Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Cabben rekisteröintikatsastus ja Ng kolkkiin ölpät (satku pyörähti mittariin)
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Vaihdoin bensapumpun. Tosin lähinnä siksi kun olin jo uuden ostanut, koska vika oli ämpärin noston jälkeen aika selvä.


9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Mie tein 9-3:een uudet jarruputket kuskin lattian kohdalta taakse ja lisäksi uusin kaikki putket ja letkut aina satuloille saakka. Ai miksi? Katsastuksessa tuli hylätty ja ajokielto, kun alkoi nesteet vuotamaan. Huvittavaa asiassa on se, että jarrudynamometritestissä oli hyvät lukemat. Ehkäpä huomenna uusintakatsastusta sitten.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Pesin Cabben Ti-hallissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Femmaan vaihdoin etupyörän laakerin kuskin puolelle. Purkaessa ei ongelmia, kasatessa joutu painimaan alapallon kans. Onneksi oli isä kaverina. Joutu vielä kesken kaiken hakemaan uuden alapallon ko vanhasta oli kumi rikki. Seuraavasta tilistä sitten taakse puslia ja jarruhommia. Katsastaakkin pitäs. Mutta oli kyllä mukava ajella kotia ilman ylimääräsiä ääniä 

9-5 Wagon, NG900, OG900x2
Speed kills. Buy a Ford and live forever!
Speed kills. Buy a Ford and live forever!
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Kaveri vaihto tonnariin B4 etuiskarit vanhojen saab XL tilalle jotka olikin jo pehmeässä kunnossa, myös ylätuet samalla uusttu ja vanhoista vasen kääntölaakeri jumitti jo pahasti. Huomiselle jäi vielä raidetangon ulompipää kun tilatun oe osan saa.
Maanantaiksi myös varattu ohjauskulmien säätökin.
Maanantaiksi myös varattu ohjauskulmien säätökin.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään
- nalleolut
- "Hanki elämä"
- Viestit: 20556
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
96 sai uudet käsijarru hilppeet vaijereineen.
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Latailin femmojen akut, muutaman kuukauden olleet ajamatta.
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Käyttis: Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07 ja Saab 9-5 2.0t wagon -04
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76 ja Kawasaki ZZR 1100 -93
Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Käyttis: Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07 ja Saab 9-5 2.0t wagon -04
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76 ja Kawasaki ZZR 1100 -93
Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
- nalleolut
- "Hanki elämä"
- Viestit: 20556
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tutkin 2pv sitruunahapossa olleiden jarrusatuloiden kuntoa. 96:sen satuloista tuli ku uudet , mut femman satulat meni vuorokaudeks takasin uiskentelemaan. Toki onhan femman satulat nähny sohjoa ja suolaa +++300tkm enemmän hi
#1171 klubin jäsen
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
työlki ellää mut kaupal rikastuu
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2509
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Tuli se sitten viimein tehtyä, eli tuli asennettua jäähdyttimen puhaltimen käyttökytkin hyttiin. Alkoi olla hermo kireällä monttutiellä helteessä körötellessä, kun alkoi lämmöt asumaan niin korkealla. Alkoi tuntua että lieneekö termostaatti sökö vai mikä hitto. Nyt ei tarvi pelätä termostaattia, sen kun näpäyttää jäähyn päälle tarvittaessa.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
Laiska mutta varma -Saab 9000 2,0i cc vm.1993 ja nuorempi velipoika 9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998
Laiska mutta varma -Saab 9000 2,0i cc vm.1993 ja nuorempi velipoika 9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
^Jos termostaatti ei aukea ei vesi kierrä syylärissä.
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Eikä ehjän tonnarin kanssa muutenkaan tartte lämpöjä jännitellä, joten jos tarttee niin vikaahan siellä on. Jos syylärikierto (eli se termari) toimii, mutta flekti vaan ei lähde itestään päälle, niin syylärissä oleva lämpöanturi/-kytkin ja sen johdotus tutkinnan alle (olettaen että auto on yhä tuo 1993 -malli). Pareehan sen olis oikein (automaattisesti) toimia, niin ei tarttis sormi napilla jännitellä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Piti hyödyntää viime vuonna hankitut ohjastehostimen stefa, kumitiiviste ja pari litraa tehostinöljyä. Cabbe sottasi konehuoneen ölynsekaisella tehostinnesteellä. Stefa vaihdettu ja nesteet huuhdeltu ja vaihdettu ja taas toimii.
#1894: 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2509
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
^^
Tuli huonosti esitettyä asiani, kun termostaatista puhuin. Eli vesikierron termostaatti pelaa kyllä, lähinnä syylärin anturi alkoi epäillyttää mikä pelasi vielä viime vuonna päästötestin oton yhteydessä. Nytkin oli kyseessä ääriolosuhteet, eli helle ja lähes tyhjäkäynnillä köröttely soramontun pohjalla jolloin lämpömittari alkoi kohota reilusti ylöspäin menemättä kuitenkaan punaiselle. En jäänyt siinä sen enempää ihmettelemään, että lyökö syylärin anturi puhaltimen pyörimään vai ei vaan kiihdytin montun pohjalta ylös metsäautotielle, jolloin ilmavirta sai lämmöt laskuun normaalitasolle. Normaaliajossa ei ole lämpenemisongelmia. Päätin nyt kuitenkin nopeaksi ensiavuksi laittaa puhaltimen käyttökytkimen hyttiin vastaavia harvinaisia ääriolosuhteita silmällä pitäen ja siellähän se on turvakytkimenä, mikäli se anturi päättää jokin päivä antautua. Ja voin nyt perehtyä anturin sielunelämään joskus paremmalla ajalla.
Tuli huonosti esitettyä asiani, kun termostaatista puhuin. Eli vesikierron termostaatti pelaa kyllä, lähinnä syylärin anturi alkoi epäillyttää mikä pelasi vielä viime vuonna päästötestin oton yhteydessä. Nytkin oli kyseessä ääriolosuhteet, eli helle ja lähes tyhjäkäynnillä köröttely soramontun pohjalla jolloin lämpömittari alkoi kohota reilusti ylöspäin menemättä kuitenkaan punaiselle. En jäänyt siinä sen enempää ihmettelemään, että lyökö syylärin anturi puhaltimen pyörimään vai ei vaan kiihdytin montun pohjalta ylös metsäautotielle, jolloin ilmavirta sai lämmöt laskuun normaalitasolle. Normaaliajossa ei ole lämpenemisongelmia. Päätin nyt kuitenkin nopeaksi ensiavuksi laittaa puhaltimen käyttökytkimen hyttiin vastaavia harvinaisia ääriolosuhteita silmällä pitäen ja siellähän se on turvakytkimenä, mikäli se anturi päättää jokin päivä antautua. Ja voin nyt perehtyä anturin sielunelämään joskus paremmalla ajalla.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
Laiska mutta varma -Saab 9000 2,0i cc vm.1993 ja nuorempi velipoika 9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998
Laiska mutta varma -Saab 9000 2,0i cc vm.1993 ja nuorempi velipoika 9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998
Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?
Jos flekti ei pyöri kuin pakkosyötöllä anturille menevät johdotkin sekä anturinliitin syylärin alta kannattaa tsekata anturin lisäksi,.ysitonnari93 kirjoitti: ↑La Kesä 08, 2019 16:46Tuli se sitten viimein tehtyä, eli tuli asennettua jäähdyttimen puhaltimen käyttökytkin hyttiin. Alkoi olla hermo kireällä monttutiellä helteessä körötellessä, kun alkoi lämmöt asumaan niin korkealla. Alkoi tuntua että lieneekö termostaatti sökö vai mikä hitto. Nyt ei tarvi pelätä termostaattia, sen kun näpäyttää jäähyn päälle tarvittaessa.
Omassa -93 on vielä ehjät mutta -94 jossa vielä on sama systeemi piti uusia niitäkin poikkimenon ja liitinkin erittäin huonon kunnon takia.
Tuohon -94 oli edellinen uusinut anturiin piuhat abikoilla liittämällä ennen liitintä,, flekti ja releet itse testattu, termari uusittu muttei pelannut vieläkään flekti niin väliaikaisena käsikäyttö siihenkin oli pakko laittaa.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään
Emännällä S60T5 -01 Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään