mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mertmi kirjoitti:
Su Loka 20, 2019 21:17
Jos näet hirvimiehet passissa pyssyjen kanssa lähellä tietä, niin on hyvin mahdollista, että pääset näkemään myös hirven. Ei ole eka eikä varmasti vika kerta, että hirvi/hirvet juoksee passilinjan läpi niin että humahtaa ja metsästäjät eivät ehdi ampumaan edes niitä. Eli kannattaa hiljentää vauhtia. Lisäksi hirvimiehillä voi olla koira irrallaan siellä ja ei ole kivaa, jos koira jää auton alle. Koiran vikahan se tietenkin on, ja koira syyllisenä johtaa vahingon maksajan tykö, mitä tulee autolle aiheutuneesta vauriosta. Koiranomistajaa tuskin ilahduttaa nähdä täyttä paahtavat autoilijat siinä lähistöllä, vaikka toki on omistajan vastuulla pitää koira poissa tieltä. Terveen järjen käyttö siis sallittakoon puolin ja toisin.
Niin, edelleen olen autoilijan näkökulmasta tarkastelemassa näitä asioita, ja alla pari havaintoa;

- en ikinä ole nähnyt hirvimetsästysaikaan passimiesten ohi juoksevaa hirveä, itse asiassa en ole tainnut ikinä hirvimetsästysaikaan nähdä yhtään hirveä
- mitä enemmän teknologia on kehittynyt sitä lähempänä hirvimiehet on nykyään tietä; sain ajokortin 1998 ja silloin ei näkynyt ku autoja metsäteiden pistoissa mutta miehiä ei missään, ja nykyään ollaan (kuten jo aiemmin kirjoitin) tiellä/ajoradalla pitämässä passia.

Eli mistä lähtien maantiestä, jossa minulla on liikennemerkein osoitettu etuajo-oikeus, on tullut metsästäjien ”hiekkalaatikko” ja minä olen se joka varoo tai väistää?!?? Ja mitä itse olen metsässä liikkunut niin sitä riittää yllättävän kauas tiestä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Itse olen kerran todistanut tilannetta, jossa passissa olleet pysäyttivät meidät pienellä tiellä. Parin minuutin päästä tuli Hirvi ryminällä n. 10m päästä meistä tien yli ja jatkoi matkaa. Passissa ollut kaveri säikähti ja ampui perään kaksi hätäistä laukausta, molemmat huti.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Feisbookis pyöri just vanha tarina...
Ihmiset. Miettikää tilanne.

Ajatte autoa pimeällä tiellä. Edessä omalla kaistalla tien reunassa näkyy varoituskolmio. Tästä n. 50m eteenpäin, vastaantulevalla kaistalla on auto. Autossa on hätävilkut päällä. Kuski vilkuttaa pitkiä ja heiluttaa käsiä otsavalo päässä. Mitä teet?

VT24:llä Vianorin kohilla sattui hirvikolari tänään tuossa n. klo 1900. Osuin toisena paikalle ja hirvi oli vielä keskellä tietä jalka poikki yrittäen nousta. Vedin auton sivuun ja seuraavista VIIDESTÄ vastaantulevasta henkilöautosta KOLME ajoi täydellä nopeudella jo kerran kolattuun hirveen. Ei vaikuttanut kolmio, hätävilkut, pitkien vilkuttelut tai meikäläisen huitomiset mitään.

Mitä jos kyseessä olisi ollut vaikkapa auto jossa ihmisiä vielä sisällä? Tai mopoauto??

Tämä hirvi aiheutti nyt neljä kolaria samalla kertaa.

Olkaa hereillä ja hiljentäkää reilusti jos näette jotain poikkeavaa edessä...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

2.polvi kirjoitti:
Ma Loka 21, 2019 16:29
Jalkapohjan kalvojänteen fibromatoosi.

Ei hajuakaan mitä meinaa, mutta juilii sen verran kiitettävästi, että ei ole epäselvyyttä olenko elossa ja olemassa.
Ihan mielenkiinnosta mitä annettii hoito-ohjeeksi?

Itsellä auttoi kun vapaa-ajalla käyttää mahdollisimman taipuisia kenkiä ja pallolla rullaillee jalkapohjaa rauhaksii, aloittaa vaikka tennispallol.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

dimebak kirjoitti:
Ma Loka 21, 2019 21:56

Eli mistä lähtien maantiestä, jossa minulla on liikennemerkein osoitettu etuajo-oikeus, on tullut metsästäjien ”hiekkalaatikko” ja minä olen se joka varoo tai väistää?!?? Ja mitä itse olen metsässä liikkunut niin sitä riittää yllättävän kauas tiestä.
Yritin vaan sanoa, että saatat joutua kolariin pahimmassa tapauksessa. Etenkin se hirvi ei osaa liikennesääntöjä. Todennäköistä on, että hirvimiehet aikoo ampua hirven, eli niitä on siinä jossain lähistöllä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

tetammi kirjoitti:
Ti Loka 22, 2019 08:37
2.polvi kirjoitti:
Ma Loka 21, 2019 16:29
Jalkapohjan kalvojänteen fibromatoosi.

Ei hajuakaan mitä meinaa, mutta juilii sen verran kiitettävästi, että ei ole epäselvyyttä olenko elossa ja olemassa.
Ihan mielenkiinnosta mitä annettii hoito-ohjeeksi?

Itsellä auttoi kun vapaa-ajalla käyttää mahdollisimman taipuisia kenkiä ja pallolla rullaillee jalkapohjaa rauhaksii, aloittaa vaikka tennispallol.
Ei annettu mitään hoito-ohjetta. Buranaa viikko vaan. Vaimo, joka on hoitoalalla, mutta ei tämän alan spesialisti, epäili diagnoosia tuhisten. Noh. Jos ei huomenna ala olemaan jo parempi, pitänee pyytää lähete ortopedille.

Itse käytän aina taipuisia kenkiä (99% ajoista Vansin tennareilla), pallokikkaa en kyllä aivan heti ala kokeilemaan. Sen verran kosketusarka jalkapohja on.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tturku »

Pallokikassa riittää että ihan kevyesti palloa koskettaa jalalla ja rulla kevyesti. Ei tarvii runtata palloa linttaan. Tennarin lisäksi toinwn hyvä pallo voi olla semmoinen jossa niitä pikku nystyröitä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

tturku kirjoitti:
Ti Loka 22, 2019 20:34
Pallokikassa riittää että ihan kevyesti palloa koskettaa jalalla ja rulla kevyesti. Ei tarvii runtata palloa linttaan. Tennarin lisäksi toinwn hyvä pallo voi olla semmoinen jossa niitä pikku nystyröitä.
Tätä vaemokin epäili, kas kun työterveyshuollon lekuri ei tästä virkannut sanaakaan...

Tänään vähän parempi, kipeä toki edelleen ja varaaminen kunnolla mahdotonta. Mutta ehkä palloilua voisi vähän kokeilla jossain kohtaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
nimi merkki
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 19:49

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nimi merkki »

2.polvi kirjoitti:
Ke Loka 23, 2019 09:57
tturku kirjoitti:
Ti Loka 22, 2019 20:34
Pallokikassa riittää että ihan kevyesti palloa koskettaa jalalla ja rulla kevyesti. Ei tarvii runtata palloa linttaan. Tennarin lisäksi toinwn hyvä pallo voi olla semmoinen jossa niitä pikku nystyröitä.
Tätä vaemokin epäili, kas kun työterveyshuollon lekuri ei tästä virkannut sanaakaan...

Tänään vähän parempi, kipeä toki edelleen ja varaaminen kunnolla mahdotonta. Mutta ehkä palloilua voisi vähän kokeilla jossain kohtaa.


Johtopäätöksenä tästä on selkeästi sellainen tilanne, että kävellä ei voi mutta astua pystyy... :mrgreen:
Ei huolta.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Vaemo tuli kotiin ja meni aika heti yläkertaan. Huusin sitten täältä sängynpohjalta, että "kuis panee". Hän ei kuullut kunnolla ja vaihdoin sanavalintaa, että "miten menee". Alas tullessaan kertoi kuulleensa, että "tuuks panee" ja pettyneensä.

Mutta enhän minä, vanha vaivainen mies tuollaista :lol:
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja anv »

Hukkasin autokameran muistikortin. Kamera paikoillaan tuulilasilla otin muistikortin irti tarkoituksena tarkistaa onko kameran asento oikea ja ehkä pelata kuvaustarkkuuden kanssa. Siitä se sitten näpeistä tipahti ja parin naps-äänen saattelemana piiloutui paikkaan X. En löytänyt, eikä löytänyt mammakaan joten uutta 256G microsd-korttia tilaamaan. 54 euroa hyvästi. :oops: :evil:

Hiukan on muistitekniikassa hinta ja koko kehittynyt siitä kun IT-hommia aloittelin. Tuolloin maksoi kenkälaatikon kokoinen 80M kovalevy maksoi 80 000 markkaa ja vastaava 170M 170 000 markkaa (siis mersun/omakotitalon hinta tuohon aikaan). Ton jos olisi hyppysistään tiputtanut, varpaat olisivat melkosen kipeinä. Nyt tollanen pikkurillin kynnen kokoinen 256G muistikortti maksaa ton 50euroa ja menee hukkaan nipsnaps.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

2,5 vuorokauden mittainen duunireissu dubaihin, tuosta ajasta varsinaisiin matkustamisiin menee alkuperäisen suunnitelman mukaan noin 20 tuntia. Alkoipa hyvin, kun Turku-Tukholma -lento lähti yli tunnin myöhässä ja Tukholmassa vaihtoaika Dubain koneeseen olisi aikataulun mukaan ollut 50 min. Tuli menomatkaan sitten noin yhdeksän tunnin pidennys, eli hyvällä hyötysuhteella hoituu matkustaminen, kun noin puolet koko reissun kestosta menee matkan päällä. Ja kun minä en lentokoneessa yleensä saa unta, niin oikeinkin mukavaa, että pääsen hotellille Dubaissa varmaankin niihin aikoihin, kun pitäisi aloittaa työpäivää. Sitä ainoaa työpäivää, jonka paikalla ehtii olla kokonaan, koska toisena päivänä pitää lähteä paluumatkalle vähän lounaan jälkeen.

Jotain hauskaakin. Arlandaan päästyäni ja varmistettuani että Dubain kone on lähtenyt, hankin lipun puoliltaöin lähtevälle lennolle. Siitä passintarkastukseen ei-schengen-puolelle, jossa lounge. Passintarkastuksessa setä alkoi sanomaan "oijoijoi", kun kerroin että lento lähtee vasta seitsemän tunnin päästä. Alkoi sanomaan että tuolla ei-schengen-puolella ei ole oikein mitään tekemistä, että om pitkä aika odotella lentoa siellä. Eka ajattelin, että tässä on nyt passintarkastuksen kannalta joku ongelma, mutta kävi ilmi, että tarkastaja oli vain vilpittömän huolissani siitä viihdynkö siellä terminaalissa ollenkaan, ja päästi läpi kun olin vannonut, että haluan nyt jo mennä sinne :lol:

Ja ihan samaa paskaahan täälläkin terminaalissa on kuin tuolla EU-puolella. Sikahintaisia kirjakauppoja, kahviloita yms. Ihan yhtä hyvin täällä viihtyy, onpahan vähemmän ruuhkaa.

Että kyllä lentäminen on hienoa, luksusta ja ennekaikkea tehokas tapa matkustaa. Jos olet menossa kentälle autolla, etsit parkkipaikkaa puoli tuntia ja kävelet parkkihallista toisen puoli tuntia lähtöselvitysaulaan. Jonotat bag droppiin jossa on Airbussin verran asiakkaita ja kaksi asiakaspalvelijaa, jotka kyttäävät ettei kellään ole kiloa liikaa tavaraa. Sitten turvatarkastukseen näyttämään kaikki putelit, avaimet, vyöt ja elektroniset laitteet. Mutta hei, tänään metallinpaljastimeen ei saa ottaa kelloa, huomenna kelloa ei saa ottaa pois kädestä. Siitä satunnaisotannalla räjähdysainetarkastukseen ja niskaperseotteella takahuoneeseen ruumiintarkastukseen. Vastaa vain sulle esitettyihin kysymyksiin. Olemme täällä juuri SINUN turvallisuuttasi varten ja siksi uskomme että juuri SINÄ aiot tehdä lennolla jotain kiellettyä. Perse kipeänä sut pakko-ohjataan terminaaliin Stockmannin kokoisen tavaratalon käytävien läpi, jossa ekaa kertaa lomalle päässeet vanhukset palloilee ihan samalla tavalla kuin ne palloilee siellä oikealla Stokkalla. Portilla pitää olla 45 min ennen koneen lähtöä, se sijaitsee tietenkin parin-kolmen kilsan päässä ja käytävillä palloilee pari jumbollista kiinalaisia. Passintarkastusautomaatti pohtii ja pohtii, ei tunnista, vaihdat automaattia, pohtii ja pohtii, päästää sut sisään kuvattavaksi, pohtii ja pohtii, huomauttaa että katso tännepäin. KATSO TÄNNEPÄIN! Pohtii ja pohtii. Ota silmälasit pois. KATSO KAMERAAN NYT DORKA! Siitä vapauduttuasi pääset taas kulkemaan kohti jossain auvoisessa kaukaisuudessa siintävää porttia 131B, joka ei tietenkään ole laisinkaan samassa suunnassa kuin portti 131A, jossa kävit ihan huviksesi kääntymässä. Saavuttuasi kentälle 2,5 tuntia ennen lennon lähtöä olet oikealla portilla kaiken tämän kyykyttämisen jälkeen sen minimin eli 45 min ennen koneen lähtöä. Eipä siinä ehtinytkään ostaa ärrältä kuudella eurolla puolen litran vesipulloa, mutta onneksi koneesta saa juotavaa. Portilla ei näy ketään henkilökunnasta vielä edes 30 min ennen lennon lähtöä, mutta jengi seisoo jonossa kuin tarjolla olisi ilmaisia ämpäreitä. Sitten boarding aukeaa, ja jono saadaan purettua, mutta ei tietenkään koneeseen, vaan odotteluhalliin. Sellaiseen jossa on istumapaikkoja suhhteessa matkustajien määrään vähemmän kuin oli pelastusvenepaikkoja Titanicissa. Siellä sitä odotellaan ja miettii että olisi varmaan pitänyt käydä vessassa jossain ennen tätä ns. boardingia, kun ei tässä karsinassa ole vessaa. 10 min ennen koneen lähtöaikaa ovet avataan ja kansa päästetään jonottamaan alakertaan meneviin portaisiin, josta ohjataan matkustajat bussiin. Se yksi bussi suhaa kentän ja terminaalin väliä viisi kertaa, että se jumbo saadaan täyteen. Ja siinä räntäsateessa odotellessa että pääsee kiipeämään portaita pitkin koneeseen sitä miettii, että Arabian reissulle olisi pitänyt varata päälle vielä vähän lämpimämpää vaatetta. Koneeseen kun pääsee, niin kotelot on täynnä laukkuja ja henkilöstö ystävällisesti käskee tunkea sen ylisuuren käsimatkatavarasi edessä olevan penkin alle. Jalat voi sitten laittaa jonnekin minne ne mahtuu. Sitten sut vyötetään kiinni ruumisarkun kokoiseen tilaan ja aletaan odottamaan taas että kaikki muutkin on saatu sisään ja matkatavarat penkkien alle. Turvashow, tervehdykset, säätiedotukset, ehkä päästään pian lähtemään tai sitten ei, kun on ruuhkaa. Rullataan 45 minuuttia ennen kuin päästään ryskyttämään ilmaan. Pitikö käydä vessassa jossain välissä? Kai piti. Sitten kippari unohtaa katkaista sähköt siitä turvavyövalosta ja kupla otsassa sen kun kasvaa. Kun valo lopulta sammuu, on käytävä täynnä erinomaisia mahdollisuuksia tehdä ostoksia erinomaisilla hinnoilla. Lentoemot katsoo pahalla kun kekkuloit käytävää pitkin vessajonoon ja he joutuvat ajamaan karkkikärryillä rallia eestaas, eestaas jotta kuplaotsaiset vatipäät pääsisivät helpotukselle. Vessajono on taas kuin ämpärijaossa. Vessassa on paperi loppu ja tilaa sen verran että lyöt otsan vessan oveen kun nouset pöntöltä. Taas tädit ajaa rallia eestaas, eestaas, kun se urpo haluaa tulla vessasta takaisin. Herätät taas ne vierustoverit, jotta pääsisit Istumaan. Juomatarjoilukärry muuten meni jo. Saisko mustikkamehua, tai edes vettä? No ei saa santsikuppia ("se on yhtiömme politiikka"), olisit ottanut kun oli kärry kohdalla. Alat katsoa "viihdejärjestelmästä" leffaa, kunhan saat sen käyttöön jotain tolkkua. Mutta kas kummaa, pitää aloittaa loppuliuku niin järjestelmästä katkaistaan sähkö juuri kun Rocky nyrkkeilee viimeisessä erässä. Ryskistä alas maahan, rullataan taas 45 minuuttia etsien parkkipaikkaa. Jaa, portti ei oo valmiina, odotellaan tässä 10 metrin päässä hetki. Pysykää paikoillanne, pikku porsaat. Sitten ryysis ulos koneesta, kun on niin tuhottoman kiire siihen bussiin taas. Kiertoajelu lentokentällä on täyteen ammutussa vain seisomapaikkoja omaavassa haitaribussissa ulkomaanmatkan kohokohta. Päivän kuudestoista jonotus on passintarkastukseen. Virkailijaa ei näytä kiinnostavan asia pätkääkään, se lähtökentän automaatti oli paljon kiinnostuneempi työstään. Virkailijan kiinnostus jonon nopeaan etenemiseenkin on aika lähellä nollaa. Puolentoista tunnin jonottamisen ja virkailijalle hymyilemisen jälkeen onkin edessä parin kilsan kävely laukkuhihnalle odottelemaan josko tällä kertaa laukku olisi ollut samassa koneessa kuin sinä. Eipä kuulu. Kaikki muutkin lähti jo. Viiden kilsan päässä terminaalin toisessa päässä on se tiski jossa voit käydä ilmoittamassa hävinneestä matkatavarasta, koska eihän sitä tiskiä kannata siinä laukkuhihnan vieressä pitää, tulevat vielä nillittämään jokaisesta pikkuasiasta. Siitä matkatavaraselvitystosite kädessä läpi tullin, jossa koirat nuuhkii ja kusee sun lahkeille ja koiranulkoiluttajien katseet on sen näköisiä, että pian kopeloidaan muutakin kuin sitä käsilaukkua. Ovista ulos saapuvien aulaan ja pujottelet niiden satojen limo- ja taksikuskien välistä koittaen etsiä suuntaa ulko-ovelle. Matkalla pimeiden taksien kuskit repii sulta suunnilleen vaatteet päältä ja hiukset päästä esittäen special price, only for you ja olivatkin sattumalta menossa juuri sinne sun hotellille. Ja kun pääset lopulta ihan oikeaan mittarilliseen taksiin, muistat että lentokentältä lähtiessä virallisenkin taksin hinta kerrotaan kolmella verrattuna tavalliseen taksiajeluun.

Mutta hei, lentäminen on glamouria. Tästä kaikesta edellämainitusta nauttiessasi voit selailla edessä olevan istuimen selkänojan taskussa olevia lentoyhtiön asiakaslehtiä ja shoppailukatalogeja. Siellä on heti ekana tarinaa vuoden sapattivapaan viettämisestä Himalajalla sekä Rolexin, Jaguarin ja Rivan mainoksia kertomassa siitä, että he jotka lentävät, he kyllä nauttivat elämästä myös maan kamaralla.

Ei voi taas sanoa kuin
Kuva
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Saat sentään ulkomaanpäivärahat. Ne on paljo isommat kuin kotimaan vastaavat!
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Eräiden sivistyspalvelun työntekijöiden puuha ihmetyttää. Kohta on marraskuun alku ja lapselta puuttuu koulussa vieläkin oppikirja. Vajaa kuukausi sitten puutteita oli useampi.

Miten voi olla niin v*tun saamatonta väkeä?? :evil: :evil:
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

JP_Vette kirjoitti:
Ma Loka 28, 2019 19:24
Saat sentään ulkomaanpäivärahat. Ne on paljo isommat kuin kotimaan vastaavat!
Tää reissu syö multa kolme arki-iltaa ja yksi hyvin nukuttava yö menee nyt siihen ruumisarkun kokoiseen tilaan köytettynä. Aika halvalla menee vapaa-aika, jos ajattelee päivärahoilla jotain tienaavan. Jää hyvin alle kymppi tuntipalkaksi kidutuksesta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin