mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^^ Luonto kostaa roskaajalle, kärsi.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Audi vi....aa. Odotin eilen kolme tuntia käyttöautossa diagnoosia.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.
Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
Pahimmillaan saattaa olla melkein 4000 €:n korjaukset tulossa jos teettää merkkiliikkeessä. Sitä en toki tee vaan kyllä se vp ja kytkin omallakin nosturilla vaihtuu.
Ärsyttävintä on että eivät osanneet sanoa varmaksi onko vikaa vauhtipyörässä ja kompurassa vai jossain halvemmassa kohteessa. Ei noita huvikseen vaihtele.
Tätä se mukavuudenhalu teettää kun halusi nelivedon talveksi. Rahat menee (: eikä talveakaan oikestaan ollut.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.
Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
Pahimmillaan saattaa olla melkein 4000 €:n korjaukset tulossa jos teettää merkkiliikkeessä. Sitä en toki tee vaan kyllä se vp ja kytkin omallakin nosturilla vaihtuu.
Ärsyttävintä on että eivät osanneet sanoa varmaksi onko vikaa vauhtipyörässä ja kompurassa vai jossain halvemmassa kohteessa. Ei noita huvikseen vaihtele.
Tätä se mukavuudenhalu teettää kun halusi nelivedon talveksi. Rahat menee (: eikä talveakaan oikestaan ollut.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Omakohtainen kokemus on vag konsernin tuotteista, 100tkm ajettu ja 7,5te remontti nelivetoon prklJiiVee kirjoitti:Audi vi....aa. Odotin eilen kolme tuntia käyttöautossa diagnoosia.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.
Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
Pahimmillaan saattaa olla melkein 4000 €:n korjaukset tulossa jos teettää merkkiliikkeessä. Sitä en toki tee vaan kyllä se vp ja kytkin omallakin nosturilla vaihtuu.
Ärsyttävintä on että eivät osanneet sanoa varmaksi onko vikaa vauhtipyörässä ja kompurassa vai jossain halvemmassa kohteessa. Ei noita huvikseen vaihtele.
Tätä se mukavuudenhalu teettää kun halusi nelivedon talveksi. Rahat menee (: eikä talveakaan oikestaan ollut.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??)
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mitenkään irvimättä, täytyy kyllä olla "pakka kunnossa", jos on useampi tonni heittää auton remonttiin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Onneksi kesä on tulossa. Kaikki harrasteautot toimii joten pääsen säästämään Audin korjaukseen ja ajamaan mm. saabeilla.
emäntä on ajanut yli 200 tkm pelkkien etupyörien laakerien ja jarruosien vaihdolla. Toyotalla ja matka jatkuu.
emäntä on ajanut yli 200 tkm pelkkien etupyörien laakerien ja jarruosien vaihdolla. Toyotalla ja matka jatkuu.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kuulostaa niin VAG:ilta. Faijan -05 Octaviasta levisi yhdellä rykäsyllä kaksoismassa, kytkin, laatikko ja ilmastoinnin kompura. 235tkm Olikin auton arvo sit siinä...JiiVee kirjoitti:Audi vi....aa.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.
Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Vituttaa tuo maasturi joka tuosta femmasta tuli (niinku joku hemmetin transformeri se muuntui) kun laittoi kesärenkaat alle!
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Perrrkkk....le
Ollut nyt liiankin mielenkiintoista tutustua ns. ammattilaisten asennuksiin ja huoltoihin jotka edellisen jäljiltä.
No se että ilmastoinnissa pari mutteria akvaarion puolelta putkiliitoksesta jää pois ja uusi kompurakin 1,5v jälkeen kusee jokapaikasta ei niin vituta kun ilmastointi mulle aivan se ja sama mutta.....
2v sitten syylärin edellinen uusinu ja olin tyytyväinen siitä. Oli nuo muut perusvuodot (pari letkua, lämppärikenno) ja paikattu ne mutta kun vieläkin häviää nesteet....
Vanha anturi olikin vanhalla puoliksi hävinneellä tiivisteellä kiinnitetty uuteen ja vedetty siksi kai kireämmälle silloin, no uusi anturi (rikki meni entinen) mun aikana vaihdettu ja vuotaa saumasta edelleen.... muovikaulus siitä alta saamari sitten on kuitenkin halki
eikä siinä kaikki, tuli flektiä tutkittua ja sattui siipi niin että näki suojan sisälle alareunaan..... syylärin kennoa murjottu suojalla paskaksi, alasauma taipunut nurinniskoin ja kosteaa on 5cm leveältä alueelta.
