mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7054
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Bilteman tuulilasin pyyhkijät. Ihan takapuolesta koko tuote, myisivät myös silentat mukaan, on sen verran äänekkäät kapistukset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Pee
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Pee »

nalleolut kirjoitti:
Ma Marras 23, 2020 09:51
mitäs nyt tehdään
Koitat päästä biosiin ja asetat päivämäärän ja ajan, talletus ja uudelleen käynnistys.

Seuraava kysymys varmaankin on miten pääset biosiin :)
9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 20428
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Löytyi kihta kyllä nyt ongelmana ettei langattomassa näppäimistössä tottele F painikkeita eli F10pitäis kuitata ei tottele. Pitää huomenna etsiä piuhamallin näppäimistö. Bios pääsi ku naputteli esc näppäintä käynnistyksen yhteydessä
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
aero
-
Viestit: 6803
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Jos ei auta niin biossista stop-on-error arvoon none (ettei pysähdy siihen virheeseen käynnistyessä) ja buutin yhteyteen ensin kellonajan asetus about tontille (koska aikasynkki ei korjaa liian isoa eroa) ja perään aikasynkki verkon yli, niin sen RTC-sirun ajassapysymisellä ei ole käytännössä merkitystä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 20428
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Loppuu kyl knowhow. Jos ei huomenna tavan näppäimistöllä tokene ni kaatopaikalle
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 4336
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ääs-marketin tomaatit :twisted:

Ostin eilen muovirasiallisen Ikaalisten luomutomaatteja paikallisesta Ääs-marketista. Nyt sitte koitin salaattiin noita käyttää mutta roskiin kaikki :twisted: Ihan pehmeitä paskoja.
Sininen 9-3 '99 ja Harmaa 9-3 '02
Saabismi ei ole sairaus, Saabismi on elämäntapa
hei9n
"Aero"
Viestit: 318
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Heijjastinliiviset korollakuskit!

Onko ihan pakko vetää röökiä ja pelata matopeliä ratissa jos ei ole vakkaria. fiiiiithu.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
nyk. pari tsekkiläistä mopoa.
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4530
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Hallituksen suunnitelmat:
https://www.is.fi/autot/art-2000007655976.html

Että oikein bioetanoli ja biodiesel pois tieliikennekäytöstä.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
Avatar
nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 20428
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Kiitän kaikkia klubitovereita jotka ovat näitä äänestäneet istumaan sinne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4530
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tämä periaatteessa selittää sen, miksi etanolia ei ole viime aikoina mainittu missään tieliikenteen päästövähennykseen liittyvissä julkaisuissa.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
Avatar
Tooni
"Aero"
Viestit: 349
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Tooni »

Haistakoon v****n koko pukupellesakki, menen veneasemalle tankkaamaan sitten :evil:
Pee
"Hirsch"
Viestit: 707
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 16:20
Paikkakunta: Kuhmo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Pee »

Ja kaiken tämän (ja muun paskan mitä tältä hallitukselta on ulos tullut) on mahdollistanut keskustan pysyminen pulkassa hinnalla millä hyväänsä!
9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10760
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Enpä tuosta nyt vielä repisi pelihousujani. Alkuperäistä tekstiä lukematta ja pienellä journalistiin kohdistuvalla lähdekritiikillä uskoisin että puhutaan siis vuosikausien tai vuosikymmenten muutoksista, ja nimen omaan ohjaavista eikä pakottavista toimenpiteistä. Etanoli ja biodiesel siis tuskin häviää ensi vuonna (tai ihan lähivuosina sen jälkeenkään) pumpuilta ja fossiilisiin sekoitettuna, ainakaan niin kauan kuin liikenteessä on merkittävä määrä polttomoottoriautoja. Tavoite tässä kaikessa on kuitenkin se fossiilisten polttamisen vähentäminen, ja poistamalla bioaineet pumpuilta ammuttaisiin tätä tavoitetta jalkaan siellä missä hyviä tuloksia on jo saavutettu.

Viimeistään näin vuoden 2020 lopulla on kuitenkin selvää, että henkilöautoliikenne sähköistyy kovaa vauhtia tulevina vuosina ja vuosikymmeninä. Eli ei niitä nesteitä polttavia henkilöautoja jonkin ajan päästä enää kauhean paljoa ole, ne tulevat rajoittumaan harraste- ja museovehkeisiin. Harrasteautoja on taas kokonaisuutena niin vähän, että yhteiskuntaa ei niin kauheasti kiinnosta mitä nesteitä polttelevat. Vähän sama kuin katalysaattoriautojen kanssa, aikanaan ne tuli aika nopeasti isolla kohulla myyntiin ja muutaman vuoden päästä katit oli pakollisia uusissa autoissa, päästöjä alettiin mittailemaan katsastuksissa jne. Silti vanhempia katittomia autoja ja niillä ajamista ei ole kielletty, koska luonnollinen poistuma on hoitanut niiden määrän niin vähäiseksi, että niiden ilmaa pilaava vaikutus on kokonaisuudessa mitätön. Sen ansiosa minäkin saan kesäisin tuprutella noilla muinaisautoilla menemään.

Eikä ole hevosharrastuskaan maailmasta mihinkään hävinnyt, vaikka 70-100 vuotta sitten oli käynnissä iso murros, jossa hitaat ja haisevat kaakit haluttiin pois teiltä lantakasoja jättämästä, ja tässä myös onnistuttiin 1960-lukuun mennessä. Heppoja saa silti edelleen harrastaa ja niillä saa jopa vapaasti liikkua liikenteen seassa kaupungeissa. Suurin ansio tälle vapaudelle tulee siitä että niitä on niin vähän että haitat jää maltillisiksi ja ihmiset tykkää nähdä kaakkeja. Saman efektin huomaa vanhalla autolla körötellessä: en muista että mulle olis kukaan tullut koskaan saarnaamaan saastuttamisesta, meluamisesta ja liikenneturvallisuudesta, sen sijaan positiivista palautetta vanhoista kärryistä tulee ihmisiltä laidasta laitaan. Jopa vihreäksi tietämiltäni henkilöiltä silloin kun alla on Kupla, Oldsista eivät ole niin innoissaan, vaikka auto itsessään julistaakin heidän väriään (kuten kuskinsa naama aina välillä -> :mrgreen: )

Ja sitä mukaa kun henkilöautoliikenne sähköistyy, on ainoastaan fiksua siirtää nestemäiden biopolttoaineiden käyttöä sovelluksiin, jotka eivät pysty tila- tai massarajoitusten vuoksi sähköistymään ihan samaa tahtia kuin henkilöautot. Lentoliikenne nyt etupäässä, siellä on aito halu vihertää energiankäyttöä ihan alan (nykyisin heikon) ympäristömaineen vuoksi, ja lentokone nyt on loogisesti kohde, johon raskaita akkuja ei mielellään lastata vain energiaa varastoimaan.
keisari
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja keisari »

Unohtu lainaus alhaalla lisää :D
Viimeksi muokannut keisari, Ke Joulu 02, 2020 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),
keisari
"Aero"
Viestit: 339
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2008 19:16

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja keisari »

AZP kirjoitti:
Ke Joulu 02, 2020 13:23
Ja sitä mukaa kun henkilöautoliikenne sähköistyy, on ainoastaan fiksua siirtää nestemäiden biopolttoaineiden käyttöä sovelluksiin, jotka eivät pysty tila- tai massarajoitusten vuoksi sähköistymään ihan samaa tahtia kuin henkilöautot. Lentoliikenne nyt etupäässä, siellä on aito halu vihertää energiankäyttöä ihan alan (nykyisin heikon) ympäristömaineen vuoksi, ja lentokone nyt on loogisesti kohde, johon raskaita akkuja ei mielellään lastata vain energiaa varastoimaan.
Niin minä en ole koskaan ymmärtännyt tätä päästö keskustelua!!?
Jos tielikenne edustaa 17 % päästöistä 8O ja ne/me autoilijat olemme ainot jotka "voimme" vähentää ilmaston päästöjä ostamalla akku-autoja!??
Mitäs niille 83% sitten voisi tehdä!? Voisiko niistä vähentää päästöjä :wink:


https://www.aut.fi/etusivu_vanha/ympari ... muutokseen

Ehkä olen liian tyhmä osallistuakseni tähän ilmastointi keskusteluun :lol: :wink:
Keisarilla taas vaatteita....
Classic 900 S autom. 1992, NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut.,Honda CB 350 S -87 museolelu. Viiru 9-5 Aero aut.( pojan herkku), 9-3 Aero -04 (kolmannen pojan),
Vastaa Viestiin