Mersu 220d väyrynen

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
jka
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:32
Paikkakunta: Kankaanpää

Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja jka »

Eli tiukka baarissa heitetty kysymys.

Auto olisi MB 220d (ei vielä CDI-koneella) Onko autossa turboa vakiona vai ei? Suurinpiirtein ekoja 124 jälkeläisiä, n. 97 vuosimallia.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Vapaasti hengittävä 95hp 16v esikammiotiisseli niissä on ollu 95-98.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole turboa, vapari 16v 2,2 diesel. Melkein kuukauden taannoin jouduin moisella ajamaan ja ei mene YHTÄÄN mihinkään eikä edes yritä vääntääkkään. :) Todella onneton kapistus, ei kannata sen porsivan Lucaksen syöttöpumpunkaan takia ikinä sekaantua.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jka
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:32
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja jka »

Näimpä minäkin ajattelin, kun kaveri väitti ettei diisseliväyrystä ole saanu ilman turboa.

CDI-koneiset on sitten kaikki turboja vai?

Ja kyllä muuten on voimaa, siitä on ihan valtion järjestämä kirjallinen todistus pääsiäiseltä: 164km/h poliisia vastaan, kun kaverin mersulla käytiin Helsingissä.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja et »

petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

CDI-koneiset on turboja ja polttoainejärjestelmänä commonrail.

Näihin saa oikealla lastulla mukavasti potkua lisää, kun vakiona ovat melko onnettomia, etenkin 200CDI. Ruostevaurioita näissä kyllä sitten riittää. Kannattaa siltä osin tutkia tarkkaan.

CDI-järjestelmässäkin on paljon pikkumurheita, mutta ei yleensä mitään pahempaa.
Tyypillisiä: polttoainejärjestelmän ilmavuotoja, suutinvikoja, ahtopaineanturi, ilmamassamittari, railpaineanturi, imusarjan läppävikoja, egr-venttiilivikoja jne. Suutinviat ehkä niistä ne kalleimmat. Imusarjaläpät sekä egr:n voi poistaa käytöstä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja et »

Ei tarvi olla CDI jos potkua haluaa mutta turbo pitää olla ja mielellään iso.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2147
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja baasenar »

petrisa kirjoitti:CDI-koneiset on turboja ja polttoainejärjestelmänä commonrail.
Näihin saa oikealla lastulla mukavasti potkua lisää, kun vakiona ovat melko onnettomia, etenkin 200CDI.
Ohjelmoimalla saa myös tehoja lisättyä, suht vaivattomasti. :D
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Sitäpä ongelmointia juuri tällä lastutuksella tarkoitan.
Samassa rytäkässä egr pois toiminnasta ongelmallisesti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Lossi
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja Lossi »

Ahtamaton Diesel on juu. Mutta on melkonen tykki silti tuo väyrysmersu tuohon omaan käyttikseen verrattuna.. :D (MB w123 200D 60hv 2 litranen ahtamaton esikammiodiesel)
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja et »

Lossi kirjoitti:Ahtamaton Diesel on juu. Mutta on melkonen tykki silti tuo väyrysmersu tuohon omaan käyttikseen verrattuna.. :D (MB w123 200D 60hv 2 litranen ahtamaton esikammiodiesel)
Älä masennu. Piristä sitä heiman.
http://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw

Tuuris vaiko Kemoralla toi olis nähtävana tänä viikonloppuna.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

Äärimmäisen kiihottava video!
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Lossi
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:49

Re: Mersu 220d väyrynen

Viesti Kirjoittaja Lossi »

et kirjoitti:
Lossi kirjoitti:Ahtamaton Diesel on juu. Mutta on melkonen tykki silti tuo väyrysmersu tuohon omaan käyttikseen verrattuna.. :D (MB w123 200D 60hv 2 litranen ahtamaton esikammiodiesel)
Älä masennu. Piristä sitä heiman.
http://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw

Tuuris vaiko Kemoralla toi olis nähtävana tänä viikonloppuna.
Hyihyi ei tuollaista :D Ei mulla ole tarvesta tuota piristää, riittää mulle kun ei ole kiirettä veressä eikä muutenkaan niin hoppua etten tuolla ehtisi. Hyvä näin :D
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Vastaa Viestiin