Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Cona »

Aika moni foorumilainen varmasti selailee tätäkin foorumia työajalla.

Palaverikulttuuria rakastetaan tietyillä aloilla / joissain yrityksissä ja epäilemättä aina osa niistä on osittain tai täysin turhia. Tämän lisäksi moni asia jää esim. parin tunnin palaverin aikana hoitamatta joten ainakin itse näen hyvänä jos samalla muita häiritsemättä naputtelee esim läppäriä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Väitän, 90% palavereista on ihan täyttä tyhjäkäyntiä. Aina siellä on pari ihmistä joilla on oikeaa asiaa toisilleen ja loput istuu sen takia, että "nice to know". 10% on sitten sitä oikeaa tekemistä, kun jotain saadaan aikaan.

Aiemmin luulin, että myynnin&markkinoinnin ihmisillä on turhat palaverit ja että haluavat lähinnä kutsua niitä koolle, jotta saavat olla itse äänessä, tuoda oman tehtävänsä tärkeyttä esille ja saavat olla yhdessä työkavereiden kanssa ja tehdä näennäisesti jotain järkevää. Mitäänhän noissa ei oikeasti saatu tehtyä, lopulta kun jotain piti saada aikaan, otettiin konsultti hommiin.

Nykyään työskentelen talouspuolella insinööripainotteisessa yrityksessä, jossa on todella paljon palavereja ja nyt on oikeasti pakko käyttää sitä kännykkää palavereissa, että pysyy edes jotenkin hereillä. Insinöörien kokoukset on aika tappavan tylsiä. Jokaista pikku detaljia aletaan aina hiomaan suuremmallakin porukalla ja kokousten aikataulut venyy ja paukkuu...jos ihmiset viitsisi edes vähän miettiä itse, niin voitais jättää puolet kokouksista pois.

Nykyään jätän ihan surutta osallistumatta isoon osaan kokouksista.
Muutenkin koko toimistotyö alkanut hatuttamaan mitä suuremmissa määrin, saa ihan oikeasti kysellä itseltään joka päivä, että mitä hemmetin järkeä on 8-10h päivässä vääntää excelillä erilaista raporttia ja kaikenlaista turhaa käppyrää, joilla voi lähinnä pyyhkiä hanuria.
Pitäis varmaan päästä takaisin oikeisiin töihin, mutta joku tässä on mennyt päin helvettiä, kun tällaisesta toimistoapinoinnista maksetaan suht ok ja oikeasta työstä sitten saa sellaista palkkaa, että hyvä jos saa makkaraa leivälle.
Tomppa & Saabit myyty :(
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Cona »

Palaverit voisi kyllä monessa kohtaa korvata vaikka vuosineljännes/puolivuosittain jne. pidettävillä asiapitoisemmilla katsauksilla. Ja käydä päivittäiset asiat sitten ihan työn lomassa tai kahden kesken asianosaisten välillä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sen verran lisäinfoa työmoraalistani, että en suinkaan ollut työpalaverissa, vaan sukulaisten ja pankin juristin kanssa isovanhempieni perunkirjoituksessa. Ja viestit luin ja vastasin pikaisesti 5 min vessataukojen aikana. Itse perunkirjoitus kesti vaatimattomat 4,5 tuntia :|

Palaverien aikana (niin työ- kuin muissakin) keskityn itse asiaan ja pidän näppini erossa puhelimesta, tabletista ja tietokoneesta. Ihan jo kohteliaisuussyistä, vaikka asia olisi miten kuivaa ja turhaa tahansa :wink:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2151
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja anv »

Joo'o. On tullut eräänkin tunnin istuttua turhissa palavereissa. Kerran piti sitten avautua, kun asiakas vaati joka päivä kahden tunnin palaveria projektin edistymisestä klo 12. Samalla olisi pitänyt dokumentoida unixserverin asennus kirjaimellisesti jokainen näppäinpainallus. Tuo asennus vaati vain tyhjältä pöydältä noin 8h ja dokumentoinnin tarkistus tietty toinen 8h. Siinä vaiheessa kun asiakas kysyi miten mun osa projektista edistyy, vastasin että heti kun on kaksi palaveritonta päivää, seuraavana päivän saatte dokumentoinnin. Sain vapautuksen loppuviikon palavereista :lol: .

Kysessä oli erittäin tietoturvakriittinen järjestelmä, joka piti dokumentoida todella tarkasti. Esimerkiksi kaikki salasanatkin piti puolittaa niin että kukaan ei tiennyt kokonaista salasanaa näihin järjestelmiin.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja kribe »

AZP kirjoitti:Sori, vastasin aiemmin palaverissa ja luin huolimattomasti ongelmakuvauksen. Luulin että ongelma oli vain säännön kopioimisessa muille riveille.

No, asiaan:
....

Nyt tulee muuten vaimolta tuplasanominen: kello on yli yksi yöllä ja istun koneella Saappifoorumilla JA Excelin parissa :mrgreen:
Suurkiitokset. Näillä pääsen eteenpäin :)

Oma vaimo ei enää jaksa valittaa. Olin vielä kolmen aikaan viimekin yönä hereillä NHL:ää katsellessa..
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Eipä kestä.

Tänään ihmetyttää se, mitä arvoa on rahdin seurantapalvellussa, jossa ei tapahdu mitään neljään päivään, ainoa merkintä on "booking received", ja seurantakoodin mukana tuli huomautus, että tiedot voivat olla usean vuorokauden viivästetyt :roll:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2151
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja anv »

Ihmetyttää suuresti kun en löydä googlella mitään järkevää tietoa hulevesifirmasta nimellä pisaron. Toki weppisivut löytyvät, mutta lähinnä etsin positiivisia/negatiivisia kommentteja. Onko täällä kellään kokemuksia kun pitäisi tehdä/teettää jotain?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja kribe »

Seuranta on hieno asia. Seurasin tuossa erään suomalaisen nettikaupan kautta tehtyä tilausta. Tein tilauksen 13.1 n. klo 10. Maanantaina 16.1 tilaus oli siirtynyt "käsittelyyn". Torstaina 19.1 tilaus meni "pakattavaksi" ja vielä eiliseen mennessä ei ollut lähtenyt. Soitin ja peruin tilauksen. Tilauksen peruutuksen yhteydessä kyselin vähän että mikä siellä kestää, niin ilmoittivat että liike oli suljettu perjantaina 20.1 js sen takia tilauksen lähettämisessä kestää.. Tällaista meininkiä 2010-luvulla :roll:

Tilasin toisesta liikkeestä saman tavaran eilen aamupäivästä ja tänään sain. Maksoikin vähemmän.


AZP kirjoitti:Eipä kestä.

Tänään ihmetyttää se, mitä arvoa on rahdin seurantapalvellussa, jossa ei tapahdu mitään neljään päivään, ainoa merkintä on "booking received", ja seurantakoodin mukana tuli huomautus, että tiedot voivat olla usean vuorokauden viivästetyt :roll:
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
-pete
"Hirsch"
Viestit: 789
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 10:01
Paikkakunta: Siuntio

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja -pete »

Englannista (+44-alkuinen numero) soiteltiin juuri, ja ryhdyttiin kauppaamaan investointineuvontaa. Ilmoitin, että hän kyllä haaskaa sekä minun että omaa aikaansa, joten puhelu päättyi nopeasti. Mutta ihmetyttää tuo soittelu kuitenkin.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Noita puheluja on tullut mulle Briteistä, Sveitsistä, Hong Kongista ja ties mistä useita vuosia aina muutaman kuukauden välein. Aina ensin soittaa nainen, joka kyselee perustietoja, ja kysyy saako heidän sijoituskekkonen soittaa minulle ja kertoa mahtavista mahdollisuuksista. Kerran juttelin yhden kekkosen kanssa yli puoli tuntia ymmärtämättä mitä he oikein edes yrittävät kaupata.

Sijoituspuolella pitää kuitenkin aina muistaa se, että jos ei kaveri tule näyttämään nokkaansa kasvotusten, rahakaan ei liiku. Että ensimmäinen kysymys soittajalle on hyvä olla "koska olet tulossa Suomeen?"
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ajoneuvoveron eräpäivä oli 20.1. ja poistin auton liikennekäytöstä 19.1. Trafin laskut kulkee e-laskuina ja koska tiesin mitä tapahtuu, peruin maksun ja muutin summan käsin 20.1. katsottuani sen Trafin sivuilta.

Tänään 25.1. tuli 19.1. päivätty uusi lasku paperisena postissa, jonka tarkoitus oli korvata alkuperäinen e-lasku. Eräpäivä mikäs muukaan kuin 20.1.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Täytyyköhän kaksiovisen takapenkillä varustetun auton katsastuksessa molempien etupenkkien olla kaatuvat, vai riittääkö että matkustajan penkki on?

Katsastuksen arvosteluperusteissa lukee vain "Käynti takaistuimille estynyt."
Onko tää nyt taas näitä mitkä riippuu täysin siitä miten hyvä päivä insinöörillä on?
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Nykysäännöistä en tiedä onko muuttunut mutta muinoin bmw 2002 kun vaihdoin recarot joista vain toinen kippasi tuli huomautus. Ei hylyttäny silloin vaan kirjoitti huomautuksen ja vaihdoin suosiolla kippaavaan. Silloin ratsiassa myös tarkistivat (antoivat ylinopeussakon samalla :lol: ) että on muutettu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mä oon tätä asiaa kans pohtinu tuon laikka-avo 99:sin kohdalla , jos laitan siihen femman nahkapenkit ja mulla ei oo edes rättiä katoksi ni kai se aika esteetön on jos ei turvavöitä ole edes takapenkillä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin