Mikä naurattaa topic
Re: Mikä naurattaa topic
Miksi kukaan ylipäätään ostaa kattoluukun autoon jossa on ilmastointi? Mullaki femmassa on kattoluukku ja se on aivan turha kapistus.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä naurattaa topic
Koska niillä on aivan eri merkitys. Toinen kylmentää ja kuivattaa ilmaa ja toinen vaihtaa sitä.
On mullakin avoautossa ilmastointi, eniten sille on käyttöä syyssateilla...
On mullakin avoautossa ilmastointi, eniten sille on käyttöä syyssateilla...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mikä naurattaa topic
Rehellisyyden nimissä jälkikäteen asiaa pohtiessani totesin, että rouvat todennäköisesti ajattelivat (mahdollisesti avattavaa) lasikattoa ennemmin kuin varsinaista old school peltistä kattoluukua. Mutta mielleyhtymä tuolloin autossa oli, että ostaja olisi kaivannut sitä mustaa nelikkulmaista kumiraitaa autonsa katolle, mutta jätti ottamatta, kun se kumiraita ei mustasta autosta erotu.
Ei sinänsä, lasikatonkin tarkoitus on mielestäni enimmäkseen jotain ihan muuta kuin auton ulkonäön kohentaminen, ja varsinkin jos se on avattava.
Mutta joo, logiikkansa kullakin. Ja joillain ei niin kauheasti paljon
Ei sinänsä, lasikatonkin tarkoitus on mielestäni enimmäkseen jotain ihan muuta kuin auton ulkonäön kohentaminen, ja varsinkin jos se on avattava.
Mutta joo, logiikkansa kullakin. Ja joillain ei niin kauheasti paljon
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
Tässä kun oli ilmastointi hetken aikaa poissa pelistä, niin on aivan varma juttu että kattoluukun kautta ei vaihdu ilma yhtään... ei ainakaan pelkkä takareuna nostettuna. Koko luukkua kun ei saa enää auki, koska kun Saabista on kyse niin rikkihän se luistin mekanismi on.. hyvä että sain viime kesänä luukun kiinni kun uskalsin sitä koittaa ja heti rikki. On todella hieno ja hyödyllinen kapistus.aero kirjoitti:Koska niillä on aivan eri merkitys. Toinen kylmentää ja kuivattaa ilmaa ja toinen vaihtaa sitä.
On mullakin avoautossa ilmastointi, eniten sille on käyttöä syyssateilla...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä naurattaa topic
En tiedä missä autossa se sulla on, mutta ainakin tonnarin luukku (kuten myös muut kokemani, tonnarilla olen luukku auki ajanut eniten) kyllä vaihtaa ilmaa sekä takareuna ylhäällä että luukku kokonaan auki. Ei toki tietenkään silloin, kun seisoo liikennevaloissa odottamassa kun kukaan ei mene mihinkään, mutta maantievauhdeissa kyllä jo ihan selvästi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mikä naurattaa topic
Mikä muu merkitys sillä lasikatolla on kuin ulkonäkö?
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Mikä naurattaa topic
Lasikatolla saa valoa kabiiniin. Lisäksi eräs toveri juuri kertoi, että se on pirusti kivempi pitää puhtaana kuin peltikatto, kun parkkiruutunsa on suoraan lintujen kansoittaman koivun alla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mikä naurattaa topic
Targas (camaros ) otti vaan lasipalat irti ja pestä sekä pyyhkiä pysty erikseen vaikka varjommas mollukan paistaes täysil Antaa lasiosat katossa valoa kyllä eri taval .aero kirjoitti:Lasikatolla saa valoa kabiiniin. Lisäksi eräs toveri juuri kertoi, että se on pirusti kivempi pitää puhtaana kuin peltikatto, kun parkkiruutunsa on suoraan lintujen kansoittaman koivun alla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mikä naurattaa topic
Femmassa, ei niinkuin mitään vaikutusta ole luukulla ilman vaihtumiseen autossa.aero kirjoitti:En tiedä missä autossa se sulla on, mutta ainakin tonnarin luukku (kuten myös muut kokemani, tonnarilla olen luukku auki ajanut eniten) kyllä vaihtaa ilmaa sekä takareuna ylhäällä että luukku kokonaan auki. Ei toki tietenkään silloin, kun seisoo liikennevaloissa odottamassa kun kukaan ei mene mihinkään, mutta maantievauhdeissa kyllä jo ihan selvästi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä naurattaa topic
Kyl vaan farkkufemmalla ajeli mielellään +27 astees luukun takareuna ylhäällä ja acc econilla. Ei tullu hiki eikä kuivunu silmät. Sama homma Astras. Itse en ymmärrä ihmisiä, jokka ostavat auton ja jättävät niinkin oleellisia asioita ruksimatta varusteista kuin avattavan kattoluukun.
Bonuksena sekä lasikatos että lasikattoluukus on valoisuus. Ja jos liika valo ahdistaa, saa niis pääsääntöisesti vedettyä verhon eteen.
Jos femmassasi porsii aina kattoluukku ja se tekee siitä turhan, niin eikö moottoriki ole turha kun sekin tuntuu aina hajoavan tavalla tai toisella?
Bonuksena sekä lasikatos että lasikattoluukus on valoisuus. Ja jos liika valo ahdistaa, saa niis pääsääntöisesti vedettyä verhon eteen.
Jos femmassasi porsii aina kattoluukku ja se tekee siitä turhan, niin eikö moottoriki ole turha kun sekin tuntuu aina hajoavan tavalla tai toisella?
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Mikä naurattaa topic
En tiiä miten Astrassa on, mut Saabeissa poistuu sisäilma myös matkustamosta pois, jolloin ilmastointi riittää. Kattoluukkua ei tarvita. Ilmastointi pidetään Auto asennossa aina, Econ on turha myös. Miksi ottaa ilmastointi autoon ja pitää sitä poissa päältä?JP_Vette kirjoitti:Kyl vaan farkkufemmalla ajeli mielellään +27 astees luukun takareuna ylhäällä ja acc econilla. Ei tullu hiki eikä kuivunu silmät. Sama homma Astras. Itse en ymmärrä ihmisiä, jokka ostavat auton ja jättävät niinkin oleellisia asioita ruksimatta varusteista kuin avattavan kattoluukun.
Jos femmassasi porsii aina kattoluukku ja se tekee siitä turhan, niin eikö moottoriki ole turha kun sekin tuntuu aina hajoavan tavalla tai toisella?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Mikä naurattaa topic
Siksi otetaan kun ilmastointikompura porsii tai aineet vuotojen takia loppu saa silloin ainakin helteillä tuon kattoluukun auki
Mul tontuis toiminu kattoluukut aina. Ilmastointilaitteet noissa yhteen olis teettäny isomman rempan joka ei kiinnostanu kun ilmastointi ei ole mulle välttämätön ja luukulla sai ajossa ilmaakin virtaamaan.
Mul tontuis toiminu kattoluukut aina. Ilmastointilaitteet noissa yhteen olis teettäny isomman rempan joka ei kiinnostanu kun ilmastointi ei ole mulle välttämätön ja luukulla sai ajossa ilmaakin virtaamaan.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mikä naurattaa topic
Koska se kuivattaa ilmaa on siitä ihan kuninkaallinen varuste syyssateilla, mutta vähän ikävä etenkin keväällä kun ilma on kuivaa muttei liian kuumaa. Toki se myös viilentää ja on mukava varuste oikeilla helteillä, mutta tosiaan syksyn sadekaudella aivan kuningas.Pakari kirjoitti:Miksi ottaa ilmastointi autoon ja pitää sitä poissa päältä?
Lisäksi, niin outoa kuin se onkin, niin vähitellen jopa Suomessa on helpompaa myydä ilmastoitu kuin ilmastoimaton auto.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mikä naurattaa topic
Kun katselee yöaikaan lähetettyjä viestejä yleisesti motskaripalstalla ja autoharrastajien palstalla, on koomisen paljon kriljoitusvihreitä välillä Koksee kyllä itseänikin
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Mikä naurattaa topic
kuka ylipäätään ostaa moottorisahan jossa terä pyörisi koko ajan (vertaa 96 saabin ostoon)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,