Mikä naurattaa topic
Re: Mikä naurattaa topic
Joo, oikeassa pankissa, ei S-pankissa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
PankkikonttoritAZP kirjoitti:Joo, oikeassa pankissa, ei S-pankissa
Täällä normaalikonttoreita Handelsbanken ja SP jotka toimii kuten kuuluukin.
Danske Bankilla lähin konttori taas on Lappeenrannassa.
Nordeaan voit tallettaa kyllä rahaa mutta esim isoa nostoa varten varattava aika ja tilattava käteinen muualta
OP toimipiste on auki jopa jonkun tunnin per jokunen päivä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mikä naurattaa topic
Onko tutustu talletusautomaatteihin lähialueella, onko yhtä tiukka maksimi?
Re: Mikä naurattaa topic
Laitetoimittajan sivuilta vilkuiltuna:
http://otto.fi/talletus/talletusotto-ky ... astauksia/
"Suurin mahdollinen talletus on 200 seteliä tai 5 000 € kerrallaan"
Automaatti huolii myös sentin ja kahden sentin kolikotkin - Täällä niistä pääsee kätevästi eroon jos silppuja on reissuilta enemmänkin matkaan kertynyt.
http://otto.fi/talletus/talletusotto-ky ... astauksia/
"Suurin mahdollinen talletus on 200 seteliä tai 5 000 € kerrallaan"
Automaatti huolii myös sentin ja kahden sentin kolikotkin - Täällä niistä pääsee kätevästi eroon jos silppuja on reissuilta enemmänkin matkaan kertynyt.
Re: Mikä naurattaa topic
Ainakin minulla talletusraja on 5000 euroa kuukaudessa, yrittäjillä voi olla toisenlaiset rajat.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Mikä naurattaa topic
Jeppiksessä asuessa suuri osa kavereista oli paperitehtaalla töissä. Meillä oli yhden kaverin kanssa 500 markan palkkaero 90-luvun lopulla. Kaveri teki paperitehtaalla duunarin hommia ja minä olin aloittelevana tuotantopäällikkönä pikkufirmassa. Oli ihan yhdentekevää paljonko tein ylitöitä ja paljon tulikin tehtyä. Palkassa ei venyminen näkynyt, mutta urakehityksessä kyllä.
Tuntuu älyttömältä purnata muutaman prosentin menetyksestä kun miettii kuinka pahaksi AY-liike on työtaisteluilla tilanteen saanut. En usko että on edustanut koko jäsenistönsä kantaa, koska kyllähän firmoissa aktiivit painostavat liittymään ammattiliittoihin. Yhteiskuntasopimuksen torppaaminen oli viimeinen mahdollisuus sopia asiat vanhaan malliin ja toivonkin että nykymallinen AY-liike on kohta historiaa ja hyvistä työntekijöistä saadaan kilpailla eduilla ja palkoilla, kuten nykyään johtajista. Vitutussairaslomailevat ja työssään vetelehtijät saisivat antaa työnsä sellaisille, joilla on työmoraali. Alan vaihto voi toki saada luusereistakin hyviä työntekijöitä, mutta näyttävät useimmat pysyvän samassa työssä kunnes eläke tai YT-erottaa.
Jos olisin jonkun firman johtaja niin eniten pännisi perseet penkkiin-asenne. En tunne minkäänlaista myötätuntoa niitä kohtaan jotka lakkoilevat. Iskunsa osuvat ihan vääriin kohteisiin.
Tuntuu älyttömältä purnata muutaman prosentin menetyksestä kun miettii kuinka pahaksi AY-liike on työtaisteluilla tilanteen saanut. En usko että on edustanut koko jäsenistönsä kantaa, koska kyllähän firmoissa aktiivit painostavat liittymään ammattiliittoihin. Yhteiskuntasopimuksen torppaaminen oli viimeinen mahdollisuus sopia asiat vanhaan malliin ja toivonkin että nykymallinen AY-liike on kohta historiaa ja hyvistä työntekijöistä saadaan kilpailla eduilla ja palkoilla, kuten nykyään johtajista. Vitutussairaslomailevat ja työssään vetelehtijät saisivat antaa työnsä sellaisille, joilla on työmoraali. Alan vaihto voi toki saada luusereistakin hyviä työntekijöitä, mutta näyttävät useimmat pysyvän samassa työssä kunnes eläke tai YT-erottaa.
Jos olisin jonkun firman johtaja niin eniten pännisi perseet penkkiin-asenne. En tunne minkäänlaista myötätuntoa niitä kohtaan jotka lakkoilevat. Iskunsa osuvat ihan vääriin kohteisiin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Mikä naurattaa topic
Tätä olen itsekin tällä viikolla itsekseni nauranut ja itkenyt. Julkisuudessa esiinnytään suunnilleen partaterät ranteilla, kun elämän eväät menevät siihen, että sunnuntailisistä lähtee murto-osa pois tai kesäloma lyhenee samalle järkyttävän alhaiselle tasolle kuin yksityisen sektorin työntekijöillä.JiiVee kirjoitti:Tuntuu älyttömältä purnata muutaman prosentin menetyksestä...
Samat porukat purnaavat että miksi piti liittyä euroon, kun nyt ei voida devalvoida. No devalvaatiohan se onkin duunariystävällinen elvytystapa, kun ostovoima rapisee tuontituotteiden (joita on Suomessa lähes kaikki kulutushyödykkeet alkaen banaaneista ja bensiinistä, päättyen autoihin) osalta sillä samalla hetkellä kun valuutta devalvoidaan. Mutta hei, numerot palkkaliuskalla pysyy ennallaan tai jopa kasvaa. Tosin hitaammin kuin hinnat kauppojen hyllyillä, mutta silti.
Meneekö tämä teatteri kenellekään oikeasti läpi? Uskottavuushan siinä menee, kun vaikkapa hyväpalkkaiset ahtaajat ja paperimiehet vinkuvat parin prosentin tulomenetyksen vievän leivän lasten suusta.
Sama vinkuminen pätee muuten maahanmuuttoon. EU ehdottaa Suomelle 2400 pakolaisen kiintiötä. Vakavalla naamalla sitten telkussa kerrotaan miten Suomi ei voi taloudellisesti kantaa tällaista taakkaa. Menee taas leipä lasten suusta. Kun on tämä lamakin jo päällä ja asiat sekaisin kuin Haminan kaupunki.
Samaan aikaan sellaiset rikkaat hyvinvointivaltiot kuin vaikkapa Libanon asuttaa miljoonasta kahteen miljoonaan Syyrialaispakolaista. Eikö ne meidän 2400 pakolaista voisi laittaa sinne, ei varmaan kukaan edes huomaisi tuollaisessa kokonaismäärässä?
Sota- ja jälleenrakennusaikaan majoitettiin 400.000 evakkoa, rakennettiin kaikki uusiksi, ei ollut työeläkettä, ei ollut keskuslämmitettyjä taloja, sisävessoja ja viemäröintejä kuin vähemmistöllä kaupunkien asukkaista. Silloin oli ehkä aihetta itkeä ja pohtia sitä leivän määrää lasten suissa. Silloin kärsittiin oikeasti vilusta ja aliravitsemuksesta.
Jotenkin joskus hävettää olla tätä sukupolvea, jolle 2 % palkanalennus on mahdoton tehtävä ja siitä kehdataan mennä vielä televisioon vakavalla naamalla itkemään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
Iltalehti kertoo vaihteeksi tottakin:
Re: Mikä naurattaa topic
No kaikki on suhteellista kyllä esim hoitajat saavat ison osan palkasta lisinä sunnuntai ja yö työt eivät ole mitenkään mukavia mutta jonkun nekin on tehtävä mutta kai se on ihan sama hoitaako sairaita joku Filippiiniläinen hoitaja hoono soomi kun pätevät suomalaiset mutta löytyykö niitä suomalaisia hoitajia vai lähtevätkö esim ruotsiin tai Norjaan huomattavasti paremman palkan perässä. Ei ehkä koske tällä hetkellä kun on suhteellista terve mutta entäs sitten kun sitä tarvii siinäpä miettimistä vai oletko niin varakas että voit maksaa yksityishoidosta.
Lähetetty minun IdeaTabA1000-F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun IdeaTabA1000-F laitteesta Tapatalkilla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Mikä naurattaa topic
Paperimies ilman koulutusta ja metallimies amiksen kautta tienaavat hyvin. Tienasivat jo silloin kun heidän haukkumansa insinöörit ym. opiskelivat velaksi. Että kehtaavatkin purnata vaikka asuntolainakin oli puolivälissä kun toiset valmistuivat vasta ammattiinsa. Hoitohenkilökunnalle en soisi eduista tinkimistä, mutta lähes kaikkiin tämä kuristaminen osuu suoraan tai välillisesti.
Kaikille samat edut ja palkka on kommunismia. Ei ole vielä toiminut missään. AY-liike oli aikanaan tarpeellinen mutta nyt aika on toinen.
Kaikille samat edut ja palkka on kommunismia. Ei ole vielä toiminut missään. AY-liike oli aikanaan tarpeellinen mutta nyt aika on toinen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Mikä naurattaa topic
Noo, kyllä sille ay-liikkeelle edelleen ihan tarpeensa on. Itse vierastan vähän kaikkea etujärjestötoimintaa, koska se on lähtökohtaisesti oman navan ajattelua, mutta tosiasia on kuitenkin se, että sillä mekanismilla saadaan neuvottelujen kautta yleensä pitkällä tähtäimellä hyviä tuloksia.
Yksi tärkeä merkitys palkansaaja- ja työnantajajärjestöjen välisillä sopimuksilla on työrauhan ja kustannustason keskipitkän aikavälin tasaaminen. Virossa esim. on hyvin vapaa palkanmuodostus, ja siellä kärsitään varsinkin nousukauden aikana sitten siitä, että porukka vaihtaa duunia kuin paitaa aina sen mukaan mistä saa parhaan tarjouksen. Siinä rapisee palkkakilpailun vuoksi yritysten kilpailukyky nopeasti, ja päälle tulee isot kustannukset kouluttamisesta, kun iso osa työvoimasta vaihtuu vuosittain. Toisaalta laskusuhdanteessa porukka pistetään pihalle tai palkkoja lasketaan yksipuolisella ilmoituksella ilman mitään tarvetta neuvotella.
Virolaiset ovat tähän malliin tottuneet ja siellä sen kanssa osatan elää. En silti näe sitä kansantalouden kokonaisedun kannalta välttämättä ihan parhaana järjestelynä.
Toinen tärkeä tarkoitus ay-liikkeellä on työnantajien väärinkäytösten valvominen. Itse en ole joutunut työnantajan kaltoinkohtelemaksi, mutta tiedän että sitäkin tapahtuu. Tällöin on hyvä että ihmisellä, joka ei tunne kaikkia oikeuksiaan eikä puolustautumistapoja, eikä ole taloudellisia eikä henkisiä resursseja lähteä ajamaan omaa asiaansa, on olemassa tukiverkko ja asiantuntijat, jotka lähtevät hoitamaan asiaa.
Mutta kaikilta etujärjestöiltä kuuluttaisin kyllä kykyä katsoa koko maan ja kansantalouden etua, eikä vain omaan napaan tuijottelua. Johtajuutta ei ole se, että kuuntelee mitä kenttä sanoo, ja vie sen viestin neuvottelupöytään pitäen tiukasti kiinni omasta päästä. Johtajuutta on se, että nähdessään suuren kuvan ja sen asettamat haasteet, osaa perustella kenttäväelle mikä on kokonaisuuden sekä oman jäsenistön kannalta paras ratkaisu, vaikka se tarkottaisi vähän kovempiakin aikoja.
Yksi tärkeä merkitys palkansaaja- ja työnantajajärjestöjen välisillä sopimuksilla on työrauhan ja kustannustason keskipitkän aikavälin tasaaminen. Virossa esim. on hyvin vapaa palkanmuodostus, ja siellä kärsitään varsinkin nousukauden aikana sitten siitä, että porukka vaihtaa duunia kuin paitaa aina sen mukaan mistä saa parhaan tarjouksen. Siinä rapisee palkkakilpailun vuoksi yritysten kilpailukyky nopeasti, ja päälle tulee isot kustannukset kouluttamisesta, kun iso osa työvoimasta vaihtuu vuosittain. Toisaalta laskusuhdanteessa porukka pistetään pihalle tai palkkoja lasketaan yksipuolisella ilmoituksella ilman mitään tarvetta neuvotella.
Virolaiset ovat tähän malliin tottuneet ja siellä sen kanssa osatan elää. En silti näe sitä kansantalouden kokonaisedun kannalta välttämättä ihan parhaana järjestelynä.
Toinen tärkeä tarkoitus ay-liikkeellä on työnantajien väärinkäytösten valvominen. Itse en ole joutunut työnantajan kaltoinkohtelemaksi, mutta tiedän että sitäkin tapahtuu. Tällöin on hyvä että ihmisellä, joka ei tunne kaikkia oikeuksiaan eikä puolustautumistapoja, eikä ole taloudellisia eikä henkisiä resursseja lähteä ajamaan omaa asiaansa, on olemassa tukiverkko ja asiantuntijat, jotka lähtevät hoitamaan asiaa.
Mutta kaikilta etujärjestöiltä kuuluttaisin kyllä kykyä katsoa koko maan ja kansantalouden etua, eikä vain omaan napaan tuijottelua. Johtajuutta ei ole se, että kuuntelee mitä kenttä sanoo, ja vie sen viestin neuvottelupöytään pitäen tiukasti kiinni omasta päästä. Johtajuutta on se, että nähdessään suuren kuvan ja sen asettamat haasteet, osaa perustella kenttäväelle mikä on kokonaisuuden sekä oman jäsenistön kannalta paras ratkaisu, vaikka se tarkottaisi vähän kovempiakin aikoja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
Hyvä kirjoitus AZP:ltä. Myös Soini kirjoittaa erittäin hyvin Iltalehden artikkelissa, jossa pyydetään EK:n ja SAK:n herroja neuvottelupöytään. Kannattaa lukea. Valitettavasti en pääse artikkelia tällä puhelimella tähän linkkaamaan. Kiinnostuneet löytävät sen kyllä.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Mikä naurattaa topic
No ei nyt sentään samalle tasolle. Muutoksen jälkeenkin olisi 6 viikkoa lomaa, yksityisellä puolella 5 viikkoa. Julkisella ei lasketa lauantaita käytetyiksi lomapäiviksi.AZP kirjoitti:...tai kesäloma lyhenee samalle järkyttävän alhaiselle tasolle kuin yksityisen sektorin työntekijöillä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Mikä naurattaa topic
Joo tämän takia minä kuulun liittoon jos joskus sattuu apua sieltä tarvitsemaan niin ei ole aivan yksin. AKT:hen maksan jäsenlaskuni mutta itsekin olen sitä mieltä että liitoillakin pitäisi ottaa myös yhteinen etu huomioon. Eikä se edes ole jäsenien etu että palkkoja nostettaisiin ilman mitään rajaa pitkällä tähtäimellä kun se kostautuu kumminkin sitten jollain tapaa takaisin. Ja tuosta matalapalkkaisten kärsimyksestä. Vaikka kurjalta varmasti tuntuu niin silti matalapalkkaisillakin on kumminkin aika tavalla kaiken näköistä hilavitkutinta mistä ei vuosikymmen tai pari sitten edes osattu haaveillakaan ja jotka ei kaikki edes olisi aivan välttämättömiä. Mutta nykyään on helvetinmoinen varustekilpa joka asiassa. Pitää olla sitä ja tätä ja nyt heti ja vähintään yhtä hyvä ku kavereilla ellei jopa parempi.AZP kirjoitti:Toinen tärkeä tarkoitus ay-liikkeellä on työnantajien väärinkäytösten valvominen.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mikä naurattaa topic
Naurattaa se että täällä oikeasti vissiin porukka luulee että työnantajapuolella on pelkästään kansakunnan yhteinen etu mielessä vrt. ahneet ja tyhmät pienipalkkaiset työntekijät.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22