Tai vaiks kusee enstöikseen sihen pistooliin, huuhtelisko se tuore kuivuneen kusen pois...
mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ Oliskos emännällä helpompi siihen kusassa
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^pakko nauraa, hyväntuulisesti. Minulla ei kokemusta tuon ad blue autokäytössä ole. Vaan voin ymmärtää turhautumisen jos pistooli ei toimi.
Vaan olihan vainollakin joku kysymys silloin joskus kun nesteen kylmäasemalla poikettiin, "mikä toi ad blue" on
Vaan olihan vainollakin joku kysymys silloin joskus kun nesteen kylmäasemalla poikettiin, "mikä toi ad blue" on
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Niin noh, se paineilmapyssy vaatii myös kunnon kompuran.
Meillä on kaaauan sitten hankittu 2-pyttyinen kompurakombo, taitaa olla suurimpia, joka verkkovirralla toimii (voimavirtaa ei tallille tule). Jotain ihan asiallisia pulttipyssyjä oon sen perässä testannut, eikä toiminta oikein vakuuta. Letkutkaan ei ole mitään venyviä spiraalikötöstyksiä, vaan oiskohan varttituumaisia sisämitoiltaan, saman kokoisilla pikaliittimillä. Eikä niitä ole kivaa raahata kompuralta sinne, missä työkalua tarvitaan.
Ainakin kolme, ellei neljäkin kertaa olen Milwaukeen akkupyssyllä surauttanut tehdaskiristetyt OG-femman napamutterit auki, kiristyksestä aikaa vähintään 12 vuotta. Parin sekunnin surautusJP_Vette kirjoitti: Muistaakseni kyllä avasin omalla Ryobilla femman napamutterin, kun se vielä oli tuliterä. Toki en tiedä, että oliko se pultti ollut kiinni viikon vai 15 vuotta. Mutta se oli semmosta loputonta hakkaamista, että kun yhden akullisen siihen nakutti ja hylsyki alko lähentelemään punahehkua, niin sitte se aukes. Ja tosiaan Ryobillakin on nykyään se 300 € runko sen halpiksen lisäksi.
Eikä konekaan ole spekseiltään kummoinen: Pienikokoinen Milwaukee m18fmtiwf12-0x (~250€ ilman akkua), joka mahtuu remppahommissa hyvin pelipaikoille. 610 Nm luvataan vääntöä, 5Ah:n akut itellä käytössä siinä.
Lisätääs vielä, vaikka voipi olla itsestäänselvääkin:
Noiden iskevien koneiden kanssa pitää olla muutkin työkalut siihen tarkoitettuja.
Huomasin viimeksi kyseisen asian, kun irroitin vanteita tuosta -09 femmasta ekan kerran. Siinä oli jotkut tähtikannalla (Torx jotain) tehdyt pultit. Auton mukana tuli toki työkalu, joka passasi pultteihin, sellainen abaut viisisenttinen metallitappi. Torx toisessa päässä, 17 millin kuusiokanta toisessa.
Eihän niitä em. Milwaukeella auki saanut, se metallitappi on jotain purkkametallia. Jousti vain ja pehmensi pulttipyssyn iskut, eikä ollut mikään momenttivarsi.
Ei ne pultit edes älyttömässä momentissa olleet, samaisella tapilla löystyivät, kun väänsi käsin hyvällä rengasavaimella
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Monessa kompurassa se "työpainesäätö" on toteutettu käytännössä kuristamalla, eikä ilmavirta riitä pulttimopolle vaikka paine on sallitussa maksimissaan täräyksen aloittaessa. Minä oon pohtinu kompuran perään pientä painesäiliötä tasaamaan tätä tuskaa.Termos kirjoitti: ↑Ke Tammi 18, 2023 00:50Meillä on kaaauan sitten hankittu 2-pyttyinen kompurakombo, taitaa olla suurimpia, joka verkkovirralla toimii (voimavirtaa ei tallille tule). Jotain ihan asiallisia pulttipyssyjä oon sen perässä testannut, eikä toiminta oikein vakuuta. Letkutkaan ei ole mitään venyviä spiraalikötöstyksiä, vaan oiskohan varttituumaisia sisämitoiltaan, saman kokoisilla pikaliittimillä. Eikä niitä ole kivaa raahata kompuralta sinne, missä työkalua tarvitaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
hyvin on riittäny ikh:n isoin valovirtamallinen kompura hommiin..
ilman otan suoraan säiliön päästä ilman säätöä
ilman otan suoraan säiliön päästä ilman säätöä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Niin tuo Milwaukee onkin jo eri sarjaa kuin se satasen Ryobi, jolle luvataan muistaakseni jotain 300-400 Nm Mutta jos se kompurapuoli ei ole ongelma, niin halvempi se letkuvehje siltiki on ja kun sitä viittii öljytäkki sillon tällön, niin ei tarvi mitään huoltoja tai akkuja miettiä. Joo, on ne akkuvehkeet kivoja ja hyviä, en mä sillä, ja ehkä olen vähän kateellinenki kun ei ole rahaa ja intoa laittaa raskaamman sarjan akkukoneisiin harrastelijana (päivittäin tai edes viikoittain käyttävät sitten erikseen), mutta kun sen parin satasen letkumopon otti käyttöön, niin ei se letku siinä kyllä yhtään harmita kaikkien näiden tuskaisten vuosien jälkeenTermos kirjoitti: ↑Ke Tammi 18, 2023 00:50Ainakin kolme, ellei neljäkin kertaa olen Milwaukeen akkupyssyllä surauttanut tehdaskiristetyt OG-femman napamutterit auki, kiristyksestä aikaa vähintään 12 vuotta. Parin sekunnin surautus
Eikä konekaan ole spekseiltään kummoinen: Pienikokoinen Milwaukee m18fmtiwf12-0x (~250€ ilman akkua), joka mahtuu remppahommissa hyvin pelipaikoille. 610 Nm luvataan vääntöä, 5Ah:n akut itellä käytössä siinä.
Lisätääs vielä, vaikka voipi olla itsestäänselvääkin:
Noiden iskevien koneiden kanssa pitää olla muutkin työkalut siihen tarkoitettuja.
Huomasin viimeksi kyseisen asian, kun irroitin vanteita tuosta -09 femmasta ekan kerran. Siinä oli jotkut tähtikannalla (Torx jotain) tehdyt pultit. Auton mukana tuli toki työkalu, joka passasi pultteihin, sellainen abaut viisisenttinen metallitappi. Torx toisessa päässä, 17 millin kuusiokanta toisessa.
Eihän niitä em. Milwaukeella auki saanut, se metallitappi on jotain purkkametallia. Jousti vain ja pehmensi pulttipyssyn iskut, eikä ollut mikään momenttivarsi.
Ei ne pultit edes älyttömässä momentissa olleet, samaisella tapilla löystyivät, kun väänsi käsin hyvällä rengasavaimella
Tohon purkkametalliin viitaten, niin ylinpäänsä kun mopolla hakkaa, niin jokanen nivel ja liitos matkalla syö sitä potkua aika rajusti. Toki jos on raju kone ja pultti löysäs, niin eihän sitä potkun katoamista huomaa, mutta pääsääntöisesti kyllä tarttis olla niin, että pultin ja koneen välis on vain yks pala.
Juuri näin
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Onko iskevä vai vaan isolla väännöllä oleva porakone?
Luultavasti jälkimmäinen..
Milwaukeessa on kyllä voimaa mutta välillä potuttaa kun ois tarve jolleki koneelle satunnaisesti niin ovat kyllä turhan arvokkaita.
Pulttipyssyssä huomaa kyllä että onko 5A akku vai vaan 4A, samoin laikkakoneessa.
Välillä oon meinannu ostaa jonku ryobi terassirakentajapaketin mutta yleensä sinne on livautettu sekaan joku alitehoinen sirkkeli yms mikä kusee tuon pakettitarjouksen ja vituttaahan se.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
No se kun ostin Lenovo-merkkisen näytön
Tossa paskanäytössä musta ei ole musta vaan harmaa ja valkoinen ei ole valkoinen vaan kusenkeltainen. Hienosti näkee eron kun rinnalla on Samsung- ja Dell-näytöt.
Vmp.
Tossa paskanäytössä musta ei ole musta vaan harmaa ja valkoinen ei ole valkoinen vaan kusenkeltainen. Hienosti näkee eron kun rinnalla on Samsung- ja Dell-näytöt.
Vmp.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^Lenovo näytöistä en tiedä, vaan onkohan siinä oletuksena silmänsäästö moodi, sithän tuollaista voi esiintyä(sekä ne W10 säädöt).
Ja jos voi hieman lisätä, moni ehkä diggaa noita ns. heijaistusvapaat näytöt. En voi sietää noita näyttöjä, tunne kuin sumussa yrittäisi tiirailla.
Vaan juu samppa ja asus ihan hyvä näytönvalinta täällä(ja parinmuunmerkkisiä).
Ja jos voi hieman lisätä, moni ehkä diggaa noita ns. heijaistusvapaat näytöt. En voi sietää noita näyttöjä, tunne kuin sumussa yrittäisi tiirailla.
Vaan juu samppa ja asus ihan hyvä näytönvalinta täällä(ja parinmuunmerkkisiä).
Viimeksi muokannut torque, To Tammi 19, 2023 21:57. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
JP_Vette kirjoitti: ↑Ke Tammi 18, 2023 10:01Pitää vaan kytätä tarjouksii. Joo, on ne akkuvehkeet kivoja ja hyviä, en mä sillä, ja ehkä olen vähän kateellinenki kun ei ole rahaa ja intoa laittaa raskaamman sarjan akkukoneisiin harrastelijana
Vanhast topiikista piti käydä lunttaamassaMut tosi et käyttö vähän eri, mulla harvemmin ees auto mahtuu sinne missä parempi kompura
Ja muutenki tuota ja laikkakonetta tulee käytettyä vähä joka pihan kolkassa ja välillä pellollaki
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
^ noi milwaukee kamat tosin "ehkä" tehty ammattikäyttöön ja hinta sen mukaisesti.
Muistan, kiinan reissut, oli jokin megarautakauppa, kaikenlaisia sähkötyökalua oli tarjolla. No, ei mennyt ostoskoriin silloin, ku oli muutakin tekemistä.
Muistan, kiinan reissut, oli jokin megarautakauppa, kaikenlaisia sähkötyökalua oli tarjolla. No, ei mennyt ostoskoriin silloin, ku oli muutakin tekemistä.
Viimeksi muokannut torque, La Tammi 21, 2023 16:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Auto ja tekijä tiedossa. Sen verran autoilija on suojannut tietonsa, etten saa kuin omistajan nimen. Samassa yhtiössä näyttää olevan vakuutus kuin itelläkin. Vakuutuscase avattu, mutta pitää viedä SVT:lle vahinkotarkastukseen. Siitä paikasta on vaan niin pirun huonot kokemukset, ettei se minulle taida käydä. Saa näköjään alkaa vääntämään tästäkin asiasta. Puhelinkeskustelussa yhtiöön oli vielä ihan käyvä ratkaisu, että Partolakeskuksen Kolarimaalaus tekee tarvittavat tarkastukset, kun ovat pesseet ja kuivanneet auton ensin.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
SVT:n kanssa sain kanssa vääntää ng9-5:n korvauksesta hetken aikanaan mutta kyllä se kaveri langanpäässä lopulta taipui sopivaan korvaukseen kun oli tarpeeksi hyvät argumentit.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2
Sun täytyy Pakari pystyä näyttämään sille tarkkarille selkeästi, että vammat ei ole mitään normaalia kulumaa, vaan selkeästi tekijän aiheuttamia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00