Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja core2 »

Risto kirjoitti: Häirikköä varmaan paljon haittaisikin, että joku muukin tulisi hänen nimimerkillään häiriköimään. :idea:
Ei varmaan jos tässä noin kävisi, mutta jos tyyppi ottaisikin ja käyttäisi sinun nickiäsi häiritessään jossain, esimerkiksi täällä.
Tämä ei olisi eka kerta kun näin käy, eikä varmaan se vikakaan.
En tällä tarkoita, että näin olisi tehty, mutta mahdollisuus on ja löytyy.

Ja tuo vain jäsenille ei muuta asiaa jos jäsen käyttää jotain huonoa ja pahaa haluavaa proxyserveriä niin hänen tietonsa nyysitään jos halutaan, cybermaailma ei ole turvallinen.

Esimerkkinä tähän, että kuka hyvänsä voi luovuttaa oman koneensa proxyserveriksi jota muut käyttävät, ja linkittää sen muihin proxyservereihin.
Proxy ei ole turvallinen silti jos vaikka esim. tuntee tai tietää ketä on sen serverin vetäjä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

core2 kirjoitti:Ei varmaan jos tässä noin kävisi, mutta jos tyyppi ottaisikin ja käyttäisi sinun nickiäsi häiritessään jossain, esimerkiksi täällä.

Ja tuo vain jäsenille ei muuta asiaa jos jäsen käyttää jotain huonoa ja pahaa haluavaa proxyserveriä niin hänen tietonsa nyysitään jos halutaan, cybermaailma ei ole turvallinen.
Olethan sinäkin usein väärinkäyttänyt minun nickiäni puhuessasi nimimerkki ristoksesta. :wink:

Minun kommenttini liittyivät proxyn käyttöön nimenomaan moninimimerkkeiltäessä. Jäsenillähän ei ole mitään syytä kikkailuun, sillä nimimerkin takana olevan henkilön ylläpito tietää.
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Ihmettelen et foorumi toimii klo 4 yöllä,unohtiko modet laittaa alkolukon päälle :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olisikohan nyt jo korkea aika siirtää tämä forumi jollekin toiselle palvelimelle, nykyisen toiminta on niin surkeaa ettei mitään rajaa?
Eikait tuossa siirrossa uudelle palvelimelle ole kummoinen homma, maks. muutaman tunnin siiirtoaika + lyhyt testaus siihen päälle?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja core2 »

Risto kirjoitti:Olethan sinäkin usein väärinkäyttänyt minun nickiäni puhuessasi nimimerkki ristoksesta. :wink:
Tuohan on jo vakava syytös, missähän olen esiintynyt ristoksena? :wink:
Ps. oli ekakerta kun käytin sitä edes tekstissä. :lol:
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

core2 kirjoitti:Ps. oli ekakerta kun käytin sitä edes tekstissä. :lol:
Äkkiä muistellen ainakin 15 viestissä olet kirjoittanut Risto, kun olisi pitänyt kirjoittaa ristos. Kyllä tuo jo alkaa olla melko vakavaa sekoilua. :D Ehkä nyt ekan kerran jälkeen kynnys toimia oikein on matalampi. :wink:
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ristos »

Risto kirjoitti:Äkkiä muistellen ainakin 15 viestissä olet kirjoittanut Risto, kun olisi pitänyt kirjoittaa ristos. Kyllä tuo jo alkaa olla melko vakavaa sekoilua. Ehkä nyt ekan kerran jälkeen kynnys toimia oikein on matalampi.
Älähän nyt Risto? Pitäiskö minun vaihtaa tuo oma nimimerkkini ristos, ettei meitä vain sekoiteta?
Kyllä Esko varmaan tietää varsin selkeästi, milloin viesteissään tarkoittaa Sinua tai minua.
Vaikka hän lähes koko ikänsä Ruotsissa on asunut, niin kyllä hänellä mielestäni nämä Suomen sijamuodot ovat oikein hyvin hallinnassa. Toisekseen, kun tuo Esko on oikeasti henklökohtainen perhetuttuni, niin hän kyllä saanut minusta kirjoittaa myös Risto :wink:

PS. Jos tuntuu, että nimimerkkini on liian lähellä omaasi, niin voin kyllä yrittää vaihtaa sen. Vaikkakin tuon Risto-nimen lienen saanut jonkun verran aiemmin kuin Sinä ja tämä on aivan ikioma arvioni ja voi laa myös väärä. Toisaalta ei tälläkään asialla ole mitään merkitystä. Haluan keskustella tästä aiheesta oikein ystävällisesti ja asiallisesti.

Saab-hengessä tervehtien!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

ristos kirjoitti:Pitäiskö minun vaihtaa tuo oma nimimerkkini Ristos, ettei meitä vain sekoiteta?
Kyllä Esko varmaan tietää varsin selkeästi, milloin viesteissään tarkoittaa Sinua tai minua.

Vaikkakin tuon Risto-nimen lienen saanut jonkun verran aiemmin kuin Sinä.
Eihän se sinun syysi ole, että jotkut eivät ymmärrä nimimerkkien käyttöä keskustelufoorumeilla. Kuka muuten on Esko ja miten hän tähän liittyy?

Minun Risto-nimestäni on päätetty 1925, milloin sinun? :wink:
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ristos »

Risto kirjoitti:ristos kirjoitti:
Pitäiskö minun vaihtaa tuo oma nimimerkkini Ristos, ettei meitä vain sekoiteta?
Kyllä Esko varmaan tietää varsin selkeästi, milloin viesteissään tarkoittaa Sinua tai minua.

Vaikkakin tuon Risto-nimen lienen saanut jonkun verran aiemmin kuin Sinä.
Eihän se sinun syysi ole, että jotkut eivät ymmärrä nimimerkkien käyttöä keskustelufoorumeilla. Kuka muuten on Esko ja miten hän tähän liittyy?

Minun Risto-nimestäni on päätetty 1925, milloin sinun?
Hei kaima!
En tiedä milloin minun Risto-nimestäni on päätetty, mutta se on annettu 1947. Anteeksi ikäarvioni, olet kirjoittanut todella "nuorekkaasti" ja siitä tuo arvioni. Esko on ystäväni Nyköpingistä. Me olemme voineet lähestyä toisiamme ihan oikealla nimelläkin. Toivottavasti emme ole loukanneet sillä ketään muuta. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja core2 »

Risto kirjoitti:
core2 kirjoitti:Ps. oli ekakerta kun käytin sitä edes tekstissä. :lol:
Äkkiä muistellen ainakin 15 viestissä olet kirjoittanut Risto, kun olisi pitänyt kirjoittaa ristos. Kyllä tuo jo alkaa olla melko vakavaa sekoilua. :D Ehkä nyt ekan kerran jälkeen kynnys toimia oikein on matalampi. :wink:
:D Väärinkäsitystä koko jutska, en tietenkään halua kayttää tekstissäni Ristos koska tunnen hänet ja kutsun häntä normaalistikin Risto nimellä, niin puhelimessa kuin ollessamme nenäkkäinkin.
Mutta tämä ei ole se väärinkäsitys vaan se jota et luultavasti ymmärtänyt, tarkoitin sitä, että jos kirjautuu sisään jonnekin, toisen nickillä ja esiintyy sinä nimimerkkinä siellä ja tähän on mahdollisuus jos saa tietää nickin lisäksi salasanan, se oli tämä josta keskustelimme tuossa proxy asiassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
rimmi9-5t
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Maalis 18, 2009 09:49
Paikkakunta: FIN-SWE-U.S.A

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja rimmi9-5t »

..Sedät jaksaa heilua.. :lol: ( Lapinlahden Linnut )
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003 :)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja core2 »

Risto kirjoitti: Eihän se sinun syysi ole, että jotkut eivät ymmärrä nimimerkkien käyttöä keskustelufoorumeilla. Kuka muuten on Esko ja miten hän tähän liittyy? :wink:
Kun Risto ja minä olemme vastanneet toistemme viesteihin nimenomaan toisillemme olemme käyttäneet etunimiämme, näinhän on tehty usein myös muutaman muunkin nickin kanssa, nyt en tarkoittanut sinua, vaan esimerkiksi Villeä.
Terveisin core2 alias Esko.

Ps. Mistä muuten päättelet etten tiedä mikä/mitä on nickname enkä ymmärtäisi sitä, saat vastaisuudessakin tottua siihen, että Suikkarin Ristolle vastatessani kirjoitan Risto ellen lainaa hänen viestiään ja sen mukana hänen nickiään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ristos »

rimmi9-5t kirjoitti:.Sedät jaksaa heilua.. ( Lapinlahden Linnut )
Heippa vaan!

Eikös se ole riemastuttavaa, että "sedilläkin on vielä virtaa! :D :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

ristos kirjoitti: Anteeksi ikäarvioni, olet kirjoittanut todella "nuorekkaasti" ja siitä tuo arvioni. Esko on ystäväni Nyköpingistä. Me olemme voineet lähestyä toisiamme ihan oikealla nimelläkin. Toivottavasti emme ole loukanneet sillä ketään muuta. :D
Eihän tuota nimeä tuolloin ole tietenkään minulle vielä annettu, vaan isäni veljelle, joka kuoli sodassa ja kun syntymäpäiväkseni sattui sama päivä kuin hänellä minut nimettiin hänen mukaansa. Tässä eskottelussa ja ristottelussa on syytä muistaa, että vaikka keskuskelette keskenänne niin teette sen julkisesti ventovieraiden edessä, jolloin olisi syytä käyttää noita nimimerkkejä, jolloin tiedettäisiin kenestä kulloinkin puhutaan. Ette te tuolla ole minua ja tuskin ketään muutakaan loukanneet, mutta sekaannusta tuosta voi syntyä.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ristos »

Risto kirjoitti:Tässä eskottelussa ja ristottelussa on syytä muistaa, että vaikka keskuskelette keskenänne niin teette sen julkisesti ventovieraiden edessä, jolloin olisi syytä käyttää noita nimimerkkejä, jolloin tiedettäisiin kenestä kulloinkin puhutaan.
No niin, tässäpä tuo asian ydin taitaakin piillä? Niinkuin huomaat Risto, niin osa meistä ns. "ikäihmisistä" on tottunut esiintymään omalla nimellään, kuten minäkin. Silloin nimimerkin taakse on vaikeata mennä.
Kun olen työni tehnyt julkisessa virassa ja aina esiintynyt omalla nimelläni, olen uskaltautunut myös tänne nimimerkkien sekamelskaan omalla nimellä. Toistaiseksi en ole kauheasti joutunut tästä kärsimään enkä loukkaantumaan. On tosin muutamia kertoja tuntunut tarvetta poistua taakse ja sulkea saneinen arkku.
Mutta kuitenkin asiallinen keskustelu ns. perusaiheesta Saabista on ollut oikein hauskaa. Valitettavasti sorrun välillä tänne lillukanvarsien sekaan.

Kiitos kuitenkin hyvästä ja asiallisesta keskustelusta. Nyt lähden ulkoiluttamaan tuota "pikkumustaa" ja nautiskelemaan hyvän auton kyydistä. :D
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 08, 2011 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Vastaa Viestiin