Mikä naurattaa topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10540
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ai se toimii noinkin päin. Itse olen törmännyt saksalaisessa tuotteessa useinkin ongelmaan, jonka on aiheuttanut komponentti, jossa lukee "made in Italy" :lol:

Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2466
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Heh, olipahan melkoinen näytös Hockenheimin 2.semifinaali rallicrossissa :lol:





+: Ei vaan Joensuun pojalla vauhti riittäny finaalissa tallikaverille, mutta onhan kakkospallikin ihan hyvä :D

ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

ZeiPii kirjoitti:..Ferrari ... elektroniikkavika... Fiude Punto ja Alfa 156 ja niissäkin sähkövikoja. Mikähän näille mahtaa olla yhteinen nimittäjä :mrgreen:
ippe kirjoitti:Bosch, ihan kuten Saabeissakin...
Saabinsti kirjoitti:^ Olisiko kuitenkin MagnetiMarelli, eikä Bosch.
ippe kirjoitti:Magneti Marellin osat eivät ole ongelmana, vaan niissä ongelmia aiheuttavissa osissa lukee Bosch..
AZP kirjoitti:..olen törmännyt saksalaisessa tuotteessa useinkin ongelmaan, jonka on aiheuttanut komponentti, jossa lukee "made in Italy" :lol:
Heh, olikohan tuo retorisen kysymykseni vastaus liian ilmeinen? Italiaa maana tässä ajattelin yhteisenä nimittäjänä :mrgreen:.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08

Audiojack
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

:saab: -paita päällä!
Kuva

haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja haffu »

Kerrankin oli satkussa "pitkä leima" 8O :roll:

"Seuraavan määräaikaiskatsastuksen ajankohta: 1.1.2018 - 31.12.2018" :mrgreen:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
9000 CSE 2.3T -98 Käyttöpirssi.
900"C" T16 2d -88
BMW E36 328i Touring -97 + Honda CBR600F -05

Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3376
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Made in France laatua :roll:
Ngk tulpassakin eriste jo valmiiksi halki ostaessa :lol: , onneksi oli ylimääräinen made in Japan tulppa varalla.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

^Itsehän sain muutama viikko sitten ei-Saabin kanssa touhutessa ihan sormivoimin vääntämällä NGK-tulpan kierreosan katkeamaan juurestaan.

http://aijaa.com/azvlvn

(kuvassa myös torx-avain, jolla pyörittelin kierreosan pois tulpanreiästä)
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)

Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3376
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Näköjään ngk ei ole enää laadun merkki. Onneksi 7es-11 halvat niin voi ottaa muutaman tulpan varuille.
Omaa hajonnutta en onneksi edes kerennyt sovittaan edes kiinni, vain paketista pois niin näki heti vauriot ja samantien takasin laatikkoon.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Johtaja_Turhapuro kirjoitti:^Itsehän sain muutama viikko sitten ei-Saabin kanssa touhutessa ihan sormivoimin vääntämällä NGK-tulpan kierreosan katkeamaan juurestaan.

http://aijaa.com/azvlvn

(kuvassa myös torx-avain, jolla pyörittelin kierreosan pois tulpanreiästä)

Kuvassahan on käytetty tulppa.
Eli siis tulpan asentaja on laittanut sen apinamomenttiin saaden aikaan metallin venymisen ja nyt uudelleen asentaessa oli se hetki kun tulppa antautui katketen.
96GL V4 Super -78 "Rojekti"
99T16 Petro -81 "KesäAjossa" -- OG900c -88 "Käyttis"
9-5 AeroWagon man. -04 "Emännän" -- Fiesta St-Line -18 "Käyttis"

#2713

Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3376
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Koira halus sisältä ulos. Ajattelin että on lenkkiä vaille mutta kävelikin vain cs:sien ovien luo istumaan ja vinkumaan eikä halunnu pihalta muualle.
No hain toisen cs avaimen ja autoajelul sitten lähdettiin ja samal pikainen kauppareissu tuli tehtyä. Musaksi ei hänelle kelvannu radio eikä techno vaan industrial metalli.
Outo otus :lol:
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

Julle
"Hölösuu"
Viestit: 1782
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Julle »

Autopurkaamojen hinnat vaihdelaatikoille jopa 1200€, kuun uuden saa uudella työsylinterillä, kotiin toimitettuna 1080€
9-5 Aero - 00

Audiojack
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Julle kirjoitti:Autopurkaamojen hinnat vaihdelaatikoille jopa 1200€, kuun uuden saa uudella työsylinterillä, kotiin toimitettuna 1080€
Jos ne purkaamolla myy sillä periaatteella, että "parempi kuin pussillinen uusia." Niinhän se BMW:kin käytti kilpamoottoreissaan vanhoja lohkoja, kun piti varmistaa ettei ne heti hajoa. Pääteltiin että kyllä satatonnia ajettu olisi jo lauennut jos olisi valuvikainen :mrgreen:

2.polvi
"Hirsch"
Viestit: 971
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05

9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2851
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Naurattaa vanhojen femmojen myyjät nettiautossa. Kun autosta soittaa ja kyselee, niin sitten kysytään, oletko ostomiehiä vai kyselijöitä. Kun kysyy ahtimesta, jakopäästä jne, niin vastaus on: "En mä niistä mitään tiedä" :lol:.

Osta siinä sitten autoa :mrgreen:. Parin kyselyn perusteella 15 vuotta vanhan femman jakopää kestää kuulema 300 tkm, kun on ketjukone. En alkanut kampeamaan, voihan se noinkin olla. Toki olen kuullut ja havainnut T7 koneissa muutakin :roll:.

Mutta saahan niitä autoja myydä :mrgreen: :mrgreen:.
9-5 wagon 2.0t -04, "Femma"
Sitikka C4 Picasso -07, "Popi". RE85 by eFlexFuel

Audiojack
"Aero"
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

9000 automaatilla kirjoitti:Naurattaa vanhojen femmojen myyjät nettiautossa. Kun autosta soittaa ja kyselee, niin sitten kysytään, oletko ostomiehiä vai kyselijöitä. Kun kysyy ahtimesta, jakopäästä jne, niin vastaus on: "En mä niistä mitään tiedä" :lol:.
Itsekin ostin femman tuollaiselta hemmolta, joka ei itse mitään autoista tiedä. Oli kerran sytytystulpat osannut itse vaihtaa, kertomansa mukaan.

Mutta sen sijaan hänellä onneksi oli nippu kuitteja, laskuja yms. tositteita tehdyistä töistä vuodesta 2004 eteenpäin, ja auton tuontia edeltävältä ajalta (1999-2004) saksalainen huoltokirja. Nämä selattiin kaikki ostotilanteessa hänen kanssaan läpi.
Lisäksi oli kirjoittanut omaan ajopäiväkirjaan ylös kaikki teetetyt toimenpiteet.

Ja kyllähän siihenkin silti täytyi jakopääremontti tehdä (edellinen oli tehty huonosti ja vaihdettu vain ketju -> ohjurit rikki) sekä männänrenkaiden ja kansipaffin vaihto.

Vastaa Viestiin