mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7563
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Bilteman tuulilasin pyyhkijät. Ihan takapuolesta koko tuote, myisivät myös silentat mukaan, on sen verran äänekkäät kapistukset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Koitat päästä biosiin ja asetat päivämäärän ja ajan, talletus ja uudelleen käynnistys.
Seuraava kysymys varmaankin on miten pääset biosiin
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Löytyi kihta kyllä nyt ongelmana ettei langattomassa näppäimistössä tottele F painikkeita eli F10pitäis kuitata ei tottele. Pitää huomenna etsiä piuhamallin näppäimistö. Bios pääsi ku naputteli esc näppäintä käynnistyksen yhteydessä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jos ei auta niin biossista stop-on-error arvoon none (ettei pysähdy siihen virheeseen käynnistyessä) ja buutin yhteyteen ensin kellonajan asetus about tontille (koska aikasynkki ei korjaa liian isoa eroa) ja perään aikasynkki verkon yli, niin sen RTC-sirun ajassapysymisellä ei ole käytännössä merkitystä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Loppuu kyl knowhow. Jos ei huomenna tavan näppäimistöllä tokene ni kaatopaikalle
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ääs-marketin tomaatit
Ostin eilen muovirasiallisen Ikaalisten luomutomaatteja paikallisesta Ääs-marketista. Nyt sitte koitin salaattiin noita käyttää mutta roskiin kaikki Ihan pehmeitä paskoja.
Ostin eilen muovirasiallisen Ikaalisten luomutomaatteja paikallisesta Ääs-marketista. Nyt sitte koitin salaattiin noita käyttää mutta roskiin kaikki Ihan pehmeitä paskoja.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Heijjastinliiviset korollakuskit!
Onko ihan pakko vetää röökiä ja pelata matopeliä ratissa jos ei ole vakkaria. fiiiiithu.
Onko ihan pakko vetää röökiä ja pelata matopeliä ratissa jos ei ole vakkaria. fiiiiithu.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Hallituksen suunnitelmat:
https://www.is.fi/autot/art-2000007655976.html
Että oikein bioetanoli ja biodiesel pois tieliikennekäytöstä.
https://www.is.fi/autot/art-2000007655976.html
Että oikein bioetanoli ja biodiesel pois tieliikennekäytöstä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kiitän kaikkia klubitovereita jotka ovat näitä äänestäneet istumaan sinne
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tämä periaatteessa selittää sen, miksi etanolia ei ole viime aikoina mainittu missään tieliikenteen päästövähennykseen liittyvissä julkaisuissa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Haistakoon v****n koko pukupellesakki, menen veneasemalle tankkaamaan sitten
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Ja kaiken tämän (ja muun paskan mitä tältä hallitukselta on ulos tullut) on mahdollistanut keskustan pysyminen pulkassa hinnalla millä hyväänsä!
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Enpä tuosta nyt vielä repisi pelihousujani. Alkuperäistä tekstiä lukematta ja pienellä journalistiin kohdistuvalla lähdekritiikillä uskoisin että puhutaan siis vuosikausien tai vuosikymmenten muutoksista, ja nimen omaan ohjaavista eikä pakottavista toimenpiteistä. Etanoli ja biodiesel siis tuskin häviää ensi vuonna (tai ihan lähivuosina sen jälkeenkään) pumpuilta ja fossiilisiin sekoitettuna, ainakaan niin kauan kuin liikenteessä on merkittävä määrä polttomoottoriautoja. Tavoite tässä kaikessa on kuitenkin se fossiilisten polttamisen vähentäminen, ja poistamalla bioaineet pumpuilta ammuttaisiin tätä tavoitetta jalkaan siellä missä hyviä tuloksia on jo saavutettu.
Viimeistään näin vuoden 2020 lopulla on kuitenkin selvää, että henkilöautoliikenne sähköistyy kovaa vauhtia tulevina vuosina ja vuosikymmeninä. Eli ei niitä nesteitä polttavia henkilöautoja jonkin ajan päästä enää kauhean paljoa ole, ne tulevat rajoittumaan harraste- ja museovehkeisiin. Harrasteautoja on taas kokonaisuutena niin vähän, että yhteiskuntaa ei niin kauheasti kiinnosta mitä nesteitä polttelevat. Vähän sama kuin katalysaattoriautojen kanssa, aikanaan ne tuli aika nopeasti isolla kohulla myyntiin ja muutaman vuoden päästä katit oli pakollisia uusissa autoissa, päästöjä alettiin mittailemaan katsastuksissa jne. Silti vanhempia katittomia autoja ja niillä ajamista ei ole kielletty, koska luonnollinen poistuma on hoitanut niiden määrän niin vähäiseksi, että niiden ilmaa pilaava vaikutus on kokonaisuudessa mitätön. Sen ansiosa minäkin saan kesäisin tuprutella noilla muinaisautoilla menemään.
Eikä ole hevosharrastuskaan maailmasta mihinkään hävinnyt, vaikka 70-100 vuotta sitten oli käynnissä iso murros, jossa hitaat ja haisevat kaakit haluttiin pois teiltä lantakasoja jättämästä, ja tässä myös onnistuttiin 1960-lukuun mennessä. Heppoja saa silti edelleen harrastaa ja niillä saa jopa vapaasti liikkua liikenteen seassa kaupungeissa. Suurin ansio tälle vapaudelle tulee siitä että niitä on niin vähän että haitat jää maltillisiksi ja ihmiset tykkää nähdä kaakkeja. Saman efektin huomaa vanhalla autolla körötellessä: en muista että mulle olis kukaan tullut koskaan saarnaamaan saastuttamisesta, meluamisesta ja liikenneturvallisuudesta, sen sijaan positiivista palautetta vanhoista kärryistä tulee ihmisiltä laidasta laitaan. Jopa vihreäksi tietämiltäni henkilöiltä silloin kun alla on Kupla, Oldsista eivät ole niin innoissaan, vaikka auto itsessään julistaakin heidän väriään (kuten kuskinsa naama aina välillä -> )
Ja sitä mukaa kun henkilöautoliikenne sähköistyy, on ainoastaan fiksua siirtää nestemäiden biopolttoaineiden käyttöä sovelluksiin, jotka eivät pysty tila- tai massarajoitusten vuoksi sähköistymään ihan samaa tahtia kuin henkilöautot. Lentoliikenne nyt etupäässä, siellä on aito halu vihertää energiankäyttöä ihan alan (nykyisin heikon) ympäristömaineen vuoksi, ja lentokone nyt on loogisesti kohde, johon raskaita akkuja ei mielellään lastata vain energiaa varastoimaan.
Viimeistään näin vuoden 2020 lopulla on kuitenkin selvää, että henkilöautoliikenne sähköistyy kovaa vauhtia tulevina vuosina ja vuosikymmeninä. Eli ei niitä nesteitä polttavia henkilöautoja jonkin ajan päästä enää kauhean paljoa ole, ne tulevat rajoittumaan harraste- ja museovehkeisiin. Harrasteautoja on taas kokonaisuutena niin vähän, että yhteiskuntaa ei niin kauheasti kiinnosta mitä nesteitä polttelevat. Vähän sama kuin katalysaattoriautojen kanssa, aikanaan ne tuli aika nopeasti isolla kohulla myyntiin ja muutaman vuoden päästä katit oli pakollisia uusissa autoissa, päästöjä alettiin mittailemaan katsastuksissa jne. Silti vanhempia katittomia autoja ja niillä ajamista ei ole kielletty, koska luonnollinen poistuma on hoitanut niiden määrän niin vähäiseksi, että niiden ilmaa pilaava vaikutus on kokonaisuudessa mitätön. Sen ansiosa minäkin saan kesäisin tuprutella noilla muinaisautoilla menemään.
Eikä ole hevosharrastuskaan maailmasta mihinkään hävinnyt, vaikka 70-100 vuotta sitten oli käynnissä iso murros, jossa hitaat ja haisevat kaakit haluttiin pois teiltä lantakasoja jättämästä, ja tässä myös onnistuttiin 1960-lukuun mennessä. Heppoja saa silti edelleen harrastaa ja niillä saa jopa vapaasti liikkua liikenteen seassa kaupungeissa. Suurin ansio tälle vapaudelle tulee siitä että niitä on niin vähän että haitat jää maltillisiksi ja ihmiset tykkää nähdä kaakkeja. Saman efektin huomaa vanhalla autolla körötellessä: en muista että mulle olis kukaan tullut koskaan saarnaamaan saastuttamisesta, meluamisesta ja liikenneturvallisuudesta, sen sijaan positiivista palautetta vanhoista kärryistä tulee ihmisiltä laidasta laitaan. Jopa vihreäksi tietämiltäni henkilöiltä silloin kun alla on Kupla, Oldsista eivät ole niin innoissaan, vaikka auto itsessään julistaakin heidän väriään (kuten kuskinsa naama aina välillä -> )
Ja sitä mukaa kun henkilöautoliikenne sähköistyy, on ainoastaan fiksua siirtää nestemäiden biopolttoaineiden käyttöä sovelluksiin, jotka eivät pysty tila- tai massarajoitusten vuoksi sähköistymään ihan samaa tahtia kuin henkilöautot. Lentoliikenne nyt etupäässä, siellä on aito halu vihertää energiankäyttöä ihan alan (nykyisin heikon) ympäristömaineen vuoksi, ja lentokone nyt on loogisesti kohde, johon raskaita akkuja ei mielellään lastata vain energiaa varastoimaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Unohtu lainaus alhaalla lisää
Viimeksi muokannut keisari, Ke Joulu 02, 2020 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Niin minä en ole koskaan ymmärtännyt tätä päästö keskustelua!!?AZP kirjoitti: ↑Ke Joulu 02, 2020 13:23Ja sitä mukaa kun henkilöautoliikenne sähköistyy, on ainoastaan fiksua siirtää nestemäiden biopolttoaineiden käyttöä sovelluksiin, jotka eivät pysty tila- tai massarajoitusten vuoksi sähköistymään ihan samaa tahtia kuin henkilöautot. Lentoliikenne nyt etupäässä, siellä on aito halu vihertää energiankäyttöä ihan alan (nykyisin heikon) ympäristömaineen vuoksi, ja lentokone nyt on loogisesti kohde, johon raskaita akkuja ei mielellään lastata vain energiaa varastoimaan.
Jos tielikenne edustaa 17 % päästöistä ja ne/me autoilijat olemme ainot jotka "voimme" vähentää ilmaston päästöjä ostamalla akku-autoja!??
Mitäs niille 83% sitten voisi tehdä!? Voisiko niistä vähentää päästöjä
https://www.aut.fi/etusivu_vanha/ympari ... muutokseen
Ehkä olen liian tyhmä osallistuakseni tähän ilmastointi keskusteluun
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R