Ihmettelyketju
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^Nuo eivät oikein korvaa kunnollisia lokeroita kojelaudassa ja keskikonsolissa. Keskikonsolittomassa satkussa pidin puhelinta kojelaudan päällä olevassa syvennyksessä ja keskikonsolilla varustetussa keskikonsolin din-kokoisessa lokerossa. Tonnarissa on kuin tehty tuohon tarkoitukseen vaihdekepin takana ja käsijarrun vieressä oleva syvennys. Kun viä lähtee puhelimesta aux-johto radiolle, jää näyttö kätevästi kallelleen niin että näkyy tarvittaessa viestien ja puheluiden merkkivalo tai soittajan nimi.
Jos femma olisi oma, vaihtaisin varmaankin tuhkakupin lokeroon kerta se on mahdollista. On siinä autossa tonnariin verrattuna kyllä paljon muutakin vialla, esimerkiksi ratti jää turhan kauaksi lähimmässäkin asennossaan jne.
Edit: Piru vie, aina sattuu viesti lentämään seuraavalle sivulle kun käytän oikeaoppista viittausta edelliseen viestiin.
Jos femma olisi oma, vaihtaisin varmaankin tuhkakupin lokeroon kerta se on mahdollista. On siinä autossa tonnariin verrattuna kyllä paljon muutakin vialla, esimerkiksi ratti jää turhan kauaksi lähimmässäkin asennossaan jne.
Edit: Piru vie, aina sattuu viesti lentämään seuraavalle sivulle kun käytän oikeaoppista viittausta edelliseen viestiin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Työnnä puhelimen kulma kasettipesään tai käytä mukitelinettä kännykkätelineenä.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Kasettipesää ei ole, sen sijaan mukitelinettä en muistanutkaan. Onneksi pääsee parin päivän päästä tonnarilla satkunvientireissulle, kotoisa konttori on aina paras.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
No kun tarkemmin ajattelee, niin ei varmaan kovin monellakaan. GSM verkko avattiin 90-luvulla ja "kännykät" alkoivat yleistyä vasta 90-luvun loppupuolella, vasta -95 GSM puhelimia myyntiin enemmän kuin NMT-puhelimia. Femma taas esiteltiin -97, ja kojelaudan ja muunkin auton suunnittelu on tapahtunut ennen sitä. Auton suunnitteluun menee kuitenkin useampi vuosi. Niinpä silloin tuskin osattiin varautua kännyköiden ja varsinkaan älypuhelimien yleistymiseen.Rattivaihde kirjoitti:Eikö femman kojelaudan suunnittelijoilla ole ollut ollenkaan kännyköitä...
Etupenkin etureunan "kengurutasku" on hyvä paikka unohdella tavaroita sinne.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^Niinpä jätettiin sitten aiemmatkin lokerot lähes kokonaan pois kojetaulusta, "ei näitä kukaan tähänkään asti ole tarvinnut, otetaan pois pilaamasta linjoja!"
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Kun muistetaan, milloin femma on suunniteltu, tullaan johtopäätelmään, että suunjittelijoiden "kännykät" kulkivat takapenkin takana olevassa tilassaRattivaihde kirjoitti:Eikö femman kojelaudan suunnittelijoilla ole ollut ollenkaan kännyköitä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
^Nokia 1011 vuodelta 1992:
Nokia 2110 vuodelta 1994:
80-luvun malleja:
Minusta olisi hieman overkilliä heittää tällaisia takakonttiin, nehän viskoutuvat siellä rikki
Omassa tonnarissa on ollut autopuhelinteline keskilokeron päällä, tiedä mihin sekään olisi femman konttorissa mahtunut...
Nokia 2110 vuodelta 1994:
80-luvun malleja:
Minusta olisi hieman overkilliä heittää tällaisia takakonttiin, nehän viskoutuvat siellä rikki
Omassa tonnarissa on ollut autopuhelinteline keskilokeron päällä, tiedä mihin sekään olisi femman konttorissa mahtunut...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Silloin 90-luvun alussa ehkä Saabin johtoryhmällä oli varaa noihin puhelimiin. Suunnitteluinssin palkkatasolla sai tyytyä matkalaukkumalliin.
Isoisäni osti joskus vuonna 1990-1991 tällaisen:
Maksoi muistaakseni luokkaa 30.000 mk, jolla siihen aikaan olisi saanut puolikkaan uuden Toyota Corollan.
Isoisäni osti joskus vuonna 1990-1991 tällaisen:
Maksoi muistaakseni luokkaa 30.000 mk, jolla siihen aikaan olisi saanut puolikkaan uuden Toyota Corollan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Ihmettelyketju
Väärin, se on 2110iRattivaihde kirjoitti:Nokia 2110
Väärin, wanhat kunnon kännykät kestävät melkein mitä vainRattivaihde kirjoitti:Minusta olisi hieman overkilliä heittää tällaisia takakonttiin, nehän viskoutuvat siellä rikki
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: Ihmettelyketju
Niin ja ne pultattiin kiinni sinne tavaratilaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Siihen femmaanhan sai sen kännykkätelinepahkan kännykän kuljettamista autossa varten.
Eihän avonaisia tavarakaukaloita turvallisessa autossa kuulu ollakkaan.
Eihän avonaisia tavarakaukaloita turvallisessa autossa kuulu ollakkaan.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Ihmettelyketju
Femmaanhan saa ihan Saabin varaosatiskiltä oman puhelintelineen joka tulee siihen keskikonsolin oikealle puolelle kartanlukijan jalkatilan reunaan siististi kiinni. Väreinä harmaa tai musta.
Siihen voi sitten ruuvata erilaisia kiinnikkeitä (älypuhelin, kännykkä, tabletti tms.) tai laittaa vaikka repäisynauhatarraa jolloin härpäkkeiden vaihtelu on kätevämpää.
...itse ostin ekan kännykän käytettynä vuonna 1993. Malli oli Mobira Cityman 100. Hinta 5800 markkaa. Uusi maksoi 9990 markkaa, hinta oli juuri pudonnut alle kymppitonnin!?!
Mobirani oli Järvisen suksitehtaan johtajan vanha laite. Mukaan tuli autoteline, pöytälaturi ja vara akku. Käytin kyseistä NMT-puhelinta vuoteen 2000 asti jolloin NMT verkko lakkautettiin ja oli pakko siirtyä uudelle vuosituhannelle eli GSM aikaan.
Vuonna 1993 ei laman keskellä voinut julkisesti kulkea kännykkä kädessä saamatta vihamielisiä katseita tai tod.näk. turpaan sopivassa tilanteessa. Silloin kännyköitä pidettiin täysin tarpeettomina ja sellaisen omistamista piti perustella muille erittäin hyvillä syillä.
Siihen voi sitten ruuvata erilaisia kiinnikkeitä (älypuhelin, kännykkä, tabletti tms.) tai laittaa vaikka repäisynauhatarraa jolloin härpäkkeiden vaihtelu on kätevämpää.
...itse ostin ekan kännykän käytettynä vuonna 1993. Malli oli Mobira Cityman 100. Hinta 5800 markkaa. Uusi maksoi 9990 markkaa, hinta oli juuri pudonnut alle kymppitonnin!?!
Mobirani oli Järvisen suksitehtaan johtajan vanha laite. Mukaan tuli autoteline, pöytälaturi ja vara akku. Käytin kyseistä NMT-puhelinta vuoteen 2000 asti jolloin NMT verkko lakkautettiin ja oli pakko siirtyä uudelle vuosituhannelle eli GSM aikaan.
Vuonna 1993 ei laman keskellä voinut julkisesti kulkea kännykkä kädessä saamatta vihamielisiä katseita tai tod.näk. turpaan sopivassa tilanteessa. Silloin kännyköitä pidettiin täysin tarpeettomina ja sellaisen omistamista piti perustella muille erittäin hyvillä syillä.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Ihmettelyketju
Minun silloisessa 9000 CD:ssä oli Mobira 450 kiinnitety rautatelineeseen joka oli apparin puolella keskikonsolissa kiinni. Vuonna -91 maksoi muistaakseni 23000kr + autoasennussarja? Kaikki nämä roinat on vielä jäljellä jossain kaapissa. Puhelin kyllä toimi paremmin mitä tämän päivän kännykät esim. tunturialueilla ja muualla korvessa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ihmettelyketju
^^ Heh. Juuri tuollaisen pari viestiä ylempänä olevan Sonyn puhelimen hommasin -95. Olin intissä silloin ja kännyköitä ei siellä näkynyt, parilla kolmella tyypillä oli. Oli kuule litium-akku ja kaikki. Tekstiviesti-palvelua en raskinut ostaa kun olisi pitänyt maksaa kytkentämaksu siitä. Oli sitten kampanjassa hetken aikaa ilmainen kytkentä, niin laitoin sellaisen ja siitä alkoi viestittely. Seuraava puhelin kulki tyylikkäästi vyölaukussa, ei sillekään tarvinnut muuta paikkaa autossa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ihmettelyketju
Lokeroiden puute femmassa on kyllä minustakin melko ihmeellinen juttu. Saa tehdä oikeen työtä jos lähtee pitemmälle matkalle ja tyhjää taskut kokonaan ja että saa kaikki kivasti näkösälle. Tonnariin taas mahtuu etulokeroihin melkein viikon eväät.
Ja tuo ainut lokero mikä siinä vaihdekepin edessä on, niin ei toimi oikeen minkään kanssa, rahapussi ei sinne mahdu. Tupakka-aski ja sytkä on vittumainen kaivaa sieltä ja pahimpana kännykkä joka menee sinne puoliksi eikä mahdu mitenkään päin pois jos vaihde on p:llä, usein jos puhelin jää autoon niin sitä saa hakea kahteen kertaan. Kerran ilman avaimia ja toisen avaimien kans.
No onnesta itellä on tonnari.
Ja tuo ainut lokero mikä siinä vaihdekepin edessä on, niin ei toimi oikeen minkään kanssa, rahapussi ei sinne mahdu. Tupakka-aski ja sytkä on vittumainen kaivaa sieltä ja pahimpana kännykkä joka menee sinne puoliksi eikä mahdu mitenkään päin pois jos vaihde on p:llä, usein jos puhelin jää autoon niin sitä saa hakea kahteen kertaan. Kerran ilman avaimia ja toisen avaimien kans.
No onnesta itellä on tonnari.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti