Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
^Ei kait kiinnihitsaamista. Vaan kyllä ne viirufemman H7 liittimet istuu tiukasti, vaatii hieman sormivoimaa ja nitkuttelua kun polttimon vaihtoa suorittaa.
Siksi kai nuo edelliset originaali littimet rikki ed. om. toimesta, ja minä sitten viimeistelin.
Siksi kai nuo edelliset originaali littimet rikki ed. om. toimesta, ja minä sitten viimeistelin.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Minulla ollut tapana hieman kevyesti treenata sitä jarrua, hitaasti rullaten, ennen k.konttorille menoa, siis femmassa ja OG93. Ei ole pompannut vielä.onneksi ei tarvii käsijarrua käyttää ku konttorilla .
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Mulle taas on kerrottu jo lapsena ns. Esson-baarin totuutena, että käsijarrun tappaa se, että sitä ei käytä. Toinen ja se enemmän toitotettu totuus oli se, että ei pidä käyttää, että siten menee jumiin ja alkaa laahaamaan ja mitä vielä.
Itse käytän aina ja kertaakaan ei ole tullut Saabeissa sanomista siitä (ei myöskään faijan Saabeissa aikoinaan). Tossa tonnin Volvossa varmaan kesällä voi olla lähellä, että siitä pomppaa, ellei sitten ole pakkasen kangistama. Mutta se onkin ilmeisesti 850/S70/V70-mallien ominaisuus, että siitä tulee hylkyjä.
Edit. Lisäyksenä vielä, että mulla on ollut siis 7.5v toi allekirjoituksen Sport Sedan ja nyt 3 vuotta toi avo. Tietääkseni niiden käsijarruille ei myöskään ole koskaan huolloissa tarvinnut tehdä mitään.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
^niin ja automaagissa tulee ehkä harvemmin treenattua sitä kässäriä.
Tässä mk3 V70 on sähköinen käsijarru, on kyllä jännä peli. Lisäksi siinä on jarruissa jokin tsekki, viisi surina "signaalia" vain kuuluu välillä kun lähtee liikkeelle pysäköinnin jälkeen. Ja onhan se jarru surina kuulnut pidemmän ajorupeaman jälkeen kun laittoi parkkiin. En sit tiedä onko vain juuri tämän mallin toiminne.
Edit: taisi katsuri ehdottaa viime katsastuksessa että voisin vollen takajarrujen levyt uusia
, vai ihmettelikö juuri tuota surinaa. En oikein usko että olisivat laahamassa, kyllä sen muutenkin huomaisi. Tuo sähkö kässäri kyllä hyvin tehokas, auto ei liiku ollenkaan jos päällä.
Tässä mk3 V70 on sähköinen käsijarru, on kyllä jännä peli. Lisäksi siinä on jarruissa jokin tsekki, viisi surina "signaalia" vain kuuluu välillä kun lähtee liikkeelle pysäköinnin jälkeen. Ja onhan se jarru surina kuulnut pidemmän ajorupeaman jälkeen kun laittoi parkkiin. En sit tiedä onko vain juuri tämän mallin toiminne.
Edit: taisi katsuri ehdottaa viime katsastuksessa että voisin vollen takajarrujen levyt uusia
, vai ihmettelikö juuri tuota surinaa. En oikein usko että olisivat laahamassa, kyllä sen muutenkin huomaisi. Tuo sähkö kässäri kyllä hyvin tehokas, auto ei liiku ollenkaan jos päällä.
Viimeksi muokannut torque, Ti Joulu 27, 2022 20:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
No automaatissa käytän ihan samalla tavalla. Ja eikös se ole erikseen vielä tyypillisesti niin ohjeistettukin, ettei vaihteisto ottaisi kaikkea vastaan esim. pienessä ylä- tai alamäessä?torque kirjoitti: ↑Ti Joulu 27, 2022 20:09^niin ja automaagissa tulee ehkä harvemmin treenattua sitä kässäriä.
Tässä mk3 V70 on sähköinen käsijarru, on kyllä jännä peli. Lisäksi siinä on jarruissa jokin tsekki, surina vain kuuluu välillä kun lähtee liikkeelle pysäköinnin jälkeen. Ja onhan se jarru surina kuulnut pidemmän ajorupeaman jälkeen kun laittoi parkkiin. En sit tiedä onko vain juuri tämän mallin toiminne.
Vainon Mersussa on myös sähköinen käkkäri. Nyt kun tässä on ollut vuoroin plussaa ja miinusta, niin huomasin eilen, että eipä toiminutkaan automaattinen käkkärin poistuminen kun piti autoa siirtää kolme metriä eteenpäin, vissiin laite jäässä. Normaalistihan kun laittaa deen silmään ja painaa kaasua, irtoas käkkäri samalla. Hetki meni etsiessä, että missä se käkkärin nappi edes oli siinä komentosillalla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
^ kyllä, minä myös käytän kässäriä jos hieman rinteeseen joutuu. Ja sithän nämä kausittaiset renkaiden vaihdot jos tekee itse. Lisäksi kuin noita saariston pikkupaatteja melko usein seilaa auton kanssa, niin silloin kässäri käytössä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kyllä automaatinkin kanssa pitää mäessä seisontajarrua käyttää. Sen lisäksi, että se parkkisalpa ei yleensä ole kovin järeä, on sen jälkeen tasauspyörästö eli riittää kun toinen vetävistä pyöristä alkaa luistaa mäessä.
Sähkökäppäri on hyvin toteutettuna ihan kuninkaallinen varuste. Jaguarissa sitä ei tarttenut miettiä laisinkaan, kun meni automaattisesti päälle ja lähti automaattisesti pois, eikä vaijerit pääse jäätymään. Itse jarrut toki voi jäätyä, mutta ei sekään ole kovin yleistä.
Sähkökäppäri on hyvin toteutettuna ihan kuninkaallinen varuste. Jaguarissa sitä ei tarttenut miettiä laisinkaan, kun meni automaattisesti päälle ja lähti automaattisesti pois, eikä vaijerit pääse jäätymään. Itse jarrut toki voi jäätyä, mutta ei sekään ole kovin yleistä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Ah joo, lienevät samat kuin NG 9-3:ssa? Ovat kyllä tiukat. Pöytäveitsellä kiilaamalla minä noita irroittelin. Niin, ja sen samasen pöytäveitsen kahvapuoli sopi hyvin sen halavatun kumitutin auttamiseen paikoilleen
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
resetoin femman sidin kertovaa huolto kehoituksen. Vastahan tuo jo huollossa käynyt. No ei hätä, nesteet jne. pitäisi olla kunnossa. Aiemmassa huollossa eivät tainneet sitä väliaikaa/km huoltoilmaisinta nollata.
Sentään merkintä on huoltokirjassa että tarpeelliset huoltotoimenpiteet tehty.
Sentään merkintä on huoltokirjassa että tarpeelliset huoltotoimenpiteet tehty.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tein vanerista sellaisen hahlon, mikä istuu tiiviisti siihen liittimeen. Piti just vaihtaa molempiin H7 ja sormin ei saanut mitään aikaiseksi, mutta tuolla hahlolla sai sopivasti vääntöä ja aukaisussa ei ollut mitään ongelmaa.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
^hyvä vinkki tuo, varsinkaan viirufemmassa ei sinne mitenkään kodin pihdeillä oikein pääse/tilaa irroittamaan noita H7 liittimiä. OG93 H4 polttimoiden vaihtoa, oli niin helppoa.
Ja lisää juttua, oli focus mk1 facelift, muista oliko H7, vaan ei mitään näkyvyttä kunka saisi sen vanhan polttimon pois sieltä. Onneksi kaveri lainasi sen pikku peilin(inspektionsspegel) että pääsi näkemään miten ja uusi paikalle.
Ja lisää juttua, oli focus mk1 facelift, muista oliko H7, vaan ei mitään näkyvyttä kunka saisi sen vanhan polttimon pois sieltä. Onneksi kaveri lainasi sen pikku peilin(inspektionsspegel) että pääsi näkemään miten ja uusi paikalle.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Hain siirtokilvet toiseen femmaan, viikonloppuna puretaan muoveja ja kurkataan pohjaan että saako sitä vielä tienpäälle millaisella ruosterempalla. Tekniikka pelaa loistavasti niin harmihan tuota olisi osiin purkaa.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Myin tonnarin pois.
Ps. Näköjään olen tuon ostanut 14.5.2014 niin liki 10v ollut itsellä käytössä.
Ps. Näköjään olen tuon ostanut 14.5.2014 niin liki 10v ollut itsellä käytössä.
Viimeksi muokannut Kupari, Su Helmi 19, 2023 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kurkattiin sen verran että pohja on valmis ettei enää kannata korjata. On nyt sitten varaosa-auto tuohon vanhempaan. Kunhan kelit paranee niin sisustan vaihto alkaa ensimmäisenä. Nahkajakkarat kangaspenkkien tilalle.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -01 2.0t 5D (PR)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 1 x OG9-3