Mikä naurattaa topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Miksi kukaan ylipäätään ostaa kattoluukun autoon jossa on ilmastointi? Mullaki femmassa on kattoluukku ja se on aivan turha kapistus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Koska niillä on aivan eri merkitys. Toinen kylmentää ja kuivattaa ilmaa ja toinen vaihtaa sitä.

On mullakin avoautossa ilmastointi, eniten sille on käyttöä syyssateilla... :)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Rehellisyyden nimissä jälkikäteen asiaa pohtiessani totesin, että rouvat todennäköisesti ajattelivat (mahdollisesti avattavaa) lasikattoa ennemmin kuin varsinaista old school peltistä kattoluukua. Mutta mielleyhtymä tuolloin autossa oli, että ostaja olisi kaivannut sitä mustaa nelikkulmaista kumiraitaa autonsa katolle, mutta jätti ottamatta, kun se kumiraita ei mustasta autosta erotu.

Ei sinänsä, lasikatonkin tarkoitus on mielestäni enimmäkseen jotain ihan muuta kuin auton ulkonäön kohentaminen, ja varsinkin jos se on avattava.

Mutta joo, logiikkansa kullakin. Ja joillain ei niin kauheasti paljon :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Pakari »

aero kirjoitti:Koska niillä on aivan eri merkitys. Toinen kylmentää ja kuivattaa ilmaa ja toinen vaihtaa sitä.

On mullakin avoautossa ilmastointi, eniten sille on käyttöä syyssateilla... :)
Tässä kun oli ilmastointi hetken aikaa poissa pelistä, niin on aivan varma juttu että kattoluukun kautta ei vaihdu ilma yhtään... ei ainakaan pelkkä takareuna nostettuna. Koko luukkua kun ei saa enää auki, koska kun Saabista on kyse niin rikkihän se luistin mekanismi on.. hyvä että sain viime kesänä luukun kiinni kun uskalsin sitä koittaa ja heti rikki. On todella hieno ja hyödyllinen kapistus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

En tiedä missä autossa se sulla on, mutta ainakin tonnarin luukku (kuten myös muut kokemani, tonnarilla olen luukku auki ajanut eniten) kyllä vaihtaa ilmaa sekä takareuna ylhäällä että luukku kokonaan auki. Ei toki tietenkään silloin, kun seisoo liikennevaloissa odottamassa kun kukaan ei mene mihinkään, mutta maantievauhdeissa kyllä jo ihan selvästi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Mikä muu merkitys sillä lasikatolla on kuin ulkonäkö?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Lasikatolla saa valoa kabiiniin. Lisäksi eräs toveri juuri kertoi, että se on pirusti kivempi pitää puhtaana kuin peltikatto, kun parkkiruutunsa on suoraan lintujen kansoittaman koivun alla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

aero kirjoitti:Lasikatolla saa valoa kabiiniin. Lisäksi eräs toveri juuri kertoi, että se on pirusti kivempi pitää puhtaana kuin peltikatto, kun parkkiruutunsa on suoraan lintujen kansoittaman koivun alla.
Targas (camaros ) otti vaan lasipalat irti ja pestä sekä pyyhkiä pysty erikseen vaikka varjommas mollukan paistaes täysil Antaa lasiosat katossa valoa kyllä eri taval .
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Pakari »

aero kirjoitti:En tiedä missä autossa se sulla on, mutta ainakin tonnarin luukku (kuten myös muut kokemani, tonnarilla olen luukku auki ajanut eniten) kyllä vaihtaa ilmaa sekä takareuna ylhäällä että luukku kokonaan auki. Ei toki tietenkään silloin, kun seisoo liikennevaloissa odottamassa kun kukaan ei mene mihinkään, mutta maantievauhdeissa kyllä jo ihan selvästi.
Femmassa, ei niinkuin mitään vaikutusta ole luukulla ilman vaihtumiseen autossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5309
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kyl vaan farkkufemmalla ajeli mielellään +27 astees luukun takareuna ylhäällä ja acc econilla. Ei tullu hiki eikä kuivunu silmät. Sama homma Astras. Itse en ymmärrä ihmisiä, jokka ostavat auton ja jättävät niinkin oleellisia asioita ruksimatta varusteista kuin avattavan kattoluukun.

Bonuksena sekä lasikatos että lasikattoluukus on valoisuus. Ja jos liika valo ahdistaa, saa niis pääsääntöisesti vedettyä verhon eteen.

Jos femmassasi porsii aina kattoluukku ja se tekee siitä turhan, niin eikö moottoriki ole turha kun sekin tuntuu aina hajoavan tavalla tai toisella?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Pakari »

JP_Vette kirjoitti:Kyl vaan farkkufemmalla ajeli mielellään +27 astees luukun takareuna ylhäällä ja acc econilla. Ei tullu hiki eikä kuivunu silmät. Sama homma Astras. Itse en ymmärrä ihmisiä, jokka ostavat auton ja jättävät niinkin oleellisia asioita ruksimatta varusteista kuin avattavan kattoluukun.

Jos femmassasi porsii aina kattoluukku ja se tekee siitä turhan, niin eikö moottoriki ole turha kun sekin tuntuu aina hajoavan tavalla tai toisella?
En tiiä miten Astrassa on, mut Saabeissa poistuu sisäilma myös matkustamosta pois, jolloin ilmastointi riittää. Kattoluukkua ei tarvita. Ilmastointi pidetään Auto asennossa aina, Econ on turha myös. Miksi ottaa ilmastointi autoon ja pitää sitä poissa päältä?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Siksi otetaan kun ilmastointikompura porsii tai aineet vuotojen takia loppu saa silloin ainakin helteillä tuon kattoluukun auki :D
Mul tontuis toiminu kattoluukut aina. Ilmastointilaitteet noissa yhteen olis teettäny isomman rempan joka ei kiinnostanu kun ilmastointi ei ole mulle välttämätön ja luukulla sai ajossa ilmaakin virtaamaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Pakari kirjoitti:Miksi ottaa ilmastointi autoon ja pitää sitä poissa päältä?
Koska se kuivattaa ilmaa on siitä ihan kuninkaallinen varuste syyssateilla, mutta vähän ikävä etenkin keväällä kun ilma on kuivaa muttei liian kuumaa. Toki se myös viilentää ja on mukava varuste oikeilla helteillä, mutta tosiaan syksyn sadekaudella aivan kuningas.

Lisäksi, niin outoa kuin se onkin, niin vähitellen jopa Suomessa on helpompaa myydä ilmastoitu kuin ilmastoimaton auto.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2132
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

Kun katselee yöaikaan lähetettyjä viestejä yleisesti motskaripalstalla ja autoharrastajien palstalla, on koomisen paljon kriljoitusvihreitä välillä :lol: Koksee kyllä itseänikin :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja mestari »

kuka ylipäätään ostaa moottorisahan jossa terä pyörisi koko ajan (vertaa 96 saabin ostoon) :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin