mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 6871
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyllä ne kaikki vähintään jotain korvaa kuten kuuluu. Pohjolalta on minulla ollut pari korvauskeissiä eikä mitään ongelmia niiden suhteen. OP:hen yhdistyttyään vaan yhdistivät toimivan (Pohjola) ja keskinkertaisen (OP) asiakaspalvelun olemattomaksi ja putosivat siksi minulta jäähylle ainakin muutamaksi vuodeksi.

Mutta jos miettii ihan bisnestä sinällään, niin tulosta tehdään sillä, että asiakas maksaa enemmän kuin sille korvataan, joten pohjimmiltaan vakuutusyhtiöden corebisnes on olla maksamatta korvauksia. Mitä enemmän asiakkaat maksavat ja mitä vähemmän korvataan, sitä enemmän jää viivan alle. Parhaiten näkyy kvartaalitaloudessa, jossa tyypillinen asiakastyytyväisyystähtäin on max 3kk.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Henri S
"Hirsch"
Viestit: 877
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Tärpä kirjoitti:
La Joulu 14, 2019 20:51
Tänään tuli juteltua 2 taxi ukon kanssa samasta asiasta. Molemmat olivat vaihtamassa ammattia. Taksien määrä oli muistaakseni 3 kertaistunut uudistuksen takia.
Ei tarvi miettiä miten tuo tulee vaikuttamaan pitkässä juoksussa.
Kohta on 99% kuskeista maahanmuuttajia. Ketkä tyytyvät 8€/h palkkaan.
[/quote]

Se 8€/h tunti tai vähemmänkin oli realismia jo ennen lakiuudistusta mutta sillon vielä oli niitä kompensoivia hyviä päiviä ja öitä tiheämmin.
9-5 Wagon, NG900, OG900x2
Speed kills. Buy a Ford and live forever!
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2334
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Vakuutuksia myydään mielikuvilla. Pohjolan kohdalla mielikuva taitaa suurimmalla osalla olla jostain ajalta ennen OP:ta jolloin myynti ja asiakaspalvelu oli niin sanotusti heidän omissa käsissä.

Nykyään meininki on oman kokemuksen mukaan vähän kuin Nallen pankissa. On Asiakkaita ja asiakkaita(niitä jotka tuo vain hiekkaa tuulikaappiin).

IF on kuuleman mukaan suoraviivainen ja nopea. Ei tarvitse toimittaa selvityksiä ja odottaa / soitella perään. Toki hinta ei välttämättä ole se halvin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Tärpä
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Joulu 07, 2019 17:16

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tärpä »

Cona kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 16:17


IF on kuuleman mukaan suoraviivainen ja nopea. Ei tarvitse toimittaa selvityksiä ja odottaa / soitella perään. Toki hinta ei välttämättä ole se halvin.
3v vanha telkku hajosi. Tein ilmoituksen ja mietin et kiva tarvii tuo 50" raahata varmaan korjaamolle.
BS. Ainut mitä tarvitsi oli telkkarin sarjanumero. Samanlaista ei löytynyt, otettiin uusi vastaava josta ikävähennys.
Seuraavana päivänä sain tilille lähes saman mitä olin maksanut 3v aiemmin.
Ilmeisesti If vaikuttaa vahinkohistoria aika paljon. Kaverilla ei ihan yhtä ruusuinen kuva If korvauspalvelusta. Kutakuinkin ainut ero se että hänelle sattunut useita vahinkoja.
Klunssi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2017 21:45
Paikkakunta: Vaasa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Klunssi »

