mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

^^ Luonto kostaa roskaajalle, kärsi. :D
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Audi vi....aa. Odotin eilen kolme tuntia käyttöautossa diagnoosia.

Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.

Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.

Pahimmillaan saattaa olla melkein 4000 €:n korjaukset tulossa jos teettää merkkiliikkeessä. Sitä en toki tee vaan kyllä se vp ja kytkin omallakin nosturilla vaihtuu.

Ärsyttävintä on että eivät osanneet sanoa varmaksi onko vikaa vauhtipyörässä ja kompurassa vai jossain halvemmassa kohteessa. Ei noita huvikseen vaihtele.

Tätä se mukavuudenhalu teettää kun halusi nelivedon talveksi. Rahat menee (: eikä talveakaan oikestaan ollut.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Mr_mmc
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: La Maalis 15, 2014 08:53
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mr_mmc »

JiiVee kirjoitti:Audi vi....aa. Odotin eilen kolme tuntia käyttöautossa diagnoosia.

Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.

Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.

Pahimmillaan saattaa olla melkein 4000 €:n korjaukset tulossa jos teettää merkkiliikkeessä. Sitä en toki tee vaan kyllä se vp ja kytkin omallakin nosturilla vaihtuu.

Ärsyttävintä on että eivät osanneet sanoa varmaksi onko vikaa vauhtipyörässä ja kompurassa vai jossain halvemmassa kohteessa. Ei noita huvikseen vaihtele.

Tätä se mukavuudenhalu teettää kun halusi nelivedon talveksi. Rahat menee (: eikä talveakaan oikestaan ollut.
Omakohtainen kokemus on vag konsernin tuotteista, 100tkm ajettu ja 7,5te remontti nelivetoon prkl


Sent from my iPhone using Tapatalk
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??) :D
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mitenkään irvimättä, täytyy kyllä olla "pakka kunnossa", jos on useampi tonni heittää auton remonttiin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Onneksi kesä on tulossa. Kaikki harrasteautot toimii joten pääsen säästämään Audin korjaukseen ja ajamaan mm. saabeilla.

emäntä on ajanut yli 200 tkm pelkkien etupyörien laakerien ja jarruosien vaihdolla. Toyotalla ja matka jatkuu.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
jann3
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 11:51

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jann3 »

JiiVee kirjoitti:Audi vi....aa.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.

Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
Kuulostaa niin VAG:ilta. Faijan -05 Octaviasta levisi yhdellä rykäsyllä kaksoismassa, kytkin, laatikko ja ilmastoinnin kompura. 235tkm :D Olikin auton arvo sit siinä...
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Vituttaa tuo maasturi joka tuosta femmasta tuli (niinku joku hemmetin transformeri se muuntui) kun laittoi kesärenkaat alle!
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Perrrkkk....le
Ollut nyt liiankin mielenkiintoista tutustua ns. ammattilaisten asennuksiin ja huoltoihin jotka edellisen jäljiltä.

No se että ilmastoinnissa pari mutteria akvaarion puolelta putkiliitoksesta jää pois ja uusi kompurakin 1,5v jälkeen kusee jokapaikasta ei niin vituta kun ilmastointi mulle aivan se ja sama mutta.....

2v sitten syylärin edellinen uusinu ja olin tyytyväinen siitä. Oli nuo muut perusvuodot (pari letkua, lämppärikenno) ja paikattu ne mutta kun vieläkin häviää nesteet....

Vanha anturi olikin vanhalla puoliksi hävinneellä tiivisteellä kiinnitetty uuteen ja vedetty siksi kai kireämmälle silloin, no uusi anturi (rikki meni entinen) mun aikana vaihdettu ja vuotaa saumasta edelleen.... muovikaulus siitä alta saamari sitten on kuitenkin halki

eikä siinä kaikki, tuli flektiä tutkittua ja sattui siipi niin että näki suojan sisälle alareunaan..... syylärin kennoa murjottu suojalla paskaksi, alasauma taipunut nurinniskoin ja kosteaa on 5cm leveältä alueelta.

Kaiken kruunasi laatikkoöljy. Ei ainakaan heti lopu, pinta kun on noin 2cm tikun metallikierrevarressa.....kaivoin paprut esille niin laskussa maininta että vetarinstefa mehii mutta miksi hitossa laittaa muka sen takia liikaa öljyä......etenkin kun stefat kyllä kuivat kun pyyhki moottoriöljyn sieltä päältä pois
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

jann3 kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:Audi vi....aa.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.

Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
Kuulostaa niin VAG:ilta. Faijan -05 Octaviasta levisi yhdellä rykäsyllä kaksoismassa, kytkin, laatikko ja ilmastoinnin kompura. 235tkm :D Olikin auton arvo sit siinä...
mulla on ollut 6 kpl hyviä vag-kulkineita 80- ja 90-luvuilta. Uusi vuosituhatko sen laadun on romahduttanut? Toyota on luotettava, mutta harmaa vaikka maalaisi telalla mattaoranssiksi. Saabia ja en raaski käyttöautoksi välttämättä hankkia kun niitä ei tule lisää. Jos maahantuonti joskus alkaa niin uusi auto voisi houkutella. Siihen asti varmaan olympiaskodalla.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

JiiVee kirjoitti:
jann3 kirjoitti:
JiiVee kirjoitti:Audi vi....aa.
Kaksoimassa vauhtipyörä rikki Käyttöauton mukaan todennäköisesti, ei varmasti. Hinta siellä tehtynä 570 € työ plus osat. Harakiriosat maksaa jo 800 € mutta Käyttöauton hintaa vielä odotellaan.

Ilmastoinnissa vikaa. Joko vuoto tai kompura rikki. 1600 - 1800 € maksaa korjaus jos on kompura.
Kuulostaa niin VAG:ilta. Faijan -05 Octaviasta levisi yhdellä rykäsyllä kaksoismassa, kytkin, laatikko ja ilmastoinnin kompura. 235tkm :D Olikin auton arvo sit siinä...
mulla on ollut 6 kpl hyviä vag-kulkineita 80- ja 90-luvuilta. Uusi vuosituhatko sen laadun on romahduttanut? Toyota on luotettava, mutta harmaa vaikka maalaisi telalla mattaoranssiksi. Saabia ja en raaski käyttöautoksi välttämättä hankkia kun niitä ei tule lisää. Jos maahantuonti joskus alkaa niin uusi auto voisi houkutella. Siihen asti varmaan olympiaskodalla.
Useimmilla lienee hyviä muistoja esim. Poloista, Golf-III:sesta, Ventosta ja jopa B5-Passatista. Näissähän ei kauheasti varusteita ollut ja tekniikka suoraan sanoen jälkeenjäänyttä lukuunottamatta viimeisiä TDI-moottoreita.

Nykyään VAG edustaa ns. tekniikan huippua ja on ollut pioneeri esim. Downsizingissa ja suorakytkentävaihteistoissa. Samaan aikaan moni konservatiivisempi merkki on pitäytynyt ahtamattomissa moottoreissa ja katsonut vierestä VAG:in ongelmia ja rimpuilua. Ei liene sattumaa, että esim. Toyota ei ole julkistanut ainakaan vielä pientä bensa-turboa sarjatuotantoon.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1101
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Aika näyttää miten Fordin ecoboostit ja vag:n 1,2 turbot kestää kilometrejä. En uskaltaisi ostaa kumpaakaan takuuajan jälkeen.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2151
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja anv »

Kupari kirjoitti:Perrrkkk....le

Kaiken kruunasi laatikkoöljy. Ei ainakaan heti lopu, pinta kun on noin 2cm tikun metallikierrevarressa.....kaivoin paprut esille niin laskussa maininta että vetarinstefa mehii mutta miksi hitossa laittaa muka sen takia liikaa öljyä......etenkin kun stefat kyllä kuivat kun pyyhki moottoriöljyn sieltä päältä pois
Joopajoo, mulla sama homma kun paikallisella merkkiliikkeellä vaihdatin käsijarruvaijerit tuohon ex NG900:een. Soittivat että vetarin stefa vuotaa ja ovat lisänneet vähän laatikkoöljyä. Meni sitten ehkä kuukausi ennenkuin sopiva korjausaika löytyi. Aloin huolestumaan että vieläköhän öljyä on. Nostin auton kuskinpuolelta niin ylös kuin hallitunkilla nousee, pukki turvaksi ja selälleen auton alle. Tarkistusroppua auki. Ja voi "#¤"#¤%"#¤%! tuli varmaan litra öljyä naamalle ja maahan ennenkuin sain ropun takaisin hollille. Tämä siis silti että tuo tarkistusproppu oli selvästi ylempänä kuin normaalisti. Eipä mennytkään tuon vuoksi kuin kytkinakselin stefa sitten. Mitä vastataan kirjalliseen reklamaatioon. Ei mitään, ei kerrassaan mitään. Eikä tässä vielä kaikki. Olivat jättäneet takarenkaat irti samassa remontissa, pultteja kolisi irrallaan pölykapselin ja vanteen välissä. Eipä tarvii ko. liikkeessä käydä enää.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

anv, osuit asian ytimeen

Nuo ei tehty merkkiliikkeessä kotikaupungissa, mutta laskujen mukaan ketjuliikkeissä kuitenkin.
Eräs merkkiliike jätti kytkinrempassa ng:stäni laatikon pulteista puolet laittamatta paikoilleen ja tuli niin hintoihin mulle se (steg 5 tehoilla) etten mitään teetä enää siellä.

Imeny öljyä vähemmälle, syyläriäkin jo tarjottu :D
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
jann3
"Turbo"
Viestit: 205
Liittynyt: Su Heinä 21, 2013 11:51

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja jann3 »

JiiVee kirjoitti: mulla on ollut 6 kpl hyviä vag-kulkineita 80- ja 90-luvuilta. Uusi vuosituhatko sen laadun on romahduttanut? Toyota on luotettava, mutta harmaa vaikka maalaisi telalla mattaoranssiksi.
Tiiä noista sitten. Onhan tuo VW:n DSG aski toimiessaan ihan pirun hyvä (ainakin 2.0 TDI:n kanssa) mutta hajotessaan tuhatlappuset vain vilisee. Sama homma TSI.

Viime kesänä autoa ostaessa puntaroin VAG, Mersu, Honda vai Saab.
VAG:ia en käytettynä uskalla, Mersun bensaturboissa ketjuhätää myös, Hondat oli ruosteessa joten jäljelle jäi Saab.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onneksi Saabeissa ei ole huohotusongelmia, koneet ei totaaliporsi, imusihdit pysyy puhtaina, turbot ei hajoile, sytytysjärjestelmä on yleensä viaton ja moottorin ketjut kiristimineenkään ei aiheuta kellekään koskaan huolia. Ja korjaukset marmorin kautta on puoli-ilmaisia :lol:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin