Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Sledge
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Sledge » Pe Touko 24, 2019 22:26

Cabben rekisteröintikatsastus ja Ng kolkkiin ölpät (satku pyörähti mittariin)

Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 3942
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Mawerick » La Touko 25, 2019 21:34

Vaihdoin bensapumpun. Tosin lähinnä siksi kun olin jo uuden ostanut, koska vika oli ämpärin noston jälkeen aika selvä.

Kuva
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9329
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Mertmi » To Touko 30, 2019 20:02

Mie tein 9-3:een uudet jarruputket kuskin lattian kohdalta taakse ja lisäksi uusin kaikki putket ja letkut aina satuloille saakka. Ai miksi? Katsastuksessa tuli hylätty ja ajokielto, kun alkoi nesteet vuotamaan. Huvittavaa asiassa on se, että jarrudynamometritestissä oli hyvät lukemat. Ehkäpä huomenna uusintakatsastusta sitten.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1764
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Cona » Pe Touko 31, 2019 21:21

Pesin Cabben Ti-hallissa.
9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja NG 900 2.0t Cabriolet -95 ex: 9-5 Aero Wagon -04 ja 9-3 Sport Business 2.0t -00

Henri S
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Henri S » Ke Kesä 05, 2019 20:33

Femmaan vaihdoin etupyörän laakerin kuskin puolelle. Purkaessa ei ongelmia, kasatessa joutu painimaan alapallon kans. Onneksi oli isä kaverina. Joutu vielä kesken kaiken hakemaan uuden alapallon ko vanhasta oli kumi rikki. Seuraavasta tilistä sitten taakse puslia ja jarruhommia. Katsastaakkin pitäs. Mutta oli kyllä mukava ajella kotia ilman ylimääräsiä ääniä 8)
9-5 Wagon, OG900x2
"Älkää tulko sanomaan mulle etten mie sanonu teile että mitä mie sanoin!"

Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3086
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Kupari » Ke Kesä 05, 2019 20:42

Kaveri vaihto tonnariin B4 etuiskarit vanhojen saab XL tilalle jotka olikin jo pehmeässä kunnossa, myös ylätuet samalla uusttu ja vanhoista vasen kääntölaakeri jumitti jo pahasti. Huomiselle jäi vielä raidetangon ulompipää kun tilatun oe osan saa.
Maanantaiksi myös varattu ohjauskulmien säätökin.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18829
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja nalleolut » To Kesä 06, 2019 10:20

96 sai uudet käsijarru hilppeet vaijereineen.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
eegas
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
Paikkakunta: Kauhava / Liperi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja eegas » To Kesä 06, 2019 12:58

Latailin femmojen akut, muutaman kuukauden olleet ajamatta.
Muutama SAAB, vuodesta -72 alkaen SAABeilla ajoa.
Ylihärmä/Ylämylly, rapakaari(at)gmail.com, 0viisi04917511
Käyttis: Saab 9-5 2,3t SE sedan -99 ja Saab 9-5 2.0t linear wagon -04
Kesällä laikka-avo 99 -76 ja Kawasaki ZZR 1100 D1 -93
Jäsen #6056

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 18829
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja nalleolut » Pe Kesä 07, 2019 15:21

Tutkin 2pv sitruunahapossa olleiden jarrusatuloiden kuntoa. 96:sen satuloista tuli ku uudet , mut femman satulat meni vuorokaudeks takasin uiskentelemaan. Toki onhan femman satulat nähny sohjoa ja suolaa +++300tkm enemmän hi
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659

Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2406
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 » La Kesä 08, 2019 16:46

Tuli se sitten viimein tehtyä, eli tuli asennettua jäähdyttimen puhaltimen käyttökytkin hyttiin. Alkoi olla hermo kireällä monttutiellä helteessä körötellessä, kun alkoi lämmöt asumaan niin korkealla. Alkoi tuntua että lieneekö termostaatti sökö vai mikä hitto. Nyt ei tarvi pelätä termostaattia, sen kun näpäyttää jäähyn päälle tarvittaessa.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
Laiska mutta varma -Saab 9000 2,0i cc vm.1993

Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4594
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Risto » La Kesä 08, 2019 17:19

^Jos termostaatti ei aukea ei vesi kierrä syylärissä.

Avatar
aero
-
Viestit: 5920
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja aero » La Kesä 08, 2019 19:07

Eikä ehjän tonnarin kanssa muutenkaan tartte lämpöjä jännitellä, joten jos tarttee niin vikaahan siellä on. Jos syylärikierto (eli se termari) toimii, mutta flekti vaan ei lähde itestään päälle, niin syylärissä oleva lämpöanturi/-kytkin ja sen johdotus tutkinnan alle (olettaen että auto on yhä tuo 1993 -malli). Pareehan sen olis oikein (automaattisesti) toimia, niin ei tarttis sormi napilla jännitellä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

cc
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja cc » La Kesä 08, 2019 21:28

Piti hyödyntää viime vuonna hankitut ohjastehostimen stefa, kumitiiviste ja pari litraa tehostinöljyä. Cabbe sottasi konehuoneen ölynsekaisella tehostinnesteellä. Stefa vaihdettu ja nesteet huuhdeltu ja vaihdettu ja taas toimii.
#1894: 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05

Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2406
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 » Su Kesä 09, 2019 20:13

^^
Tuli huonosti esitettyä asiani, kun termostaatista puhuin. Eli vesikierron termostaatti pelaa kyllä, lähinnä syylärin anturi alkoi epäillyttää mikä pelasi vielä viime vuonna päästötestin oton yhteydessä. Nytkin oli kyseessä ääriolosuhteet, eli helle ja lähes tyhjäkäynnillä köröttely soramontun pohjalla jolloin lämpömittari alkoi kohota reilusti ylöspäin menemättä kuitenkaan punaiselle. En jäänyt siinä sen enempää ihmettelemään, että lyökö syylärin anturi puhaltimen pyörimään vai ei vaan kiihdytin montun pohjalta ylös metsäautotielle, jolloin ilmavirta sai lämmöt laskuun normaalitasolle. Normaaliajossa ei ole lämpenemisongelmia. Päätin nyt kuitenkin nopeaksi ensiavuksi laittaa puhaltimen käyttökytkimen hyttiin vastaavia harvinaisia ääriolosuhteita silmällä pitäen ja siellähän se on turvakytkimenä, mikäli se anturi päättää jokin päivä antautua. Ja voin nyt perehtyä anturin sielunelämään joskus paremmalla ajalla.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
Laiska mutta varma -Saab 9000 2,0i cc vm.1993

Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3086
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Kupari » Su Kesä 09, 2019 22:44

ysitonnari93 kirjoitti:
La Kesä 08, 2019 16:46
Tuli se sitten viimein tehtyä, eli tuli asennettua jäähdyttimen puhaltimen käyttökytkin hyttiin. Alkoi olla hermo kireällä monttutiellä helteessä körötellessä, kun alkoi lämmöt asumaan niin korkealla. Alkoi tuntua että lieneekö termostaatti sökö vai mikä hitto. Nyt ei tarvi pelätä termostaattia, sen kun näpäyttää jäähyn päälle tarvittaessa.
Jos flekti ei pyöri kuin pakkosyötöllä anturille menevät johdotkin sekä anturinliitin syylärin alta kannattaa tsekata anturin lisäksi,.
Omassa -93 on vielä ehjät mutta -94 jossa vielä on sama systeemi piti uusia niitäkin poikkimenon ja liitinkin erittäin huonon kunnon takia.
Tuohon -94 oli edellinen uusinut anturiin piuhat abikoilla liittämällä ennen liitintä,, flekti ja releet itse testattu, termari uusittu muttei pelannut vieläkään flekti niin väliaikaisena käsikäyttö siihenkin oli pakko laittaa.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

Vastaa Viestiin