Pysäköinti eteläisessä Helsingissä?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
eth0
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 19:30
Paikkakunta: Rusko

Pysäköinti eteläisessä Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja eth0 »

Ensi viikonloppuna pitäisi mennä perheen kanssa Helsinkiin, ja valitettavasti bussi / juna ei ole tällä kertaa vaihtoehto. Yöpaikka on Punavuoressa, eikä asunnon omistajalla ole autopaikkaa. Minne kannattaisi viedä auto? Korkeasaareen ym. mennään julkisilla, eli autoa ei vierailun aikana varsinaisesti tarvita. Parkkitalot 6 euroa /tunti eivät ole vaihtoehto, nyt kun on yksityisajosta kysymys.

Nuoruuden reissuilla autot seisoivat viikonlopun yli Otaniemessä, mutta sinne saakka en taida lähteä :P
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Pysäköinti eteläisessä Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Arabianrannan parkkihallissa viikonloppu maksaa jotain 15e, siellä olen itse autoa säilyttänyt etelässä vieraillessa. Raitiovaunulla pääsee hallin edestä keskustaan.
#3834
wesku
"Hölösuu"
Viestit: 3599
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 11:38

Re: Pysäköinti eteläisessä Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja wesku »

Suuressa osassa Punavuorta on vapaa kadunvarsipysäköinti perjantai-illasta maanantaiaamuun.

http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/fe79d ... 2a4fa198c9
eth0
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2010 19:30
Paikkakunta: Rusko

Re: Pysäköinti eteläisessä Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja eth0 »

Kiitos vinkeistä, ja weskulle kartasta. Tieto viikonloppupysäköinnin maksuttomuudesta alueella on hyvä juttu, mutta olen saanut kuulla, ettei paikkaa autolle yksinkertaisesti löydy. Tuon kartan perusteella ajaisin niemen ympäri Hietalahdesta Eteläsatamaan ja sitten lähtisin suosiolla kauemmas, jos paikkaa ei rannoilta löydy. Vai onko tuossa jossain pienvenesatama tms. joka tuo kasan autoja viikonlopuksi?
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
Turbolag
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ti Syys 16, 2008 20:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Pysäköinti eteläisessä Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja Turbolag »

Tuskin siellä nyt niin täyttä on etteikö paikkaa löytäisi ainakin samasta korttelista.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
et
"Viggen"
Viestit: 503
Liittynyt: To Syys 30, 2004 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pysäköinti eteläisessä Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja et »

Aja autos Merikadulle Juhani Ahon patsaan katseltavaksi ja meren puolelle tietä. Joka viikonloppu ja viikollakin tyhjä kun tuli maksulliseksi viikolla.

Viikonloppuna löytyy varmasti tilaa siitä kohteen edestäkin ja nyt on lomakuukausi eli kaupunki on tyhjä.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Pysäköinti eteläisessä Helsingissä?

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itse asustelin Punavuoressa viime vuonna. Kyllä sieltä paikkoja löytyy, jos nyt ei niin nuukaa olen sen suhteen, että auton pitää olla ihan oven vieressä. Kannattaa vaan olla tarkkana noiden aikamääreiden suhteen. Monesti viikonlopun jälkee tuli lähdettyä töihin 8:30 ja kaheksalta oli loppunut ilmainen pysäköinti, ja sakkohan siellä sitten yleensä odotteli.. :?

Jos ei paikkaa tunnu löytyvän, niin täällä Kulosaaressa ei parkkiongelmia ole, ja metrollahan tästä nopeesti pääsee keskustaan :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Vastaa Viestiin