ymmärrän. ja sit jos vielä jotain mitä ties käsineitä pitää käyttää kun kabiini ollut kylmässä (onhan noita rattilämmittiä joissain autoissa:) ,sori, hieman off topic.anv kirjoitti: ↑Ti Tammi 17, 2023 01:25No joo, en tuota kosketusnäyttöjuttua ihan kirjaimellisesti tarkoittanut, mutta että ylipäänsä voisi kelin mukaan säätää vetosuhdetta. En ole itsekään mikään kosketusnäyttöfani.torque kirjoitti: ↑Ti Tammi 17, 2023 00:14Kyl se vaan on niin täällä pohjolassa että tommoinen swaippaus ei oikein toimi, ainakaan vielä.Löyhästi asiaan liittyen, miksikähän näissä nelivetosähkäreissä ei pysty säätämään vetosuhdetta. Luulisi että olisi tosi helppo tehdä, hipaisunäytöstä vain pyyhkäistä laidasta toiseen
Vaan kuin ammattikuskeja on hieman eri taustoilla kasvaneet. Siinä lisäksi hivellä jotain hipaisunäytön kautta. Kyllä kuljettajan itse pitää muistaa mitä nappia on tullut painettua.
Tuon tapaista menettelyä tullut nähtyä, kesken jotain kiertoliittymää alkaa säätää biilin ties mitä asetuksia sen hivelypaneeliin avulla.
Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Performance-mallin Tesloissa pystyy säätämään hyvin laajasti niin vetosuhdetta kuin luistonestoa ja ajonvakautustakin yms. Kosketusnäytöltä. Kutsutaan track modeksi.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Koettelooko venäläiset Saabisteja?
Re: Ihmettelyketju
Itekki tykkään napeista mutta sähköautossa harvemmin kylmä koska lämpenee sairaan nopeesti ja yleensä vielä helppo etälämmittää. Ratin lämmityskin on suurimmassa osassa
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ihmettelyketju
Volvo vetää tuulilasin ja kuskin ikkunan jäähän. Mietin, että voisiko olla mattojen alla kosteutta (tässä sekä kangas-, että kumimatot oli päällekkäik) ja otin ne pois.
Mutta niin vaan oli jäässä taas. Lisäksi tässä ei ole ainakaan mukana kaukkaria ja myös tuo lukko vetää jäähän. Ja samoin ovet.
Ideoita lukkosulan hankkimisen lisäksi?
Mutta niin vaan oli jäässä taas. Lisäksi tässä ei ole ainakaan mukana kaukkaria ja myös tuo lukko vetää jäähän. Ja samoin ovet.
Ideoita lukkosulan hankkimisen lisäksi?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
voikohan olla että jokin oven tiiviste finiitto. Ja onhan niitä "torrbolle'inakin", tosin en autoon laittaisi. Oisko kuitenkin että jotain siellä kabiinin ilmanvaihto säädöissä vikaa. Vaan jos kosteutta alkaa olemaan sisäpuolella, hmm, onko tuossa aut. ilmastointi. Jos kosteutta liikaa niin alkaa jo nenässä tuntua. Tosin nuo lukot pitäisi toimia ihan hyvin. Sisälämppäri?
Viimeksi muokannut torque, La Tammi 21, 2023 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ihmettelyketju
Voi tietysti olla joo melkein mitä vaan. Raitisilmasuodatinta mietin, että missäköhän kunnossa ja voiko vaikuttaa asiaan? Tässä sen tarkastaminen ja vaihtaminen on nopea homma youtuben mukaan, eli sen voisi tsekata toki.torque kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 16:52voikohan olla että jokin oven tiiviste finiitto. Ja en onhan sitä "torrbolle'inakin", tosin en autoon laittaisi. Oisko kuitenkin että jotain siellä kabiinin ilmanvaihto säädöissä vikaa. Vaan jos kosteutta alkaa olemaan sisäpuolella, hmm, onko tuossa aut. ilmastointi. Jos kosteusta liikaa niin alkaa jo nenässä tuntua. Tosin nuo lukot pitäisi toimia ihan hyvin. Sisälämppäri?
Automaatti-ilmastointi löytyy. Sitä en tiedä toimiiko kylmästöinti, kun näillä keleillä vähän hankala kokeilla, mutta muuten kyllä ilma liikkuu ja auto lämpenee.
Sisätilan lämppäriä ei ole. Ja auto tosiaan tuskin on nähnyt lämmintä ilmaa kesän jälkeen kertaakaan.
Pitänee harkita, että ajan joku päivä autolla töihin ja jätän pariksi päiväksi kiesin halliin kuivumaan.
Edit. Ja nenään en haista kyllä mitään kosteuteen viittaavaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
enhän tiedä onko tämä totta vai tarua, vaan voihan tuotakin vilkaista(olihan siellä jotain muuta höpinää jota voi suodattaa pois).
https://www.youtube.com/watch?v=o6HM8Sypl3o
https://www.youtube.com/watch?v=o6HM8Sypl3o
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ihmettelyketju
Raikkari vaihtoon, sisälle kosteudenpoistaja ja jos tuollainen parin päivän seisotus hallissa on mahdollista, niin sinne vaan. Kosteus voi sitoutua esim. kankaisiin niin syvällisesti, että sitä ei huomaa muusta kuin tuosta huurtumisesta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Lämpöä kabiiniin ja samalla ilma vaihtumaan. Esim sisälämppäri pöhisemaan muutamaksi tunniksi niin että ikkunat on raollaan. Vielä parempi olisi ajaa pitkä reissu lämppäri isolla ja auto silleen tyhjänä että kamat ja ihmiset ei peitä penkkejä ja mattoja jotta ne pääsee kuivumaan.
Mulla on tapana välillä jättää auto talliin ovet ja takaluukku auki että kuivuu kunnolla. Mutta jos ei tallia ole niin ei sitä ulos viitti silleen jättää
Viime talvena kun ei ollut tallia ja sisäkosteus oli selkeästi ongelma niin käytin sitten Mitsun esilämmitystoimintoa esim 2x30 minuuttia silleen että ikkunat oli 5cm auki. Tuossa on hyvä puoli se että auton esilämppäri ottaa ilman ulkoa eli lämmin ja kostea ilma poistuu sitä mukaa kun uutta pusketaan hyttiin. Tavan sisälämppäri vain kierrättää sisäilmaa ja kun kosteuden sitonut ilma viilenee niin kosteus tiivistyy taas pintoihin.
Mulla on tapana välillä jättää auto talliin ovet ja takaluukku auki että kuivuu kunnolla. Mutta jos ei tallia ole niin ei sitä ulos viitti silleen jättää
Viime talvena kun ei ollut tallia ja sisäkosteus oli selkeästi ongelma niin käytin sitten Mitsun esilämmitystoimintoa esim 2x30 minuuttia silleen että ikkunat oli 5cm auki. Tuossa on hyvä puoli se että auton esilämppäri ottaa ilman ulkoa eli lämmin ja kostea ilma poistuu sitä mukaa kun uutta pusketaan hyttiin. Tavan sisälämppäri vain kierrättää sisäilmaa ja kun kosteuden sitonut ilma viilenee niin kosteus tiivistyy taas pintoihin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ihmettelyketju
Kiitos vinkeistä. Yksi probleema voi olla sekin, että pääsääntöisestihän autolla ajellaan parin kilsan matkoja ja yli tunnin suoritteita ei ole kertaakaan reilussa kuukaudessa eikä varmaan sitäkään ennen, kun auton myyjä nyt mieluummin varmaan ajelee sähkö-Jaggella tai -Konalla, Porsche 911, Kupla, Chevy Van ja mitä kaikkea siltä löytyy. Pari OG900 ainakin myös
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Pääseekö lumi ilmanottoon? Jos kosteutta alkaa näkyä laseissa, niin kannattaisi pitää puhallus aina liian isolla, niin että ärsyttää. Tosin silloin se vetää pakkaslunta suodattimelle, eli harjaus ennen liikkeelle lähtöä. Mä oon kosteutta havaittuani nostanut lämpöä ja lopuksi täyspuhalluksella kosteus ulos. Yleensä muutama kerta auttaa, mutta vaatii se hiukan ajoaika.
Jaa, no tuo lyhyt matka selittää paljon... hiukan hidas kirjoittaja täällä
Jaa, no tuo lyhyt matka selittää paljon... hiukan hidas kirjoittaja täällä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ihmettelyketju
Itsellä veti toista puolta huuruun, kun ilmastoinnin läppämoottori oli jumahtanut ja puhallus oli heikko vs. toinen puoli.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Ihmettelyketju
Mullakin kuskin puoli on ollut huurteisempi/jäisempi, mutta olen olettanut sen johtuvan siitä, että pysäköidessä on toisella puolella ollut puita vieressä.Rommitommi kirjoitti: ↑La Tammi 21, 2023 18:24Itsellä veti toista puolta huuruun, kun ilmastoinnin läppämoottori oli jumahtanut ja puhallus oli heikko vs. toinen puoli.
Nyt pistin parkkiin kasvillisuuden osalta balanssissa olevaan kohtaan ja seuraan tilannetta.
Kädellä kokeilin myös, niin tasaisesti tulee ilmaa tuulilasin ja muidenkin suuttimista.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Kyllä. Siinä ehtii mm. lumet tipahtaa vaatteista ja kengistä autoon sisälle, mutta ei sulaa, haihtua ja kuivua ulos.
Ja tosiaan joo, jos saat vietyä auton pariksi päiväksi halliin, niin jos pystyt jättämään ikkunaa raolleen niin se auttaa myös. Puhaltaisin varmaan halliin mennessä auton sisäilman niin kuumaksi kuin saa ja jättäisin ikkunat raolleen, jos vain mahdollista.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla