Oma on kans Suomi-auto, kunnon karvalakki-Aero. Katsoin jostain 2004 esitteestä, että mun koslaan on laitettu vain se yksi värinen tumma nahkasisusta (joku musta vai mikä se oli), AS-2 jenkat, automaattivaihteet, kuormaverkko ja tavaratilan kumimatto. Kaikki muu on vain sitä mitä on vakiona ja kaikki hajoava kuten navi, parkkitutka, xenonit ja sadetunnistin on jätetty poisTobbana kirjoitti: ↑To Helmi 11, 2021 09:51^Suomi-auto, eli karvalakkivarusteinen.
Ei sähköjakkaroita, eikä tuuletustakaan penkeissä, AS2-audio..
Ja sitten taas on ruksittu ns. luksusvaruste, eli Xenonit, jotka on og-femman kohdalla piiiitkä miinus paskojen sähköjen vuoksi. -> https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=133766
Nettiauton löydöt VOL2
Re: Nettiauton löydöt VOL2
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Renkaat linkussa näkee vähän ja jos myyjä antaa luvan niin ruuvarilla saa tökittyy. Tunkkaamalla etunurkan ylös näkee jo paljon paremmin. Konehuoneen puoleltakin voi vähä arvuutella. Monesti ovat vaan niin täynnä kuraa ettei kunnolla näe.
Edit. Oletko seurannu tätä topiikkia? https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 9&start=45
Löytyy peruspaikat
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nettiauton löydöt VOL2
EI kait kaksoismassavauhtipyörää tai kytkintä saa oikein helpolla ajamalla rikki, siis jos on kytkintä järkevästi osattu käyttää? Ducatossani on kaksoismassavauhtipyörä kalkottanut kylmänä koko omistusaikani (ja oli kalkattanut kuulemma jo noin 50tkm ennen kuin auton hankin), pian 10v, ei haittaa mitään, ja kytkimen tuntuma ja toiminta on uuden auton luokkaa edelleen (tosin eihän Ducatolla ole ajettukaan kuin vasta 299tkm, luulen että toisen mokoman nuo osat kestävät vielä). Ties montako momentinmuuntimellista automaattivaihteistoa olisi tuona aikana jo hajonnut, jollei olisi jaksanut huuhteluvaihtaa niihin öljyjä (min 16l) vähintään viiden vuoden välein)Risto kirjoitti: ↑Pe Helmi 12, 2021 06:56Harrastaja haluaa päästä korjaamaan kytkimiä ja kaksoismassavauhtipyöriä. Nämä ovat niitä kavereita, jotka hississäkin painavat joka kerroksen nappia erikseen mennessään kuudenteen kerrokseen. Jos jostakin löytyisi, he ostaisivat auton, jossa sytytysennakko säädetään manuaalisesti ratin keskiöstä, koska automatiikka vie ajamisen ilon.
Mut joo, hississä tietenkin painan aina "ovet kiinni" ja "ovet auki" -nappeja, V.J.S. osaisi asiasta kertoa varmaan tarkemmin, mutta luulen että noi napit eivät ole yhdistetty yhtään mihinkään (samaan tyyliin kuin Top Gearissa Clarkson asensi vanhuksille tarkoitettuun Multiplaan takasumuvalon kytkimen johon ei laittanut johtokytkentöjä lainkaan).
Mutta hissimatkustajakin kokee voivansa vaikuttaa matkan kulkuun jollain tavoin, ja tuleehan siinä tekemisen tunne, ja matkustusaikakin kuluu rattoisammin nappeja painellessa
Samanlaisen illuusion toiminnan nopeutuksesta on Aisin onnistunut luomaan AWTF-80 SC-laatikossaan sport-nappulalla (joka ainoastaan rampauttaa momentinmuuntimen toimimaan väärin).
Tonnarin ZF oli huomattavan paljon modernimman ja sivistyneemmän oloinen loota tuohon pahamaineiseen Aisiniin verrattuna. Omien havaintojeni pohjalta kuluttajat osaavat jo välttää muitakin automaatilla varustettuja Saabeja, ja hyvä niin, ikävästi tämä näkyy manuaalivaihteisten Saabien arvonnousuna, siis näin ostajan näkökulmasta tarkastellen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Meneekö paremmin kaupaksi kun höpöttelee paalaamisesta?
Itellä ei ainakaan pisteitä nosta. Laittas vaan hinnan alas niin joku saattas ostaa..
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11158482
Itellä ei ainakaan pisteitä nosta. Laittas vaan hinnan alas niin joku saattas ostaa..
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11158482
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Kivoja Saabeja(kin) huutokaupassa: https://bilwebauctions.se/premiarauktion-2021
Sonettin väriä ihmettelin ja mietin hetken voiko olla husarblå B6, mutta kuvauksessa sanotaankin että se on maalattu ja ollut alun perin keltainen.
Sonettin väriä ihmettelin ja mietin hetken voiko olla husarblå B6, mutta kuvauksessa sanotaankin että se on maalattu ja ollut alun perin keltainen.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Aisin ei ole minusta pahamaineinen. Samaa peruslaatikkoa käyttää mm Volvo. Ja manuaalivaihteisessa ei ainakaan ole missään muodossa sivistyneisyyttä vaikka olisi kuinka automies puikoissa.ng900aero kirjoitti: ↑La Helmi 13, 2021 00:37Samanlaisen illuusion toiminnan nopeutuksesta on Aisin onnistunut luomaan AWTF-80 SC-laatikossaan sport-nappulalla (joka ainoastaan rampauttaa momentinmuuntimen toimimaan väärin).
Tonnarin ZF oli huomattavan paljon modernimman ja sivistyneemmän oloinen loota tuohon pahamaineiseen Aisiniin verrattuna. Omien havaintojeni pohjalta kuluttajat osaavat jo välttää muitakin automaatilla varustettuja Saabeja, ja hyvä niin, ikävästi tämä näkyy manuaalivaihteisten Saabien arvonnousuna, siis näin ostajan näkökulmasta tarkastellen.
Se on myönnettävä, että omasa 6-v Aisinissa se sport- toiminto on kyllä aivan turha ja toimii huonosti. Joten enpä sitä itse edes koskaan käytä. Edellisessä 5-v Aisinissa moista sport- nappulaa ei edes ollut. En siis anna sen pilata ja tuomitse laatikkoa sen vuoksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Älähän nyt. Kyllä se arpakuution kokoinen hämmennin ja väljä vivusto on paljon sporttisempi kun Aisin.
Itse ajoin 94-199tkm 5v-Aisinilla, 3 kertaa vaihdettiin öljyt ja vaihteiston momenttituki uretaaniseen ja olin oikein tyytyväinen, kun en paremmasta tiennyt.
Itse ajoin 94-199tkm 5v-Aisinilla, 3 kertaa vaihdettiin öljyt ja vaihteiston momenttituki uretaaniseen ja olin oikein tyytyväinen, kun en paremmasta tiennyt.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No en tiedä olenko yksin mielipiteineni, mutta onhan toi Aisinin 6V-automaattiloota täysin yhteensopimaton ainakin Saabi 9-3:n TTiD -moottorin kanssa. Omassamme oli toinen ahtimien mankkuvenoista jumissa, uusi vena toi pientä helpotusta vaihtoviiveeseen, ja lootan reagointiin noin yleensäkin, mutta nyt pakkasilla korostuu laatikon hengenvaarallisuus, ja sitä pahentaa vielä entisestään täysin turha ajonvakautusjärjestelmä (jos sitä ei jaksa/muista joka ikinen kerta näprätä rattinappuloista pois käytöstä) joka vie tehot pois juuri silloin kun tehoa eniten tarvittaisiin.petrisa kirjoitti: ↑Ti Helmi 16, 2021 23:13
Aisin ei ole minusta pahamaineinen. Samaa peruslaatikkoa käyttää mm Volvo. Ja manuaalivaihteisessa ei ainakaan ole missään muodossa sivistyneisyyttä vaikka olisi kuinka automies puikoissa.
Se on myönnettävä, että omassa 6-v Aisinissa se sport- toiminto on kyllä aivan turha ja toimii huonosti. Joten enpä sitä itse edes koskaan käytä. Edellisessä 5-v Aisinissa moista sport- nappulaa ei edes ollut. En siis anna sen pilata ja tuomitse laatikkoa sen vuoksi.
Sanoisin että todella turvatonta on tuolla ajelu, etenkin nyt talvikaudella kun lootan piiiiiiitkää viivettä pahentaa vielä toi liukkaus, ja siihen reagoiva ajonvakautus. Manuaalipuolella (sport) pystyy ajamaan jollain lailla, eli siis 10x turvallisemmin kuin automaattipuolella, mutta on senkin käyttö ihan hiton hankalaa vs. perinteinen manuaaliloota ja perinteiset kolme jalkapoljinta.
Olen kanssa lukenut ihan positiivisia kommentteja alfabbs-sivustolta tuosta samasta laatikosta joka on ollut ympättynä 159:n 5-mukisen 2,4JTD:n kylkeen, ilmeisesti kyseinen moottori on niin paljon nöyrempi vääntöalueeltaan (tjmsp) että loota toimii sen kanssa ainakin kohtalaisesti? Vai onko toi Saabin versio samasta lootasta vaan softattu ihan päin hittoa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Se, mitä olen 2.4JTDm automaagilla ajanut, niin aika samanlainen se salkku minun kouraan oli kuin samalla lootalla ajamissani Saabeissa.
Teknisestihän se on ihan hyvä salkku - kestävä ja luotettava, etenkin oikein huollettuna. Käytös jakaa mielipiteitä etenkin luistelumääränsä osalta, mutta mielipiteet on mielipiteitä. Jotkut tykkää luistosta, toiset ei - mm. minä tykkään manuaalin tuntumasta vahvasti juuri siksi, että voimalinja ei luistele, mutta tunnen paljon porukkaa, joka tykkää automaatista juuri siksi, että voimalinja luistelee.
En minä näe mitään syytä pelätä tuota AW:n automaattia - enkä näe kuin yhden syyn karttaa sitä, eli sen ettei siitä tykkää. Jos siitä ei tykkää, niin näitä on onneksi myyty manuaalinakin niin paljon, että chattiauto auki vaan. Jos siitä taas tykkää, niin näitä on onneksi myyty automaattinakin niin paljon, että chattiauto auki vaan...
Teknisestihän se on ihan hyvä salkku - kestävä ja luotettava, etenkin oikein huollettuna. Käytös jakaa mielipiteitä etenkin luistelumääränsä osalta, mutta mielipiteet on mielipiteitä. Jotkut tykkää luistosta, toiset ei - mm. minä tykkään manuaalin tuntumasta vahvasti juuri siksi, että voimalinja ei luistele, mutta tunnen paljon porukkaa, joka tykkää automaatista juuri siksi, että voimalinja luistelee.
En minä näe mitään syytä pelätä tuota AW:n automaattia - enkä näe kuin yhden syyn karttaa sitä, eli sen ettei siitä tykkää. Jos siitä ei tykkää, niin näitä on onneksi myyty manuaalinakin niin paljon, että chattiauto auki vaan. Jos siitä taas tykkää, niin näitä on onneksi myyty automaattinakin niin paljon, että chattiauto auki vaan...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Tämä yksi ja sama veijari jaksaa jauhaa tästä Aisinin A6-lootasta, nyt tämä vatkaaminen on jo ulottunut tähänkin ketjuun.
Itse en voi ymmärtää tätä, kun omat kokemukset kyseisestä lootasta ovat täysin päinvastaiset, kuten olen aiemminkin esittänyt.
Jos itse olisin ostanut ttidin manuaalina, niin se olisi varmasti päätynyt vaihtoon M6-laatikon takia
Palataksemme otsikon aiheeseen, tässä olisi sopivasti tarjolla kytkinrempattu manuaalivaihteinen löytö ->
https://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja ... ot/2906779#
Eski
Itse en voi ymmärtää tätä, kun omat kokemukset kyseisestä lootasta ovat täysin päinvastaiset, kuten olen aiemminkin esittänyt.
Jos itse olisin ostanut ttidin manuaalina, niin se olisi varmasti päätynyt vaihtoon M6-laatikon takia
Palataksemme otsikon aiheeseen, tässä olisi sopivasti tarjolla kytkinrempattu manuaalivaihteinen löytö ->
https://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja ... ot/2906779#
Eski
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Sen verran vielä off-topicia automaateista, että: Femman nelilovinen automaatti toimi kyllä sport-tilassa oikein mukavasti ainakin softatulla autolla.
Manuaali-Femmat ja -Kolkki olivat kaikki ärsyttäviä ajettavia risteyksissä, kun kakkoselle vaihtamisesta huolimatta meno puutuu aina.
Tää OG900 menee vähän yllättäen yhtä kiltisti kolmosella risteykset kuin tuo softattu diesel-Passatti . Miellyttävämpi tää vääntökäyrän alapää kuin turboissa.
NG9-3 automaatilla en ole ajanut kuin kerran ja se kyllä tuntui silloin paskahkolta.
Manuaali-Femmat ja -Kolkki olivat kaikki ärsyttäviä ajettavia risteyksissä, kun kakkoselle vaihtamisesta huolimatta meno puutuu aina.
Tää OG900 menee vähän yllättäen yhtä kiltisti kolmosella risteykset kuin tuo softattu diesel-Passatti . Miellyttävämpi tää vääntökäyrän alapää kuin turboissa.
NG9-3 automaatilla en ole ajanut kuin kerran ja se kyllä tuntui silloin paskahkolta.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Minun NG 9-3 automaatti laatikot -06 TID ja -14 Nevs Aerossa toimineet erittäin hyvin, ei mitään valitettavaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No niin, tässä olisi minulle Femma:
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11938610
Rekkari piilotettu - höh, lienee siis tuontipeli Suomenlahden eteläpuolelta kun on "pitkäkilpinen". Tästä rekkarin ilmoittamisesta joku taanoin kirjoittelikin, että mitä ihmeen salaamista siinä oikein on - ehkä onkin... Mutta eikö sitä nyt voisi reilusti paljastaa kun tulee se ilmi kuitenkin...
Ei taida lähtee jatkoon.
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11938610
Rekkari piilotettu - höh, lienee siis tuontipeli Suomenlahden eteläpuolelta kun on "pitkäkilpinen". Tästä rekkarin ilmoittamisesta joku taanoin kirjoittelikin, että mitä ihmeen salaamista siinä oikein on - ehkä onkin... Mutta eikö sitä nyt voisi reilusti paljastaa kun tulee se ilmi kuitenkin...
Ei taida lähtee jatkoon.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Jep, varmaan tuontiauto. Ihan asiallinen muuten, mutta kauhean värinen - ei jatkoon
Eski
Eski
Re: Nettiauton löydöt VOL2
On kyllä hienokuntoisen oloinen, mutta väri on, kieltämättä sen verran erikoinen että jos ei armeijan käyttöön mene, niin kuka tuon haluaa....
Niin ja eiköhän tuo ole ihan just "uitettu", ei vaan yksinkertaisesti ole vielä FIN rekkareita. #ylihintainen
Niin ja eiköhän tuo ole ihan just "uitettu", ei vaan yksinkertaisesti ole vielä FIN rekkareita. #ylihintainen