Mikä naurattaa topic
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mikä naurattaa topic
On ne jobbarit jobbareita Ruotsissakin.
Ostin hetki sitten Lexus GS450H - 06 180tkm mittarissa. Huoltohistoria ihan kohdillaan, täysi huoltokirja jne, joten vaikutti hyvältä, ja myyjänä Toyotan merkkiliike Tukholmassa.
Sanoivat kyllä rehellisesti, että käytön jälkiä on, mutta en vielä silloin tajunnut miten heikkolaatuista keinonahkaa esim. istuimet on, saati oviverhoilut jne. No kulunutta oli sisällä, mutta mitäs pienistä, eihän se uusi ollut. Pari päivää kun ajelin, niin aloin kiinnittää huomiota ajoittan kuuluvaan melko reteeseen rahinaan, joka ilmeisesti tuli iskareiden yläpäistä (tässähän tuli ihan Saabeista tuttu fiilis). Olin myös jo aluksi kiinnittänyt huomiota kilkatukseen kylmäkäynnistyksen yhteydessä, mutta ajattelin sen olevan vvt-systeemi. Lopuksi neljän päivän ajeluiden jälkeen tuli moottorin vikavalo mittaristoon, ja sehän antoi vikakoodia jakoketjusta..ja kun tarkemmin tutkailin huoltohistoriaa, niin 175tkm huollossa oli maininta jakoketjun vikakoodeista ja sanottu ettei asiakas halua toimenpiteitä..Suomen Lexukselle sitten soittelin, niin kyllähän ne sieltä sanoi, että onhan noita ketjuja mennyt ja pelkkä tutkiminen maksaa päälle tonnin jne jne. Eikun yhteyttä Ruotsiin..
Auton myynyt liike toimi asiallisesti ja sanoivat antavansa 2500€ alennusta tai ottavat auton takaisin samaan hintaan kuin ostinkin ja maksavat matkat Ruotsiin ja takaisin, valitsin tämän jälkimmäisen vaihtoehdon, kun autossa nyt muutenkin oli pientä sanomista.
Nyt auto sitten tuli takaisin myyntiin paikalliselle jobbarille ja hänelle mielenkiinnosta soittelin, niin kuulemma loistopeli eikä mitään vikaa, oikein mainostavat ketjukoneeksi jne.. Eli lähti vahinko kiertämään, kuten oli ilmeisesti jo hetken kiertänyt edellisiä omistajiakin. Tiedänpähän ainakin mistä en osta seuravaa autoa
____
.. Ja sitten samalla kun sitä huoltohistoriaa kuitteineen tavasi läpi, niin kävi aika selväksi, ettei nämä nousevan auringon maan tuotteet sen kummempia ole kuin Saabitkaan, siis ainakaan mitä luotettavuoteen tulee, sieltä löytyi ainakin 20 000€ edestä huoltokuitteja, kyllä oli kaikenlaista pikkuvikaa kuten vuotavia letkuja, vesipumpun hajoaminen 6v/100tkm kohdilla ja sitten myös isompaa vikaa kuten akkujen jäähdytyksen kanssa ongelmia jne joihin tuntui menneen monta tonnia. Ja kuten sanottu jo aiemmin, niin sisustan laatu on kyllä todella perus muovijapskia, iso pettymys. Ja siis se suuntavakavuus, se oli jotain aivan uskomatonta miten auto veteli puolelta toiselle, tästä löytyikin netistä monta keskustelua, mutta ei oikein mitään ratkaisua. Renkaat oli uudet goodyearit, joten niistä ei jäänyt kiinni.
Mutta jos jotain fiksua autossa oli, niin hybridisysteemi oli kyllä todella miellyttävä, 8.5l paikkeilla pyöri kulutus, vaikka ulosmittasin tehoja aika reippaasti ja kyllähän toi n. 340hp tehoilla jo liikahtikin. Myöskin CVT-vaihteisto oli ihan järjettömän hyvä, ei mitään nykimisiä vaan tasaista kiihtyvyyttä alusti asti, parin päivän jälkeen kun siirtyi bemarin rattiin, niin ensimmäisenä kiinnitti huomiota jatkuviin vaihtotapahtumiin liikkeellelähdöissä.
Ostin hetki sitten Lexus GS450H - 06 180tkm mittarissa. Huoltohistoria ihan kohdillaan, täysi huoltokirja jne, joten vaikutti hyvältä, ja myyjänä Toyotan merkkiliike Tukholmassa.
Sanoivat kyllä rehellisesti, että käytön jälkiä on, mutta en vielä silloin tajunnut miten heikkolaatuista keinonahkaa esim. istuimet on, saati oviverhoilut jne. No kulunutta oli sisällä, mutta mitäs pienistä, eihän se uusi ollut. Pari päivää kun ajelin, niin aloin kiinnittää huomiota ajoittan kuuluvaan melko reteeseen rahinaan, joka ilmeisesti tuli iskareiden yläpäistä (tässähän tuli ihan Saabeista tuttu fiilis). Olin myös jo aluksi kiinnittänyt huomiota kilkatukseen kylmäkäynnistyksen yhteydessä, mutta ajattelin sen olevan vvt-systeemi. Lopuksi neljän päivän ajeluiden jälkeen tuli moottorin vikavalo mittaristoon, ja sehän antoi vikakoodia jakoketjusta..ja kun tarkemmin tutkailin huoltohistoriaa, niin 175tkm huollossa oli maininta jakoketjun vikakoodeista ja sanottu ettei asiakas halua toimenpiteitä..Suomen Lexukselle sitten soittelin, niin kyllähän ne sieltä sanoi, että onhan noita ketjuja mennyt ja pelkkä tutkiminen maksaa päälle tonnin jne jne. Eikun yhteyttä Ruotsiin..
Auton myynyt liike toimi asiallisesti ja sanoivat antavansa 2500€ alennusta tai ottavat auton takaisin samaan hintaan kuin ostinkin ja maksavat matkat Ruotsiin ja takaisin, valitsin tämän jälkimmäisen vaihtoehdon, kun autossa nyt muutenkin oli pientä sanomista.
Nyt auto sitten tuli takaisin myyntiin paikalliselle jobbarille ja hänelle mielenkiinnosta soittelin, niin kuulemma loistopeli eikä mitään vikaa, oikein mainostavat ketjukoneeksi jne.. Eli lähti vahinko kiertämään, kuten oli ilmeisesti jo hetken kiertänyt edellisiä omistajiakin. Tiedänpähän ainakin mistä en osta seuravaa autoa
____
.. Ja sitten samalla kun sitä huoltohistoriaa kuitteineen tavasi läpi, niin kävi aika selväksi, ettei nämä nousevan auringon maan tuotteet sen kummempia ole kuin Saabitkaan, siis ainakaan mitä luotettavuoteen tulee, sieltä löytyi ainakin 20 000€ edestä huoltokuitteja, kyllä oli kaikenlaista pikkuvikaa kuten vuotavia letkuja, vesipumpun hajoaminen 6v/100tkm kohdilla ja sitten myös isompaa vikaa kuten akkujen jäähdytyksen kanssa ongelmia jne joihin tuntui menneen monta tonnia. Ja kuten sanottu jo aiemmin, niin sisustan laatu on kyllä todella perus muovijapskia, iso pettymys. Ja siis se suuntavakavuus, se oli jotain aivan uskomatonta miten auto veteli puolelta toiselle, tästä löytyikin netistä monta keskustelua, mutta ei oikein mitään ratkaisua. Renkaat oli uudet goodyearit, joten niistä ei jäänyt kiinni.
Mutta jos jotain fiksua autossa oli, niin hybridisysteemi oli kyllä todella miellyttävä, 8.5l paikkeilla pyöri kulutus, vaikka ulosmittasin tehoja aika reippaasti ja kyllähän toi n. 340hp tehoilla jo liikahtikin. Myöskin CVT-vaihteisto oli ihan järjettömän hyvä, ei mitään nykimisiä vaan tasaista kiihtyvyyttä alusti asti, parin päivän jälkeen kun siirtyi bemarin rattiin, niin ensimmäisenä kiinnitti huomiota jatkuviin vaihtotapahtumiin liikkeellelähdöissä.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Mikä naurattaa topic
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006157308.html
”Toyotasta on muuten helppo tehdä veistoksia, ne on kuin maksalaatikkoalumiinia. Saabista ei kannata tehdä, se on niin jäykkä ja ylpeä auto, ettei se taivu”, Äkkijyrkkä kertoo.
Re: Mikä naurattaa topic
Kyllä suomalainen jaksaa riidellä. Ja saappi tietenkin pihassa
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-rah ... 64076.html
https://www.is.fi/taloussanomat/oma-rah ... 64076.html
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
Taloyhtiöissä on ihanaa! Olishan se naapuri tietenki voinu vähän kattoa missä kävelee ja miten astuu mutta eihän sitä ku "minulla on oikeus mennä tästä". Toisaalta ei kyllä tuola aidan rakentajallakaan paljoa säteile
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Mikä naurattaa topic
ABC Huittinen tänään seiskan pintaan Varmaan E85 käy tosi hyvin kaupaks...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Mikä naurattaa topic
Jos talvella vähä itketti ajella diisselil, niin kyl ny jo vähä helpottaa
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Mikä naurattaa topic
No nyt jo naurattaa, muutoin ois mennyt ketutusketjun puolelle.
Ostin sitten vinon pinon pesuja "kun halvalla sain" Nyt tuli viimeiset pesut käytettyä ja pesin ekan kerran itse. Auto on ekan kerran puhdas vuoteen ja voi osallistua tähän topicciin
39,90eur pesu. Firmaa en viitsi mainita kun ei ole positiivista sanottavaa.
autopesujen aatelia ja saa likaisimmankin auton kiiltämään.pesuperheen tehokkain pesu, joka räjäyttää taatusti sitkeimmänkin lian! Autosta tulee takuulla puhdas. Erityisen tehokas tuplaesipesu ja esipesuaineen normaalia pidempi vaikutusaika tekevät ihmeitä pinttyneellekin lialle. Myös vanteet ja renkaat pestään kahteen kertaan, jotta niistä tulee varmasti puhtaat. Viimeistely tehdään Carnauba-vahalla, jonka kiilto säilyy pidempään kuin tavallisen silikonipohjaisen vahan kiilto. Pesuohjelma mukautuu vuodenaikojen ja niille tyypillisen lian mukaan.
Ai mitä mä täällä avaudun enkä mennyt sisälle kuuntelemaan huoltsikkatytsin vinttuilua, no niinpä
Ostin sitten vinon pinon pesuja "kun halvalla sain" Nyt tuli viimeiset pesut käytettyä ja pesin ekan kerran itse. Auto on ekan kerran puhdas vuoteen ja voi osallistua tähän topicciin
39,90eur pesu. Firmaa en viitsi mainita kun ei ole positiivista sanottavaa.
autopesujen aatelia ja saa likaisimmankin auton kiiltämään.pesuperheen tehokkain pesu, joka räjäyttää taatusti sitkeimmänkin lian! Autosta tulee takuulla puhdas. Erityisen tehokas tuplaesipesu ja esipesuaineen normaalia pidempi vaikutusaika tekevät ihmeitä pinttyneellekin lialle. Myös vanteet ja renkaat pestään kahteen kertaan, jotta niistä tulee varmasti puhtaat. Viimeistely tehdään Carnauba-vahalla, jonka kiilto säilyy pidempään kuin tavallisen silikonipohjaisen vahan kiilto. Pesuohjelma mukautuu vuodenaikojen ja niille tyypillisen lian mukaan.
Ai mitä mä täällä avaudun enkä mennyt sisälle kuuntelemaan huoltsikkatytsin vinttuilua, no niinpä
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Mikä naurattaa topic
Käytin viime talvena auton paikallisen teboilin pesussa. Alkuun harjaton pesu auto tuli kyllä märäksi mutta likaa siitä ei silmin nähden irronnut valitus sisälle ja hyvityksenä harjapesu jotain lähti, mutta kahvojen alapuolelta jos pyyhkäisi sormella niin jäi valkoinen raita harmaaseen töhnään en oo asioinut, enkä tule asioimaan tuolla huoltoasemalla enää koskaan.
Tuohon verrattuna paikallinen carnaubavahalla viimeisteltyjä vuodenaikapesuja iltaisin puoleen hintaan tarjoava pesukatu on tehnyt lähestulkoon onnistunutta jälkeä. Toki nyt kun ensimmäistä kertaa sitten huhtikuun pesetin auton niin eihän nuo keulaan jämähtäneet hyönteisenraadot mihinkään irronneet
Jos tuota Porvoon automyynnin ja puleerauksen tekemisiin vertaa niin eihän näillä automaattipesuilla saa kuin vahinkoa aikaan
Vielä yksi huhtikuussa "halvalla" ostettu vuodenaikapesu pitäs kuukauden sisään käyttää, sen jälkeen voisi kokeilla jotain käsinpesua, niitä kun näyttää saavan tuohon samaan noin 20 €/pesu hintaan. Tai sitten voisi mennä johonkin itsepesuhalliin jos oikein ahkeraksi ryhtyisi
Tuohon verrattuna paikallinen carnaubavahalla viimeisteltyjä vuodenaikapesuja iltaisin puoleen hintaan tarjoava pesukatu on tehnyt lähestulkoon onnistunutta jälkeä. Toki nyt kun ensimmäistä kertaa sitten huhtikuun pesetin auton niin eihän nuo keulaan jämähtäneet hyönteisenraadot mihinkään irronneet
Jos tuota Porvoon automyynnin ja puleerauksen tekemisiin vertaa niin eihän näillä automaattipesuilla saa kuin vahinkoa aikaan
Vielä yksi huhtikuussa "halvalla" ostettu vuodenaikapesu pitäs kuukauden sisään käyttää, sen jälkeen voisi kokeilla jotain käsinpesua, niitä kun näyttää saavan tuohon samaan noin 20 €/pesu hintaan. Tai sitten voisi mennä johonkin itsepesuhalliin jos oikein ahkeraksi ryhtyisi
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Mikä naurattaa topic
Mikä paikka tämä on?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
Tectorilla on alennus uusiin tietokoneisiin:
No minähän tilasin sitte koneen. Laitoin tilauksen lisätietokenttään, että "Lisätkää myös 100 € lisäalennus. Voin postittaa jonku raadon, jos oikeasti sellaisen väkisin haluatte." No haluavat Muistuttivat myös, että puhelin on halvempi lähettää kuin läppäri. No hemmetti, nyt sitte täytyis jostain keksiä ilmanen kännykkä, onneksi Facessa on roskalavaryhmiä. Minä kun just dumppasin toimimattomat vehkeet Gigantin keräyspisteeseen. Mut lähinnä siis naurattaa, että he oikeasti haluavat jonkun vanhan venttikympin vain, jotta voivat nakata sen suoraan ser-lavalle Ja edes venttikymppiä ei kehtaa lähettää, kun se painaa kuitenki niin paljo, ettei mee halvimmas kirjeluokas...** Tuo vanha laitteesi vaihdossa, hyvitämme siitä 100 € enemmän.
Saat minkä tahansa valmistajan vanhasta tietokoneesta, matkapuhelimesta tai tabletista vähintään 100 euron kampanjahyvityksen ostaessasi minkä tahansa Mac-tietokoneen opintojasi varten (hyvitys ei koske esittely- tai käytettyjämalleja). Maksamme jopa toimimattomasta, kierrätyskelpoisesta laitteesta 100 euron kampanjahyvityksen valmistajasta riippumatta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Mikä naurattaa topic
Tunnetaan myös nimellä Satashell
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Mikä naurattaa topic
Jaajaa, eipä ole siellä tullut pesulla käytyä kai koskaan. Pitää käydä ensi talvena tsekkaamassa valikoima, kesäaikaan auto tuleekin pestyä pääosin itse käsin. Kiitos vinkistä!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
https://yle.fi/uutiset/3-10902449
Tosin Opelin testerillä
Taas yksi asia, jonka Saab osasi tehdä muita fiksummin. Ainakin omastani olen ihan itse säätänyt nopeusmittarin virheen nollaksiMittarivirhe on se, mikä se on. Sitä virhettä ei pystytä huollossa korjaamaan
Tosin Opelin testerillä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
^Siinä lukeekin, ettei sitä pystytä huollossa korjaamaan. Harrastajavoimin pystyy tekemään paljon muutakin, mitä vähintään suurin osa huollosta ei pysty, halua tai suostu tekemään.
Pakko myöntää yllätys, että nykyään maksimi sallittu mittarivirhe on 10%, aiemmin se kun muistaakseni oli 20%. Koskahan lie päivittynyt vai onko jompikumpi (muistini tai artikkeli) väärässä?
Pakko myöntää yllätys, että nykyään maksimi sallittu mittarivirhe on 10%, aiemmin se kun muistaakseni oli 20%. Koskahan lie päivittynyt vai onko jompikumpi (muistini tai artikkeli) väärässä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mikä naurattaa topic
Toi on kyllä totta. Menee samaan sarjaan kuin Saabin autokylmästöinnin säötimen fetti, valovalvontareleen tai lukkomoduulien murtuneet juotokset jne. Ei pysty huollossa korjaamaan, pakko vaihtaa koko osa.
Mä muistelin että se mittarivirhe olis saanut olla x km/h + y %, mutta voi olla ihan oman mielikuvituksen keksintöä.
Mä muistelin että se mittarivirhe olis saanut olla x km/h + y %, mutta voi olla ihan oman mielikuvituksen keksintöä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K