Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Siihen louskutukseen tottuu. Ja poppivehkeillähän se katoaa
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^ ja ^^
Eiiiiihhhh.... Ei ducatofiilistä avoon
Avolla on ehdottomasti ajettava katto auki, ylväästi ja hiljaa lipuen kutosen hyrinän säestämänä - nelosturbokin käy jos ny osuu vajakkipyttyinen etanooli-versio Amisstereohuudattelu ei kuulu -avoihin
Sitä ei saa dieselillä pilata
Eiiiiihhhh.... Ei ducatofiilistä avoon
Avolla on ehdottomasti ajettava katto auki, ylväästi ja hiljaa lipuen kutosen hyrinän säestämänä - nelosturbokin käy jos ny osuu vajakkipyttyinen etanooli-versio Amisstereohuudattelu ei kuulu -avoihin
Sitä ei saa dieselillä pilata
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
VW Taigon. Ikinä kuulluukkaan moisesta.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Eiks tää ole joku uus volkkari malli? Tähän liittyen katselin kaupan pihassa tila-auto VW:tä oli Cross Touran.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Eilen käydessäni maailman parhaassa ruokakaupassa, eli Jäken Cittarissa, neljän kilometrin meno-paluumatkalla tuli nähtyä neljä NG93:sta. Kaikki ihan pussihousukunnossa eikä sinänsä mitään erikoista, mutta onhan se mukavaa, kun merkin parasta mallia näkyy liikenteessä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Mulle kävi viime sunnuntaina sama käydessäni Nesteen liikeasemalla. 4 NG9³ samalla pihalla ja yks oli dieselin sisar rekkari perusteella.
tids -08 | biopower -11
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
BMW S1000rr parkkeerattuna reteesti jalkakäytävälle Turun keskustassa. Aattelin ohi kävellessäni että parkkisakko on ajan kysymys, mutta pyörässä olikin mopon kilpi
Pakko oli katsoa trafista onko edes oikean pyörän kilpi ja olihan se, mopon kilven kokoinen vain.
Vaikea silti uskoa, että mopona menisi läpi lappuliisoilta
Pakko oli katsoa trafista onko edes oikean pyörän kilpi ja olihan se, mopon kilven kokoinen vain.
Vaikea silti uskoa, että mopona menisi läpi lappuliisoilta
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Kerrankin kun käy konttorilla, niin onhan se melkoinen sattuma, että parkkihallissa jököttää tuollainen Saappi. Kyseinen yksilö oli myynnissäkin hiljattain, sitä kyllä jo sillä silmällä kuolasin.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^saabihan tuo ei ole, vaan on melko jämerän näköinen kuljetin. Antennikin perinteisellä paikalla.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Saabina ne on nuita ainakin myyneet.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Sinänsä mielenkiintoista että 9-7x:llä on ihan oma VIN:n valmistajakoodi 5S3. Siinä mielessä tuo on ainakin enemmän Saab kuin vaikka Saab-Lancia 600, jotka on valmistettu Lancian runkonumeroilla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Leskenlehtiä aivan perke… eiku tosi paljon.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Eilen Ylöjärvellä klassisessa paikassa (70-alue -> viimeinen liikennevaloristeys ennen Pohjanmaata -> kamera -> 80-kyltti -> nelikaistaosuus päättyy) oikealla kaistalla oli vähintään parikymmentä autoa matelevassa jonossa, lähestyin risteystä ja vihreitä valoja tyhjää vasenta kaistaa. Kameran kohdalla havainnoin että oikealla kaistalla edellä pakettiauto lähti kiihdyttämään mutta nyt minun rinnallani oleva uudehko Avensis ei edelleenkään ajanut edes rajoitusnopeutta.
Jatkoin siis Avensiksen ohittamista ja laitoin vilkun päälle siirtyäkseni päättyvältä kaistaltani pakun taakse, jolloin Avensiksen keula nousi kiihdytyksen merkiksi ja sen kuski yritti sulkea väliä pakuun. Avensis oli kuitenkin vielä Sitikkaakin tehottomampi joten kerkesin siirtymään turvallisesti pakun perään ennen kuin Avensis liimautui takapuskuriin pitkiä vihaisesti välkytellen, jossa sitten pysyi seuraavat kilometrit, kunnes alkoi jättäytymään kauemmas tullen pari kertaa taas ihan puskuriin kiinni. Ohituskaistaosuuden alkaessa Avensis jäi kauas taakse, mutta ohituskaistan päätyttyä pistin taustapeilistä merkille että se olikin kiilannut kaikkien ohittamieni autojen ohi keulille ja nyt hidasti vauhtia niin paljon että koko letkaa ei enää Hämeenkyröön tullessa näkynyt peilistä.
Kaikenlaista sankaria tuolla välillä tuli nähtyä Tampere-Hämeenkyrö-työmatkaa ajaessa seitsemän vuotta sitten ja sittemmin Tampere-Pohjanmaa ja päinvastoin -reiteillä mutta kyllä tämä taisi mennä kärkeen.
Tänään sitten puolestaan Seinäjoki-Ylistaro-välillä ajeli muuten hiljaisella tiellä muutaman auton letka johtoautonaan Kia Rio ehkä 5…10 kmh alle rajoituksen ja pitkän suoran turvin sitten päästelin noista ohi diesel-Golfin 90 hevosen ja hurjan väännön turvin, kun ei kerran vastaantulijoita näkynyt edes horisontissa. Rio selvästi lähti kiihdyttämään sen kohdalle päästessäni, tosin niin hitaasti ettei se vaikuttanut rauhalliseen omalle kaistalle paluuseen, tässä vaiheessa noin 115-120 kmh todellista (unohdin katsoa mittarivirheen juuri alle vaihdetuilla kesäkumeilla). Samalla kun itse näppäsin viiksestä cruisen takaisin n. 115 mittarinopeuteen, huomasin peilistä että Rio lähestyy jo vähän kovempaa vauhtia. Pian se ohittikin arviolta 130-140 mittarissa ja heti kohta ensin 80-kyltin ja sitten kameran kohdattuaan jarrutti johonkin 70 kmh huitteille, ja satasen kyltin kohdalla palattiin sitten alkuperäiseen alinopeuteen. Tällä kertaa ohitukseen ei enää vastattu vaan Rio jäi melko pian horisonttiin.
Vaikea on ymmärtää ajatuksenjuoksua tuollaisten ajosuoritusten takana, helpompaa on kun ei edes yritä.
Täytyy myös todeta että kun on Youtubesta katsellut kojelautavideoita suuresta maailmasta (eli pääosin USA, Putinila, Kiina, UK ja kehitysmaat) niin kyllä tämä meikäläinen liikenne on suurimmalta osin kertakaikkisen erinomaista. Kun vastaantulevien kääntymiskaistalla on Toyota Corolla, ei tarvitse pelätä että se kääntyy eteen, tai että liikennevaloristeyksessä joku päästää satasta punaisia päin. Nämä edellämainitut olivat pitkästä aikaa ensimmäiset oikein idiootit joita on tullut vastaan.
Jatkoin siis Avensiksen ohittamista ja laitoin vilkun päälle siirtyäkseni päättyvältä kaistaltani pakun taakse, jolloin Avensiksen keula nousi kiihdytyksen merkiksi ja sen kuski yritti sulkea väliä pakuun. Avensis oli kuitenkin vielä Sitikkaakin tehottomampi joten kerkesin siirtymään turvallisesti pakun perään ennen kuin Avensis liimautui takapuskuriin pitkiä vihaisesti välkytellen, jossa sitten pysyi seuraavat kilometrit, kunnes alkoi jättäytymään kauemmas tullen pari kertaa taas ihan puskuriin kiinni. Ohituskaistaosuuden alkaessa Avensis jäi kauas taakse, mutta ohituskaistan päätyttyä pistin taustapeilistä merkille että se olikin kiilannut kaikkien ohittamieni autojen ohi keulille ja nyt hidasti vauhtia niin paljon että koko letkaa ei enää Hämeenkyröön tullessa näkynyt peilistä.
Kaikenlaista sankaria tuolla välillä tuli nähtyä Tampere-Hämeenkyrö-työmatkaa ajaessa seitsemän vuotta sitten ja sittemmin Tampere-Pohjanmaa ja päinvastoin -reiteillä mutta kyllä tämä taisi mennä kärkeen.
Tänään sitten puolestaan Seinäjoki-Ylistaro-välillä ajeli muuten hiljaisella tiellä muutaman auton letka johtoautonaan Kia Rio ehkä 5…10 kmh alle rajoituksen ja pitkän suoran turvin sitten päästelin noista ohi diesel-Golfin 90 hevosen ja hurjan väännön turvin, kun ei kerran vastaantulijoita näkynyt edes horisontissa. Rio selvästi lähti kiihdyttämään sen kohdalle päästessäni, tosin niin hitaasti ettei se vaikuttanut rauhalliseen omalle kaistalle paluuseen, tässä vaiheessa noin 115-120 kmh todellista (unohdin katsoa mittarivirheen juuri alle vaihdetuilla kesäkumeilla). Samalla kun itse näppäsin viiksestä cruisen takaisin n. 115 mittarinopeuteen, huomasin peilistä että Rio lähestyy jo vähän kovempaa vauhtia. Pian se ohittikin arviolta 130-140 mittarissa ja heti kohta ensin 80-kyltin ja sitten kameran kohdattuaan jarrutti johonkin 70 kmh huitteille, ja satasen kyltin kohdalla palattiin sitten alkuperäiseen alinopeuteen. Tällä kertaa ohitukseen ei enää vastattu vaan Rio jäi melko pian horisonttiin.
Vaikea on ymmärtää ajatuksenjuoksua tuollaisten ajosuoritusten takana, helpompaa on kun ei edes yritä.
Täytyy myös todeta että kun on Youtubesta katsellut kojelautavideoita suuresta maailmasta (eli pääosin USA, Putinila, Kiina, UK ja kehitysmaat) niin kyllä tämä meikäläinen liikenne on suurimmalta osin kertakaikkisen erinomaista. Kun vastaantulevien kääntymiskaistalla on Toyota Corolla, ei tarvitse pelätä että se kääntyy eteen, tai että liikennevaloristeyksessä joku päästää satasta punaisia päin. Nämä edellämainitut olivat pitkästä aikaa ensimmäiset oikein idiootit joita on tullut vastaan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^(ruuhkaSuomi)
Asia kun on kuljettajia jotka kasvaneet muualla hieman eri liikennekulttuurin parissa niin yllättäviä tilanteita voi kohtaamisissa osua.
ja sit on nuo pleikkarikuskit. Usein nähnyt näitä, ei yhtään tuntumaa-silmää mikä on sopiva/turvallinen etäisyys esim motarilla tai ruuhkaliikeenteessä.
Pk seudun kehäteillä muutaman kerran saanut tätä nähdä. Kuljettaja pulaa jotain kännykkää tai auton digi säätö paneelia kun pitäis seurata liikennettä.
Asia kun on kuljettajia jotka kasvaneet muualla hieman eri liikennekulttuurin parissa niin yllättäviä tilanteita voi kohtaamisissa osua.
ja sit on nuo pleikkarikuskit. Usein nähnyt näitä, ei yhtään tuntumaa-silmää mikä on sopiva/turvallinen etäisyys esim motarilla tai ruuhkaliikeenteessä.
Pk seudun kehäteillä muutaman kerran saanut tätä nähdä. Kuljettaja pulaa jotain kännykkää tai auton digi säätö paneelia kun pitäis seurata liikennettä.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Kyllä se on valitettavan usealla katse omissa haaroissa nykypäivänä. Ja hämärässä naamalla loistee kalman värit kännykän näytöstä
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001