mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Yksityisasiakkaana Nordean kanssa on mennyt hienosti, mutta yhdistyksen pankkiasiat taidetaan siirtää johonkin muualle. Käteiskassasta riihikuivan tallentaminen on mennyt hankalaksi, kun ei ole pankkikorttia (sekin maksaa erikseen) ja Joensuun Nordeasta lopetettiin kassapalvelut. :(
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Piti allekirjoittaa Nordean nettipankissa paperi joka tullu uudestakaupungista. Emännälle se onnistu mut mulla ei suostunut pankin ohjelma kirjautumaan allekirjotukseen millään tunnuksilla, ei Nordean eikä toisenkaan pankin.
24 Calll väitti kaks kertaa että väärin teen kun en osaa näppäillä, kattovat molemmin kerroin tunnuksilla ku yritin ja levittivät käsiään et ei kirjautuminen näköjään pelaa ja mitään ei kuulemma voi.
No ku joulu ja uusivuosi, loppiainen + lakot niin pääsin viimeiseen allekirjoituspäivään konttorille ku sinne viimein sai ajan.

Mul on ollu pitkään toisessa pankissa tili jonka pitänyt ja jonne jakohomman palkka vielä menee ihan sen takia et Nordeas toiminnot tökkii liian usein. Tuolta konttoriltakaan saa rahaakaan kuin tilaamalla ja ajat vain varauksella. Tuos toises käteistä voi nostaa tai tallettaa ja tiskillä aina virkailijoita joiden kanssa asioida.
Nordea siirryin vain koska emäntä ollu asiakas ja asuntolainat otettu 2006 sieltä kun ei mun pankki kelvannut.
No pari vuotta enää niin sanon Hasta la Vista nallen pankille.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pankit kyllä kipuilee noiden it-ratkaisujen kanssa ja se jatkuu vielä pitkään. Henkilöstön on vaikea pysyä perässä siinä kun ratkaisut muuttuu enemmän ja enemmän sähköisiksi.Asiantuntijuutta vaaditaan melko paljon jossain chat- tai puhelinpalvelussa, mutta sienne palkataan melko kokematonta porukkaa.

Mulla on kohtuu laaja kokemus eri pankkien asiakkuuksista jo ihan duunin puolesta. Lisäksi toimin isovanhempieni edunvalvojana reilun vuoden, ja heillä oli kunnon vanhustyyliin asiointia seitsemässä eri pankissa, joissa jouduin sitten ravaamaan näyttämässä valtakirjoja ja tilaamassa saldotodistuksia ja tilotteita maistraatin papereihin. Lisäksi olen ollut aikaisemmin pankissa töissä, niin osaan vähän laittaa suhteeseen niitä "ei pysty" -selityksiä tai muita juttuja joita saa joskus asiakaspalvelussa kuulla.

Vähän joka pankista joissa olen enemmän asioinut olen saanut joskus huonoa palvelua. Juuri tuollaista "kyllä meidän järjestelmät toimii, teet vain väärin" -tyyppistä palvelua puhelinasiakaspalvelusta tai jotain muuta yhtä älytöntä. Parhaiten on ehkä jäänyt mieleen se, kun piti Osuuspankista saada verkkopankkitunnukset, tili siellä jo oli lapsuuden peruja. Tarvitsin tunnarit pääasiassa erään yhdistyksen tiliasioiden hoitamiseen. Firman tunnarit mulla jo oli, kun työnantajalla oli samassa pankissa tili ja kuusinumeroisen summan verran sijoituksia, jotka mun hoidossa. Täti siinä tiskillä sitten sanoi että mun pitää ensin ohjata palkka tai muu säännöllinen tulo heidän tililleen ennen kuin antavat tunnarit. Siis että ensin heidän pitää todeta, että olen ohjannut palkkani heidän tililleen, ja sen jälkeen sitten voivat antaa minulle tunnarit, joista olin valmis vielä maksamaan. Ihan kuin laittaisin palkkani tulemaan tilille, jolle minulla ei ole mitään muuta pääsyä kuin konttorissa asiointi. Tämä asia hoitui sitten annettuani asiallista palautetta moisesta typeryydestä.

Itse olen ollut lapsesta asti kahden pankin asiakas, molemmista olen saanut huonoa palvelua ja molemmille olen siitä palautetta antanut. Myös siitä pankista, jossa itse töissä olin, olen saanut huonoa palvelua ja palaute on viuhunut. Asiakkaana huono palvelukokemus on helppo ottaa pankin juuri sinuun kohdistuneena henkilökohtaisena loukkauksena; tosiasiassa se on joko vahinko, kommunikaatio- tai sosiaalisesta taidottomuudesta johtuvaa huonoa palvelun laatua (samoin kuin porsiva Saabin T7-kone ei ole Saab Automobilen henkilökohtainen vittuilu sinulle auton omistajana) tai sitten pahimmassa tapauksessa johtuu sinua palvelleen henkilön henkilökohtaisista asenteista ja idiotismista.

Se palvelun taso mitä pankissa saa on nimittäin ensisijassa henkilöstä kiinni. Yhdelläkään pankilla ei ole linjana, että jotain tiettyjä asiakasryhmiä (ulkomaalaisia, pienituloisia, yrittäjiä, naisia, miehiä, homoja, lesboja, heteroita jne.) kohdellaan huonosti, epäasiallisesti tai muuten idioottimaisesti. Pankeissa sattuu vain työskentelemään fiksujen ihmisten lisäksi kaikenlaisia mänttejä, joilla vielä joskus sattuu olemaan huono päivä, ja se näkyy sitten asiakkaallekin päin ikävällä tavalla. Näistä kannattaa aina laittaa asiallista palautetta menemään, jokainen pankki on kiinnostunut kehittämään palvelujaan ja löytämään asiakaspalveluhenkilöstöstään ne, jotka ei sinne sovellu.

Toki on niinkin, että kun asiakkaat on menneinä vuosina totutettu ilmaisiin pankkipalveluihin, pankit ja asiakkaat kipuilevat myös näiden asioiden kanssa nykyisin. Pelkkää käyttelytiliä, pankkitunnuksia ja pankkikorttia pankissa pitävä asiakas ilman lainoja ja sijoituksia ei tuota pankille mitään, ellei pankkitunnuksista ja korteista peritä palkkioita. Toki pankkitoiminta on pitkäjänteistä, ja siellä ymmärretään että mainitut palvelut nuorella opiskelijalla saattavat kasvattaa hänestä tuottoisan asuntolaina- ja sijoitusasiakkaan myöhemmin. Mutta totuus on se, että jollain ne pankin henkilöstön palkat ja konttorien vuokratkin täytyy maksaa, ja tällöin ei kannata ylläpitää konttoria pikkukylässä vain sen vuoksi että ne samat vanhukset voivat käydä sieltä tiskiltä parin päivän välein nostamassa 20 euroa käteistä käydäkseen siinä viereisessä kaupassa, jonka kauppias päivän päätteeksi kiikuttaa ne setelit samaan konttoriin tilillensä talletettaviksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Fiksut ihmiset varmasti ymmärtää kertomasi realiteetit. Ongelma on enemmänkin henkilöstön täydellinen haluttomuus/kyvyttömyys auttaa asiakasta yksinkertaisissa pankkiasioissa ja HELPOTTAA asiakkaan arkea, ei hidastaa ja monimutkaistaa sitä.

Jos edes Pk-seudulla ei ole käytännössä mahdollista saada tiettyjen pankkikonsernien konttoreista henkilökohtaista palvelua on onneksi olemassa vaihtoehtoja, joissa tämä vielä onnistuu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Niinhän se on mut tietotekniikanhan perusteltiin helpottamaan toimintoja ja alentamaan kustannuksia :lol:
Tosiasiassa ei auta osaa senioreja IT härdellit henkilön sijaan kun ei osaa eikä halua nettipankkia käyttää..

Danske bank lopetti koko toiminnan Imatralla, hävisi niiltä iso liuta asiakkaitakin (ainakin postipankin peruja olleita senioreja) samantien kun lähin asiointikonttori sijaitsee nyt Lappeenrannassa.

Osuuspankki ja Säästöpankki vetäny väkeä mm nordeasta. Itselläni toinen tili Handelsbankenis joka kasvattanut myös tasaseen asiakasmääriä.

Isän tilit oli Osuuspankissa ja hänen perunkirjoitus ja muut mm vakuutusasiat hoituivat hyvin.
Itselläni tuli työnantajan vakuutuksesta Osuuspankista vakuutuspuolen 22.12.2017 tehty päätös mun työtapaturman maksusta työnantajalle ajalta 20-24.3.2013 :roll: joten tosi nopea käsittely :D
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Lerssinen
"Viggen"
Viestit: 596
Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 11:08
Paikkakunta: Oulainen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Niin, eli vitut asiakaspalvelusta :|

Mulla vaihtui pankki aika nopeasti kun menin seteleiden kans tiskille ; emme ota rahaa vastaan. No mikä helvetin pankki se sellainen on ? Tein koko tililleni samantien noston ja vaihdoin laitosta, tästä on jo tovi aikaa.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Lerssinen kirjoitti:Niin, eli vitut asiakaspalvelusta :|

Mulla vaihtui pankki aika nopeasti kun menin seteleiden kans tiskille ; emme ota rahaa vastaan. No mikä helvetin pankki se sellainen on ? Tein koko tililleni samantien noston ja vaihdoin laitosta, tästä on jo tovi aikaa.
Tääl on pari otto/pano automaattia jotka sijaitsee kaupoissa ja joihin nordean mukaan pitäs käydä talletta ku ei raha suoraan kelpaa... 5 kertaa nois käyny ja saldona käynneistä, 2 kertaa otti kaikki setelit ja kolikot, 1 kerta vain setelit ja 2 kertaa ollu epäkunnossa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kupari kirjoitti:Osuuspankki ja Säästöpankki vetäny väkeä mm nordeasta.
Tuossa näkyy se omistuspohjan ero. Osuuspankit ja säästöpankit on käytännössä keskinäisiä yhtiöitä, eli asiakas omistaa, ja pankki on olemassa käytännössä asiakkaiden asioiden hoitamista varten. Nordea ja Danske tekee päätöksiä hieman eri näkökulmasta, eli heidän ei kannata ylläpitää palveluja, jotka eivät maksa edes itseään, saatika tuota voittoa.

Näistä syistä keskinäinen malli on pankki- ja vakuutustoiminnassa melko hyvä, mutta nuo osakeyhtiömalliset yhtiötkin on toki osoittaneet, että niillekin on tilausta, vaikka välillä toiminta voikin tuntua ihan persilyltä suhteessa keskinäisiin toimijoihin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1426
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja HEV »

Yo keskustelusta tulee mieleeni kansakoulu- ja partiokaverini (joka nykyään työskentelee Harvardissa proffana) yhteisen kotipaikkakuntamme edelleen "toimivasta" (1pvä/vko tms) Nordean konttorista antama analyysi: "Markkinoinnin mukaan Nordean päätuote on Ajanvaraus".

Itse olen onnistunut välttämään konttoreissa käynnin lähes täysin poislukien sen "tunne asiakkaasi" -kuulustelun, jonka senkin sain hoidettua samalla, kun järjestelimme äitini raha-asioiden hoitovaltuuksia. Pankkitunnuksilla, viesteillä, sähköpostilla ja puhelimella on kaikki sujunut (Nordea & Danske) - mutkikkaammat on yleensä aloitettu soitolla ja sovittu miten hoidetaan noilla muilla välineillä.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

AZP kirjoitti:Pelkkää käyttelytiliä, pankkitunnuksia ja pankkikorttia pankissa pitävä asiakas ilman lainoja ja sijoituksia ei tuota pankille mitään, ellei pankkitunnuksista ja korteista peritä palkkioita.
Tämähän nyt ei ihan pidä paikkaansa. Mummun pieni eläke tai minun kuukausipalkkani tai säästönihän eivät pötkötä tuottamattomana setelinippuna pankin holvissa, vaan toimivat pohjakassana pankin investoinneissa yms. toiminnoissa. Kaikesta muutoksesta ja it-investoinneista sekä tappiollisista konttoritoiminnoista huolimatta pankit tahkoavat ihan meheviä tuloksia. Silti koko ajan leikataan palveluista ja lisätään pieniä maksuja vähän sinne sun tänne samalla, kun keskivertoasiakas hoitaa käytännössä itse pankkipalvelunsa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se on näin negatiivisen ohjauskoron aikaan vain niin, että asiakkaan tilillä makuuttama raha maksaa pankille, ei tuota. Yrityksethän joutuvat isommista tilisaldoista jo maksamaan pankille päin, joten se mummun tilillä makaava eläke on melko kallista rahaa pankille, kun mummulta ei voi negatiivista korkoa veloittaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Onko pankkien tulos mielestäsi romahtanut näiden huonon koron vuosien aikana?
Kyllä kai pankit muutenkin tienaavat, kuin koroista.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2035
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

9-5 Aero - 00
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Öynöy! Meneepä huonosti, kun tuotti enää 700mrd tulosta! Yhyy, kyllä nyt Nallekin joutuu lykkäämään kultaisen uima-altaan ostoa ainakin viikolla. Nyyh :(
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pankit tekevät erittäin hyvää tulosta, mutta se ei synny enää korkokatteella kuten ennen. Pankin hyvä tulos ei tarkoita sitä että kaikki pankkien asiakkaat ovat tuottavia asiakkaita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin