu että liikenne sujuu.
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Riippuu erittäin paljon tämän kiireisemmän tyylistä ajaa. Jos tulee kiinni tappituntumalle ja rupeaa vilkuttelemaan valojaan, niin minun kiireeni yleensä loppuu siihen paikkaan. Jos taas osaa ajaa kuten ihmiset ja pitää edes näennäisen turvavälin, niin vaihdan kyllä alta pois. Kiusa se on pienikin kiusa.tturku kirjoitti:Copy that! Miksi tehdä kiusaa muille jotka haluavat ajaa nopeammin, eikö ole kaikkien etu että liikenne sujuu.
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Aja sä wesku sitten sitä muun liikennevirran nopeutta siellä oikealla kaistalla, eihän sun tarvii tulla ikinä vasemmalle kun haluat ajaa liikennevirran nopeutta."weskuMiksi tehdä kiusaa niille jotka haluavat ajaa sujuvasti muun liikennevirran nopeutta.
Se onkin ihan eri juttu jos ajetaan jossain kehän ruuhkassa, jolloin kumpikin kaista on ihan tukossa. Mutta jos muuten tilaa on niin järkevämpää on päästää kaveri ajamaan omaa nopeuttaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Näin on ja oikealle väistettyä pitää sitten myös muistaa kirittää ettei ohittaja vaan erehtyisi olemaan tientukkona ja ajamaan liian hitaastitturku kirjoitti:Mutta jos muuten tilaa on niin järkevämpää on päästää kaveri ajamaan omaa nopeuttaan.
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Tämmöstä kun työkseen ajaa niin näkee jokapäivä monta komeeta ohitusta tai sit pitkiä letkoja kun ei märkäleuat osaakkaan ohi mennä..
bmw e46 alias proteesi
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Tuosta tuleekin mieleen, muutama viikko sitten kun olin tonnariani kuljettavan hinausauton kyydissä oli varsin mielenkiintoinen tilanne. 9-tiellä kaksi isompaa traktoria peräkkäin noin 200 metrin välein. Hinausauto pääsi 80 vauhdilla jatkaen jälkimmäisestä traktorista ohi mutta sen jälkeen alkoikin mielenkiintoinen tilanne, henkilöautot tunki aivan väkisin hinausauton ja etummaisen traktorin väliin piittaamatta pätkääkään siitä että pitäisihän sen hinausautonkin päästä traktorista ohi heti vastaantulijan sivuutettua nopeasti vasemmalle siirtyen ettei kukaan ehdi viereen. Tyypillinen tilanne jossa heikosti kiihtyvällä alkuvauhtia ei päässyt ottamaan lainkaan koska muut tunkee välin täyteen. Lopulta ainoa mahdolilsuus siinä oli vetää vain kiinni traktorin perään niin ettei kukaan enää päässyt siihen ja siitä ilman alkuvauhtia ohi. Voitte varmaan arvata kestikö ohitus kauan ja millista sekasotkua takana oli sillä hetkellä. Tässä juuri yksi esimerkki joka kertoo että ohitusjärjestyksen noudattaminen olisi usein yleisen edun mukaista.anaconda kirjoitti:Tämmöstä kun työkseen ajaa niin näkee jokapäivä monta komeeta ohitusta tai sit pitkiä letkoja kun ei märkäleuat osaakkaan ohi mennä..
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Näinhän voisi omasta kirjoituksestani helposti päätellä. Tarkoitus ei kuitenkaan ole tehdä kiusaa. Jos oikealla on niin pitkä väli, että voisin sinne väistää takaa tulevaa nopeuttani hidastamatta, on se väli myös riittävän pitkä sille takaa tulevalle käyttää ohittamiseen. Siis toisinsanoen miksi minun pitäisi tehdä toimenpiteitä, jos hän haluaa ajaa kovempaa, kun hänkin voi ne toimenpiteet tehdä? Enkä roiku siellä vasemmalla mitään alinopeutta vaan poliisin sallimaa sakotusrajaa hyväksikäyttäen n. rajoitus+8 vauhtiin olen pyrkinyt.tturku kirjoitti:Copy that! Miksi tehdä kiusaa muille jotka haluavat ajaa nopeammin, eikö ole kaikkien etu että liikenne sujuu.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Näin ajan Liikenteessä.
11km/h ja +/-3km/h virhemarginaali. Mieluummin pelaa varman päälle
http://www.ess.fi/?article=256593
http://www.ess.fi/?article=256593
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Ei kai ne poliisit sentään lisää 3km/h siihen tutkan näyttämään lukemaan.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Näin ajan Liikenteessä.
Eivät lisää, vaan vähentävät. Ts. tutkan lukemasta tehdään "tekninen vähennys" joka on 3kmh. Sakkoraja on 11kmh yli rajoituksen, mutta pienemmästäkin nopeudesta voi kyllä sakot saada. Tuosta kuitenkin viimeistään. Itse pyrin myös ajamaan käytännössä aina rajoitus+8kmh ja vakkari päällä, niin ei (normaalissa) alamäessäkään nouse tuohon sakkorajaan.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366