mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joo, minäkin testasin DNA:n kuuluvuuden ja netin toimivuuden prepaidilla. Muuten ei uskalla ilman testaamista nykyään ostaa tai vaihtaa... Edes autoa ei uskalla ostaa ilman koeajoa...
Testailin myös speedtestillä, josta firman ATK-organisaatio opasti.
Testailin myös speedtestillä, josta firman ATK-organisaatio opasti.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mä sain DNA:lta lainaan testipurkin 5g-liittymällä, kun halusin ennen hankintapäätöstä varmistaa miten netti toimii. 5g on vielä melko herkkä purkin sijainnille, kun ei ollut mitään ulkoantennia halua asentaa. Mutta hyvästä paikasta löytyi vauhtia yli 600M, joten estettä kodin nettiliittymän hankinnalle DNA:n 5g:nä ei ollut. Otin kuitenkin vain 300M liittymän, kun silläkin ehtii
Purkki oli mulla viikon, niin ehti testata mökin yhteyden myös.
Purkki oli mulla viikon, niin ehti testata mökin yhteyden myös.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
https://www.is.fi/autot/art-2000007721481.html
Kukaan ei tarvitse tai halua tuota. Auto on auto, eikä se tarvitse internet yhteyttä mihinkään.
Kukaan ei tarvitse tai halua tuota. Auto on auto, eikä se tarvitse internet yhteyttä mihinkään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Suomalaisessa yhteiskunnassa on syvä ristiriita eri kerrosten välillä. Tehdään päätöksiä, jotka ovat pääosin ideologisia ja hyödyttävät yhä harvenevaa joukkoa. Kyllä suomalaisten autokalusto edelleen vuonna 2021 on pääosin vanhoja romuja, joilla tarkoitus ei ole viihtyä tien päällä vaan hoitaa välttämättömät perustarpeet.Pakari kirjoitti: ↑Ke Tammi 06, 2021 16:53https://www.is.fi/autot/art-2000007721481.html
Kukaan ei tarvitse tai halua tuota. Auto on auto, eikä se tarvitse internet yhteyttä mihinkään.
Uudistuksia tarvitaan, mutta silloin kun ne eivät enää vie tätä maata kokonaisuutena eteenpäin ei voida puhua demokratiasta tai tasa-arvoisesta päätöksenteosta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Marras 01, 2020 21:42
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Irtiotto todellisuudesta, omassa kuplassa kuunnellaan sitä aivoriihtä joka sinne on saatu tukemaan omia ajatuksia, toisaalla joku lobbaa onnistuneesti ja bisnekset on taattu, tai ainakaan rahantuloa ei voi enään estää kun lupaus on saatu ja nimet paperiin.Cona kirjoitti: ↑Ke Tammi 06, 2021 17:48Suomalaisessa yhteiskunnassa on syvä ristiriita eri kerrosten välillä. Tehdään päätöksiä, jotka ovat pääosin ideologisia ja hyödyttävät yhä harvenevaa joukkoa. Kyllä suomalaisten autokalusto edelleen vuonna 2021 on pääosin vanhoja romuja, joilla tarkoitus ei ole viihtyä tien päällä vaan hoitaa välttämättömät perustarpeet.
Uudistuksia tarvitaan, mutta silloin kun ne eivät enää vie tätä maata kokonaisuutena eteenpäin ei voida puhua demokratiasta tai tasa-arvoisesta päätöksenteosta.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Aiempaan emännän auton akkuvitutukseen tulossa helpotusta. Tilasin ja maksoin calixin 5A integroitavan akkulaturin 119€ + 4,90€ post yht 123,90€ Kärkkäiseltä. Näköjään noita on tarjouksessa parissa paikkaa alle verrokki motonetin 139€ hinnan.
Muistaakseni calixin haaroituskappale, 1m välijohto sekä lukituskappaleita on tallissa jossain jemmassa.
Muistaakseni calixin haaroituskappale, 1m välijohto sekä lukituskappaleita on tallissa jossain jemmassa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tämäkin keissi sitten ratkesi. Huolto vaihtoi kontrollerimodulin vanhaan mekaniikkaan/anturointiin ja kaikki ongelmat poistuivat. Uusi on ECL 296 -mallia ja kieltämättä varsinkin lämmityskäyrien viilaaminen on helppoa. Nypläillään vaan muutamasta lämmityskäyrän pisteestä ulkolämpötilaa vastaava menolämpötila tontille ja huoneanturi hienosäätää kohilleen (vahvasti liioiteltuna, pelkän manuskan ( https://assets.danfoss.com/documents/DO ... 834814.pdf ) lukemiseen meni päivä ). Pari tuntia meni käyttöveden säätämiseen ja testaamiseen, pari päivää aluksi lämmityspiiriin. Kesäasetuksia tässä joutessaan kevään aikana pistelen kohilleen, joten eiköhän tämä taas tästä pelaa hetken.anv kirjoitti: ↑Ma Joulu 28, 2020 12:09Juurikin näin . Nyt kun kävi 15 asteen pakkaset ja kaukolämpövesi kävi lähes 90 asteessa, tuon virtausanturin pysyvä pois jättäminenkin huolestuttaa. Nimittäin edes nuo tämän hetkiset agressiiviset säädöt eivät tahdo pitää tuon jäännöslämmön aiheuttamaa piikkiä kaikissa tilanteissa kurissa. Emäntä kun otti ämpärillisen kuumaa vettä hanan täydeltä, hanan sulkemisen jälkeen lämmöt kävivät 78 asteessa. Tuohan on vielä hyväksyttävää, mutta entäpäs kun pakkanen kiristyy edelleen... Virtausanturin (=ennakkoajat) mukana ollessahan lämmöt olisivat käyneet vielä 10 astetta korkeammalla.
Elikäs, vaihtoehdot omalta kannaltani ovat b tai c, ja näistäkin b vain, jos maahantuoja osallistuu jo toteutuneisiin kustannuksiin + säätimen vaihtoon. Onhan tuo jo 10v vehjes, mutta kyllä tuollaisen odotettu käyttöikä pitäisi olla 20v. Alkuperäinen säädin oli 25v kun lähti ehjänä pois. Tällöin syy vaihtoon oli se kun että kaikissa naapureissa oli sama säädin jo hajonnut ja vaihdettu, päätin kesäaikana hoitaa tuon pois tieltä.
Omasta lompakostahan tämä varmaan menee, laskua odotellessa. Ja kaikille kiitoksia kommenteista, ne auttoivat paljon asiaa eteenpäin.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Just kun löytyy halvalla painosetin, käsipainot+w-tanko, niin jo se on myyty äkkiä näyttävät menevän nuo ns.järkihintaset punttivehkeet
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Silmät auki vaan, niin kohta saat valita. Saleja alkaa mennä nurin kiihtyvällä tahdilla.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
rupiaa pikkuhiljaa vituttamaan erään suomalaisen saab osa kauppiaan toiminta..
luvataan ja luvataan osien saapuvan mutta ei vaan näy ..
taitaa muun maailman kauppa kannattaa enemmän ku härmäläisten tarpeet .
luvataan ja luvataan osien saapuvan mutta ei vaan näy ..
taitaa muun maailman kauppa kannattaa enemmän ku härmäläisten tarpeet .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Verkkokauppa.com
Puhelimen takuukorjaus kestänyt jo n.4kk.
Ja mitään tietoa ei ole tullut milloin valmistuu.
n.kuukausi sitten ilmoittivat että puhelin on tarkastettu,( "pari kuukautta on puhelin lojunut ties missä.")
Saas nähdä saanko sen juhannukseksi takaisin.
Puhelimen takuukorjaus kestänyt jo n.4kk.
Ja mitään tietoa ei ole tullut milloin valmistuu.
n.kuukausi sitten ilmoittivat että puhelin on tarkastettu,( "pari kuukautta on puhelin lojunut ties missä.")
Saas nähdä saanko sen juhannukseksi takaisin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Arvaanpa että puhelimesi takuukorjausta hoitaa sellainen firma kuin Mobylife. Sieltä ei sitten saa takaisin muuta kuin sutta ja sekundaa. Kolme vuotta sitten kun puhelimeni päätyi takuukorjaukseen, sen sai lähettää kolme kertaa sinne uudelleen, koska eivät olleet joko koonneet puhelinta oikein tai olivat jättäneet jonkun raportoiduista vioista korjaamatta. Kun soitin sinne asiakaspalveluun niin kirkkain silmin syyttivät kehnosta korjausjäljestä puhelimen valmistajaa. Uskomatonta skeidaa, mutta kun firma on saanut puhelimien takuukorjauksiin ilmeisesti jonkinasteisen monopolin Suomessa, niin minkäs teet?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mobylife on Googlen mukaan konkurssiin hakeutunut vajaa vuosi sitten.AZP kirjoitti: ↑Ma Tammi 11, 2021 16:19Arvaanpa että puhelimesi takuukorjausta hoitaa sellainen firma kuin Mobylife. Sieltä ei sitten saa takaisin muuta kuin sutta ja sekundaa. Kolme vuotta sitten kun puhelimeni päätyi takuukorjaukseen, sen sai lähettää kolme kertaa sinne uudelleen, koska eivät olleet joko koonneet puhelinta oikein tai olivat jättäneet jonkun raportoiduista vioista korjaamatta. Kun soitin sinne asiakaspalveluun niin kirkkain silmin syyttivät kehnosta korjausjäljestä puhelimen valmistajaa. Uskomatonta skeidaa, mutta kun firma on saanut puhelimien takuukorjauksiin ilmeisesti jonkinasteisen monopolin Suomessa, niin minkäs teet?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Haa! Kerrrankin paskaa lensi omaan tuulettimeensa
No eiköhän siellä samat huijarit ole puljanneet itsensä uudella firmalla samaan asemaan
No eiköhän siellä samat huijarit ole puljanneet itsensä uudella firmalla samaan asemaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Saakelin pyyhkijät aina jäässä kun vähänki lumipisara edes näkyy jossain olis edes "pikakiinnitys" saabissa niinkun st focuksesaa oli, että sai ne helposti irti ja sisälle sulamaa... Miksei ole keksitty jotaki vaikka lämmitys systeemiä sulkiin vai onko
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010