Mikä naurattaa topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Riippuu missä kohtaa mittaa, jos pudotit sen 3km/h vasta kun olit jo mennyt ohi mittauspisteestä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3099
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja viggen »

Jollain tavalla tuntuu että ottavat pois autoilun ilon, eli pitää tuijottaa mittaria koko ajan ettei vaan mene muutamaa km yli rajoituksen. En tarkoita että pitää vaarantaa liikenne turvallisuutta, mutta joskus tuntuu vähän yliammutulta, jos on kysymys muutamasta kilometristä yli rajoituksen. Pahempana pidän päihteiden vaikutuksen alaisina olevia, jotka vaarantavat oman ja toisten hengen joka metrillä minkä liikkuvat tien päällä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Suojis
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 19:05

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Suojis »

.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja kribe »

Vuorokauden sijaisautona toiminut Mitsubishi Outlander Turbo:
- surkea ajaa. Ei kulje isoa tietä suoraan sitten millään. Mutkissa niiaa aivan helvetisti
- sisämelu on kamala. Emännän entinen Mazda kuutonenkin oli paljon hiljaisempi
- kone ihan jees.. 200hv bensaturbo. Tasainen veto läpi kierrosalueen
- rasittava hukkis, pihahtaa hitosti aina kun päästää kaasun
- keinonahkapenkit oli melkeen kun ämpärimuovia. Materiaali oli liukasta ja kovaa
- epämukava mutta löysä alusta

Miten joku on joskus koeajanut tuollaista ja todennut että "Hei! Tähän haluan käyttää 40k€.."
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Rumpsis 99/90
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Loka 08, 2014 11:45
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Rumpsis 99/90 »

Joku ei tiedä paremmasta .
Kaikki paitsi Saab autoilu on turhaa!
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Toisaalta, mikä mökkitiemaasturi on absoluuttisen varmasti parempi tai vastaava mutta halvempi? Eli jos Outlander on varmasti väärä valinta, niin mikä olisi varmasti oikea valinta?

Tämä siis on ihan rehellinen kysymys, mökkitiemaasturiluokan tuntemus on meikäläisellä suht. pyöreä nolla. Kunhan mietin että mihin ne 40ke sitten olisi pitänyt tunkea, kun nyt on tungettu väärään kohteeseen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tietenkin Saab 9-3x.

En ole koskaan ajanut, mutta senhän on oltava maailman paras mökkimaasturi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Eeeeipä välttämättä ole. Toki sillä aikajaksolla, jolla sitä on valmistettu, se piti ykköspaikkaa pitkään melko vahvasti, mutta tipahti kakkossijalle siinä vaiheessa kun uudempi 9-4X pääsi linjastolta ulos asti.

Mutta valmistettiinko kumpaakaan siinä vaiheessa, kun mainittu mitsupiikki on valmistettu?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja kribe »

En ymmärrä tuon funktiota kun alusta on huomattavasti epämukavampi huonolla tiellä kun keskiverto henkilöauton alusta. Eli ainut syy tuohon vs. normi henkilöauto on maavara. Tuo turbomalli tosin on perus Outlanderia matalampi..

Esim. Mersun GLA on saman hintainen, parempi ajaa, mukavampi, hiljaisempi, paremmin varusteltu yms.

Samaan hintaan saa jopa Rav4:n hybridinä. Ei-hybridit on selvästi halvempia.

En ole koskaan ajanut noin äänekästä tai epämukavaa citymaasturia..

Ps. Hinta ollut vuonna 2005 49t€ :lol: Siihen hintaan saa GLA:n 211hv diesel koneella ja kaikenmaailman lisähärpäkkeillä.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos olen oikein ymmärtänyt, tärkeimmät syyt mökkitiemaastureiden hankkimiseen ovat korkeampi silmälinja (sieltä näkee kuulemma paremmin) sekä korkeampi istuin (autoon saa nousta laskeutumisen sijasta).

GLA on julkaistu 2013, ei ihan ole ollut vaihtoehto vuonna 2005. RAV4 hybridi on julkaistu vissiin 2013, joten sekään ei ole ollut vaihtoehto vuonna 2005 - mitä lie silloiset RAV4:t maksaneet ja miten ne ovat muilta ominaisuuksiltaan suhteutuneet Outlanderiin?

Jos siis mietitään, että miksi joku on työntänyt taskustaan 49k€ timanttiautojen marmoritiskille, niin sitä miettimistä saattaa helpottaa, kun pohtii että mitä silloin olisi ollut vaihtoehtona ja mihin hintaan. Kun tähän lisätään muut autonvalintaan liittyvät muuttujat (paikalliset huoltopalvelut, toimitusaika, talvirengas-/lumiharjatarjous, myyjän hymy, varastossa olevien autojen värivalikoima, puolison mielipide yms pikkujuttuja) niin on helpompi ymmärtää, miksi joku muu ostaa (kalliinkin) auton, jota itse ei ostaisi edes puoleen hintaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Entistä pomoa nauratti kun kerto aikoinaan juttuja 2004-2005 työmaalla kun vedellyt aikojen saatossa kaikenmaailman city-maastureita pelloilta ja lepikosta.
Land Rover on kuulemma oikea valinta jos metsässä tai savipelloilla joutuu ajeleen. Ja rättisitikka sitten tavallisilla teillä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Vuonna 2005 olisi pitänyt tunkea se 49 t€ Saab 9-3:een tai Saab 9-5:een. Parhaimmat mökkitieautot ever. Oli neliveto eli ei. :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja VKe »

kribe kirjoitti:Vuorokauden sijaisautona toiminut Mitsubishi Outlander Turbo
Onko minkä vuoden malli kyseessä?

Ei kai 2005...2008?
Sininen Saab 9-3, '99
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja kribe »

aero kirjoitti:Jos olen oikein ymmärtänyt, tärkeimmät syyt mökkitiemaastureiden hankkimiseen ovat korkeampi silmälinja (sieltä näkee kuulemma paremmin) sekä korkeampi istuin (autoon saa nousta laskeutumisen sijasta).
Miksi mökkitiellä pitäisi nähdä korkeammalta? Ymmärrän tuon tuoman edun muun liikenteen seassa, mutta en mökkitiellä. Monet tila-autot (isot ja pienet) ovat autoon nousemisen kannalta parempia, koska niihin voi vaan suoraan istua. Citumaasturiin joutuu nimenomaan nousta.
aero kirjoitti:GLA on julkaistu 2013, ei ihan ole ollut vaihtoehto vuonna 2005. RAV4 hybridi on julkaistu vissiin 2013, joten sekään ei ole ollut vaihtoehto vuonna 2005 - mitä lie silloiset RAV4:t maksaneet ja miten ne ovat muilta ominaisuuksiltaan suhteutuneet Outlanderiin?
Ei ollut silloin Rav4:sta hybridinä, mutta normiversioita oli ja olivat halvempia kuin Outlander. Tuossa Outlanderissahan ei ole mitään. Jopa radio on ollut lisävaruste.
aero kirjoitti:Jos siis mietitään, että miksi joku on työntänyt taskustaan 49k€ timanttiautojen marmoritiskille, niin sitä miettimistä saattaa helpottaa, kun pohtii että mitä silloin olisi ollut vaihtoehtona ja mihin hintaan.
Vaihtoehtoja oli tuolloinkin hyvin tuossa hintaluokassa.

Näille citymaasturihankintoihin olen kuullut vaikka kuinka paljon selityksiä. Suurin osa täysin hölmöjä (keksimällä keksittyjä) selityksiä.. miksi ei voi vain myöntää että haluaa sellaisen eikä siihen sen kummempaa syytä ole. Ei se väärin ole. En itsekään osta autoja järjellä.
VKe kirjoitti:Onko minkä vuoden malli kyseessä?

Ei kai 2005...2008?
2006.

Uudet Outlanderit on ihan eri pelejä. Kaverilla on 2014 vm Outlander phev (hybridi). On aivan pirusti laadukkaamman oloinen auto.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

kribe kirjoitti:Miksi mökkitiellä pitäisi nähdä korkeammalta? Ymmärrän tuon tuoman edun muun liikenteen seassa, mutta en mökkitiellä.
Ei mökkitiellä, vaan mökkitiemaasturista, eli samasta autoluokasta joita myös citymaastureiksi kutsutaan. Muuta liikennettä vaan on enemmän kuin mökkiteitä, niin tuo on ainakin minun tietooni yleisempi syy kyseisen luokan auton hankintaan kuin se varsinainen mökkitie.
kribe kirjoitti: Ei ollut silloin Rav4:sta hybridinä, mutta normiversioita oli ja olivat halvempia kuin Outlander. Tuossa Outlanderissahan ei ole mitään. Jopa radio on ollut lisävaruste.
No siinä kyllä häviää - Toyotassa olisi varmaan ollut klassinen Casion digitaalikello sekä Economy-valot (vihreä ja oranssi) mittaristossa.
kribe kirjoitti: Vaihtoehtoja oli tuolloinkin hyvin tuossa hintaluokassa.
Sitähän minä alunperin kysyin - eli että mikä tuolloin olisi tuossa hintaluokassa ollut se varmuudella parempi valinta. En tunne kyseisen autoluokan tuotteita, koska ne eivät minua juurikaan kiinnosta, mutta aloin hämmästelemään että joku syy siihen lie ollut, että se 49ke on työnnetty juurikin A) ylipäätään mökkitiemaasturiin, B) nimenomaan Outlanderiin. B on todennäköisesti helpompi ymmärtää, jos rajoittaa vaihtoehdot A:n mukaiseksi. Voi myös olla, että esim. Mitsuharrastaja on päätynyt Outlanderiin, koska se on hänen näkökulmastaan mitsuista käytännöllisin.

Itsehän toki valitsen autoni vahvasti fiilispohjalta ja se voi ulkopuolisen silmin olla täysin käsittämätön prosessi. Tällä hetkellä seuraavan autonvaihdon vaihtoehtolistan skaala ulottuu etuvetavoautosta nelivetosedanin kautta isoon takavetoliftbackiin ja on hyvin ymmärrettävää, jos noiden vaihtoehtoisuus on haastava tajuta.
kribe kirjoitti: Näille citymaasturihankintoihin olen kuullut vaikka kuinka paljon selityksiä. Suurin osa täysin hölmöjä (keksimällä keksittyjä) selityksiä.. miksi ei voi vain myöntää että haluaa sellaisen eikä siihen sen kummempaa syytä ole. Ei se väärin ole. En itsekään osta autoja järjellä.
Tuota voin kyllä täysin mielin kompata. Yleisin kuulemani syy on tosiaan se istumakorkeus, kakkossyy pk-seudun teiden talvihuolto jos sattuu tulemaan lunta (tähän toki vaikuttaa oma asuin- sekä duunisijaintini) ja kolmantena se legendaarinen mökkitie.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin