mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^linkki on rikki
Kyllähän nämä päästövähennykset on päällä ihan alalla kuin alalla, että ei me autoilijat olla ainoita jotka niitä vähentää. Asiaa ei voi kauheasti yksinkertaistaa, kun päästöt jakautuu globaalisti sekä paikallisesti moneen lähteeseen, eikä ole mitään yksittäistä taikaratkaisua, joka vapauttaisi muut päästölähteet talkoista.
Kyllähän nämä päästövähennykset on päällä ihan alalla kuin alalla, että ei me autoilijat olla ainoita jotka niitä vähentää. Asiaa ei voi kauheasti yksinkertaistaa, kun päästöt jakautuu globaalisti sekä paikallisesti moneen lähteeseen, eikä ole mitään yksittäistä taikaratkaisua, joka vapauttaisi muut päästölähteet talkoista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^siellä onkin hyvä kuvaaja, josta ilmenee, että vaikka tieliikenne tuottaa vain 17 % Suomen kokonaispäästöistä, on se silti toiseksi suurin päästölähde energiateollisuuden jälkeen. Vaikea siis jättää tieliikennettä vähälle huomiolle päästöjen vähentämisessä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Niin ja jos jokanen sektori vähentäis viivi rosenttia niin se on enemän kuin koko Suomen henkilöauto päästöt
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
mikä helvetin idea ollu museo 99:Sin akkutelineen pohjalle liimata ensin styroks ja sen päälle pahvi ..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jos jokainen sektori (mukaanlukien tieliikenne) vähentää päästöjään viisi prosenttia, vähenevät kokonaispäästöt viisi prosenttia, eli noin 30 % siitä mitä tieliikenteen päästöt (tai reilu puolet siitä mitä henkilöautojen päästöt) ovat.
Jos taas tarkoitit että muut sektorit vähentäisivät päästöjään viisi prosenttiyksikköä, niin se tarkoittaisi esim teollisuuden ja rakentamisen päästöjen vähennystä puoleen ja maatalouden päästöjä alle puoleen nykyisestä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joo-o. Seuraavissa ja tulevissa vaaleissa pitää osata äänestää oikein.
Liikenteen sähköistyminen on täyttä utopiaa Suomessa. Sähkövehkeet pitää kohdistaa miljoonakaupunkeihin, eikä muutaman kymmenentuhannen tai sadantuhannen asukkaan kaupunkeihin. Miten kukaan voi ylipäätään kuvitella, että ne yleistyvät koska raaka-aineita ei riitä ja vihreät vastustavat myös kaivosteollisuutta.
Sattumalta ajoin leikkiautolla. Illalla oli +20c lämmintä kun jätin leikkiauton parkkiin. Yön aikana vain hävisi rangesta 26% kun en ladattut leikkiautoa. Aamulla lämpötila oli +8. Entäs kun pakkasta on - 20 tai enemmän, ei paljoa leikkiautolla mennä mihinkään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tuo koko sähköautokupla on semmoinen puhallus ettei mitään tolkkua. Vuosituhannen huijaus ja silmänlumetta koko homma.
Kiinassa 5-vuotias lapsi tekee 25/8 töitä kaivoksessa 1€ kuukausipalkalla. Ilman kenkiä ja mitään turvavarusteita toki, jotta ekologisiin autoihin saadaan mahdollisimman kustannustehokkaasti akku. Sillälailla, rakkaat vihreät, sillalailla.
No hyvä ettäs saa 1 €, ilman työtä ei saisi euroakaan...
Siksi ajan itse dieselillä ja nastoilla ja mahdollisimman epätaloudellisesti
Kiinassa 5-vuotias lapsi tekee 25/8 töitä kaivoksessa 1€ kuukausipalkalla. Ilman kenkiä ja mitään turvavarusteita toki, jotta ekologisiin autoihin saadaan mahdollisimman kustannustehokkaasti akku. Sillälailla, rakkaat vihreät, sillalailla.
No hyvä ettäs saa 1 €, ilman työtä ei saisi euroakaan...
Siksi ajan itse dieselillä ja nastoilla ja mahdollisimman epätaloudellisesti
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mitä väliä sillä on miten isossa kaupungissa sähköautoillaan, jos vain range riittää latauspaikkojen välillä?
Kerropa Pakari tarkemmin mitkä aineet maailmasta loppuu jos liikenne sähköistyy? Tässä asiassa on liikkeellä paljon väärää informaatiota, milloin litium loppuu, milloin joku muu alkuaine. Sata vuotta sitten moni hevosmies varmasti manasi että rautamalmi loppuu maailmasta jos kaikki hevoset muutetan autoiksi. Koboltin tuotantoon liittyy eettisiä ongelmia joista VKe mainitsi, mutta tämän tyyppiset ongelmat koskevat montaa muutakin alaa, ja ovat ratkaistavissa muilla keinoin kuin sähköautojen (tai vaatteiden, tai riisin, tai elektroniikan ym. työolo-ongelmista kärsivän) valmistamisen lopettamisella. Kobolttia menee akkujen lisäksi sähkömoottoreihin, joiden molempien maailmanmarkkina on ilman sähköautojakin aika iso, eli ongelma ei edes ole yksin autonvalmistajien sylissä. Lisäksi teknologia kehittyy koko ajan, myös akkumateriaalit muuttuvat ja esimerkiksi koboltittomia sähkömoottoreita on jo nykyisissä sähköautoissa.
Sähköntuotannon tai siirtokapasiteetin riittävyydestä kuulee usein marinaa. Nisstä sopii hakea netistä infoa, ne eivät Suomessa ole ongelmia, vaikka suurin osa autoista muuttuisi sähköautoksi yhdellä pamauksella.
En kiistä etteikö Suomen ilmastossa sähköisessä autoilussa olisi erityisaasteita, toki niitä on polttomoottoriautoilussakin. Meidän pohjoiset haasteemme eivät kuitenkaan vaikuta siihen, että kaikki autonvalmistajat sähköistävät nyt vauhdilla maalistoansa ja jossain vaiheessa ei ole enää tarjolla uusia polttomoottoriautoja, muuten kuin ehkä erityissovelluksiin. Siinä kohtaa pitää innovoida pohjoisiin olosuhteisiin sellaisia ratkaisuja jotka auttavat näihin haasteisiin. Ja onhan nykyisissäkin sähköautoissa akun lämmittimiä ym. ratkaisuja jotka auttavat kylmien olosuhteiden sähköautoilijoita. Ihan samaan tapaan kuin polttomoottoriautoihin kehitettiin aikanaan erilaisia lisälämmittimiä, kaasariautoihin kaadettiin muinoin tenua tankkiin ja dieseleihinkin on omat niksinsä pakkasaamujen varalle.
Kannattaa vaikka lukea TM:n sähköautojen talvivertailu ennen kuin tyrmää sähköauton talvikäytössä Suomessa. Siinä tuli ammuttua paljon essonbaaritetämystä alas, kun autot vietiin lappiin pidempään testiajoon. Monissa ominaisuuksissa sähköautot pesi polttomoottoriautot selvästi. Autoteknisesti sähkövoimalinja on melko voittamaton perinteiseen vomalinjaan verrattuna, kunhan akkujen energiatiheys on riittävä. Polttomoottoritekniikka on kuin laastarilla laastarin päälle paikattu, eli suuri osa perinteisen auton tekniikasta on siellä paikkaamassa polttomoottorin heikkouksia, mm. kapeaa vääntöaluetta, lämmönhallintaa ja päästöjä. Toki näitä heikkouksia paikkaavia osasia on sähköautossakin, mutta vähemmän. Merkittävin heikkous on kuitenkin hyötysuhde, joka käytännön ajossa jää polttomoottoriautolla 15-30 % paikkeille, kun se sähköautolla on noin 90 %.
Suurin osa "sähköautoilu ei ole isossa kaavassa Suomessa tai yleensä missään realistista" -lausunnot on yhtä päteviä kuin lankapuhelinmiesten juttelut 90-luvun alussa siitä, miten kännykkä ei voi koskaan tulla olemaan pääasiallinen puhelin koko kansalle. Kännykät on kalliita, niitä pitää koko ajan ladata, akut happanee käsiin, ne painaa liikaa, niillä puhuminen on kallista, äänenlaatu on surkea, yhteys pätkii, verkon peitto mahdollistaa käytön vain kaupungeissa, radiotaajuudet on ruuhkaisia ja siksi epäluotettavia jne. Teknologinen ja markkinoiden kehitys on ihan ennustettavasti piessyt kaikki nämä ongelmat, jolloin realismi onkin kääntynyt toisin päin: lankapuhelin on kallis käyttää ja pitää, lankojen vetäminen ja korjaaminen on kallista jne. Vastaava kehitys on käynnissä tällä hetkellä autotekniikassa, ja lopulta polttomoottoriautot tulevat olemaan samanlainen menneisyyden kuriositeetti kuin lankapuhelin on nykyisin.
Kerropa Pakari tarkemmin mitkä aineet maailmasta loppuu jos liikenne sähköistyy? Tässä asiassa on liikkeellä paljon väärää informaatiota, milloin litium loppuu, milloin joku muu alkuaine. Sata vuotta sitten moni hevosmies varmasti manasi että rautamalmi loppuu maailmasta jos kaikki hevoset muutetan autoiksi. Koboltin tuotantoon liittyy eettisiä ongelmia joista VKe mainitsi, mutta tämän tyyppiset ongelmat koskevat montaa muutakin alaa, ja ovat ratkaistavissa muilla keinoin kuin sähköautojen (tai vaatteiden, tai riisin, tai elektroniikan ym. työolo-ongelmista kärsivän) valmistamisen lopettamisella. Kobolttia menee akkujen lisäksi sähkömoottoreihin, joiden molempien maailmanmarkkina on ilman sähköautojakin aika iso, eli ongelma ei edes ole yksin autonvalmistajien sylissä. Lisäksi teknologia kehittyy koko ajan, myös akkumateriaalit muuttuvat ja esimerkiksi koboltittomia sähkömoottoreita on jo nykyisissä sähköautoissa.
Sähköntuotannon tai siirtokapasiteetin riittävyydestä kuulee usein marinaa. Nisstä sopii hakea netistä infoa, ne eivät Suomessa ole ongelmia, vaikka suurin osa autoista muuttuisi sähköautoksi yhdellä pamauksella.
En kiistä etteikö Suomen ilmastossa sähköisessä autoilussa olisi erityisaasteita, toki niitä on polttomoottoriautoilussakin. Meidän pohjoiset haasteemme eivät kuitenkaan vaikuta siihen, että kaikki autonvalmistajat sähköistävät nyt vauhdilla maalistoansa ja jossain vaiheessa ei ole enää tarjolla uusia polttomoottoriautoja, muuten kuin ehkä erityissovelluksiin. Siinä kohtaa pitää innovoida pohjoisiin olosuhteisiin sellaisia ratkaisuja jotka auttavat näihin haasteisiin. Ja onhan nykyisissäkin sähköautoissa akun lämmittimiä ym. ratkaisuja jotka auttavat kylmien olosuhteiden sähköautoilijoita. Ihan samaan tapaan kuin polttomoottoriautoihin kehitettiin aikanaan erilaisia lisälämmittimiä, kaasariautoihin kaadettiin muinoin tenua tankkiin ja dieseleihinkin on omat niksinsä pakkasaamujen varalle.
Kannattaa vaikka lukea TM:n sähköautojen talvivertailu ennen kuin tyrmää sähköauton talvikäytössä Suomessa. Siinä tuli ammuttua paljon essonbaaritetämystä alas, kun autot vietiin lappiin pidempään testiajoon. Monissa ominaisuuksissa sähköautot pesi polttomoottoriautot selvästi. Autoteknisesti sähkövoimalinja on melko voittamaton perinteiseen vomalinjaan verrattuna, kunhan akkujen energiatiheys on riittävä. Polttomoottoritekniikka on kuin laastarilla laastarin päälle paikattu, eli suuri osa perinteisen auton tekniikasta on siellä paikkaamassa polttomoottorin heikkouksia, mm. kapeaa vääntöaluetta, lämmönhallintaa ja päästöjä. Toki näitä heikkouksia paikkaavia osasia on sähköautossakin, mutta vähemmän. Merkittävin heikkous on kuitenkin hyötysuhde, joka käytännön ajossa jää polttomoottoriautolla 15-30 % paikkeille, kun se sähköautolla on noin 90 %.
Suurin osa "sähköautoilu ei ole isossa kaavassa Suomessa tai yleensä missään realistista" -lausunnot on yhtä päteviä kuin lankapuhelinmiesten juttelut 90-luvun alussa siitä, miten kännykkä ei voi koskaan tulla olemaan pääasiallinen puhelin koko kansalle. Kännykät on kalliita, niitä pitää koko ajan ladata, akut happanee käsiin, ne painaa liikaa, niillä puhuminen on kallista, äänenlaatu on surkea, yhteys pätkii, verkon peitto mahdollistaa käytön vain kaupungeissa, radiotaajuudet on ruuhkaisia ja siksi epäluotettavia jne. Teknologinen ja markkinoiden kehitys on ihan ennustettavasti piessyt kaikki nämä ongelmat, jolloin realismi onkin kääntynyt toisin päin: lankapuhelin on kallis käyttää ja pitää, lankojen vetäminen ja korjaaminen on kallista jne. Vastaava kehitys on käynnissä tällä hetkellä autotekniikassa, ja lopulta polttomoottoriautot tulevat olemaan samanlainen menneisyyden kuriositeetti kuin lankapuhelin on nykyisin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Teknologinen kehitys ratkaisi ison osan matkapuhelinten perinteisiä (jo ennenkö ne oli kännyköitä, osin siitä eteenpäinkin) ongelmia, mutta markkinakelitys on onneksi tuonut tilanteen takaisin maanpinnalle - välillä kun oli taskuun mahtuvia puhelimia, joita jaksoi ladata joka toinen viikko (Nokia 6310, anyone?), niin nykyään tarttee taas repun, jotta puhelin kulkee mukana (ei mahdu taskuun), lisäakun (johdollisen, koska akkua ei enää saa puhelimesta irti) ja jonkun halvatun lisäkotelon (mulla ei ole ja huihai on helevetin liukas) mukaan jotta siitä kätevästä arjen pelastajasta on arjessa iloa. Onneksi se on sentään nykyään moneen asiaan tehty välttämättömäksi ja mieluiten toteutuksilla, jotka naittaa juuri siihen kyseiseen puhelimeen (softa-asennuksen rekisteröinti yksittäisen laitteen ja palvelun välillä).AZP kirjoitti: ↑Ke Joulu 02, 2020 17:16Suurin osa "sähköautoilu ei ole isossa kaavassa Suomessa tai yleensä missään realistista" -lausunnot on yhtä päteviä kuin lankapuhelinmiesten juttelut 90-luvun alussa siitä, miten kännykkä ei voi koskaan tulla olemaan pääasiallinen puhelin koko kansalle. Kännykät on kalliita, niitä pitää koko ajan ladata, akut happanee käsiin, ne painaa liikaa, niillä puhuminen on kallista, äänenlaatu on surkea, yhteys pätkii, verkon peitto mahdollistaa käytön vain kaupungeissa, radiotaajuudet on ruuhkaisia ja siksi epäluotettavia jne. Teknologinen ja markkinoiden kehitys on ihan ennustettavasti piessyt kaikki nämä ongelmat, jolloin realismi onkin kääntynyt toisin päin: lankapuhelin on kallis käyttää ja pitää, lankojen vetäminen ja korjaaminen on kallista jne. Vastaava kehitys on käynnissä tällä hetkellä autotekniikassa, ja lopulta polttomoottoriautot tulevat olemaan samanlainen menneisyyden kuriositeetti kuin lankapuhelin on nykyisin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Nyt huumorilla seuraavaa...
No entäs nää sähköautoilijat
Kohkaa ja touhottaa joka paikassa ja kaikissa tuubeissa että sähköautoilu on maailman parasta. Ja ai että luontoa säilyy ja sitä sun tätä, kun ei tule jotain hemmetin CO2-päästöjä. Maailman paras juttu ikinä on semmoinen homma. Plaaplaa... Joojoo...
Sitten jossain toisessa tuubissa tuo sama porukka urputtaa kurkkutorvi suorana koronapisarat leviten että sähkö on kallista, sähkösopimukset sikamaisia, siirtohinnat kiskontaa, sähköjakelu monopolisoitunutta, ihmisten omistamia pusikoita ei saa kaataa jotta sähköä saadaan toimitettua asiakkaille. Plaaplaa... Joojoo...
No millä ne miljoonat sähköautot saadaan liikenteeseen? No parempi olisi jos ei saatais... Vesivoima on luontoystävällistä, ilman muuta ja mikä parasta, kuulemma uusiutuvaa egergiaa. Rakennettu padot ja altaat, ihmisten koteja jäänyt altaiden alle. Valjastettu kaikki vapaat joet ja kosket. Vaelluskalat tapettu sukupuuttoon. Joki ja koski, niitä ei ole enää rakennettu satoihin vuosiin...
Noh, kivihiili ja turvehan ne vasta oivat polttoaineet on sähköntekoon. Niitä on hyvä kaupungissa poltella ja niistä on hyvä sähköautoon sähköä tehdä. Ja ydinvoima, ei-ei, sehän se vasta on myrkyllistä on. Se tappaa heti - vesi, hiili ja turve ei tapa kuulemma ikinä...
Paneeli tai purje tai ropeli auton katolle. Kannatan aurinkoisella ja tuulisella ilmalla tapahtuvaa sähköautoilua. Muulloin kielettäköön kokonan ympäristölle vaarallisena touhuna.
Jakomielitautista. Ja minäkin vanha nasta-diesel-jääräpää. Ikinä en aja sähköautoilla enkä sähköpyörillä, nih.
No entäs nää sähköautoilijat
Kohkaa ja touhottaa joka paikassa ja kaikissa tuubeissa että sähköautoilu on maailman parasta. Ja ai että luontoa säilyy ja sitä sun tätä, kun ei tule jotain hemmetin CO2-päästöjä. Maailman paras juttu ikinä on semmoinen homma. Plaaplaa... Joojoo...
Sitten jossain toisessa tuubissa tuo sama porukka urputtaa kurkkutorvi suorana koronapisarat leviten että sähkö on kallista, sähkösopimukset sikamaisia, siirtohinnat kiskontaa, sähköjakelu monopolisoitunutta, ihmisten omistamia pusikoita ei saa kaataa jotta sähköä saadaan toimitettua asiakkaille. Plaaplaa... Joojoo...
No millä ne miljoonat sähköautot saadaan liikenteeseen? No parempi olisi jos ei saatais... Vesivoima on luontoystävällistä, ilman muuta ja mikä parasta, kuulemma uusiutuvaa egergiaa. Rakennettu padot ja altaat, ihmisten koteja jäänyt altaiden alle. Valjastettu kaikki vapaat joet ja kosket. Vaelluskalat tapettu sukupuuttoon. Joki ja koski, niitä ei ole enää rakennettu satoihin vuosiin...
Noh, kivihiili ja turvehan ne vasta oivat polttoaineet on sähköntekoon. Niitä on hyvä kaupungissa poltella ja niistä on hyvä sähköautoon sähköä tehdä. Ja ydinvoima, ei-ei, sehän se vasta on myrkyllistä on. Se tappaa heti - vesi, hiili ja turve ei tapa kuulemma ikinä...
Paneeli tai purje tai ropeli auton katolle. Kannatan aurinkoisella ja tuulisella ilmalla tapahtuvaa sähköautoilua. Muulloin kielettäköön kokonan ympäristölle vaarallisena touhuna.
Jakomielitautista. Ja minäkin vanha nasta-diesel-jääräpää. Ikinä en aja sähköautoilla enkä sähköpyörillä, nih.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jospa lyyää kaikki vaa spandex asu niskaa ja munamankelit alle, eipä tule kuin ehkä ryppyreiästä kaasuja kun painaa menemään kiihkeenä töihinkyllä ketjua riittää
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Edelleen ihmettelen miten p**een laittaminen fillarin istuimelle kääntää spandexiohjuksen aivot pois päältä - tällä liikennemuodolla voidaan saada turhan liiallinen väestönalenema...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Edelleen huumorilla:VKe kirjoitti: ↑Ke Joulu 02, 2020 20:31Kohkaa ja touhottaa joka paikassa ja kaikissa tuubeissa että sähköautoilu on maailman parasta. Ja ai että luontoa säilyy ja sitä sun tätä, kun ei tule jotain hemmetin CO2-päästöjä. Maailman paras juttu ikinä on semmoinen homma. Plaaplaa... Joojoo...
Sitten jossain toisessa tuubissa tuo sama porukka urputtaa kurkkutorvi suorana koronapisarat leviten että sähkö on kallista, sähkösopimukset sikamaisia, siirtohinnat kiskontaa, sähköjakelu monopolisoitunutta, ihmisten omistamia pusikoita ei saa kaataa jotta sähköä saadaan toimitettua asiakkaille. Plaaplaa... Joojoo...
Mun on jotenkin tosi helppo vetää tästä yhtäläisyysmerkit siihen, kun saappivoorumilla on vuosia kehuttu bioetanolin olevan maailman parasta, luontoa säilyy ja fossiiliset co2-päästötkin on liki olemattomat. Sitte samalta voorumilta saa lukea, miten en kyllä enää tankkaa etanolia kun on niin kallista
Mut pakko myöntää, jos mulla olisi sähköauto, niin siirtohinnat **tuttaisi vielä enempi kuin nyt, vaikka kilometri olisikin halvempi kuin nyt. Toisaalta nää ei aina mee järjellä, mua aikoinaan **tutti tankata kallista dieseliä (50-60tkm/v, ~6,5l/100km = 3250-3900l/v), muttei vuotta myöhemmin yhtään harmittanut tankata vielä kalliimpaa ysikasia (8l/100km, sama ajosuorite eli 4000-4800l/v), kun dieselautoa ostaessa oli mukana ajatus säästöstä ja tankkaus oli silti ihan merkeleen kallista. Tiedän, että samalla tapaa mua **tuttaisi maksaa sähköauton kovempia kuukausieriä, vaikka kuukauden loppurivi olisi sama tai alempi kuin nyt, kun säästömielessä ostettu kulkine söisi kuitenkin pirusti rahaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
PS-lehti joka oli ilmestynyt postilaatikkoon tänään. Onneksi oli (toivottavasti) sentään jaettu yleisjakeluna kuntavaaleihin liittyen, eikä ollut erityisesti tarkoitettu tähän osoitteeseen.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Joulu 03, 2020 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98