mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Se glamour onneksi meni jo. Glamouria lisäsi tietenkin se, että lakon vuoksi koneen tarjoiluvalikoima oli typistetty (no mustikkamehua tietty sai) ja tässä puljauksessa Finnair siirsi mut valitsemaltani ikkunapaikalta keskipaikalle.
Nyt istutaan Fordin kirahvinkuljettimen kolmosrivillä ja nautitaan autobahnin mukavuuksista. Ei tää mikään Berlingo ole, mutta kelpaa
Nyt istutaan Fordin kirahvinkuljettimen kolmosrivillä ja nautitaan autobahnin mukavuuksista. Ei tää mikään Berlingo ole, mutta kelpaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Toki, kun ostettu lähtöpiste on Turussa, voi hyvinkin monelle olla mieluisampaa siirtää lentoaikaa kuin hankkiutua toisella kyydillä Helsinkiin.
Vaan kyllähän siinä menisi lentämisen glamouri ja jännityksen hehku pois, jos asiakkaalle kerrottaisiin tilanteesta. Saatika, jos *gasp* erehdyttäisiin kysymään että kumpi ratkaisu miellyttäisi enemmän. Eihän siinä olisi mitään elitististä eikä saisi hienoja juttuja siitä, miten reissu siirtyi mutta koska olen niin tärkeä, muut odottivat kiltisti.
No, kyllä ne 10v sisään huomaa että joku voisi hyötyä siitä informaatiosta ja perustavat lisäpalvelun, että maksamalla X euroa lisää lipustasi saat ennakkoon tiedot lentomuutoksista. Perushinnalla istut tuubissa kuulemassa, että tää nyt kuule meneekin Arlandan sijasta Moskovaan, mihin sulla ei ole viisumia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tänään Helsingistä Turkuun junassa istahti viereeni kaveri, joka oli tulossa Oulusta. Alkuperäinen vuoro oli peruttu mutta oli saanut sumplittua itsensä Helsinkiin samana päivänä. Siinä kuuden aikaan sai Finskiltä tekstiviestin että lento Oulusta lähtisi huomenna aamulla
Päivän kruunasi tietysti se, että siitä meidän kumpaisenkin alkuperäisestä 16.37 intercitystä hajosi veturi ja koko junallisen piti tunkea seuraavaan junaan. Onneksi oli extra-lippu niin istumapaikka sentään löytyi kivuttomasti. VR toki tilittää myöhästymisestä 25% lipun hinnasta
Päivän kruunasi tietysti se, että siitä meidän kumpaisenkin alkuperäisestä 16.37 intercitystä hajosi veturi ja koko junallisen piti tunkea seuraavaan junaan. Onneksi oli extra-lippu niin istumapaikka sentään löytyi kivuttomasti. VR toki tilittää myöhästymisestä 25% lipun hinnasta
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Electroluxin romu edelleen tiputtaa vettä alleen ja kun en jaksa odottaa kolmatta huoltoa virka-aikaan, sai kone lähteä takaisin Giganttiin 50 päivän palautusoikeuden nimissä. Ja kamala härdelli, kun palauttaessa kerroin sen olevan viallinen eikä Gigantti näe sitä samalla tavalla, että ongelma on heidän ja Electroluxin välinen, jos se ei toimi.ng900aero kirjoitti: ↑La Loka 05, 2019 15:33^ Pitäisikö sinun (tai minun) käydä kylmätekniikan peruskurssi? Kummallakin lämpöjärjestelyllä laite toimii oikein hyvin, meillä on noin 17,5m3:n kylppäri, poistopuhallus hoitaa ilmanvaihdon, ja korvausilma tulee oven alta. 40min pikaohjelmalla tulee lakanoista niin kuivia että voi pedata sänkyyn suoraan.
Noita pieniä kylmälaitteita kun on tullut ihmeteltyä, niin 3 kappaletta on mennyt rikki sellaisia 10l/vrk kuivaajia, ja pari ilppiä, viinikaappi ja jääkaappi. Noita pienenpieniä halpiskoneita ei kannata alkaa kunnostamaan, sinälläänhän niihinkin olisi helppo juottaa huoltopaineventtiili jne. Kennot on tehty niin huonosti kuten putkiliitokset, ettei kannata. Sama pätenee myös noihin lämpöpumppu-pyykinkuivaajiin, ovat kertakäyttöisiä. Viinikaappi, jääkaappi ym. ovat korjattavissa järkevin efortein kun kompura on hyvin esillä niissä, ja kennotkin.
Ng900aeron sanoista oppien valkkasin tilalle tornin, jossa on vanhan kunnon kondenssikuivain irrotettavalla lämmönvaihtimella Luotan siihen, että se on parempi kuin edellinen romu vastaavalla tekniikalla, mut se nyt oli ilmainen ja vähävikainen peli... Siellä se nököttää saunassa odottamassa, että lämpöpumppuhybridi lähtisi matkoillensa.
Varsinainen vitutus on oma tyhmyys: Gigantissa noudettu palautus maksaa 55 €, Verkkokaupassa ei mitään. Mut tulipa nykyaikainen kone koettua. En edelleenkään tornia haluaisi, mutta vaihtoehdot loppuivat kesken
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Giganttiin jos palauttaa jotain joka ei toimi oikein, niin itselle helpointa olla kertomatta ongelmasta ja sanoa vain että ei tykännyt. Tämän opin joskus yli 10v sitten kun palautin tökkivää digiboksia.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Eli Gigantin "outlet" eli asiakaspalautustuotteisiin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Soitin tänään autokorjaamoon, josko se auto olisi huomenna valmis tai ei. No ei ole. Eikä ensiviikolla.
Olivat löytäneet lisää korjattavaa ja ilmeisesti vakuutusyhtiön kanssa on käyty neuvotteluja siitä jos kuitenkin menisi AVK:lle. Myönsi että heidän olisi pitänyt soitella
Noh, 1,5 vko lisää olisi uusi arvio
Olivat löytäneet lisää korjattavaa ja ilmeisesti vakuutusyhtiön kanssa on käyty neuvotteluja siitä jos kuitenkin menisi AVK:lle. Myönsi että heidän olisi pitänyt soitella
Noh, 1,5 vko lisää olisi uusi arvio
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Volkkarista löytyy aina korjattavaa. Voi viipyä.
9-5 Aero - 00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Toihan on vähän sama kuin joku vuosi sitten meikäläisen Octavialla. Naapuri peruutti pienen vekin kulmaan: muovipalkki syylärin päältä, umpio, maski palasiksi ja vähän peltiä ruttuun.
Tarkastaja katsoi, että ok, nämä ja nämä fixataan ja tutka kalibroidaan - rungossa ei siis ollut mitään vikaa.
Auto pajalla 4 viikon odottelun jälkeen (oli heinäkuu...), soitto perään päivää ennen kuin piti valmistua, että valmistuuko varmasti: joo, ei ongelmia. Tunti sen jälkeen tuli uusi soitto - puuttuu maskista tutkan kehys (mihinkäs se alkuperäinen ehjä katosi?), valmis maanantaina. Maanantaina soitto - tuli yllätyksenä, pitää kalibroida tutka. Penkkiin kolmen viikon jono kun ei oltu varattu aikaa ajoissa eli tervetuloa hakemaan auto sitten.... Sen jälkeen soitto vakuutusyhtiöön, joka poltti päreensä ja auton sai maanantaina, kalibrointi tehtiin sitten viikon sisään. Sitten vielä kolhivat auton parkkiksella - pieni kolhu mutta...- eivät vaivautuneet ottamaan edes kantaa asiaan.
Mitäs se Kekkonen sanoikaan aikoinaan: S******n tunarit. Pätee näemmä edelleen.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ikävän tutun tuntuista merkkiliike-toimintaa. Ja vetoavat tietenkin siihen, että kiire ja autoja paljon, sesonki, postin lakko jne.McStadey kirjoitti: ↑To Marras 28, 2019 22:17Soitin tänään autokorjaamoon, josko se auto olisi huomenna valmis tai ei. No ei ole. Eikä ensiviikolla.
Olivat löytäneet lisää korjattavaa ja ilmeisesti vakuutusyhtiön kanssa on käyty neuvotteluja siitä jos kuitenkin menisi AVK:lle. Myönsi että heidän olisi pitänyt soitella
Noh, 1,5 vko lisää olisi uusi arvio
Nykyautojen ongelma on, että muodonmuutosta voi olla yllättävissäkin paikoissa. Rungossa on suurlujuusteräksiä ja kuumakäsiteltyjä teräksiä, joita ei usein voi vetopenkissä suoristaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
En tiedä missä kaikkialla on ollut laittoa mutta 15 k€ oli "tarkempi korjausarvio". Soittivat vielä maalaamolta että oli löytynyt keulasta naarmuja oikeasta lokarista. Nämä ei ole tulleet ainakaan peräänajossa joten omasta pussista menee ainakin alkuun. Siinä hinausta odotellessa bussi kolhaisi peilin sisään, olisiko tullut samassa Hinta sentään kohtuulliset 200€.
Alkaa tuntua siltä että olisivat vaan lunastaneet niin olis helpompaa kaikille
Tuo uusi kustannusarvio ylittää jo reilusti sen 50% käyvästä arvosta -rajan lunastukselle. En tiedä minkälaista arpomista tässä on ollut vakuutusyhtiön ja korjaamon välillä mutta kyllä tässä alkaa taas v-käyrä nousta punaiselle
3 vko autotta ja näillä näkymin 2 edessä. Tässä alkaa väkisin miettiä, että mitä hittoa mä sillä oikein teen ylipäätään
Alkaa tuntua siltä että olisivat vaan lunastaneet niin olis helpompaa kaikille
Tuo uusi kustannusarvio ylittää jo reilusti sen 50% käyvästä arvosta -rajan lunastukselle. En tiedä minkälaista arpomista tässä on ollut vakuutusyhtiön ja korjaamon välillä mutta kyllä tässä alkaa taas v-käyrä nousta punaiselle
3 vko autotta ja näillä näkymin 2 edessä. Tässä alkaa väkisin miettiä, että mitä hittoa mä sillä oikein teen ylipäätään
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Onko vakuutuksessa lunastusturva, jossa joku %-raja korjauskuluille auton arvosta? Jos on ja ylittyy niin ymmärtääkseni pitäis mennä ns. automatic lunastukseen. Peruskaskossa tota em. lauseketta ei sovelleta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
On, mutta olisiko niin että kustannuksia on tullut korjauksen aikana lisää, jolloin prosentti lasketaan alkuperäisestä kustannusarviosta? Lunastusraja Turvalla on 50 % ja lunastushinnan pitäisi vastata auton käypää arvoa sen hankintahetkellä, eli tässä tapauksessa vuosi sitten.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jos tuota ei suoraan lue ehdoissa niin tiukan paikan tullen vakuutuksenottaja on oikeutettu lunastukseen jos %-raja täyttyy korjauksen aikana. Toki jos tahtotila on saada auto kuntoon niin kannattaa olla hissukseen aiheestaMcStadey kirjoitti: ↑Pe Marras 29, 2019 17:47On, mutta olisiko niin että kustannuksia on tullut korjauksen aikana lisää, jolloin prosentti lasketaan alkuperäisestä kustannusarviosta? Lunastusraja Turvalla on 50 % ja lunastushinnan pitäisi vastata auton käypää arvoa sen hankintahetkellä, eli tässä tapauksessa vuosi sitten.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Eiköhän se ole ATK tuon keksinyt. Tuskin ovat kategorisoineet noita lentoja jatkoyhteyden ja alkuperäisen lähtöpaikan etäisyyden mukaan. Siinä voi tulla kovallakin uimarilla kiirus jatkolennolle, jos vaikka perth - singapore - helsinki lennon eka etappi on peruttu. Ja mistäs Finnairi muutenkaan osaa arvata, että pääset omin avuin tku-hki etapin, jos olet sinne lennon buukannut. Toki koko rupeaman peruutus olisi varmaan voitu kommunikoida paremminkin. Nimim. aamulla paikallista aikaa 10:20 lähtien ohjelmassa AY88.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84