Mikä naurattaa topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

AZP kirjoitti:Se 200 hv taitaa olla siitä vanhasta mallista, jossa bensakone n. 120 hv ja sähkömoottorit 40 hv edessä ja takana.
Tuskin on yhteisteho siitä silti juuri noussut, kun kiihtyvyys on ilmoitettu noinkin laiskaksi. 300hp yhteisteholla pitäisi jo liikkua tuollaisenkin massan 7s hujakoille tai allekin.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mutta se juju onkin siinä, että jos se polttomoottori osallistuu vetoon vasta 100 km/h ylöspäin, niin tuo uusi malli kiihtyy sataseen sähkömoottorien 177 hevosvoiman voimin. Sitä tuo kiihtyvyysarvo kyllä tukee.

Mutta kiinnostavaa olisi tietää että minkälaisissa ajomoodeissa ja nopeuksissa voimaa on tarjolla maksimissaan kuinkakin paljon. Esimerkiksi just tuolla yli 100 km/h, että onko tarjolla kaikki sähkö- ja polttomoottorivoima mitä autoon on rakennettu, vai esim. putoaako etusähkömoottori pois pelistä kun bensakone liitetään vetoon mukaan.

Toisaalta voi ajatella että paljonko numeroilla väliä, käy koeajamassa niin sitten tietää miten auto kulkee. Tuon IS:n koeajoraportin mukaan voimantunnetta ilmeisesti riittää ihan mukavasti, vaikkei paikaltaan kiihtyvyys olekaan mitenkään mairittelevaa. Samahan se on vaikka TiDS-Saabissa, että alaväännön ansiosta käytännön suorituskyky tuntuu hyvinkin muikealta, mutta automaattilaatikolla 0-100 taittuu lopulta suunnilleen tuohon 10 sekunnin pintaan. Jos nyt vaikka vertaan aikaisempaan 1.8 Mazda MX-5:eeni, jossa 140 hv noin tuhatkiloisessa autossa ja 0-100 kiihtyvyys kahdeksan sekuntia. Mutta ahtamattomassa bensakoneessa voima löytyi kierrosalueelta 5000-8000 rpm, niin tuo loppuunajettu Saappi tuntui kyllä jo vakionakin normaaliajossa huomattavasti puhdikkaammalta. Ja normaaliajo on itselleni muuta kuin liikennevalokiihdyttely.

Loppupäätelmä: samapa tuo mitä numerot sanoo, täytyy marssia koeajolle :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Puuilos oli gm hylly tyhjä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3095
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja viggen »

Tuo Outlander PHEV entinen malli ei ole mikään ajurin auto, raskaan tuntuinen ja aika ikävän tyyppinen koko kapistus. Tullut ajettua kymmenkunta kertaa työssä kun asennettu lisälaitteita autoihin, enimmäkseen moottoritiellä ja vähän kaupungissa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ihmisten yksityisyys. Ennen vanhaan. Ote Turun Sanomista 3.6.1932 (vanha sivu julkaistu juorunnälkäisille uusintana tämän päivän lehdessä)
Turun Sanomat kirjoitti: Itsemurhia.
Hauhon Hyömäen kylässä hirttäytyi tiistain vastaisena yönä liikemies Vihtori Lindroos. Epätoivoiseen tekoon lienevät johtaneet taloudelliset vaikeudet. Lindroos oli 50 vuoden ikäinen ja hän oli toiminut kauppiaana, maanviljelijänä ja puutavaramiehenä.

Tervajoen Kylkkälän kylässä hirttäytyi viime lauantaina maan vilj. Vilho Eerola. Hän oli sairastellut pari kuukautta vaikeata tautia, mikä pimitti hänen mielensä. Eerola oli 43 vuoden ikäinen. Jälkeensä jätti hän vaimon ja pojan.
Ettäkö nykyisin some pilaa ihmisten yksityisyyden ja kaikki yksityisasiatkin ruoditaan siellä julkisesti? :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

^ hieno kuva kyllä. :D

Niinkin vanha keksintö kun ketju ja ei vaan osata tehdä. Sitä se materiaalikustannuksissa säästö teettää.
Saabisti99JNS
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Pe Syys 29, 2017 19:27
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Saabisti99JNS »

Saab 9-3 Linear Sport Sedan 1,8t vm.-04.
Saab 9-5 Linear Sport Combi 2.0t vm.-07.
Scania 142M vm.-81.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7550
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Risto »

VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja VKe »

No niin, tuostako se nyt alkaa...

Onko seuraavana Skoda, sitten Seat ja sen jälkeen Audi...?
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
eegas
"Hölösuu"
Viestit: 1082
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja eegas »

https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikk ... na-6728534
Mersukin on ottanut VAGgilaisilta oppia, koskahan muut merkit?
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Semmonen ei varmaankaan ole vaihtoehto että niissä päästöRAJOISSA olis ongelma?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eiköhän nuo haasteet koske kaikkia autonvalmistajia, joilla vielä pakoputkiautoja on valmistuksessa. Samaa ininää kuultu aikaisemminkin, mutta valmistajat kikkailleet itsensä mittareilla läpi. Nyt kun on alkanut kikkailut paljastua, niin ininä senkun vahvistuu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

Oli kimalaisella vähän hommia. Nimittäin kolme kirsikkapensasta oli täydessä kukassa tuossa vähän ennen helteiden loppua. Yksi ainoa kimalainen pomppi kukasta kukaan. En sitten tiedä vielä montako sai tyydytettyä :lol: . Selvinnee syksyllä...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin