Joo. Siellä pystyy kyllä jättämään vaikka ovet auki, kun ei sinne ole pääsyä kuin niillä muutamalla yrityksellä, joiden konttori siinä samassa töllissä on. Tokihan sellaisestakin voi joku varastaa, mutta epäilen, ettei auton sisätilojen arvokkain osa, 34,90e maksanut rammari, taida vielä hirveästi houkutella. Ja vaikka houluttelisikin, niin kivempihan se on, että rammari on viety, mutta ikkunat on ehjät.aero kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 18:43Kyllä. Siinä ehtii mm. lumet tipahtaa vaatteista ja kengistä autoon sisälle, mutta ei sulaa, haihtua ja kuivua ulos.
Ja tosiaan joo, jos saat vietyä auton pariksi päiväksi halliin, niin jos pystyt jättämään ikkunaa raolleen niin se auttaa myös. Puhaltaisin varmaan halliin mennessä auton sisäilman niin kuumaksi kuin saa ja jättäisin ikkunat raolleen, jos vain mahdollista.
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Sekin muuten auttaa että lämpimäksi ajamisen jälkeen huolehtii että ilma auton sisällä vaihtuu ennenkuin auton jättää viilenemään. Ajaa vaikka viimeiset 50 metriä iknunat auki tai autosta lähtiessä pitää ovia ja takaluukkua auki hetken, jos keli sen sallii.
Ja ajossa puhallusta jalkatiloihin mahdollisimman paljon, siellä se suurin kosteus asuu. Helposti, varsinkin jos on jäätymisongelmaa ikkunoissa, tulee puhallusta pidettyä enemmän laseille ja sehän ei sitten kuivaa niitä mattoja yhtä tehokkaasti. Myös automaatti-ilmastointi voi turhaan suosia ikkunapuhallusta varsnkin jos ajomatkat on lyhyitä.
Ja ajossa puhallusta jalkatiloihin mahdollisimman paljon, siellä se suurin kosteus asuu. Helposti, varsinkin jos on jäätymisongelmaa ikkunoissa, tulee puhallusta pidettyä enemmän laseille ja sehän ei sitten kuivaa niitä mattoja yhtä tehokkaasti. Myös automaatti-ilmastointi voi turhaan suosia ikkunapuhallusta varsnkin jos ajomatkat on lyhyitä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Kabiinin sisäilman kierto jäänyt päälle/jumittunut kenties. Sehän vetää tuulilasin sisäpuolen huuruun ihan tehokkaasti kun kosteat sääolosuhteet on mitä on.Automaatti-ilmastointi löytyy. Sitä en tiedä toimiiko kylmästöinti, kun näillä keleillä vähän hankala kokeilla, mutta muuten kyllä ilma liikkuu ja auto lämpenee.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ihmettelyketju
Mutta eikös tämä vaikuttaisi lähinnä koneen ollessa käynnissä? Silloin siis ihan tehokkaasti kyllä toimii huurteenpoisto jne, mutta tosiaan parkissa ollessaan vetelee aika huuruun. Ikkunat myös jumittavat aika helposti, eli jäätyvät. Eiköhän se vaan ole niin joka paikasta kostea, että juurisyy siinä.torque kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 19:03Kabiinin sisäilman kierto jäänyt päälle/jumittunut kenties. Sehän vetää tuulilasin sisäpuolen huuruun ihan tehokkaasti kun kosteat sääolosuhteet on mitä on.Automaatti-ilmastointi löytyy. Sitä en tiedä toimiiko kylmästöinti, kun näillä keleillä vähän hankala kokeilla, mutta muuten kyllä ilma liikkuu ja auto lämpenee.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Joo kyllä näkyisi ajossa jos olisi sisäilmankierto päällä.
Siihen ei tosiaan tarvita mitään litimärkää sisustaa tai vikaa että vetää parkissa sisältä lasit huuruun ja jäähän. Ihan normaali siisti talvikäyttö lyhyillä pätkämatkoilla riittää, jos auto ei pääse missään välissä kunnolla sisältä kuivumaan.
Siihen ei tosiaan tarvita mitään litimärkää sisustaa tai vikaa että vetää parkissa sisältä lasit huuruun ja jäähän. Ihan normaali siisti talvikäyttö lyhyillä pätkämatkoilla riittää, jos auto ei pääse missään välissä kunnolla sisältä kuivumaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Jos noin teet, niin pistä ruuvarilla lukot kiinni, niin saat keskuslukituksella ovet lukkoon. Ainakin Saabissa oli se, ettei sähköt menneet lepoon, jos ovet ei ole lukossa. Näin muistelin.Joo. Siellä pystyy kyllä jättämään vaikka ovet auki
Re: Ihmettelyketju
ja olihan jotain juttua että auton lasit pitää myös sisäpuolelta jossain välissä hieman puhdistaa(on se kyllä välillä melkoista jumppaa, sekä sitähän ei voi tehdä jos auto ulkoruokinnassa talven pakkasilla), ja tästä lisää, rakas vainoni ei helpolla noihin ikkunahommiin lähde, kuitenkin notkeampi kuin minä, no, pitää katsoa tilanteen mukaan.
Viimeksi muokannut torque, Ma Tammi 23, 2023 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ihmettelyketju
^Joo, pitäisi omastakin hieroa lasia puhtaaksi sisäpinnan puolelta. Pitää koettaa muistaa ottaa välinestä mukaan seuraavan kerran kun käy konttorilla, parkkiluolassa olisi lämmin hinkata.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Tuosta aiheeseen sopivaa klikkiotsikkoa:
Oletko aina kuivattanut autosi väärin? Tätä et tiennyt vaarallisesta sisäkosteudesta! Huippuasiantuntija: "Kuin laastari ampumahaavaan..." Katso kuvat!
Oletko aina kuivattanut autosi väärin? Tätä et tiennyt vaarallisesta sisäkosteudesta! Huippuasiantuntija: "Kuin laastari ampumahaavaan..." Katso kuvat!
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Ja onhan se tämä toinen perinteinen, kaivaa vartin aamulla sen auton lumesta, jotain -20°C, sit ku lähtee matkaan niin oma hengitysilma jäätyy tuulilasin sisäpinnalle, no tuohon auttanut usein että hieman raottaa sivuikkunaa, vaan minkäs teet jos sekin mekanismi jäässä.Mullakin kuskin puoli on ollut huurteisempi/jäisempi, mutta olen olettanut sen johtuvan siitä, että pysäköidessä on toisella puolella ollut puita vieressä.
Tosin tämä nyt ei juurikaan ongelma Saabeissa&Volvoissa(paitsi ne rikkoutuneet ikkunan nostimet(ei vielä kohdalle sattunut))
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ihmettelyketju
Meän huushollin parempi puolisko toi silakkapihvejä kotiin
Onni onnettomuudessa on se että niitä ei tartte paistaa, ovat eineksiä. Arvatkaa miltä tuntuu kun ekaa kertaa koko elämäni aikana talouteen tuodaan silakkapihvekä No se tuntuu tälle
Onni onnettomuudessa on se että niitä ei tartte paistaa, ovat eineksiä. Arvatkaa miltä tuntuu kun ekaa kertaa koko elämäni aikana talouteen tuodaan silakkapihvekä No se tuntuu tälle
Sininen Saab 9-3, '99
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Mä oon ihmetelly miten helposti saa hyvää airfryerillä. Tuollainen pöhötin tuli joululahjaksi ja sillä nyt tehty melkein kaikki mitä syöty.
Eritoten kana uuh . Tähän asti uunissa tai paistinpannulla kana on ollu ku peruskoulun tillilihaa eli jää kuiva pallero pyörimään mut nyt pöhöttimellä uuh miten maukas ja kostea koostumus
Eritoten kana uuh . Tähän asti uunissa tai paistinpannulla kana on ollu ku peruskoulun tillilihaa eli jää kuiva pallero pyörimään mut nyt pöhöttimellä uuh miten maukas ja kostea koostumus
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
^ Hmm... Mulla on uunissa tuollainen ominaisuus, vaan kertaakaan en ole kokeillut. Varmaan pitäisi
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ihmettelyketju
Nyt ainakin eilen oli aika samanlainen keli kuin aiemminkin (nyt plussalla jo) ja mielestäni eroa oli, kun matot pois. Mutta edelleen ikkunat tuntuu jäätyvän jumiin ja oven lukko vähän herkkänä. Eli perusteellisempi kuivatus varmaan tarpeen plus ovitiivisteiden käsittely ja lukon lisärasvailu.2.polvi kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 16:39Volvo vetää tuulilasin ja kuskin ikkunan jäähän. Mietin, että voisiko olla mattojen alla kosteutta (tässä sekä kangas-, että kumimatot oli päällekkäik) ja otin ne pois.
Mutta niin vaan oli jäässä taas. Lisäksi tässä ei ole ainakaan mukana kaukkaria ja myös tuo lukko vetää jäähän. Ja samoin ovet.
Ideoita lukkosulan hankkimisen lisäksi?
Edit. Ja tuli myös sitä vinkkiä käytettyä, että eilen viimiset 10min ajosta ikkunat raollaan, josko kosteus olisi sitä kautta kans katoillut
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Minulla usein se pieni kaasuapuhaltava sytkäri mukana, sillä voi varovasti hieman lämmittää avainta. En tosin nähin autohin tarvinnut käyttää, vaan postilaatikon lukon kanssa jokusen kerran.Mutta niin vaan oli jäässä taas. Lisäksi tässä ei ole ainakaan mukana kaukkaria ja myös tuo lukko vetää jäähän. Ja samoin ovet.
Ideoita lukkosulan hankkimisen lisäksi?
Ja noista ovien tiivisteistä, oli silloin joskus että jotain ihme silikonivoitelulla pärjää, vaan taitaa olla jo mennyttä maailmaa. Senkun vaan Fairy sekoituksella puhdistelee välillä, toimii riittävän hyvin.
Onkohan tuossa nyt niin et oven ikkunatiiviste finiitto ja kosteutta pääsee liikaa oveen. Sithän Saabissa on ne poistoreijät ovessa, vaan juu tämä menee off topiciin.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..