Kaiken kruunasi laatikkoöljy. Ei ainakaan heti lopu, pinta kun on noin 2cm tikun metallikierrevarressa.....kaivoin paprut esille niin laskussa maininta että vetarinstefa mehii mutta miksi hitossa laittaa muka sen takia liikaa öljyä......etenkin kun stefat kyllä kuivat kun pyyhki moottoriöljyn sieltä päältä pois
Ollut nyt liiankin mielenkiintoista tutustua ns. ammattilaisten asennuksiin ja huoltoihin jotka edellisen jäljiltä.
No se että ilmastoinnissa pari mutteria akvaarion puolelta putkiliitoksesta jää pois ja uusi kompurakin 1,5v jälkeen kusee jokapaikasta ei niin vituta kun ilmastointi mulle aivan se ja sama mutta.....
2v sitten syylärin edellinen uusinu ja olin tyytyväinen siitä. Oli nuo muut perusvuodot (pari letkua, lämppärikenno) ja paikattu ne mutta kun vieläkin häviää nesteet....
Vanha anturi olikin vanhalla puoliksi hävinneellä tiivisteellä kiinnitetty uuteen ja vedetty siksi kai kireämmälle silloin, no uusi anturi (rikki meni entinen) mun aikana vaihdettu ja vuotaa saumasta edelleen.... muovikaulus siitä alta saamari sitten on kuitenkin halki
eikä siinä kaikki, tuli flektiä tutkittua ja sattui siipi niin että näki suojan sisälle alareunaan..... syylärin kennoa murjottu suojalla paskaksi, alasauma taipunut nurinniskoin ja kosteaa on 5cm leveältä alueelta.
Kaiken kruunasi laatikkoöljy. Ei ainakaan heti lopu, pinta kun on noin 2cm tikun metallikierrevarressa.....kaivoin paprut esille niin laskussa maininta että vetarinstefa mehii mutta miksi hitossa laittaa muka sen takia liikaa öljyä......etenkin kun stefat kyllä kuivat kun pyyhki moottoriöljyn sieltä päältä pois
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
mulla on ollut 6 kpl hyviä vag-kulkineita 80- ja 90-luvuilta. Uusi vuosituhatko sen laadun on romahduttanut? Toyota on luotettava, mutta harmaa vaikka maalaisi telalla mattaoranssiksi. Saabia ja en raaski käyttöautoksi välttämättä hankkia kun niitä ei tule lisää. Jos maahantuonti joskus alkaa niin uusi auto voisi houkutella. Siihen asti varmaan olympiaskodalla.jann3 kirjoitti:Kuulostaa niin VAG:ilta. Faijan -05 Octaviasta levisi yhdellä rykäsyllä kaksoismassa, kytkin, laatikko ja ilmastoinnin kompura. 235tkm Olikin auton arvo sit siinä...JiiVee kirjoitti:Audi vi....aa.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.
Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Useimmilla lienee hyviä muistoja esim. Poloista, Golf-III:sesta, Ventosta ja jopa B5-Passatista. Näissähän ei kauheasti varusteita ollut ja tekniikka suoraan sanoen jälkeenjäänyttä lukuunottamatta viimeisiä TDI-moottoreita.JiiVee kirjoitti:mulla on ollut 6 kpl hyviä vag-kulkineita 80- ja 90-luvuilta. Uusi vuosituhatko sen laadun on romahduttanut? Toyota on luotettava, mutta harmaa vaikka maalaisi telalla mattaoranssiksi. Saabia ja en raaski käyttöautoksi välttämättä hankkia kun niitä ei tule lisää. Jos maahantuonti joskus alkaa niin uusi auto voisi houkutella. Siihen asti varmaan olympiaskodalla.jann3 kirjoitti:Kuulostaa niin VAG:ilta. Faijan -05 Octaviasta levisi yhdellä rykäsyllä kaksoismassa, kytkin, laatikko ja ilmastoinnin kompura. 235tkm Olikin auton arvo sit siinä...JiiVee kirjoitti:Audi vi....aa.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.
Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
Nykyään VAG edustaa ns. tekniikan huippua ja on ollut pioneeri esim. Downsizingissa ja suorakytkentävaihteistoissa. Samaan aikaan moni konservatiivisempi merkki on pitäytynyt ahtamattomissa moottoreissa ja katsonut vierestä VAG:in ongelmia ja rimpuilua. Ei liene sattumaa, että esim. Toyota ei ole julkistanut ainakaan vielä pientä bensa-turboa sarjatuotantoon.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1101
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Aika näyttää miten Fordin ecoboostit ja vag:n 1,2 turbot kestää kilometrejä. En uskaltaisi ostaa kumpaakaan takuuajan jälkeen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joopajoo, mulla sama homma kun paikallisella merkkiliikkeellä vaihdatin käsijarruvaijerit tuohon ex NG900:een. Soittivat että vetarin stefa vuotaa ja ovat lisänneet vähän laatikkoöljyä. Meni sitten ehkä kuukausi ennenkuin sopiva korjausaika löytyi. Aloin huolestumaan että vieläköhän öljyä on. Nostin auton kuskinpuolelta niin ylös kuin hallitunkilla nousee, pukki turvaksi ja selälleen auton alle. Tarkistusroppua auki. Ja voi "#¤"#¤%"#¤%! tuli varmaan litra öljyä naamalle ja maahan ennenkuin sain ropun takaisin hollille. Tämä siis silti että tuo tarkistusproppu oli selvästi ylempänä kuin normaalisti. Eipä mennytkään tuon vuoksi kuin kytkinakselin stefa sitten. Mitä vastataan kirjalliseen reklamaatioon. Ei mitään, ei kerrassaan mitään. Eikä tässä vielä kaikki. Olivat jättäneet takarenkaat irti samassa remontissa, pultteja kolisi irrallaan pölykapselin ja vanteen välissä. Eipä tarvii ko. liikkeessä käydä enää.Kupari kirjoitti:Perrrkkk....le
Kaiken kruunasi laatikkoöljy. Ei ainakaan heti lopu, pinta kun on noin 2cm tikun metallikierrevarressa.....kaivoin paprut esille niin laskussa maininta että vetarinstefa mehii mutta miksi hitossa laittaa muka sen takia liikaa öljyä......etenkin kun stefat kyllä kuivat kun pyyhki moottoriöljyn sieltä päältä pois
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
anv, osuit asian ytimeen
Nuo ei tehty merkkiliikkeessä kotikaupungissa, mutta laskujen mukaan ketjuliikkeissä kuitenkin.
Eräs merkkiliike jätti kytkinrempassa ng:stäni laatikon pulteista puolet laittamatta paikoilleen ja tuli niin hintoihin mulle se (steg 5 tehoilla) etten mitään teetä enää siellä.
Imeny öljyä vähemmälle, syyläriäkin jo tarjottu
Nuo ei tehty merkkiliikkeessä kotikaupungissa, mutta laskujen mukaan ketjuliikkeissä kuitenkin.
Eräs merkkiliike jätti kytkinrempassa ng:stäni laatikon pulteista puolet laittamatta paikoilleen ja tuli niin hintoihin mulle se (steg 5 tehoilla) etten mitään teetä enää siellä.
Imeny öljyä vähemmälle, syyläriäkin jo tarjottu
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tiiä noista sitten. Onhan tuo VW:n DSG aski toimiessaan ihan pirun hyvä (ainakin 2.0 TDI:n kanssa) mutta hajotessaan tuhatlappuset vain vilisee. Sama homma TSI.JiiVee kirjoitti: mulla on ollut 6 kpl hyviä vag-kulkineita 80- ja 90-luvuilta. Uusi vuosituhatko sen laadun on romahduttanut? Toyota on luotettava, mutta harmaa vaikka maalaisi telalla mattaoranssiksi.
Viime kesänä autoa ostaessa puntaroin VAG, Mersu, Honda vai Saab.
VAG:ia en käytettynä uskalla, Mersun bensaturboissa ketjuhätää myös, Hondat oli ruosteessa joten jäljelle jäi Saab.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Onneksi Saabeissa ei ole huohotusongelmia, koneet ei totaaliporsi, imusihdit pysyy puhtaina, turbot ei hajoile, sytytysjärjestelmä on yleensä viaton ja moottorin ketjut kiristimineenkään ei aiheuta kellekään koskaan huolia. Ja korjaukset marmorin kautta on puoli-ilmaisia
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K