Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Julle »

Paljonko omistatat metsää? Paljonko linja-alueelta?
9-5 Aero - 00
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja aero »

VKe kirjoitti:
La Marras 21, 2020 09:25
Kuule Upe, siksi niitä ei kaadeta kun Suomessa on liikaa "minä en puuta myy"-jääräpäitä ja itsekkäisiä tomppeleita. Onhan tää nähty.

Sähköyhtiöt tarjoaa hyvän korvauksen puista mutta jos maanomistaja ei myy niin minkäs teet. Valtioneuvoston pitäisi ehkä tehdä lakimuutos jolla mahdollistetaan liniojen varsien puiden pakkolunastus jääräpäiltä :twisted:
En tiiä. Aiemmin, kun linja (ei ihan runkolinja, mutta paikallinen jakolinja kuitenkin - hassua kyllä, juur mun sähkö ei tullut siitä linjasta) meni mun tontin yli ja siinä yksi koivu tuppasi hiveltelemään oksillaan piuhoja, niin kysyin sähköyhtiöltä, että haluavatko kaataa puun.

"Ei me niitä kaadeta tai kaadateta. Voidaan ehkä tulla karsimaan oksia jos alkaa räpsymään."

Aaaasia selvä, siinähän tönii piuhoja oksillaan, ei vaikuta minun elämään. Kyllä sen myöhemmin ammattimetsuri nykäisi nurin meikäläisen piikkiin, kun päätyi muista syistä kaatolistalle (ja juuri oikeaan aikaan, oli alkanut lahoamaan sisältä), mutta ei tosiaan tippaakaan kiinnostanut sähköyhtiötä. Voi olla että kiinnostais enempi, jos olis tosiaan oikeeta mettää siinä ympärillä tarjolla, että olis enempi puuta kaadettavana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2843
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Cona »

Eikös sähköverkkoyhtiöistä ollut mielenkiintoista tilastoa esillä vähän aikaa sitten?! Kasvavia siirtohintoja selitetään investoinneilla, mutta todellisuudessa asia ei ihan näin ole ollut. Caruna oli korkealla toki, mutta parasta "tiliä" taisi tehdä joku savolainen verkkoyhtiö?!

Ei ole onneksi ongelmia ylimääräisten tiluksien kanssa ja ymmärrän ajatuksen, että "sehän on vain kapea kaistale maata", mutta en kyllä itsekään myisi vapaaehtoisesti... :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 596
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

VKe kirjoitti:
La Marras 21, 2020 09:25

Kuule Upe, siksi niitä ei kaadeta kun Suomessa on liikaa "minä en puuta myy"-jääräpäitä ja itsekkäisiä tomppeleita. Onhan tää nähty.

Sähköyhtiöt tarjoaa hyvän korvauksen puista mutta jos maanomistaja ei myy niin minkäs teet. Valtioneuvoston pitäisi ehkä tehdä lakimuutos jolla mahdollistetaan liniojen varsien puiden pakkolunastus jääräpäiltä :twisted:

Enköhän saa itse päättää kenelle maani käyttöoikeuden luovutan ? Hyvä se korvaus on voinut olla 60 luvulla, ei enää mitään tekemistä sen kanssa.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja VKe »

Varmasti myyntihaluihin vaikuttaa tarjottu hinta ja kauppapolitiikka.Tälläkertaa kannatti, mutta pahoittelen yleistämistä.

Meilläpäin 4 metsänomistajaa tarttui tarjoukseen ja vain yksi "minähän en puita myy-äijä" osui linjan varrelle kolmella näreensä-perkeleellä.

Linjan molemmin puolin hakkuu ja nyt on reilusti tilaa. Ja vaikka laidoilta puu kaatuukin, ei ylety linjalle. Ainakin meilläpäin sähköyhtiön tän alueen sähkönkäyttäjät on puunmyyjiä kiitelleet, kun ottivat tollalailla osaa sähkön jakeluvarmuuteen.

Ei ne meilläkään pihapuita kaatele. Oliko toissavuonna kun heliskupperilla ja kolmiteräisellä sirkkelilla linjojen laitoja karsivat. Mutta kapeaksi jäi linjaränni.
Sininen Saab 9-3, '99
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Julle »

Eli johtokadun leveys 50 m. Komia näky.
9-5 Aero - 00
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kyllä on komea näky, samaa mieltä!! Kerrankin sataan vuoteen samaa mieltä jullen kanssa :D

Saa tuuli riepoa ja riehua, ei haittaa tossa kohtaa puut. Kätevästi toteutui tuo meillä, kun on linja tien laidassa.
Sininen Saab 9-3, '99
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

Mikä ihme se on että pitää peittää se kilpinumero myynti ilmossa, tai sama se mulle kiinnostus lopahtaa peliin ihan siihen.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja AZP »

Perjantaina mulle toimitettiin duunissa yksi läppäri, josta kerrottiin että oli simahtanut itsekseen eikä käynnisty enää. Virtalähde oli testattu, että sähköä tulee. Testailin itse parilla virtalähteellä ja muutamallakin täyteen ladatulla akulla, ei mitään eloa, mikään valo ei syttynyt eikä inahdustakaan kuulunut, vaikka miten rynkytti tai painoi pitkään virtanappulaa. Avasin takakannen ja tsekkasin miltä näyttää, otin kovalevyn irti ja laitoin sen toiseen samanrunkoiseen koneeseen, jotta käyttäjä sai uuden toimivan koneen jossa tuttu sisältö. Sen toisen koneen kovalevyn siirsin vielä tähän hajonneeseen ajatuksena että jos mä vielä keksin miten sen saa tokenemaan niin on ainakin kovo koneessa kiinni eikä herää aivokuolleena.

Tänään vielä epätoivoisena yrityksenä netistä löydetty ohje, että ota pois akku äläkä kytke virtalähdettä, ja pidä siis täysin sähköttömän koneen virtanäppäintä pohjassa tooodella pitkään, luokkaa minuutin. No näin tein ja sen perään rynkyttelin sitä virtanappulaa vielä minuutin-pari.

Sitten piuha kiinni koneeseen ja taas armotonta runkkausta virtakytkimelle. Ja katso: valo syttyi, kone käynnistyi ja Winikkakin sieltä saatiin päälle.

Ei kyllä pysty ymmärtämään mikä siihen oli tullut ja miten se noin tokeni. Itse ajattelin jo että emolevy on kärähtänyt tai jotain täysin fataalia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 596
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Kalmiston Janne kirjoitti:
Su Marras 22, 2020 14:58
Mikä ihme se on että pitää peittää se kilpinumero myynti ilmossa, tai sama se mulle kiinnostus lopahtaa peliin ihan siihen.
Siksi että omistajan tietoja ei urkita kaikenmaailman paskanmyyntitarkoituksiin..
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Kalmiston Janne
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Kalmiston Janne »

Lerssinen kirjoitti:
Ma Marras 23, 2020 22:55
Siksi että omistajan tietoja ei urkita kaikenmaailman paskanmyyntitarkoituksiin..
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Oman kokemuksen mukaan juttu menee juurikin niin että yritetään myydä sitä ihteensä, eli verot perässä ja muuta paskaa, mutta pitäähän koijareidenkin jollain elää.
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 596
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Jaa-a, minä olen aina peittänyt kilvet netissä mutta ei siinä mitään paskanmyyntitarkoitusta minulla ole. Selviäähän se kilpi kun autoa menee katsomaan ja tiedot maksamattomista veroista tai muista saa trafilta sekunnissa ulos silloinkin.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Luulisin, että markkinointitarkoituksiin olisi eri organisaatioilla ketterämpiäkin tapoja kerätä nimi- ja yhteystietoja, kuin nettiautossa olevien rekisterinumerojen perusteella.

Vai mitä tässä Lerssinen tarkoitit?

Itse ainakin tykkään autoja selatessa katsoa rekisterinumeron perusteella vähän katsastushistoriaa jne. Lisäksi tässä ihan muutama kuukausi sitten oli ihan todellinen tarve saada edelliseltä omistajalta lisätietoja.

En toki tee autokauppaa kovinkaan paljon, mutta kyllä täytyy auton olla todella kiinnostava verrokkeihinsa verrattuna, että alan ns. kilvetöntä himoitsemaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 596
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Minulta on keikattu joskus työkaluja sun muuta autosta, olemassaoloa tuskin tiedettiin muun kuin kilven ja työmaan perusteella. Nykyään trafilta saa tietojenluovutuskiellon päälle, samoten kysymällä sitten kuinka moni niitä on kysellyt, hämmentävän monta instanssia niitäkin on.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Okei, nyt tajusin.

Tosin, nimi- ja yhteystietoja ei pysty Traficomin tiedoista salaamaan "ei julkisiksi". Ilman turvakieltoa rekisterissä olevat tiedot osoitteineen ja puhelinnumeroineen ovat siis julkisia.

Avoimen rajapinnan kautta välittyvistä tiedoista saa estettyä pyytämällä yhteystiedot, mutta ei nimitietoa. Yhteystiedotkin saa erikseen Traficomilta pyytämällä.

Tai näin se ilman lähteitä tarkastamatta menee, munsta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin