Kyllähän siinä on joku ruuvi porattu johtosarjaan. Ei ne airbagin johdot mene erikseen vaan yhdessä nipussa muiden kanssa. Ja 12V riittää oikein hyvin pussin räjäytykseen.petrisa kirjoitti: ↑Su Heinä 05, 2020 09:36Kyllä kyllä, kun asentaa SUBVARIN, niin on sen verran tunari kyseessä, että tämäkin on mahdollista
Vaan asiaan ....
On kyllä sikäli erikoinen juttu että mikähän prosessi siinä on tapahtunut. Airbägin räjähdyspanoksen resitanssi on hyvin alhainen n. 2 ... 3 Ohm. Täten ihan pienellä sähköenergialla sitä ei räjäytetä. Kaiken lisäksi airbäg räjäytetään juuri tämän vuoksi isommalla jännitteellä kuin auton normaali sähköjärjestelmä. Ohjainlaitteessa on jännitegeneraattori tätä varten, joka kehittää muistakseni likemmäs 100 V jännitteen.
En oikein muuta keksi kuin virrat päällä on saatu jokin törmäysantureista reagoimaan asennusvaiheessa.
Nettiauton löydöt VOL2
Re: Nettiauton löydöt VOL2
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Joo, kuten jo totesin niin normaali 12V jännite riittää, muistin vain jotenkin väärin.duuduu kirjoitti: ↑Ke Heinä 08, 2020 10:32Kyllähän siinä on joku ruuvi porattu johtosarjaan. Ei ne airbagin johdot mene erikseen vaan yhdessä nipussa muiden kanssa. Ja 12V riittää oikein hyvin pussin räjäytykseen.petrisa kirjoitti: ↑Su Heinä 05, 2020 09:36Kyllä kyllä, kun asentaa SUBVARIN, niin on sen verran tunari kyseessä, että tämäkin on mahdollista
Vaan asiaan ....
On kyllä sikäli erikoinen juttu että mikähän prosessi siinä on tapahtunut. Airbägin räjähdyspanoksen resitanssi on hyvin alhainen n. 2 ... 3 Ohm. Täten ihan pienellä sähköenergialla sitä ei räjäytetä. Kaiken lisäksi airbäg räjäytetään juuri tämän vuoksi isommalla jännitteellä kuin auton normaali sähköjärjestelmä. Ohjainlaitteessa on jännitegeneraattori tätä varten, joka kehittää muistakseni likemmäs 100 V jännitteen.
En oikein muuta keksi kuin virrat päällä on saatu jokin törmäysantureista reagoimaan asennusvaiheessa.
Tottakai ne johdot kulkee samassa nipussa eli johtosarjassa, sehän nyt on selvää. Siinä on vain täytynyt saada ruuvi, jos se noin on tapahtunut, porautumaan johonkin 12V virtapiuhaan ja sitten airbägin plus-piuhaan. Ruuvi ei ole saanut yhtäaikaa ottaa kiinni auton runkoon eikä toisaalta airbägin miinuspiuhaan, muutoin on oikosulku.
Mutta...se nyt on ihan se ja sama miten on tunaroitu...kun on tunaroitu niin tulos oli sitten se mikä oli.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Melkein täydellinen löytö omaan makuuni. Muuten hyvä mutta Sedan pitäisi olla
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11457809
Vuoden 2012 huoltojen kilsojen ja päivien osalta hiukan varmaan sekaannusta: huhtikuun leimalla 52 tkm ja marraskuun leimalla 48 tkm. Muuten kuin uusi ja siisti peli.
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11457809
Vuoden 2012 huoltojen kilsojen ja päivien osalta hiukan varmaan sekaannusta: huhtikuun leimalla 52 tkm ja marraskuun leimalla 48 tkm. Muuten kuin uusi ja siisti peli.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Kyllä, 9-5 farkku on sivuprofiililtaan järkyttävän rumaVKe kirjoitti: ↑Ke Heinä 08, 2020 22:11Melkein täydellinen löytö omaan makuuni. Muuten hyvä mutta Sedan pitäisi olla
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11457809
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Otappa siihen rinnalle ihan mikä tahansa merkki, niin äkkiä näyttää femmafarkku hyvältä
Mutta eiks tuossa ole mailimittari? Joten ajokilometrit on luokkaa 237tkm?
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Kilometrejä ne on.
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Äkkiä katsoen suoraan edestä kuva 20 näyttää hyvälle mutta kuva 4 ja suoraan takaa kuva 21
Takaspoikka ihan hintsusti parantaa tuota kulia ilmettä.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ei näytä.
Johtuuu siitä, kun tuossa 9-5 farkussa on C-pilari suoraan sedan mallista, joten on todella tökerön näköinen. Sehän on kuin sedanin kattoa vain jatkettu.
Katso nyt vaikka Saabilta 9-3 SC:tä. On takaosa tehty ihan erikseen farkkuun eikä "kopioitu" sedanista. Näin on myös useissa muissa merkeissä sedan vs farkku (esim Mersut, Bemarit, Volvot). Joissan Ranskiksissa taisi olla "tyhmän" näköinen perä sivusta, mutta ne ovatkin muutenkin oma lukunsa.
Tämä on minun mielipiteeni enkä suostu ikinä pitämään Saab 9-5 farkkua kelvollisen näköisenä minun makuuni vaikka on kuinka Saab.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nettiauton löydöt VOL2
^Tuohon kun lisätään se, että alkuperäinen sedanikori on sellaisenaan ihan pirun komee, niin aamen.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Joo, eipä se mitään kauneimpia ole. En ole itsekään tuon viimeisen og:n fani, johtunee varmaan etupuskurista mikä mun mielestä ei sovi tuohon koriin.
Omassa missä on Aeron puskurit (Aero ku on) ja takaspoileri, niin omaan silmään se näyttää huomattavasti paremmalta. Mutta en kiellä, sedan versio tuosta Aero-mallista näyttää paljon paremmalta.
Mut hei, en ole vielä ostamassa mutta mites esim. ao. linkin autoon; saako niihin opetuspoljinta kiinni ja kuinka helposti? Vanhempi nulikka alkaa oleen kohta siinä iässä, että voisi alkaa ajo-opettaan mutta ennen sitä varmaan pitäisi löytää joku ok kuntoinen kosla.
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/112 ... 5&vifNav=Y
E: typoja
Omassa missä on Aeron puskurit (Aero ku on) ja takaspoileri, niin omaan silmään se näyttää huomattavasti paremmalta. Mutta en kiellä, sedan versio tuosta Aero-mallista näyttää paljon paremmalta.
Mut hei, en ole vielä ostamassa mutta mites esim. ao. linkin autoon; saako niihin opetuspoljinta kiinni ja kuinka helposti? Vanhempi nulikka alkaa oleen kohta siinä iässä, että voisi alkaa ajo-opettaan mutta ennen sitä varmaan pitäisi löytää joku ok kuntoinen kosla.
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/112 ... 5&vifNav=Y
E: typoja
Viimeksi muokannut dimebak, Pe Heinä 10, 2020 06:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Juuri asensin polkimen samanmoiseen Saabiin. Hyvin kävi, parin tunnin nysväys. Autoni on vaan ennenkin ollut opetuskäytössä niin jarrupolkimen alla lattiassa oli jo valmiiksi lattaraudan pätkä, johon vaijerin pään sai miettimättä kiinni.dimebak kirjoitti: ↑To Heinä 09, 2020 09:59
Mut hei, en ole vielä ostamassa mutta mites esim. ao. linkin autoon; saako niihin opetuspoljinta kiinni ja kuinka helposti? Vanhempi nulikka alkaa oleen kohta siinä iässä, että voisi alkaa ajo-opettaan mutta ennen sitä varmaan pitäisi löytää joku ok kuntoinen kosla.
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/112 ... 5&vifNav=Y
Kesäharrasteet
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Okei, tuo kuulostaa lupaavaltaharkon kirjoitti: ↑To Heinä 09, 2020 22:52Juuri asensin polkimen samanmoiseen Saabiin. Hyvin kävi, parin tunnin nysväys. Autoni on vaan ennenkin ollut opetuskäytössä niin jarrupolkimen alla lattiassa oli jo valmiiksi lattaraudan pätkä, johon vaijerin pään sai miettimättä kiinni.dimebak kirjoitti: ↑To Heinä 09, 2020 09:59
Mut hei, en ole vielä ostamassa mutta mites esim. ao. linkin autoon; saako niihin opetuspoljinta kiinni ja kuinka helposti? Vanhempi nulikka alkaa oleen kohta siinä iässä, että voisi alkaa ajo-opettaan mutta ennen sitä varmaan pitäisi löytää joku ok kuntoinen kosla.
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/112 ... 5&vifNav=Y
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Ostohousut jalkaan, ostohengityyssuojan naamalle ja kohti amerikkaa:
https://tekniikanmaailma.fi/viikon-kayt ... paikkansa/
https://tekniikanmaailma.fi/viikon-kayt ... paikkansa/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
En tunne noita mallimerkintöjä mutta hämmästelin tuota takaluukkua.
Siellä tulee 900S. Tekstissä kuitenkin sanotaan että on 2,1 litrainen vapari.
Eikö silloin takaluukussa pitäisi lukea 2,1 jne. Mummo mokoma badgetuuninkia alkanu harrastamaan ??
Siellä tulee 900S. Tekstissä kuitenkin sanotaan että on 2,1 litrainen vapari.
Eikö silloin takaluukussa pitäisi lukea 2,1 jne. Mummo mokoma badgetuuninkia alkanu harrastamaan ??
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Jenkeissä oli ihan oma mallimerkintäuniversuminsa, 900S löytyi sieltä vaparina enkä ihmettelisi jos matalapaineturboa eli meillä ässänä tunnettua mallia ei olisi siellä myyty lainkaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K