ainahan se helpotta kun ei tarvi ku soittaa romumiehelle, ei tarvi ite laittaa tikkua ristiin
silloin kun aikoinaan navetan vintti alkoi kaatumaan niin pari viikkoa ajelin saab 96 osaa kuusankoskelle, oli ruosteetotan peräluukku,konepeltiä, hoitopaloja, maskia yms peltiosaa mutta minkäs teet, tuuttiin vaan. jemmasin vain pari konepeltiä jotka on vieläkin nurkalla eli huonosti kulkeva artikkeli sekin.. yhden 75:n peräkontin hoitopaloja isolla rälläkällä irroitettuna olis yhteen juhlamallin elvytyksen vielä mutta eipä taida kolvikättä kenelläkään kuumottaa enää
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Kyllä meinaa hyvä fiilis tulla, kun huomenna näkee kamua pitkästä aikaa ja ensi viikolla olis kahden työpäivän jälkeen tiedossa melkein kolmen viikon loma .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Olisko hyvä vai huono fiilis, kun Saabin tuotanto loppui ja nyt kokoonnutaan viettää 10 vuotis päivää siitä kun tuli viimeinen kurssi. Saabistien tapaaninen tietenkin nostaa fiilistä, mutta ei ole sitä vanhaa fiilistä jäljellä, kun autoja tuli tehtaan portista virtanaan ulos. Odotetaan ainakin pari sataa Saabistia paikan päälle.
Saabentusiaster träffas på 10-årsdagen i Trollhättan
På söndag är det tio år sedan Saab begärdes i konkurs. För att hedra minnet av det klassiska bilmärket kommer en grupp entusiaster att träffas utanför Saab:s gamla lokaler, där Nevs idag bedriver sin verksamhet.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Huomenna alkaa piha olemaan tyhjä kesäkulkineista, saa alkaa lumisateet. Pakettiauton laitoin kallion päälle talvehtimaan ja poistin liikenteestä kun talvella on sillä ajot aika vähissä.
GT86:sen vien aamulla talvisäilöön, ei oo ikinä mennyt näin myöhäiseksi mut eihän täällä oo vielä luntakaan oikein tullut.
Tällä hetkellä taitaa olla pari senttiä, kertaakaan ei oo tervinnut aurata.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Motonetissä tänään olin varaosatiskille jonottamassa kun kuulin nuoren miehen puhuvan puhelimeen ja raportoivan auton käyntihäiriöistä ja vikavaloista. Menin sitten tiskille asioimaan, niin hetken päästä kaveri pääsi siihen viereiselle tiskille ja aloitti "Saabiin, ysivitoseen, sytytystulpat ja öljynpaineanturi". Tässä kohtaa tietenkin korva tarttui väkisin kaikkeen mitä naapuritiskillä tapahtui.
Myyjä otti rekisterinumeron ja kysyi onko etanolivehje. "Ei ole" vastasi saabisti. Sitten myyjä kysyi minkämerkkiset tulpat halutaan laittaa ja siihen kaveri vain että "emmää tiä, jotkut perustulpat varmaan mitä on" ja myyjä näpytteli konettansa. Samalla pääsin irti omasta asioinnistani ja oli pakko huikata lähtiessä että "vain NGK:n tulppia ysivitoseen Saappiin sitten", johon kanssasaabisti vastasi hieman hämmentyneenä "ah, joo".
Mietin siitä muihin hyllyväleihin jatkaessani että mahtoiko edes hoksata mitä sanoin, mutta hetken päästä kaveri tulikin vastaan NGK:n tulpat käsissään
Kappas! Ne on olleet näin synkät mietteet lokakuun lopussa : Nyt se alkoi sitten Femma vituttaa. Kerkesi se taas muutaman päivän toimia, kunnes CE ja CG valot tekivät paluun. Pääsin tosin töistä kotiin, vaikka oli se vähällä tuupertua välille. Sain sen parkkiin asti, vaan eipä lähde enää käyntiin. Kyrsii niin paljon ettei tekisi mieli laittaa enää tikkua ristiin siihen enää, vaan jos tulis romuauto ja veis koko paskan pois silmistä
Nyt on Femma ollut 10 päivää ajossa ja toimii kuin unelma. Vaihdelaatikon johtonipun liittimen vaihto ja TWICE boksin vaihto veivät jo pitkään vaivanneet häiriöt, jotka olivat pahenemaan päin, kokonaan pois. Koitin jo käydä liikkeessä vaihtamassa vara-auto primeran Femmaan, vaan ei päästy vaihto hinnasta yhteisymmärrykseen joten pitää yrittää pärjätä vielä yhdellä Femmalla Koetanpa myydä Nissanin suoraan pois. Onneksi on Alavieskan SEO lähellä, niin saa ongelma saapit sinne laittoon. Ajaminen on jälleen hauskaa kun on alla
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Italiasta huudettu Aero Cabbe kotiutettu talvisäilöön. Ei vielä ainakaan pettymys vaan päinvastoin vaikka ostos olikin tyyliin sikaa säkissä . Keväämmällä sit verolotto vetämään ja auto kilpiin ja ajoon. Nyt olis ylimääräisenä sit toi vanhempi -06 Tid Vector Hirsch M6 cabbe jos joku kaipaa. Ei mikään näyttely-yksilö mut hyvässä käyttökunnossa jos jotain kiinnostaa. Täytyy siitä jossain vaiheessa myynti-ilmoa rustata.