Kyllä kyllä, kun asentaa SUBVARIN, niin on sen verran tunari kyseessä, että tämäkin on mahdollista
Vaan asiaan ....
On kyllä sikäli erikoinen juttu että mikähän prosessi siinä on tapahtunut. Airbägin räjähdyspanoksen resitanssi on hyvin alhainen n. 2 ... 3 Ohm. Täten ihan pienellä sähköenergialla sitä ei räjäytetä. Kaiken lisäksi airbäg räjäytetään juuri tämän vuoksi isommalla jännitteellä kuin auton normaali sähköjärjestelmä. Ohjainlaitteessa on jännitegeneraattori tätä varten, joka kehittää muistakseni likemmäs 100 V jännitteen.
En oikein muuta keksi kuin virrat päällä on saatu jokin törmäysantureista reagoimaan asennusvaiheessa.
Mahtaisko ne anturit käyttää kuitenkin 12 voltin jännitettä, eli just väärään piuhaan plussaa tai maata, kun virrat on päällä, niin tulee tyyny kylään?
Voi se olla, että se oli joskus aiemmin tuo isomman jännitteen vaativat airbägit. Näin muistan jostain lukeneeni. Nyt voi olla sitten toisin. Anturit tosin aina toimii 12 Voltilla,
Kyllä kyllä, kun asentaa SUBVARIN, niin on sen verran tunari kyseessä, että tämäkin on mahdollista
Vaan asiaan ....
On kyllä sikäli erikoinen juttu että mikähän prosessi siinä on tapahtunut. Airbägin räjähdyspanoksen resitanssi on hyvin alhainen n. 2 ... 3 Ohm. Täten ihan pienellä sähköenergialla sitä ei räjäytetä. Kaiken lisäksi airbäg räjäytetään juuri tämän vuoksi isommalla jännitteellä kuin auton normaali sähköjärjestelmä. Ohjainlaitteessa on jännitegeneraattori tätä varten, joka kehittää muistakseni likemmäs 100 V jännitteen.
En oikein muuta keksi kuin virrat päällä on saatu jokin törmäysantureista reagoimaan asennusvaiheessa.
Mitähän minä oikein muka muistelin. Ihan jotain mitä lie. Aivan pää jäässä
Onhan se toki se normaali 12V se laukaisujännite. Periaatteessa bägi laukeaa siitä hiukan alhaisemmallakin, kun otetaan huomioon johdotusten jännitehäviöt.
Ihme vain tuo homma että miten on saatu bägin piuhaan 12 V tungettua. Ensinnäkin pitää saada bägin johtosarja eriste rikki ja sitten vielä siihen jännitte eristämättömällä piuhalla
Kyllä kyllä, kun asentaa SUBVARIN, niin on sen verran tunari kyseessä, että tämäkin on mahdollista
Vaan asiaan ....
On kyllä sikäli erikoinen juttu että mikähän prosessi siinä on tapahtunut. Airbägin räjähdyspanoksen resitanssi on hyvin alhainen n. 2 ... 3 Ohm. Täten ihan pienellä sähköenergialla sitä ei räjäytetä. Kaiken lisäksi airbäg räjäytetään juuri tämän vuoksi isommalla jännitteellä kuin auton normaali sähköjärjestelmä. Ohjainlaitteessa on jännitegeneraattori tätä varten, joka kehittää muistakseni likemmäs 100 V jännitteen.
En oikein muuta keksi kuin virrat päällä on saatu jokin törmäysantureista reagoimaan asennusvaiheessa.
Mitähän minä oikein muka muistelin. Ihan jotain mitä lie. Aivan pää jäässä
Onhan se toki se normaali 12V se laukaisujännite. Periaatteessa bägi laukeaa siitä hiukan alhaisemmallakin, kun otetaan huomioon johdotusten jännitehäviöt.
Ihme vain tuo homma että miten on saatu bägin piuhaan 12 V tungettua. Ensinnäkin pitää saada bägin johtosarja eriste rikki ja sitten vielä siihen jännitte eristämättömällä piuhalla
Työkaveri onnistui ruuvaamaan ruuvin väliseinän sisällä vapaasti roikkuvista datakaapelista ja mmj:stä läpi niin, että ensin lävistyi datakaapeli ja sitten mmj josta virta ruuvia pitkin datakaapeliin, itse ei saanut sähköiskua mutta kauppakeskuksen mainostaulu joka oli datapiuhan päässä sai siipeensä. Koitappas tietoisesti ruuvata ruuvi edes yhdestä vapaasti roikkuvasta johdosta läpi...