Tänään vituttaa liikenne. Varsinkin eräs mersun glk-kuski Vaasan motarilla tänään kahdeksan jälkeen. Ajoin perässä ja hänen ajotyylinsä oli suoraan sanottuna perseestä: moottoritieosuuden alkaessa kuski hinasi edessä about 90km/h ja ensialkuun meni kahdella kaistalla. Lähdin ohittamaan, koska kyllästyin olemaan paskavesisumussa perässä, noh, yllättäen tämä ihmiskunnan parhaimmistoon selvästi kuuluva henkilö päättää lähteä kiihdyttämään sitä mukaa mitä itsekin. N. 140 vauhdissa totean että antaa kokovartalosukupuolielimen saada tyydytyksensä ja mennä menojaan, hidastin ja palasin omalle kaistalle. Tässä vaiheessa mersukuski päättää jarruttaa ja jäädä eteen jatkamaan terroriaan. Hidastan alle sataseen, mesekuski hidastaa alle sataseen. Paskavesi roiskuu edelleen lasille. Tässä vaiheessa vittuunnuin tosissaan ja isken lusikan lattiaan ja lähden ohittamaan, yllättäen mersukuskin kiihdyttäessä rinnalla niin, etten pääse edes takaisin oikealle kaistalle. Vauhtia kerkesi kelaantumaan aivan helvetisti liikaa ja pitää todeta että provosoiduin tilanteessa ihan turhan takia, mutta loppuviimein mesekuski päätti luovuttaa ja pääsin takaisin oikealle kaistalle.
Mikä helvetti siinä on että ihminen muuttuu aivan täydeksi kusipääksi ratissa ja oman henkensä lisäksi on valmis vaarantamaan omalla käytöksellään toisen hengen? En voi väittää että olisi oma reagointi ollut kaikkein järkevin tilanteessa, mutta mulla ei kyllä piisaa enää ymmärrystä tuollaiselle kiilaamiselle ja terrorisoinnille. Eli jäädään tahallaan roikkumaan ja hidastelemaan eteen ja sitten kun toinen kyllästyy, ei päästetä ohikaan. Onko niin, että kun hyppää tuollaisen saksalaisvalmisteisen katumaasturin puikkoihin, porautuu saman tien jääpiikki otsaan ja erottaa aivolohkot toisistaan?
9-3 1.8t SC 2007
Lada 2107 1700i 1996
#7333
Osaci
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2017 02:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Osaci »

Klunssi kirjoitti:
Pe Joulu 20, 2019 22:32
Tänään vituttaa liikenne. Varsinkin eräs mersun glk-kuski Vaasan motarilla tänään kahdeksan jälkeen. Ajoin perässä ja hänen ajotyylinsä oli suoraan sanottuna perseestä: moottoritieosuuden alkaessa kuski hinasi edessä about 90km/h ja ensialkuun meni kahdella kaistalla. Lähdin ohittamaan, koska kyllästyin olemaan paskavesisumussa perässä, noh, yllättäen tämä ihmiskunnan parhaimmistoon selvästi kuuluva henkilö päättää lähteä kiihdyttämään sitä mukaa mitä itsekin. N. 140 vauhdissa totean että antaa kokovartalosukupuolielimen saada tyydytyksensä ja mennä menojaan, hidastin ja palasin omalle kaistalle. Tässä vaiheessa mersukuski päättää jarruttaa ja jäädä eteen jatkamaan terroriaan. Hidastan alle sataseen, mesekuski hidastaa alle sataseen. Paskavesi roiskuu edelleen lasille. Tässä vaiheessa vittuunnuin tosissaan ja isken lusikan lattiaan ja lähden ohittamaan, yllättäen mersukuskin kiihdyttäessä rinnalla niin, etten pääse edes takaisin oikealle kaistalle. Vauhtia kerkesi kelaantumaan aivan helvetisti liikaa ja pitää todeta että provosoiduin tilanteessa ihan turhan takia, mutta loppuviimein mesekuski päätti luovuttaa ja pääsin takaisin oikealle kaistalle.
Mikä helvetti siinä on että ihminen muuttuu aivan täydeksi kusipääksi ratissa ja oman henkensä lisäksi on valmis vaarantamaan omalla käytöksellään toisen hengen? En voi väittää että olisi oma reagointi ollut kaikkein järkevin tilanteessa, mutta mulla ei kyllä piisaa enää ymmärrystä tuollaiselle kiilaamiselle ja terrorisoinnille. Eli jäädään tahallaan roikkumaan ja hidastelemaan eteen ja sitten kun toinen kyllästyy, ei päästetä ohikaan. Onko niin, että kun hyppää tuollaisen saksalaisvalmisteisen katumaasturin puikkoihin, porautuu saman tien jääpiikki otsaan ja erottaa aivolohkot toisistaan?
On kyllä aikamoista luettavaa. En tiedä miten sulla hermo kesti noinkin hyvin kun nyt miettii miltä tommonen tilanne näyttäisi. Yllättäen mullekkin käynyt samantyyppinen ja juurikin mersukuskin kanssa (uusi joku porrasperä ja musta). Tämä kaveri päätti kehä I asettua ohituskaistalle sementti rekan viereen siten että vauhtia oli 75km/h ja kukaan ei päässyt ohi. Sitten kun länteen mentäessä alkoi kolme kaistainen osuus kiihdytti heti ja palasi oikealle kaistalle ettei vain kukaan pääse ohittamaan ääri oikealta.

Rip. 8O
#7770
SAAB 9-3 SE 2.0T -99 E85 "Talvi levolla"
SAAB 99 GL 2.0 -75 "Ei liikenteessä"
SAAB 9-5 VECTOR 2.2TID -05 "Liikenteessä"
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7889
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^tuommosten takia on täysin perusteltua ajaa henkilöautolla, jossa on vähintään 400hv. Loppuu noiden ohituskaistaritareiden pyristely aika nopiaan. Riskinä toki kyyberit kytiksellä siellä puskassa jossain, jolloin tulee ohitus vähän kalliiksi.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Toinen vaihtoehto on ajella ranskalaisella leppoisasti musaa kuunnellen ja antaa toisten pölöillä. Ajaa vaikka dösäpysäkille surffaamaan klubin foorumille vähäksi aikaa :mrgreen:.
9-5 wagon 2.0t -04, "Femma"
Sitikka C5 2.0 Hdi - 08, "Möhkö"
Klunssi
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2017 21:45
Paikkakunta: Vaasa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Klunssi »

9000 automaatilla kirjoitti:
La Joulu 21, 2019 21:29
Toinen vaihtoehto on ajella ranskalaisella leppoisasti musaa kuunnellen ja antaa toisten pölöillä. Ajaa vaikka dösäpysäkille surffaamaan klubin foorumille vähäksi aikaa :mrgreen:.
Niin, kysehän oli siitä että yritin jäädä ajelemaan omiin oloihini ja omaa vauhtia, mutta tuo ns. Vastapelaaja ei siihen suostunut ja jäi jarruttelemaan eteen. Juuri kun ei kyseisellä moottoritieosuudella ollut poistumisramppiakaan kohdalla niin ei päässyt heti silläkään tavalla eroon.
9-3 1.8t SC 2007
Lada 2107 1700i 1996
#7333
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 1820
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

Ja seuraavasta rampista ylös?
9-5 Aero - 00
Tärpä
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Joulu 07, 2019 17:16

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tärpä »

V.J.S kirjoitti:
La Joulu 21, 2019 20:31
^tuommosten takia on täysin perusteltua ajaa henkilöautolla, jossa on vähintään 400hv. Loppuu noiden ohituskaistaritareiden pyristely aika nopiaan. Riskinä toki kyyberit kytiksellä siellä puskassa jossain, jolloin tulee ohitus vähän kalliiksi.
Toisaalta sit tälläisellä 400hp saat olla vartin välein vetämässä kaasua pohjaan. Kiusaajia ja kisailijoita riittää :D
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 3693
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Vähän samanlainen tilanne kävi mullekin, tosin paljon lievempänä, alkuviikosta yhtenä aamuna moottoritiellä.

Ajelin vakkari päällä tasan 100 oikean puoleista kaistaa. Hiljalleen saavutin edellä menevää rekkaa. Jo jonkin aikaa näkyi peilistä, että vasenta kaistaa tulee joku auto aavistuksen verran kovempaa kuin minä. Seurasin tilannetta ja huomasin, ettei tuo vasemman kaistan auto oikein saavutakaan minua ja ehdi mennä ohitseni ja samalla rekan ohi ennenkuin itse olen rekan perässä kiinni. Ajatukseni oli siis siirtyä rekan ohi tämä takaa lähestyvän auton perässä.

Päätin siis lisätä kaasua, vaihtaa kaistaa ja ohittaa rekka. Samalla huomasin, että nythän tämä vasemman puoleisen kaistan auto myös äkisti oli myös lisännyt vauhtia. Enää en tietenkään perunut aikeitani vaan pistin tupla turbo dieselistä kaasun pohjaan ja ohitin rekan. Vauhti nousi n. 140 km/h. Siellä se toinenkin auto takana tuli ihan perässä eli tämäkin oli lisännyt vauhtia ihan reilusti.

Ohituksen jälkeen siirryin oikealle kaistalle ja löysäsin kaasun jatkaakseni taas tuota 100 nopeutta. Sieltä se toinen auto tuli, jatkoi vasenta kaistaa ja meni ohitseni. Ja sitten seuraavasta liittymästä pois noin kilometrin päässä tästä "ohitustapahtumasta" :evil: .
Auto oli Audi. Mallia oli vaikea nähdä hämärässä ja kun nuo farkkumallit ovat niin samanlaisia, mutta joko A4 tai A6.

Nyt tuli taas ex softattua biopower Saabia ikävä tai vähintäänkin softaa tähän nykyiseen nokivasaraan :idea: :lol:
Kerkesinhän tuosta ohi ja toisaalta eipä nämä maantiet mitään kilparatoja ole, joten se siitä varmaan sitten.
Kuitenkin tämä "Audikuski" halusi tehdä mielestäni aivan selvästi kiusaa ja kiilata päivänselvästi minut rekan taakse, kysyn vain miksi :roll:
En ollut häntä tuolloin aamulla kohdannut liikenteessä aiemmin missään vaiheessa, että olisi ollut joku syy "kostaa" minulle jostain.
Vikakoodinlukua Saab+muut merkit: Monimerkkitesteri Launch x431Master ja Op-Com
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tosta Saabi alle, niin ei Diudi kuskit viisastele :mrgreen:

https://m.nettiauto.com/saab/9000/10979 ... 6&vifNav=Y

Kisaamisiin ei onneksi tartte lähteä; siitä pitää huolen 125 ranskalaista hevoista, jotka taitaa olla jo lähellä eläke-ikää muutenkin :lol:.
9-5 wagon 2.0t -04, "Femma"
Sitikka C5 2.0 Hdi - 08, "Möhkö"
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1068
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Suosittelen edellisten viestien perusteella sellaista mielikuvaharjoittelua, jossa myös ohitustilanteessa on kyky nostaa jalka kaasulta tai jopa käyttää jarrupoljinta.

Joku ihmisen luonnossa on sellaista, että kun tehdään päätös ohituksesta, se päätös pitää.

Ja ei. Tämä on vaikea itsellenikin. Viimeksi eilen valitessani ohituksen jatkamista omalle kaistalle palaamisen välillä, valitsin ohituksen. Kiire ei todellakaan ollut. Nopeuden nosto ja heikko näkyvyys oli tässä kyseessä.

On hyvä kysymys, miksi ihminen etenkin liikenteessä (maa, meri, ilmailu) valitsee helposti sen vaarallisemman vaihtoehdon. Tätä mietin työkseni jo nn-sukupolvessa ja nn-vuotta.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2612
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Epäilen, että tossa on kiusaamistakin enemmä syynä se, että kummatkin yrittävät olla kohteliaita toisilleen ja aiheuttaa mahdollisimman vähän haittaa toiselle, sitten kun kumpikaan ei alkuun reagoi ja odottaa toisen toimimista, niin sitten alkaa itse toimimaan.

Sinä odotit, että auto menisi ohi, mutta toinen auto saattoi himmailla sen takia, että ajatteli sun tulevan eteen sieltä rekan takaa, ja sä puolestaan odotit rekan takana, että ko. auto menisi ohiin. Sitten kun kumpikaan ei tehnyt mitään, niin ohittaja ajatteli painaa kaasua ja mennä nopeasti ohi ja samaan aikaan sä ajattelit, että mennäänpä sitten ensin kun ei tule sieltä..ja konflikti valmis vaikka kummatkin yritti vaan sujuvoittaa menoa toiselle.

Itse vaan tunnistan kyseisen tilanteen aika monesti motarilta omassa ajossa kun lähestyn vasenta kaistaa hitaampia..
Tomppa & Tesla Model S 100D -19 & BMW 530e -18 & Passat GTE -16 & Volvo V70 2.5T -04
Vastaa Viestiin