mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jaa no minä luulin että nyt puhuttiin volvosta, edellisessä viestissä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Tyhjien konttirekkojen kolina.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Jossain meillä oli täällä keskustelua sähkön hinnasta. Ihanan kallista...
Paikallinen sähkökauppa (ei Väre, Lumme eikä Oomi...) kertoi eilen että määräaikainen sopimuksemme päättyy elokuussa. He tarjosivat uutta 24-kk sopimusta hinnalla 5,95 €C/kWh + 3,90 €/kk...
Kamalan kallis on sähkö nyt.
Marraskuussa tein sopimuksen enempiä tarjouksia kyselemättä Väreen kanssa hinnalla 4,78 €C/kWh + 0 €/kk...
Paikallinen sähkökauppa (ei Väre, Lumme eikä Oomi...) kertoi eilen että määräaikainen sopimuksemme päättyy elokuussa. He tarjosivat uutta 24-kk sopimusta hinnalla 5,95 €C/kWh + 3,90 €/kk...
Kamalan kallis on sähkö nyt.
Marraskuussa tein sopimuksen enempiä tarjouksia kyselemättä Väreen kanssa hinnalla 4,78 €C/kWh + 0 €/kk...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Mulle tarjosi viime kesänä Oomin puhelinmyyjä puolta vuotta ennen määräajan päättymistä omien sanojensa mukaan huipputarjousta vanhoille asiakkaille: noin 8 senttiä/kWh ja kolmisen euroa kuussa. Tein toisen yhtiön kanssa sopimuksen 4.49 senttiä/ kWh + euro kuussa. Oomin edustaja soitteli ja kysyi syytä yhtiön vaihtoon. Edellämainitun kerrottuani, ihmetteli kovasti, että mikä ihmeen hinta minulle on oikein heiltä tarjottu.
Eli ensin kokeillaan kepillä jäätä.
Eli ensin kokeillaan kepillä jäätä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Noi vanhan sopimuksen jatkotarjoukset on aina ylihintaisia. Aina sopimuksen päättymisem lähestyessä kannattaa tsekata tarjoukset Energiaviraston kilpailutussivulta sahkonhinta.fi ja skipata sieltä vielä kuluttajariita- ym. listoilta löytyvät myyjät.
Tietenkin jos haluaa pysyä vaikka sen paikallisen sähköyhtiön asiakkaana esim saadakseen siirto- ja sähkölaskun samassa dokumentissa, niin kannattaa olla siihen yhtiöön suoraan yhteydessä haettuaan ensin tiedon käyvästä hintatasosta tuolta energiaviraston laskurista.
Sitten tietty kannattaa huomioida että ellei sähkönkulutus ole kovin suurta, niin joku 0,1 sentin ero ei välttämättä euroina vuositasolla paljoa tee. Eli paljonko kannattaa itse jumpata vaikka vitosen vuosihyödyn vuoksi?
Tietenkin jos haluaa pysyä vaikka sen paikallisen sähköyhtiön asiakkaana esim saadakseen siirto- ja sähkölaskun samassa dokumentissa, niin kannattaa olla siihen yhtiöön suoraan yhteydessä haettuaan ensin tiedon käyvästä hintatasosta tuolta energiaviraston laskurista.
Sitten tietty kannattaa huomioida että ellei sähkönkulutus ole kovin suurta, niin joku 0,1 sentin ero ei välttämättä euroina vuositasolla paljoa tee. Eli paljonko kannattaa itse jumpata vaikka vitosen vuosihyödyn vuoksi?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Joo, minä niin mieleni pahoitin jo aikaisemmin tuohon paikalliseen sähkökauppaan...
Olen sieltä ostanu sähkön kaupunkiin kotiin ja maalle mökille, kun saan mökkilaskut juurikin yhdelle laskulle... Nyt jatkossa maksan useamman laskun, nih
Tossa kotisopimuksessa pahoitin mieleni paikallisen sähkökaupan asiakaspalveluun ja heidän asenteeseen. Kotiin alkoi maaliskuulla tulla sähkö siis Väreeltä, toiseen kaupunkikohteeseen alkoi Väreen sopimus maaliskuussa. Noi sopimukset tehty samaan aikaan. Hyvä paketti.
Nyt mökille alkaa tulla sähkö, ei Väreeltä mutta Lumpeelta. Väreeltä tuli hävytön ehdotus: 5,79 €C/kWh + 1,98 €/kk. Hyi...
Mutta tosiaan kokeilevat kepillä jäätä mutta kun ei meinaa olla aikaa "keppileikkiin", niin lukitsin tuon Väreen tarjouksen: "alle 5 €C/kWh" ja 0 €/kk.
Olen sieltä ostanu sähkön kaupunkiin kotiin ja maalle mökille, kun saan mökkilaskut juurikin yhdelle laskulle... Nyt jatkossa maksan useamman laskun, nih
Tossa kotisopimuksessa pahoitin mieleni paikallisen sähkökaupan asiakaspalveluun ja heidän asenteeseen. Kotiin alkoi maaliskuulla tulla sähkö siis Väreeltä, toiseen kaupunkikohteeseen alkoi Väreen sopimus maaliskuussa. Noi sopimukset tehty samaan aikaan. Hyvä paketti.
Nyt mökille alkaa tulla sähkö, ei Väreeltä mutta Lumpeelta. Väreeltä tuli hävytön ehdotus: 5,79 €C/kWh + 1,98 €/kk. Hyi...
Mutta tosiaan kokeilevat kepillä jäätä mutta kun ei meinaa olla aikaa "keppileikkiin", niin lukitsin tuon Väreen tarjouksen: "alle 5 €C/kWh" ja 0 €/kk.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Halpojahan nuo sähkö-hinnat on, tuntihinnoitellun pörssisähkön verollinen keskihinta huomenna on yli 10 senttiä/kWh
9-5 2.3tA -00 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
9000CD 2.3TA -92 524tkm
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Väliotsikkona voisi olla vaikka "Tyhmyydestä ja tietämättömyydestä sakotetaan"...
N. reilu kuukausi sitten tuskailin tällä samalla foorumilla hajonnutta 9-3X:n ECM:ää.
Minua kokeneemmat ja viisammaat sanoivat, että autosta on ECM hajonnut, kun ei käy ja rykii kuin koronatautinen.
Moottori kävi alkuun joten kuten tyhjäkäyntiä, mutta kierroksia se ei kestänyt vaan alkoi tukehtumaan. Vähän myöhemmin tyhjäkäyntikin muuttui epätasaiseksi ja ravistavaksi. Kaasua kun yritti painaa, käynti katkoili ja jostain kuului omituinen ulina / vinkua.
TECH antoi vikakoodiksi P0606 eli ECM sisäinen vika.
Alkuperäinen ECM kävi parikin kertaa Jyväskylässä korjattavana / kloonattavana (kiitos Jussille ediagiin kärsivällisyydestä ja pitkämielisyydestä), mutta auto ei kertaakaan suostunut käymään sen paremmin.
Napen suosiollisella avustuksella yksi viallinen puola tuli paikannettua ja vaihdettua, mutta se ei ongelmaa poistanut.
Samalla sain yhden ECM:n lainaksi vianselvittelyä varten.
Bypassin magneettiventtiili ja kalvoventtiili tuli vaihdettua, ei tulosta. IMM:kin tuli vaihdettua cabrioletista, mutta ei.
Tilasin jopa Ruotsista käytetyn ECM:n, mutta saapunut yksilö oli sen verran kostea (lue: hölskyi) ettei se oikein edistänyt auton käyntiä.
Napen etäohjauksella yritin metsästää vikapaikkoja ja TECHillä lukea ilmamääriä yms., mutta kun ei.
Ei suostunut rakkine käymään kunnolla ja usko alkoi jo vähitellen kadota.
Onneksi Autohuolto Holmbergin Tomppa oli palaamassa lomilta, joten jos ei muu auttaisi, hinauttaisin auton sinne pihaan seisomaan.
Kun yritin tarkistaa IC:n letkuja, pudotin vahingossa ruuvarin koneen etupuolelle. Kun ongin sitä pois, silmiin osui moottorin etupuolella, melkein alla kiiltävä, iso putkenpää ja siitä vähän matkan päässä irtonainen letkunpää.... ei h...vetti, jos ei siitä kuulu se outo ulina ja vinkuva, niin ei sitten mistään.
Aivan superveemäisessä paikassa, melko lailla näkymättömissä, jos ei nimenomaan osaa katsoa oikeaan paikkaan.
Ja kappas vaan, välijäähdyttimen letku oli irronnut turbolta tulevasta putkesta ja aiheutti nuo em. oireet, pl. se puolan hajoaminen (tai tiedä häntä..)
Auton keula ylös ja letkun sai alakautta pujoteltua takaisin paikalleen ja klemmarin kiristettyä ja avot, se oli siinä.
No mikä tässä nyt sitten v..ttuttaa?
Melkein 5 viikkoa meni ennen kuin onnistuin pudottamaan se ruuvarin sinne moottorin etupuolelle. Ongelma olisi ratkennut melko lailla nopeammin, nyt siihen letkun paikalleen laittamiseen meni kaikkian n. ½ tuntia ja homma oli hoidettu.
Joka tapauksessa kiitokset Napelle ja muille ongelmanratkaisuun osallistuneille, auto käy nyt niin kuin pitääkin.
PS. Toki tämän vuodatuksen olisi voinut laittaa johonkin muuhunkin ketjuun, mutta tuo v..tutusteemaan sopivana laitoin sen nyt tänne.
N. reilu kuukausi sitten tuskailin tällä samalla foorumilla hajonnutta 9-3X:n ECM:ää.
Minua kokeneemmat ja viisammaat sanoivat, että autosta on ECM hajonnut, kun ei käy ja rykii kuin koronatautinen.
Moottori kävi alkuun joten kuten tyhjäkäyntiä, mutta kierroksia se ei kestänyt vaan alkoi tukehtumaan. Vähän myöhemmin tyhjäkäyntikin muuttui epätasaiseksi ja ravistavaksi. Kaasua kun yritti painaa, käynti katkoili ja jostain kuului omituinen ulina / vinkua.
TECH antoi vikakoodiksi P0606 eli ECM sisäinen vika.
Alkuperäinen ECM kävi parikin kertaa Jyväskylässä korjattavana / kloonattavana (kiitos Jussille ediagiin kärsivällisyydestä ja pitkämielisyydestä), mutta auto ei kertaakaan suostunut käymään sen paremmin.
Napen suosiollisella avustuksella yksi viallinen puola tuli paikannettua ja vaihdettua, mutta se ei ongelmaa poistanut.
Samalla sain yhden ECM:n lainaksi vianselvittelyä varten.
Bypassin magneettiventtiili ja kalvoventtiili tuli vaihdettua, ei tulosta. IMM:kin tuli vaihdettua cabrioletista, mutta ei.
Tilasin jopa Ruotsista käytetyn ECM:n, mutta saapunut yksilö oli sen verran kostea (lue: hölskyi) ettei se oikein edistänyt auton käyntiä.
Napen etäohjauksella yritin metsästää vikapaikkoja ja TECHillä lukea ilmamääriä yms., mutta kun ei.
Ei suostunut rakkine käymään kunnolla ja usko alkoi jo vähitellen kadota.
Onneksi Autohuolto Holmbergin Tomppa oli palaamassa lomilta, joten jos ei muu auttaisi, hinauttaisin auton sinne pihaan seisomaan.
Kun yritin tarkistaa IC:n letkuja, pudotin vahingossa ruuvarin koneen etupuolelle. Kun ongin sitä pois, silmiin osui moottorin etupuolella, melkein alla kiiltävä, iso putkenpää ja siitä vähän matkan päässä irtonainen letkunpää.... ei h...vetti, jos ei siitä kuulu se outo ulina ja vinkuva, niin ei sitten mistään.
Aivan superveemäisessä paikassa, melko lailla näkymättömissä, jos ei nimenomaan osaa katsoa oikeaan paikkaan.
Ja kappas vaan, välijäähdyttimen letku oli irronnut turbolta tulevasta putkesta ja aiheutti nuo em. oireet, pl. se puolan hajoaminen (tai tiedä häntä..)
Auton keula ylös ja letkun sai alakautta pujoteltua takaisin paikalleen ja klemmarin kiristettyä ja avot, se oli siinä.
No mikä tässä nyt sitten v..ttuttaa?
Melkein 5 viikkoa meni ennen kuin onnistuin pudottamaan se ruuvarin sinne moottorin etupuolelle. Ongelma olisi ratkennut melko lailla nopeammin, nyt siihen letkun paikalleen laittamiseen meni kaikkian n. ½ tuntia ja homma oli hoidettu.
Joka tapauksessa kiitokset Napelle ja muille ongelmanratkaisuun osallistuneille, auto käy nyt niin kuin pitääkin.
PS. Toki tämän vuodatuksen olisi voinut laittaa johonkin muuhunkin ketjuun, mutta tuo v..tutusteemaan sopivana laitoin sen nyt tänne.
SakkeN
-----------------------------
Saab 9000CS -95 (TK) / 9-3X Biopower -09 (KA) / 9-3 Cabriolet -06 (KeA)
#810
(900i -88 oli joskus..)
-----------------------------
Saab 9000CS -95 (TK) / 9-3X Biopower -09 (KA) / 9-3 Cabriolet -06 (KeA)
#810
(900i -88 oli joskus..)
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Pihallakaan viitti istua kun hiki valuu jo istumisesta
Saa tulla talvi, pääsis mäkeen...!!!
Saa tulla talvi, pääsis mäkeen...!!!
Sininen Saab 9-3, '99
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
pitäis skannata vakuutusyhtiöön lasku.. no eihän tuo perkeleen yleiskone taas suostu yhteistyöhön.. tulostaa kyllä langattomasti mut kun yrittää skannata kertoo että ei yhteyttä..
mitähän helvettiä taas.
mitähän helvettiä taas.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Laita se rintteri/skanneri USB piuhan perään... niin pitäis toimia (ehkä - en tieä konetta paremmin)...
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
tämäkin ongelma ratkesi ku n ei edes yritä nörtteillä eli joka laite irti verkkovirrasta , keitti kahvit ja käynnisteli koneet....
taas toimii..
taas toimii..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Oliko kahvinkeitin kuitenkin siis kiinni verkkovirrassa koko ajan?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Kahvit oli termaris valmiina
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Oisin tlannuuuden pakoputken mutta martelius lomalla ja muuallakin nihkeetä.
Pitää käydä joltain rälläköimässä.
Pitää käydä joltain rälläköimässä.
9-5 Aero - 00