mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei se autoilu kallista ole. Itellä 500€ femma (-05), jota tuli laitettua n.tonnilla että on uudet kesärenkaat ym. Vakuutus 150€/a, käyttömaksu sen kolmisensataa ja kulutus ysin luokkaa 8000km/a ~1000€ bensoihin. ei tän halvemmalla kyllä noin hyvää kyytiä saa ja jos se porsii niin osina saa melkein omat pois .
Ai niin se harmitus. Liimailin peilinlaseja kiinni pohjiinsa, niin onnistuin toisen rikkomaan. Motonetista sai onneksi 19,90€ uuden,
Ai niin se harmitus. Liimailin peilinlaseja kiinni pohjiinsa, niin onnistuin toisen rikkomaan. Motonetista sai onneksi 19,90€ uuden,
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Aijai jai, kuulostaa Excel mieheltä .
Arvon paremmin pitäminen? 4 tonnin Saabista lähtee arviolta puolet tai vähän yli, oletuksella kaksi vuotta. Paljonko Volkkarista lähtee kahdessa vuodessa? Saabissa ei enää kilsat vaikuta, Volkkarissa kyllä.
Aika tapaus ja tunnepitoinen asiahan tämä on. Tietyt asiat voi laskea puhtaasti rahassa, osa on riippuvainen asioiden paino-arvosta ja ns. tärkeysjärjestyksestä.
Ympäristön kautta kuultua; "uuden" auton huoltoon menee vuositasolla helposti 500 - 1500. Vähän parsimisen laajuudesta riippuen. Ns. huoleton uudehko auto on ainakin minun mielikuvissa rinnastettavissa joulupukkiin ja entteihin. Kiva olis, jos olis olemassa .
Arvon paremmin pitäminen? 4 tonnin Saabista lähtee arviolta puolet tai vähän yli, oletuksella kaksi vuotta. Paljonko Volkkarista lähtee kahdessa vuodessa? Saabissa ei enää kilsat vaikuta, Volkkarissa kyllä.
Aika tapaus ja tunnepitoinen asiahan tämä on. Tietyt asiat voi laskea puhtaasti rahassa, osa on riippuvainen asioiden paino-arvosta ja ns. tärkeysjärjestyksestä.
Ympäristön kautta kuultua; "uuden" auton huoltoon menee vuositasolla helposti 500 - 1500. Vähän parsimisen laajuudesta riippuen. Ns. huoleton uudehko auto on ainakin minun mielikuvissa rinnastettavissa joulupukkiin ja entteihin. Kiva olis, jos olis olemassa .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No mun uushankintahinnaltaan 25ke Rellun huolto- ja korjauskulut ovat maksimissaan 300e/a.
Rouvalla vaihtui duuni ja työajoa tulee aika reilusti, 20-30tkm/a. Olen tässä perehtynyt korealaiseen tarjontaan. Toki nyt ajaa toimivalla ja huolletulla 270tkm ajetulla Captivalla, mutta kyllä 2-4v. vanha Hyundai tai Kia 100tkm ajettuna voisi olla aika kova vaihtoehto. Hänellä tarvetta myös minimissään 1600kg vetokykyyn ja nelivetoon, joten pitänee laskea kuvio tarkkaan.
Rouvalla vaihtui duuni ja työajoa tulee aika reilusti, 20-30tkm/a. Olen tässä perehtynyt korealaiseen tarjontaan. Toki nyt ajaa toimivalla ja huolletulla 270tkm ajetulla Captivalla, mutta kyllä 2-4v. vanha Hyundai tai Kia 100tkm ajettuna voisi olla aika kova vaihtoehto. Hänellä tarvetta myös minimissään 1600kg vetokykyyn ja nelivetoon, joten pitänee laskea kuvio tarkkaan.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Juurihan tuossa volkkarikuski kertoi saaneensa kolaroidusta autosta tarjouksen käytännössä samalle hinnalle, minkä on itse vuotta aiemmin maksanut. Kyllä se kuulostaa vähemmätlä kuin 2 tonnia.9000 automaatilla kirjoitti: ↑Pe Joulu 13, 2019 23:03Arvon paremmin pitäminen? 4 tonnin Saabista lähtee arviolta puolet tai vähän yli, oletuksella kaksi vuotta. Paljonko Volkkarista lähtee kahdessa vuodessa? Saabissa ei enää kilsat vaikuta, Volkkarissa kyllä.
Riippuu hyvin paljon siitä, paljonko ajaa, sekä tietty siitä, paljonko tekee itse ja paljonko teettää minkäkinhintaisella pajalla. Paljonko sen vanhan ranskiksen huolto (huom. huolto, ei öljynvaihto) on samalla tekijällä halvempi kuin viisivuotiaan volkkarin?9000 automaatilla kirjoitti: ↑Pe Joulu 13, 2019 23:03Ympäristön kautta kuultua; "uuden" auton huoltoon menee vuositasolla helposti 500 - 1500. Vähän parsimisen laajuudesta riippuen. Ns. huoleton uudehko auto on ainakin minun mielikuvissa rinnastettavissa joulupukkiin ja entteihin. Kiva olis, jos olis olemassa .
Joo, pitäisi varailla tässä jossain välissä baijerilaiselle 250-500e huolto, riippuen jaksaako sitä viedä erikseen toiseen huoltoon pari kk myöhemmin vai teettääkö molemmat samalla. Johan sen huoltoja tänä vuonna onkin marmorille ehtinyt maksaa 126 euroa, kuitenkin ajanut vaan vähän yli 20tkm.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kyllä sen klonkswagenin hinta vielä putoaa jos pidän sitä suunnitellut 3-4 vuotta niin eiköhän siellä joku droppi tule ja se n. 12-15%/a ole tämänkin kanssa todellisuutta.
Kilsat vaikuttaa vanhassa ja uudessa, siksi tavoitteena on laittaa Turkanen kiertoon viisnumeroisilla kilsoilla.
Nykyisessä elämäntilanteessa ei oikein ole aikaa ja energiaa säätää esim auton korjausten kanssa (siksi tätä keskustelua käydään tämän otsikon alla). Huoltoon meni viimeksi n. 200€ öljynvaihdon kanssa. Tästä 50€ oli paikkapulloon ja 40€ öljynvaihtotyöhön. Öljyt tuli motonetistä 30€ ja loppu meni valohoitoon ja tilpehööriin.
Toki tässä on tullut todistettua että ei sitä autoa niin paljoa tarvitse kuin kuvittelee. Varmasti bussikortti ja satunnainen vuokra-auto tulisi halvemmaksi kuin näin uusi auto ja vastineeksi vaivannäöstä pääsisi pariksi viikoksi aurinkoon joka vuosi
Kilsat vaikuttaa vanhassa ja uudessa, siksi tavoitteena on laittaa Turkanen kiertoon viisnumeroisilla kilsoilla.
Nykyisessä elämäntilanteessa ei oikein ole aikaa ja energiaa säätää esim auton korjausten kanssa (siksi tätä keskustelua käydään tämän otsikon alla). Huoltoon meni viimeksi n. 200€ öljynvaihdon kanssa. Tästä 50€ oli paikkapulloon ja 40€ öljynvaihtotyöhön. Öljyt tuli motonetistä 30€ ja loppu meni valohoitoon ja tilpehööriin.
Toki tässä on tullut todistettua että ei sitä autoa niin paljoa tarvitse kuin kuvittelee. Varmasti bussikortti ja satunnainen vuokra-auto tulisi halvemmaksi kuin näin uusi auto ja vastineeksi vaivannäöstä pääsisi pariksi viikoksi aurinkoon joka vuosi
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
En ole Mitsua päässyt paljoa vielä huoltamaan, mutta kyllä siihen etujarrupalojen vaihtoon meni ihan sama raha ja aika kuin Saabin jarrupalojen vaihtoon. Hintaero autoilla kuitenkin noin seitsenkertainen. Ja vaikka Mitsun tekniikka on modernia ja eksoottista niin huolto-ohjelman kohteet on suunnilleen yhtä eksoottisia kuin Saabissa: suodattimia ja nesteitä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuollainen NG9-3 avo olis kyllä täydellinen kakkosauto. Onnittelut hankinnasta
Ei yhtään oo tässä ketuttanutkaan että päätin säästää n. 80€/a siitä sijaisautosta kun kilpailutin vakuutuksia
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Asian voi laskea myös toisin päin. Jos vaikkapa on 10v ollut tarvitsematta sijaisautoa ja olisi siitä vakuutuksessa maksanut, niin paljonko tulisi sitten takkiin?
Ja kiitos onnitteluista. 10v. olen tuollaisesta haaveillut. Ko. Yksilöäkin kuolasin muutama vuosi sitten, kun se Suomeen joku liike toi.
Sieluni saa rauhan kunhan pääsen avon toteamaan kerrotun mukaiseksi. Sittenhän alkaa se show, että mihin sen saan säädylliseen säilytykseen
Ja kiitos onnitteluista. 10v. olen tuollaisesta haaveillut. Ko. Yksilöäkin kuolasin muutama vuosi sitten, kun se Suomeen joku liike toi.
Sieluni saa rauhan kunhan pääsen avon toteamaan kerrotun mukaiseksi. Sittenhän alkaa se show, että mihin sen saan säädylliseen säilytykseen
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Per vuosi. Pointti on siinä, että esim. neljän vuoden päästä Saabin hinta on about tonnin ja Volkkarin hinta kympin. Sillä aikaa juoksevat kulut about samat. Kuluvia osia molemmissa. Saabin kyyti ei ainakaan hinta-ero huomioiden ole niin paljoa huonompi .
Kuten todettu, moni asia vaikuttaa. Toiset tykkää ajaa uudella, toisille kelpaa vanha. Joku haluaa asua böndellä, toinen kerrostalo kopissa cityssä.
Makuasia, sano koira kun muniaan nuoli.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kyl, ensi vuonna voi katsoa uuden tilanteen ja 3 vuoden päästä seuraavan. Ja kuten todettu, ne kilsatkin vaikuttaa.9000 automaatilla kirjoitti: ↑La Joulu 14, 2019 00:25Per vuosi. Pointti on siinä, että esim. neljän vuoden päästä Saabin hinta on about tonnin ja Volkkarin hinta kympin. Sillä aikaa juoksevat kulut about samat. Kuluvia osia molemmissa. Saabin kyyti ei ainakaan hinta-ero huomioiden ole niin paljoa huonompi .
Mun edellisestä penarista suli liki kahdessa vuodessa reilu kuutisen tonnia eli reippaat 250e/kk. Toisaalta sinä aikana mittari pyöräti 161tkm -> 253tkm. Jälkimmäinen alkaa ostajia jo pelottaa (turhaan tuon auton kohdalla), mikä näkyy hinnassa. Ikänä muutos oli 9->11v. Seuraavan kahden vuoden aikana olisi hinnanpudotus jo hidastunut ja siitä eteenpäin vieläkin loiventunut, mutta minä rupeen kyllästymään autoon hinkattuani sillä liki satatonnia. Oliko mitään järkeä maksaa lisää että sain vaihdettua sen vähän tuoreempaan, reilusti vähemmän ajettuun ja tulevaisuudessa hankalammin myytävään autoon? Ei. Harmittaako vaihto tippaakaan? No ei todellakaan, nykyinen on paljon kivempi - and that's what counts.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2832
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^
Täällä samankaltaista rataa. Ekasta Mersusta suli neljässä vuodessa noin 14k€ + tietty rempat päälle.
Saihan tuosta kallisarvoista tietoa jatkoon ja siitä lähtien on ylläpidossa päässyt aina vain suhteellisesti halvemmalla, mutta tokkopa koskaan ilmaiseksi
Täällä samankaltaista rataa. Ekasta Mersusta suli neljässä vuodessa noin 14k€ + tietty rempat päälle.
Saihan tuosta kallisarvoista tietoa jatkoon ja siitä lähtien on ylläpidossa päässyt aina vain suhteellisesti halvemmalla, mutta tokkopa koskaan ilmaiseksi
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Patongin arvo putosi dramaattisesti 2,5 vuoden aikana. Sain siitä vaihdossa 200 euroa vähemmän, mitä ite maksoin . Toki kuluvaa osaa vaihdettu ja huoltoa tehty, mutta niin pitää tehdä muihinkin.
Se on kyllä yksi hyvä puoli noissa halvoissa vehkeissä, että ei hirveästi rahaa häviä, vaikka metrejä ja ikää kertyy. Ei tietty ole uusimpia kotkotuksia, mutta on tota pärjätty hyvin ilmankin.
Se on kyllä yksi hyvä puoli noissa halvoissa vehkeissä, että ei hirveästi rahaa häviä, vaikka metrejä ja ikää kertyy. Ei tietty ole uusimpia kotkotuksia, mutta on tota pärjätty hyvin ilmankin.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ei taida autoilu olla ainoa asia jossa voi tyytyä vähempään/vanhempaan/halvempaan jos haluaa. Voitaishan mekin asua Varissuolla kerrostalokolmiossa joka maksaa ehkä 15 % siitä mitä meidän nykyinen omakotitalo. Samalla vois oppia eksoottisia kieliäkin nykyasuinaluetta paremmin
Siinä ei edes puhuttaisi tonneista vaan kuusinumeroisesta luvusta rahaa, joka jäisi sitten käytettäväksi kaikkeen muuhun mukavaan.
Siinä ei edes puhuttaisi tonneista vaan kuusinumeroisesta luvusta rahaa, joka jäisi sitten käytettäväksi kaikkeen muuhun mukavaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kyllä, suurin osa meistä pärjäisi 20m2 yksiöllä, chattiauton halvimmalla leimatulla katiskalla ja pettuleivällä. Osa meistä vaan on niin kermaperseitä, että me halutaan jotain muuta.
Kai minäkin käyttöauton osalta pärjäisin 100kW (tai alle) umpikopilla, mutta kun on päässyt tottumaan noihin 150+kW avoihin, niin en oikein halua downgreidatakaan. Mielestäni saan rahalleni niissä vastinetta mukavuuden ja hauskuuden muodossa. Asuakin tosiaan voisi vaikka yksiössä, mutta ihan puhtaasti paremman halusta mekin tavoitellaan upgradea kaava-alueen lautarinturista hirsitaloon ja kunnon tonttiin. Näistä kohteista saisi helposti säästöön nelinumeroisen summan kuukaudessa, mutta mieluummin elän mukavasti kuin ikävästi. Vitutukseen ei edes oikein voi kuolla, eli kärsimys ei edes ole nautintoa lyhyempi.
Toki ei ole mitään väärää haluta säästää ja laittaa rahaa talteen. Ihan hyvä polku sekin on, etenkin jos mieli lepää aiheessa.
Kai minäkin käyttöauton osalta pärjäisin 100kW (tai alle) umpikopilla, mutta kun on päässyt tottumaan noihin 150+kW avoihin, niin en oikein halua downgreidatakaan. Mielestäni saan rahalleni niissä vastinetta mukavuuden ja hauskuuden muodossa. Asuakin tosiaan voisi vaikka yksiössä, mutta ihan puhtaasti paremman halusta mekin tavoitellaan upgradea kaava-alueen lautarinturista hirsitaloon ja kunnon tonttiin. Näistä kohteista saisi helposti säästöön nelinumeroisen summan kuukaudessa, mutta mieluummin elän mukavasti kuin ikävästi. Vitutukseen ei edes oikein voi kuolla, eli kärsimys ei edes ole nautintoa lyhyempi.
Toki ei ole mitään väärää haluta säästää ja laittaa rahaa talteen. Ihan hyvä polku sekin on, etenkin jos mieli lepää aiheessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kyllä oli elämä helppoa poikamiehenä. Voi ostaa Saabin aina ko siltä tuntu eikä tarvinu miettiä lainanlyhennyksiä ja vastikkeita vaikka semmosiaki oli huolehdittavana. Niin toisin on kaikki nyt. Toisaalta elämässä on nyt vähän toisenlaista rikkautta ja kiperiä kysymyksiä. Rahat on koko ajan loppu ja yöunetkin menee välistä ku miettii mistä hillot kaikkiin laskuihin. Kiitos taksilain uudistuksen mennyt kesä oli tulojen puolesta aivan helvetin huono ja näyttää tämä alkanut sesonki jäävän reilusti edellisistä. Jännä juttu että se vapautusta seuraava piilokysyntä ei ole realisoitunut lisääntyneinä ajoina . No nyt on motivaattoria lähteä keksimään jotaki muuta työtä ku autoilu. Vaikka vähän kaihertaa tämä että 20v ja yli miljoona kilsaa loppuu näin hiljaa vinkuen.
Mitä näistä foorumilla esitellyistä kululaskuista voi todeta muuta kuin että köyhälle auton pito on kallista riippumatta siitä ajaako pakasta vedetyllä vai 32 vuotta vanhalla niin kuin minä. Toki vanha on maksettu jo aikaa mutta jossain se kulu kuitenkin tulee eteen. Ruosteena jos ei muuten
Niin ja topikkiin liittyen: kyllä vituttaa. Välistä niin että se on ihan käsin kosketeltavaa.
Mitä näistä foorumilla esitellyistä kululaskuista voi todeta muuta kuin että köyhälle auton pito on kallista riippumatta siitä ajaako pakasta vedetyllä vai 32 vuotta vanhalla niin kuin minä. Toki vanha on maksettu jo aikaa mutta jossain se kulu kuitenkin tulee eteen. Ruosteena jos ei muuten
Niin ja topikkiin liittyen: kyllä vituttaa. Välistä niin että se on ihan käsin kosketeltavaa.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva