mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja anv »

^No höh. Mikähän idea tuossa on? Ei ainakaan halvempi valmistaa tai asentaa?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Alapallon kierteet vituillaan, ja auto seisoo yhden mutterin takia :lol: Huomenissa saa sentään pakan jolla vetää kierteet kuntoon
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

A-katsastus Kehä III. Touhutarrat pitäs saada, työajalla, kiirekin olisi. Puhelimesta tsekkaus et kyseinen pulju tekee rekisteröintiasioita. A-katsastuksen omilta sivuilta, ei mistää randomipaikasta.

Paikan päällä tiskillä on lappu "ei rekisteröintiasioita blaablaa" mut siinä 2m pääs on telinees heti silmien korkeudella touhutarrahakemukset. Onko se rekisteröintiasiaa vai ei? Mistä sen tietää.

Noh aikani jonotan että gonahtanu äijä pääsee tiskille asti ja toteaa heti, ettei konttorilla tehdä rekisteröintiasioita. Saatan sanoa rumasti viitaten nettisivuun ja siihen pinoon niitä hakemuksia, joita he ei käsittele. Kuulemma netis lukee kyllä ettei oo palvelua ja hakemukset ei oo heille vaan "firman asiakkaille".

Otin kuvan konttorin kotisivuilta jossa mainostetaan palveluita, meinasin postata sen heidän fb-sivullekki mutta eihän sinne kuvaa saa. Sensuuria sanon mä.

Paska pulju. Haen ne touhutarrat kilpailevalta ketjulta. Kai se parempi palaute on vain äänestää jaloilla.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Suojis
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 19:05

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Suojis »

.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nimiä esille vaan jos klubilainen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2037
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

Jospa on potkaissut tyhjää.
9-5 Aero - 00
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Teen tuon takia aina paperiluovarin ja myös itse täytän ostajan ajokortista lukemani tiedotkin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tuos kohtaa mä tekisin liikennekäytöstä poiston ja vasta sen jälkee paperit konttorille. Jaa miksikö? Nelinumeroinen ja suoraan ulosottokelpoinen lasku jos poliisit sattuu näppäileen rekkarin koneelleen :mrgreen: Toki tuleehan liikennevakuutuksestaki jo kiva potti jos vain "unohtaa" ottaa autoonsa vakuutuksen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Suojis
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Su Maalis 13, 2016 19:05

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Suojis »

.
Viimeksi muokannut Suojis, La Loka 22, 2022 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

Faijan kanssa liikenteessä ja Tampereen Motonetin pihassa kun oltiin lähdössä niin nasahti apulaitehihna paikaltaan femmasta... olis voinu paljon huonompaankin paikkaan jäädä mutta vtuttaa silti.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2622
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

[quote="ysitonnari93"] Jo kolme viikkoa tonttua vaivanut nykimisongelma ratkesi tänään. Syy oli tulpanjohdoissa :D Kaikenlaista tuli kokeiltua ennen tuota. Puolaa, virtalukon pohjaa, tulppia, akkua, eilen olisin vaihtanut lambdan jos vain olisin saanut sen irti :lol: Ajoittainen nykäisyn yhteydessä tapahtunut nopeus- ja matkamittarin simahtaminen sotki vianhaku ajatuksia, mutta onneksi tuli palattua perusjuttuihin ennen suunnilleen koko auton purkamista ja osien läpikäymistä.

Ja paskanmarjat :evil: Yllä oleva eilinen hyvä fiilis kääntyi just ankaraan vi....kseen! Kestihän se ajaa uusilla tulpan johdoilla 150 kilsaa, kunnes se alkoi nykimään ja prötäämään tänään uudestaan. Mikä piru sitä vaivaa, alkaa huumori loppua. suunnittelin aamulla Jyväskylän potkureissua lauantaiksi, mut kyllä sekin menee tällä menolla puihin jälleen kerran. Tekis mieli tuikata tuleen koko paska. Pitääkö tässä tosissaan kohta lähteä ostamaan sitä minulle kaupattua citikkaa ei helvetti :evil:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5357
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ostin tänään klo 18 HSL:n kolmen päivän lipun ja maksoin 24 €. Ajattelin tyhmyyttäni että ke+to+pe olis tehnyt 3 päivää.

Väärin meni... :(

Tuo ostamani kolmen päivän lippu onkin voimassa la-iltaan klo 18 saakka. Lippu siis voimassa 3 vrk ostohetkestä eli loogista... Nyt tuli 6 € tappiota, eli kokemusrahat maksettu. Enkä varmaan muista tätä seuraavallakaan ostokerralla.

Pikku juttuhan tää, kuhan kitisen eikä tuo nyt oikeesti withuta.
Sininen Saab 9-3, '99
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tulipa käytyä siellä kuusingilla,tosiaan vaan käytyä. Alueella olin sen 24h,ei ollu astmaatikolle oikea paikka. Vituttaa kun meni koko reissu ihan perseelleen
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2622
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Kun tuon eilisen vuodatuksen jälkeen rauhoituin, niin kävin ottamassa samana iltana IM-mittarin irti ja kokeilin käsikopelolla jotta kaapelit ovat startin päässä kunnola kiinni. Silmäilin nopeesti muualtakin kaapeli kiinnityksiä, eikä näkynyt löysyyttä missään. Laitoinkin kasatessa sitten kokeeksi toisen IM-mittarin ja kas kummaa tonttu on kulkenut nyt 100 kilsaa, kuin ei olisi koskaan mitään vikaa ollutkaan. En uskaltanut kirjoitella vielä hyvä fiilis osastolle, mutta jos se ei huomisten työmatka ajojen jälkeen ole vielä nykinyt ja prötännyt niin ehkä sitä uskaltaisi tavoitella jo jonkinlaista hymyn poikasta.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13194
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

^täällä ollut vähän samanlaiset fiilikset viimeisen viikon, kohteena tuo allekirjoituksen kaksipyöräinen.

Keväällä ajokauden alkaessa alkoi prötäämään, vika löytyi melko nopeasti tulpanhatuista, joten pistin johdot ja myssyt uusiksi.

Sitten viime viikolla alkoi taas prötäämään kun kerran kiihdytti vähän rajummin ylämäkeen. Nilkutin kolmella sylinterillä mökiltä kotiin 30 km ja pistin uudet puolat tilaukseen. Ne saapuivat eilen ja menivät heti paikoilleen. Pyörä toimi eilen muuten ok, mutta tyhjäkäynti oli normaalia alempi ja puhti kateissa aivan tyhjäkäynnin tuntumassa. Sain pyörän sammumaan kahdesti liikennevaloista lähtiessä. Tyhjäkäynnillä kuuli selvästi, että muutaman sekunnin välein jäi yksi isku välistä.

Vaihdoin sitten vielä tulpat. Tänään koeajolle, ja kone kävi todella huonosti, paljon huonommin kuin eilen. Tasakaasulla ok, voimaa hakiessa alko prötäämään.

Toisen kerran varuiksi tulpat vaihtoon, ei vaikutusta. Tällä koeajolla huomasin että vasen peili sojottaa alas ja ajattelin suoristaa sen. No se peli jäi käteen. Ilme oli kai kuin Juha Veijosella Vareksessa, kun Kuplavolkkarin käsijarrua veti. Alkoi olla sellainen olo että ajan koko pyörän paaliin.

Sitten vaihdoin toisen (uuden) puolan tilalle vanhan melko varmasti toimivan, koska kakkos- ja kolmossylinterien tulpat näyttivät hieman mustilta muutaman kilsan koeajon jälkeen. Nämä tulpat saa siis sähkönsä samasta puolasta ja ajattelin että jos vika on uudessa puolassa.

Uudella koeajolla oireet edelleen samat, kunnes koko pyörä sammui. Koneen sammuessa muistin että viimeisellä pysähdyksellä puolaa vaihtaessa laitoin tietenkin bensahanan kiinni koska tankki oli irti, ja unohdin avata hanan koeajolle lähtiessä. Hana auki ja kone uudelleen käyntiin :arrow: kaikki oireet hävisivät. Vetoa on alusta loppuun ja tyhjäkäynti asettui kohdilleen.

Siis kaasarien ajaminen vahingossa kuiviksi korjasi vian. Ilmeisesti vika ei ollut sytkäpuolella laisinkaan, vaan todennäköisesti yhdessä kaasarissa oli koho jäänyt jotenkin jumiin puoleen väliin tai vastaavaa, ja ehkäpä bensapinta ei ollut ihan kohdallaan. Kaasarin tyhjeneminen ja uudelleen täyttyminen nollasi tilanteen ja kaikki toimii. Parinkymmenen kilsan koeajo täyskaasukiihdytyksineen, eikä mitään vikaa.

En kuitenkaan vanno vielä mitään, ennen kuin pyörällä on oireitta ajettu vähintään kolmena päivänä ja yhteensä vähintään 100 km.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin