Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Kohtalaisen tiukkaan väliin jätetyn Volvon:
Edessä Fordin vetokoukkuun noin 5 cm, takana tilaa ehkä 15-20 cm. Toivottavasti ei ole kiire kun tuosta pitää alkaa ulos tunkeutumaan
Edessä Fordin vetokoukkuun noin 5 cm, takana tilaa ehkä 15-20 cm. Toivottavasti ei ole kiire kun tuosta pitää alkaa ulos tunkeutumaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
puolustusvoimain kalustoa runsaasti
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Aika ystävällistä kanssa-autoilijoilta
Tuossa parkkitutkat edessä ja takana antaa kyllä mielenrauhaa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Siinähän on Volvon taitava kuski näppärästi käyttänyt alueen ainoan vapaan paikan
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Älykääpiön 1. tien työmaalla kuka ei pystynyt ajamaan 60 km/h vauhtia vain survos tasaisella vauhdilla koko letkasta ohi. Ja tämä kertaa Volvo ja Mersu ja BMW ja Audi kuskit pysysivat kaunisti rekkojen välissä . Vain pikku - Toyootan kuskilla oli kiire. Pitäis tämä henkilö sinne motarin kaistan äärelle laittaa töihiin , että tyhmä ymmärtäis ehkä nopeusrajoituksen tarkoituksen.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Kevään ensimmäinen prätkä ajoi edessä jonkin matkaa
Muistan kyllä itsekin sen poltteen kun koko talven oli rakentanut pyörää ja keväällä asfaltti alkoi hieman näkyä. Ajoin lumisen ja jäisen yksityistien läpi jotta pääsin pölyiselle asfaltille ja testaamaan
Mutta kyllä herraisä siinä tuli kylmä kun näillä keleillä ajoviimassa koitti selvitä
Muistan kyllä itsekin sen poltteen kun koko talven oli rakentanut pyörää ja keväällä asfaltti alkoi hieman näkyä. Ajoin lumisen ja jäisen yksityistien läpi jotta pääsin pölyiselle asfaltille ja testaamaan
Mutta kyllä herraisä siinä tuli kylmä kun näillä keleillä ajoviimassa koitti selvitä
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Turussä on tänä talvena näkynyt isojakin moottoripyöriä liikkeellä läpi talven. Ja mikäs siinä kun kelit on sen ihan hyvin mahdollistaneet.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Joensuussa näin ensimmäisen custom tyylisen prätkän viime viikolla. Onhan se vielä hiukan vaarallista touhua, kun esim. varjoisissa paikoissa voi olla tie jäässä. Samoin hiekkaa on vielä joka paikassa ja paikallisen aviisin mukaan niitä ei vielä aleta harjaamaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Hinurin siirtämässä Civiciä tien varresta pysäköinninvalvojien valvovan katseen alla. Hondakuski oli joko totaalisen puusilmänä tai typeryyttään pysäköinyt autonsa suoraan erään omakotitalon portin eteen.
Täytyy sanoa että Suomessa (tai ainakin Turussa) parkkipirkot on kilttejä. Honda nimittäin siirrettiin lähimpään vapaaseen väliin saman kadun varrelle. Muualla maailmassa autot viedään jonnekin korpikuusen alle varikolle, jonne ei pääse kuin taksilla ja auton saa takaisin vain maksamalla sakot ja siirtokulut. Been there, done that
Täytyy sanoa että Suomessa (tai ainakin Turussa) parkkipirkot on kilttejä. Honda nimittäin siirrettiin lähimpään vapaaseen väliin saman kadun varrelle. Muualla maailmassa autot viedään jonnekin korpikuusen alle varikolle, jonne ei pääse kuin taksilla ja auton saa takaisin vain maksamalla sakot ja siirtokulut. Been there, done that
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Avo-Ritmon. Rekisterikilpien ja yleisesti koko auton kunnosta päättelisin sen olevan vieläpä Suomi-Ritmon.
Jonneille, jotka ei muista: Ritmo oli Fiatin malli 70- ja 80-luvuilla
Jonneille, jotka ei muista: Ritmo oli Fiatin malli 70- ja 80-luvuilla
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Muistan hyvin Ritmon, niitähän tehty myös Abarth tc105 ja etenkin tc130 joka oli jo suht kova laite alle tonnin painoisena.
Itse näin tänään 2.0 tc Mirafiorin, täälläpäin on yksi harrastaja jolla erimallisia kuin pakasta vedettyjä Fiateja.
Itse näin tänään 2.0 tc Mirafiorin, täälläpäin on yksi harrastaja jolla erimallisia kuin pakasta vedettyjä Fiateja.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Oli jo eilen, mutta menköön.
Näin hienon esimerkin siitä miten vetoketjuperiaatteen kanssa kannattaa hitaassakin vauhdissa olla tarkkana. Asia on varsin ajankohtainen nyt kun kyseinen periaate on saatu oikein tieliikennelakiinkin.
Olin lossissa oikeanpuoleisella kaistalla, edessäni Maxima jolla perässä matala kuomuton kevytkärry. Lossin vasemmassa reunassa oli Audi Q7. Lossia alettiin purkaa siten että reunoilta päästettiin yhtä aikaa ajamaan ulos ja oletus on että autot osaavat vetoketjuperiaatteen siirtyessään maantielle.
Siinä kuin hidastetusta filmistä katselin kävelyväuhtia etenevää Maximaa ja Audia, kun Maxima meni edellä ja Audi alkoi hivuttautua oikealle samaan linjaan Maximan kanssa. Olin aika äimänä kun hitaasti mutta varmasti Audin kylki läheni peräkärryä ja lopulta etulokasuoja nappasi kunnolla kiinni kärryn lokasuojaan. Audikuski huomasii ilmeisesti virheensä ja oikaisi takaisin vasemmalle, mutta näytti vähän siltä että kärryä vetävä kuski ei huomannut koko tilannetta. Molemmat jatkoivat pysähtymättä maantielle kohti Turkua. Mutta kyllä siitä vähintään naarmut jäi Audin etukaareen.
Tilanne näytti absurdilta, koska minun näkökulmastani katsottuna Audi halusi tönäistä kärryä, tai sitten kuski ajoi silmät kiinni. Vasta tapahtuneen jälkeen ymmärsin, että se Audikuski luuli ryhmittyvänsä Nissanin taakse, eikä kuskin penkiltä todennäköisesti nähnyt että siellä perässä on se kärry. Eli saattoi tulla aika yllätyksenä Audikuskille, että kolahti, kun ei varmaan tajunnut siinäkään kohtaa vielä että mihin auto on oikein voinut osua.
Näin hienon esimerkin siitä miten vetoketjuperiaatteen kanssa kannattaa hitaassakin vauhdissa olla tarkkana. Asia on varsin ajankohtainen nyt kun kyseinen periaate on saatu oikein tieliikennelakiinkin.
Olin lossissa oikeanpuoleisella kaistalla, edessäni Maxima jolla perässä matala kuomuton kevytkärry. Lossin vasemmassa reunassa oli Audi Q7. Lossia alettiin purkaa siten että reunoilta päästettiin yhtä aikaa ajamaan ulos ja oletus on että autot osaavat vetoketjuperiaatteen siirtyessään maantielle.
Siinä kuin hidastetusta filmistä katselin kävelyväuhtia etenevää Maximaa ja Audia, kun Maxima meni edellä ja Audi alkoi hivuttautua oikealle samaan linjaan Maximan kanssa. Olin aika äimänä kun hitaasti mutta varmasti Audin kylki läheni peräkärryä ja lopulta etulokasuoja nappasi kunnolla kiinni kärryn lokasuojaan. Audikuski huomasii ilmeisesti virheensä ja oikaisi takaisin vasemmalle, mutta näytti vähän siltä että kärryä vetävä kuski ei huomannut koko tilannetta. Molemmat jatkoivat pysähtymättä maantielle kohti Turkua. Mutta kyllä siitä vähintään naarmut jäi Audin etukaareen.
Tilanne näytti absurdilta, koska minun näkökulmastani katsottuna Audi halusi tönäistä kärryä, tai sitten kuski ajoi silmät kiinni. Vasta tapahtuneen jälkeen ymmärsin, että se Audikuski luuli ryhmittyvänsä Nissanin taakse, eikä kuskin penkiltä todennäköisesti nähnyt että siellä perässä on se kärry. Eli saattoi tulla aika yllätyksenä Audikuskille, että kolahti, kun ei varmaan tajunnut siinäkään kohtaa vielä että mihin auto on oikein voinut osua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Jokunen päivä sitten jo sattui eteen mutta... Ajoin kiinni kaupunkialueella muuttokuormakuljetuksen. Muuten ok mutta 20km/h 60-alueella oli aavistuksen hidasta menoa. Oliskohan menny jotain pari minuuttia ku oli pakko kysyä vaimolta, että istuuko tuolla kärryllä joku
Ja kyllä, kärryllä oli vaikka mitä kalustetta ja matala vitriini pystyssä, lasiovilla ja hyllyillä, näin sen kun tämä kuljetelma kääntyi. Ko. vitriini oli huterasti liinalla kiinni ja rouva istui jakkaralla vitriinin etupuolella ja piti siitä vielä kiinni
Että näin, olishan ne lasiosat voinut irroittaa tai sitten niillä oli pahemmanluokan muuttoriita menossa
Ja kyllä, kärryllä oli vaikka mitä kalustetta ja matala vitriini pystyssä, lasiovilla ja hyllyillä, näin sen kun tämä kuljetelma kääntyi. Ko. vitriini oli huterasti liinalla kiinni ja rouva istui jakkaralla vitriinin etupuolella ja piti siitä vielä kiinni
Että näin, olishan ne lasiosat voinut irroittaa tai sitten niillä oli pahemmanluokan muuttoriita menossa
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
lehden sivuilta netistä luettuna...
https://www.kaleva.fi/kemilaismies-kaah ... rj/2664233
https://www.kaleva.fi/kemilaismies-kaah ... rj/2664233
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)