Mikä naurattaa topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Arvostan suuresti sitä, että Baygonin hyönteismyrkkypurkin kyljessä lukee edelleen "vaikuttaa pitkään". Kuolleet ötökät siis eivät nouse kuolleista ainakaan kovin pian.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

Just joo. Ollaan emännän kans oltu yhdessä parikymmentä vuotta ja aina se osaa yllättää mut kommenteillaan. Äsken vein emäntää nukkumaan ja tietty paijailin sitä. Tuumasi "mennäänkös huomennä specsaversille?" Minä että miks. "Noku ne karvat on toisella puolella" ööö... :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

Doddiih, taidamme naapurin kanssa julistautua orkkusodan voittajiksi. Juhannuksen jälkeen ei ole orkkuja näkynyt muualla ku naapurien pihalla ja makkarissa :lol: Samalla siirtyy vituttaa palsalta tälle puolelle, tosin koputtaa vielä puuta! Olihan tuo 17v sota niiden kansssa! :evil:
anv kirjoitti:
anv kirjoitti:
anv kirjoitti:
Saas nähdä jos nyt ratkesi. Naapuri oli laittanut esteet noihin syöksytorviin, tuli hiljaista parisen viikkoa sitten hänellä. Nyt wappuna katkoin etupihan kuusista pitkät talon puolen oksat pois, kaadoin kolme aivan v**tun isoa terijoen salavan runkoa läheltä taloa, laitoin tikapuille esteen ja sammutin tuon helkkarin käkättimen välikatolta. Kolme yötä on ollut nyt täysin hiljaista "KOPKOP" :roll:
Ja saaga vaan jatkuu. Viime perjantaina kaadoin etupihalta nuo jo osittain karsitut kuuset kokonaan pois. Mulla tuli hiljaista, mutta naapurilla alkoi kolisemaan. Se paransi tikapuiden estettä ja kappas, mulla alkoi vuorostaan zamppalaija vintillä. Aikani tutkin ja ja satuin näkemään kun yks orkku tuli tikkaita pitkin alas mun vintiltä välittämättä esteestä. Ei sitten ollut orkkutiivis prkle. Nyt on sitten #4 asennettuna siitä.

https://aijaa.com/nVFDg6

Saas nähdä joko on tiivis, tai mistä hanurista ne vielä sinne pääsevät. Nauraa saa, mutta ei ääneen prkleen prkele :twisted:
Doddiih, nyt näyttäisi este olevan orkkutiivis. Yks orkku yritti aamulla kaatosateessa tikkaita pitkin vintille. Jopa puski tuota estettä, jos antaisi periksi. Ei päässy! Jokohan nyt uskaltaisi edes hymyillä :roll:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Henkilökohtainen palaute on kehittävää. Otin tuossa tyttären kanssa hieman yhteen ja vaimo antoi mulle välittömän palautteen. Olen urpo ärsyttäjä, joka kaivaa verta nenästään. Tytär on kuulemma perinyt näitä upeita sosiaalisia taitoja vain minulta. :mrgreen:
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

Hah, nyt liikkuu pihalla "mutanttiorkku" :D . Ei haittaa, pitääpä kurissa lotat, hiilet, myylät ja muut jylsijät :lol:

https://aijaa.com/wqE28A .Pikkasen nauratti kun mun E52:n ei ehtiny edes kameraa käynnistää, kun toi oli häipynyt. Poikani sattui olemaan kylässä ja sen "vähän" uudempi puhelin ehti ottaa neljä kuvaa siitä.
anv kirjoitti:Doddiih, taidamme naapurin kanssa julistautua orkkusodan voittajiksi. Juhannuksen jälkeen ei ole orkkuja näkynyt muualla ku naapurien pihalla ja makkarissa :lol: Samalla siirtyy vituttaa palsalta tälle puolelle, tosin koputtaa vielä puuta! Olihan tuo 17v sota niiden kansssa! :evil:
anv kirjoitti:
anv kirjoitti:
Ja saaga vaan jatkuu. Viime perjantaina kaadoin etupihalta nuo jo osittain karsitut kuuset kokonaan pois. Mulla tuli hiljaista, mutta naapurilla alkoi kolisemaan. Se paransi tikapuiden estettä ja kappas, mulla alkoi vuorostaan zamppalaija vintillä. Aikani tutkin ja ja satuin näkemään kun yks orkku tuli tikkaita pitkin alas mun vintiltä välittämättä esteestä. Ei sitten ollut orkkutiivis prkle. Nyt on sitten #4 asennettuna siitä.

https://aijaa.com/nVFDg6

Saas nähdä joko on tiivis, tai mistä hanurista ne vielä sinne pääsevät. Nauraa saa, mutta ei ääneen prkleen prkele :twisted:
Doddiih, nyt näyttäisi este olevan orkkutiivis. Yks orkku yritti aamulla kaatosateessa tikkaita pitkin vintille. Jopa puski tuota estettä, jos antaisi periksi. Ei päässy! Jokohan nyt uskaltaisi edes hymyillä :roll:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Vaimo auttaa tytärtämme AMK:n kouluhommissa. Kyseessä on talouden kehitykseen liittyvä kotitehtävä. Sanat scheisse ja vastaava suomeksi sekä v...aa vilahtavat keskustelussa toisella puolen pöytää, kun itse siemailen punkkua juustojen kera. Netti on kovassa käytössä. Kotitehtävän viimeinen kappale on menossa ja avasivat juuri "hihansa" ravistaakseen viimeiset rivit ... :mrgreen:
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2032
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja vfr »

Annoin kaverille uuvet piirturinkiekot, vaihtoi enemmän ajetun. Kiekko oli laitettu 30.6.2012 ja kilsoja oli tullut 135tkm.
Nyt oli kulunut puhki,aika kestävää paperia :lol:
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Nettiautosta Saabeja kattelin ja aika monessa kuvassa näkyy ainakin yksi Saab myytävän lisäksi :D . Tämä taitaa tosiaankin olla sairaus.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Radiossa joku kännykkähuoltoliike mainostaa. "Rakkaudesta pieneen meisseliin". Ei ole minun mielestä ihan loppuun asti mietitty mainoslause mutta ei kait siinä :lol:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

^Fonumin slogan on tuo. Sehän nimenomaan on loppuun asti mietitty - jää mieleen varsin tehokkaasti. Vähän kuin peräkärryfirma Aisapoikien "Parasta perään".
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Vaihtelin tuossa Xsaraan takajarrupaloja ja -levyjä. Purkasin vanhoja pois ja totesin että "näinkin sen voi tehdä" - edellinen asentaja oli jättänyt asennussarjan toiselta puolelta kokonaan pois, eli palat hölskyi siellä väljästi ja lähtivät nätisti vetämällä pois.

No, itse en ollut asennussarjoja ostanut kun useimmiten vanhat on olleet passelissa kunnossa. Aattelin että jos vanhat palat oli pysyneet 50tkm ja puolitoista vuotta tuossa kyydissä, niin mennään samalla strategialla. Helpottuu työkin kun palat vaan sujauttaa sinne koloon ilman kiilojen kanssa äheltämistä. No pari kolme päivää ajelin tyytyväisenä kunnes oikeasta takapyörästä alkoi kuulumaan hillitön rohina. Mä olin että wtf mistäs tuo tulee, ja aloin jo kysymään itseltäni etten kai vanhuuttani laittanut jarrupaloja väärinpäin rauta levyä vasten.

Rengas irti ja tutkimaan asiaa. Sitten pääsikin melkein nauru, mäntäpuolen jarrupala puuttui kokonaan, ja mäntä oli sorvannut levyn sisäpuolen nättiin kuntoon :lol: :lol: Toisinsanoen jarrupala oli jossain vaiheessa matkaa tipahtanut pois sieltä (sitikassa kun se satula on pystyasennossa, ja palat on aavistuksen kallellaan "putoamissuuntaan" joten ihan looginen seuraus). On se kuitenkin kiva ihan omakohtaisen kokemuksen kautta tietää, miksi se asennuskiila täyyy siellä palojen ja satulan välissä olla :lol: :lol:

Hirvittää toki ajatus, jos pala on kovassa vauhdissa tippunut takana-ajavan tielle :cry: :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En nyt tiä meneekö tää vitutukseen taloyhtiöelämäs vai nauruun ihmisten ajatusmallis, mut taloyhtiön WhatsApp-ryhmästä:
Valitettavasti ilmastonmuutos hoitaa auraukset aika hyvin että suurta tarvetta ei auraukselle todennäköisesti ole. Jos viime talvenakin kun oli tosi hyvä talvi lumen puolesta pitkästä aikaa niin tarvittiin vain pari kertaa auraajaa.
Niin tosiaan, talkoohenki. Kahden huoneiston voimin viime talvi kolattiin.

Mut kolaa ken kolaa, mä muistan viime talvesta lähinnä sen 20 cm paksun polanteen. Vajaa 20 autoa kun tamppaa lumen kahteen suuntaan ja sitte illalla joku Puuha Pete ottaa sen kolan käteen, niin ei siinä kyllä kolattavaa ole. Ja jos autoja syyttää ilmastonlämpenemisestä, niin voihan sen niinki ajatella, että ilmastonlämpeneminen hoitaa auraukset :mrgreen:

Noh, Astra on vain työkalu ja XC90:n etenemiskyky riittänee hankalassakin talvessa. Mun mielestä siltiki 1000 €/talvi kymmenelle huoneistolle jaettuna on pieni hinta siitä, että joku raapii ne tampatut lumet pois työpäivän aikana, kun parkkis ammottaa tyhjyyttään autoista...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuo tuntuu olevan ihan ylenen ajatustapa ammattilaisillakin. Ainakin viime talvena Turun Kaupunki ja/tai Kuntec tuntui ajattelevan samoin meidän kotikadun aurauksesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No siä on sentään tappiterällinen tiekarhu, jolla sitä polannetta rapsutellaan pois. Plus Kuntec osakeyhtiönä todennäköisesti tekee vain sitä, mitä heiltä on tilattu :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin, sen takia en tiedäkään onko ajatusmalli kaupungin vai Kuntecin. Eli onko tilattu ”älkää auratko kun autot tallaa lumet kuitenkin” vai onko tilattu ”auratkaa kun on tarve” ja Kuntecilla katsottu, ettei tarvetta ole.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin