Wanhan kansan sananlasku:"Jos pitää kysyä hintaa, sulla ei ole varaa siihen."
Ihmettelyketju
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23992
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Huomattu mut samalla havaitsin sen myös.että se mitä olen ostamassa on .myyjän mukaan uus
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23992
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen edelleen mihin satakunnasta on hävinny edulliset 9tonniset.
Näköjään purkuun
Näköjään purkuun
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
NG 9-3 1,9 tid 2008 ja siihen ecu.
Mistä löytää käytettyä ja missä hintaluokassa ne liikkuu ja/tai uudet..?
Mistä löytää käytettyä ja missä hintaluokassa ne liikkuu ja/tai uudet..?
Re: Ihmettelyketju
Kyllä ne on vähentyneet kaikkialta. Tuoreimmatkin kun ovat jo 25 vuoden ikää hipovia.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23992
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
vaatimukset ei oo kovat.. edes pohjasta heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23992
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Tarjosin uutta sport&rally rattianhuutokaupalla vuorokauteen ei yhtään tarjousta edes. Vissiin paras paikka hyllyssä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Ei oo myyjän markkinat tällä hetkellä tai hinta on väärä. Erikoisemmat jutut liikkuu nihkeästi pikaisella aikavälillä.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23992
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Eikö uusi sport&rally ratti oo special.. no olkoon hyllyssä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Parempi se on pitä hyllyssä jos itse vaikka tarvitseekin jossain vaiheessa tai sitten muutaman vuoden päästä koittaa uudelleen.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23992
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Oli tarkoitus myydä intsaab mut se taitaa jäädä siksi pitäiis saada hyllystä pois.
Ei,tarvetta eikä käyttöä.,
Ei,tarvetta eikä käyttöä.,
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ihmettelyketju
Kyllä ihminen voi tuntea itsensä tyhmäksi. Tarttis lähettää Postipaketti. Eli paketti Postin kuljettamana. Sellanen klassinen malli, jonka vois modernisti tiputtaa joko tiskille tai lokeroon. Eli siis Postin sivuille:
Eli tämähän on loogista. Klikkaan alhaalta "Lähetä paketti". Kun siinä lukee selvästi "Maksa lähetys ensin täällä" jne.
Se tulee ohjesivulle, jossa lukee mittailua ja muuta. Joo mitat on tiedossa, haluan lähettää paketin. Rullaan siis loogisesti alas.
Ja alhaalla on "Lähetä paketti", joka on siis tämä sivu. Mistä se paketti lähetetään?
Eli tämähän on loogista. Klikkaan alhaalta "Lähetä paketti". Kun siinä lukee selvästi "Maksa lähetys ensin täällä" jne.
Se tulee ohjesivulle, jossa lukee mittailua ja muuta. Joo mitat on tiedossa, haluan lähettää paketin. Rullaan siis loogisesti alas.
Ja alhaalla on "Lähetä paketti", joka on siis tämä sivu. Mistä se paketti lähetetään?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Tunnen taas itseni vähemmän tyhmäksi. Matkahuollon sivuilla tyhmäkin osaa lähettää paketin. Ja kun hinnat on samat ja lähetysautomaatit vieri vieres Postin automaattien kanssa, niin mitäpä sitä enempää pään laskentakapasiteettia rasittamaan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Minä tuossa laittelin paketin työkaverille jokunen kotva sitten. Riksun Cittarissa on asiatonhenkilöposti, joten siihen vaan paketti tiskille, että tää pitäis saada matkaan.
"Joo mihis tää.. okei. Ootko täyttäny netissä lähetyksen?"
"En, löin pakettiin, koppasin kyytiin ja toin tänne. Se pitäis saada matkaan."
"Sun pitäis tehdä netissä lähetys ensin."
"Jaa ettei tästä pysty lähettämään?"
"No pitäis ensin lähettää netissä, äkkiä naputat siitä kännykällä"
"Jaa no selevä, minäpä lähen sitten ettimään sellasen toimipisteen joka palvelee"
Paketti lähti Ryttylästä, K-Market Saarisen toimipisteestä - tosin yllättäen Matkahuollon kyydillä, koska tuon suorituksen jälkeen siitä paketista ei enää Postille euroja kuulu valua. Kyllä tuollakin kertoi että olisi karvan halvempi jos tekee eka lähetysjutut netissä, mutta sen enempää mukisematta otti paketin kyytiin ja pisti matkaan.
"Joo mihis tää.. okei. Ootko täyttäny netissä lähetyksen?"
"En, löin pakettiin, koppasin kyytiin ja toin tänne. Se pitäis saada matkaan."
"Sun pitäis tehdä netissä lähetys ensin."
"Jaa ettei tästä pysty lähettämään?"
"No pitäis ensin lähettää netissä, äkkiä naputat siitä kännykällä"
"Jaa no selevä, minäpä lähen sitten ettimään sellasen toimipisteen joka palvelee"
Paketti lähti Ryttylästä, K-Market Saarisen toimipisteestä - tosin yllättäen Matkahuollon kyydillä, koska tuon suorituksen jälkeen siitä paketista ei enää Postille euroja kuulu valua. Kyllä tuollakin kertoi että olisi karvan halvempi jos tekee eka lähetysjutut netissä, mutta sen enempää mukisematta otti paketin kyytiin ja pisti matkaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Asiamiesoletettuposteissa kyllä saa todella vaihtelevaa palvelua. Tuossa alkuvuodesta avopuolison piti lähetellä työvaatteita takaisin firmalle. Hän marssi tuohon lähiprisman toimipisteelle vaatenyytin kanssa ja sanoi haluavansa ostaa laatikon ja lähettää tavaran paikkaan x. Kyseessä on siis yritysosoite johon posti kulkee ihan perille asti päivittäin, vastaavia postin lähetyksiä hänkin on useita kuitannut vastaanotetuksi.
Tiskillä ollut henkilö meni tilanteessa aivan sekaisin ja alkoi puhumaan että pitäisi olla yritystili että voi lähettää yritykseen postia, tai sitten lähettää paketti lähimpään noutopisteeseen joka sijaitsee 5km em. firmasta ja mistä kukaan ei tulisi pakettia noutamaan.
Jokainen joka postia on joskus lähettänyt tai vastaanottanut tietää ettei se nyt ihan noin mene: kyllä posti ainakin ennen on kiikuttanut paketin ihan kotiovelle saakka, jos vain latoo tarpeeksi euroja tiskiin. Myyjä ei selkeästi ollut ihan perillä tarjolla olleista palveluista vaan väitti että yritykseen voi lähettää vain yritys. Avopuolisoni kyllästyi väittelemään ja palasi pakatun laatikon kanssa kotiin odottamaan minua töistä ja uutta yritystä toivottavasti eri myyjän kanssa.
Päästyäni töistä palasimme postin tiskille ja ilmeisesti asioimaan eri myyjän kanssa, jolloin asia alkoi sujumaan ihan eri rataa. Paketti laitettiin kotiinkuljetuksella liikkeelle ja ilman nikottelua.
Itsekin asiakaspalvelussa työskentelevänä tiedän sanoa ettei asiakkaan tehtävä ole tietää kenen kuljettamana ja koska ja minkä merkkisellä autolla paketti lähtee ja viedään perille: jos asiakas haluaa paketin paikasta a paikkaan b, postin tehtävä on hoitaa se perille. Hinta tietysti riippuu toimitusnopeudesta ja siitä, viedäänkö paketti ovelle vai noutopisteelle.
Tässä siis lähinnä ihmettelen sitä, eikö posti kouluta enää heidän palveluitaan myyvää henkilökuntaa mitenkään? Eikö kalliimpi palvelu kannattaisi aina myydä etusijalla? Tai varmaan heille kyllä parempaa liiketoimintaa toki on viedä paketteja noutopisteestä noutopisteeseen, kotiinkuljetuksesta ja palvelemisesta kun taitaa jäädä käteen vähän heikommat katteet.
Palvelukulttuuri on kyllä postilla nykyään täysin olematonta, tämän voi todeta esimerkiksi jos reklamoi heidän palveluistaan asiakaspalveluun. Jo pelkästään reklamaatiokanavan löytäminen on ihan perseestä.
Tiskillä ollut henkilö meni tilanteessa aivan sekaisin ja alkoi puhumaan että pitäisi olla yritystili että voi lähettää yritykseen postia, tai sitten lähettää paketti lähimpään noutopisteeseen joka sijaitsee 5km em. firmasta ja mistä kukaan ei tulisi pakettia noutamaan.
Jokainen joka postia on joskus lähettänyt tai vastaanottanut tietää ettei se nyt ihan noin mene: kyllä posti ainakin ennen on kiikuttanut paketin ihan kotiovelle saakka, jos vain latoo tarpeeksi euroja tiskiin. Myyjä ei selkeästi ollut ihan perillä tarjolla olleista palveluista vaan väitti että yritykseen voi lähettää vain yritys. Avopuolisoni kyllästyi väittelemään ja palasi pakatun laatikon kanssa kotiin odottamaan minua töistä ja uutta yritystä toivottavasti eri myyjän kanssa.
Päästyäni töistä palasimme postin tiskille ja ilmeisesti asioimaan eri myyjän kanssa, jolloin asia alkoi sujumaan ihan eri rataa. Paketti laitettiin kotiinkuljetuksella liikkeelle ja ilman nikottelua.
Itsekin asiakaspalvelussa työskentelevänä tiedän sanoa ettei asiakkaan tehtävä ole tietää kenen kuljettamana ja koska ja minkä merkkisellä autolla paketti lähtee ja viedään perille: jos asiakas haluaa paketin paikasta a paikkaan b, postin tehtävä on hoitaa se perille. Hinta tietysti riippuu toimitusnopeudesta ja siitä, viedäänkö paketti ovelle vai noutopisteelle.
Tässä siis lähinnä ihmettelen sitä, eikö posti kouluta enää heidän palveluitaan myyvää henkilökuntaa mitenkään? Eikö kalliimpi palvelu kannattaisi aina myydä etusijalla? Tai varmaan heille kyllä parempaa liiketoimintaa toki on viedä paketteja noutopisteestä noutopisteeseen, kotiinkuljetuksesta ja palvelemisesta kun taitaa jäädä käteen vähän heikommat katteet.
Palvelukulttuuri on kyllä postilla nykyään täysin olematonta, tämän voi todeta esimerkiksi jos reklamoi heidän palveluistaan asiakaspalveluun. Jo pelkästään reklamaatiokanavan löytäminen on ihan perseestä.
9-3 1.8t SC 2007
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996
Honda VFR 800FI 1999 "V4 BioPower"
Lada 2107 1700i 1996