Nettiauton löydöt VOL2
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Kas kun et yksityisliisaria tyrkyttänyt? Noin peruskiesiä etsivälle joku melkein uusi -diili tai korolla kolmesataa kuussa -diili olisi ihan järki- eikä pakkoavioliitto ilman takuuta ja palautusoikeutta.
Kaveri etsii autoa hintaluokassa 20-25ke, noita korotettuja pikkuautoja kuten VW T-Roc jne. vuoden pari vanhoina tai vähän isompia malleja saman verran vanhempina. Olen sille nyt kaks kuukautta jäkättänyt, että älä osta, vaan yksityisliisari.
Mutta totta virkat, Skodien ja Volkkarien hinnat ovat kovia. Luulen taustalla olevan muutama syy. Ensinnäkin ne ovat "järkevien ihmisten autoja" eli kaikki haluaa niitä j moisen ostaessaan ei leimaannu tuulipukujen keskellä edes helvetin tylsäksi ihmiseksi. Sitten niitä on myyty kuin ilmaisia ämpäreitä jaeltu, joten on "pakko olla hyviä". Lisäksi nehän eivät segmenteissään ole niitä halvimpia uutenakaan, vaikka Skodista moinen mielikuva saattaa monilla ollakin.
Edit. Tossa hintaluokassa irtoaisi muuten hyvinkin esim. Hynkyn i20 ja i30, joissa olisi vielä reippaasti takuuta jäljellä. En tiedä miten järki- tai tunneihmisiä nyt on kyseessä, mutta kannattanee tämä puoli nostaa esiin myös. Loppuvuodesta 2018 alkuvuoteen 2020 noissa oli vieläpä se 7 vuotta ilman kilsarajaa, kun normaalisti 7 vuotta tai 150tkm, kumpi ensin täyttyy.
Kaveri etsii autoa hintaluokassa 20-25ke, noita korotettuja pikkuautoja kuten VW T-Roc jne. vuoden pari vanhoina tai vähän isompia malleja saman verran vanhempina. Olen sille nyt kaks kuukautta jäkättänyt, että älä osta, vaan yksityisliisari.
Mutta totta virkat, Skodien ja Volkkarien hinnat ovat kovia. Luulen taustalla olevan muutama syy. Ensinnäkin ne ovat "järkevien ihmisten autoja" eli kaikki haluaa niitä j moisen ostaessaan ei leimaannu tuulipukujen keskellä edes helvetin tylsäksi ihmiseksi. Sitten niitä on myyty kuin ilmaisia ämpäreitä jaeltu, joten on "pakko olla hyviä". Lisäksi nehän eivät segmenteissään ole niitä halvimpia uutenakaan, vaikka Skodista moinen mielikuva saattaa monilla ollakin.
Edit. Tossa hintaluokassa irtoaisi muuten hyvinkin esim. Hynkyn i20 ja i30, joissa olisi vielä reippaasti takuuta jäljellä. En tiedä miten järki- tai tunneihmisiä nyt on kyseessä, mutta kannattanee tämä puoli nostaa esiin myös. Loppuvuodesta 2018 alkuvuoteen 2020 noissa oli vieläpä se 7 vuotta ilman kilsarajaa, kun normaalisti 7 vuotta tai 150tkm, kumpi ensin täyttyy.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
^Hyundain osalta ei ole osunut tutkaan, kun ei Varsinais-Suomesta löydy speksiin sopivaa autoa alle 17 800 euron, joka menee sitten jo budjetista liikaa yli. i20 varmaankin liian pieni vehje, vaikkei se nyt Fabia Kombille taida hirveästi hävitä.
Yksityisliisari vilahti keskusteluissa tänään, mutta en alkanut siinä laskimella häärimään ja laskeskelemaan kannattavuutta. Kävin nopsaan vilkaisemassa Autoverkkokaupan melkein uusi -diilit, mutta ei-ranskalaisuus speksissä pudotti melkein kaikki vaihtoehdot pois. Uusien osalta toimitusaika aiheuttaisi helposti ongelmia, kun autoa tarvitaan viimeistään ensi viikolla.
Muutenkin tuossa 15 t€ hintaluokassa saatetaan olla tasoilla joissa yksityisliisari voi olla merkittävästi kalliimpi kuin hyvä hankinta omaan taseeseen. Ja se on siis ihan ymmärrettävää, koska liisariautot on joko uusia tai yleensä max vuoden ikäisiä ja niistä kuuluukin maksaa vähän ekstraa verrattuna 5-7-vuotiaaseen. Jos tuon hintaista autoa pitää viisi vuotta, niin odotettu arvonalenema on luokkaa 7000-8000 euroa, eli luokkaa 120-130 euroa kuussa. Astran kokoluokan farkkua ei saa liisattua millään edes tuplalla kuukausierällä.
Se onko oma auto sitten lopulta kannattavampi riippuu pitoajan lisäksi siitä mitä kaikkea autosta porsii tai vaatii ekstrahuoltoa verrattuna uuteen ym. käytetyn auton perusjutuista. Jos autosta ei porsi paljon mitään ja autoa ei ole haluakaan vaihtaa 1-3 vuoden sisällä, niin yksityisliisari ei välttämättä tarjoa kauheasti etua ja tulee vain kalliimmaksi. Tässä tapauksessa ostaja perheineen on ennemminkin sellaista sorttia, joka ei autoa hevillä muutamaan vuoteen vaihda, jos vain sopiva ja ongelmaton auto alle löytyy. Jetta oli perheessä aika monta vuotta ja tulevalle kiesillekin voi ennustaa pitkää pitoaikaa ellei joku taas mokaa
Yksityisliisari vilahti keskusteluissa tänään, mutta en alkanut siinä laskimella häärimään ja laskeskelemaan kannattavuutta. Kävin nopsaan vilkaisemassa Autoverkkokaupan melkein uusi -diilit, mutta ei-ranskalaisuus speksissä pudotti melkein kaikki vaihtoehdot pois. Uusien osalta toimitusaika aiheuttaisi helposti ongelmia, kun autoa tarvitaan viimeistään ensi viikolla.
Muutenkin tuossa 15 t€ hintaluokassa saatetaan olla tasoilla joissa yksityisliisari voi olla merkittävästi kalliimpi kuin hyvä hankinta omaan taseeseen. Ja se on siis ihan ymmärrettävää, koska liisariautot on joko uusia tai yleensä max vuoden ikäisiä ja niistä kuuluukin maksaa vähän ekstraa verrattuna 5-7-vuotiaaseen. Jos tuon hintaista autoa pitää viisi vuotta, niin odotettu arvonalenema on luokkaa 7000-8000 euroa, eli luokkaa 120-130 euroa kuussa. Astran kokoluokan farkkua ei saa liisattua millään edes tuplalla kuukausierällä.
Se onko oma auto sitten lopulta kannattavampi riippuu pitoajan lisäksi siitä mitä kaikkea autosta porsii tai vaatii ekstrahuoltoa verrattuna uuteen ym. käytetyn auton perusjutuista. Jos autosta ei porsi paljon mitään ja autoa ei ole haluakaan vaihtaa 1-3 vuoden sisällä, niin yksityisliisari ei välttämättä tarjoa kauheasti etua ja tulee vain kalliimmaksi. Tässä tapauksessa ostaja perheineen on ennemminkin sellaista sorttia, joka ei autoa hevillä muutamaan vuoteen vaihda, jos vain sopiva ja ongelmaton auto alle löytyy. Jetta oli perheessä aika monta vuotta ja tulevalle kiesillekin voi ennustaa pitkää pitoaikaa ellei joku taas mokaa
Tuo mullakin vilahti mielessä, pitäisi koittaa jotain onkia tieto onko kyseessä just toi laakerivammainen loota vai joku vahvempi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Opelissa saa paljon vastinetta rahalle. Juuri anopille etsin uutta autoa ja piti olla isohko farkku, nahkaverhoilu, alle 150tkm ajettu diesel+automaatti, 2015 tai uudempi ja hinta max 15k. Eipä noilla kriteereilla paljoa autoja löytynyt, mutta reilulla 13k sai Insignian, mikä täytti kaikki kriteerit ja oli vielä adaptiivinen vakkari, eberi kakella, säädettävä alusta, navigointi, kaistavahdit ja muut avustimet, keylessit ja kasa muita hilppeitä. Eikä itseä yhtään haittaa, että auton perustekniikka on tuttua NG9-5 Saabista..AZP kirjoitti: ↑Ke Tammi 12, 2022 21:26Käytiin kaveriporukalla tänään koeajamassa paria autoa:
https://www.nettiauto.com/skoda/fabia/12604931
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12621605
Yhdellä kaverilla siis meni Jetta lunnaiksi kun vaimo vähän tötöili liikenteessä ja nyt olis käteiskaupalla tarve saada aika pikaisesti uutta tilalle. Kriteerinä bensakone, farkku, vähät kilsat, ei ranskalainen tai italialainen ja budjetti max 15 t€. Tuon Skodan kaveri oli bongannut itse ja käynyt jo paikan päällä aikaisemmin katsomassa, mutta ei koeajamassa. Opelin bongasin minä nettiautosta ja todettiin että ennen kauppoja pitää Skodalle hakea vähän kirittäjää, joten käydään sekin koeajamassa.
Itse auton ostaja oli jo melko varman että Skoda olis nyt se valinta, ennen kuin päästiin Opelia ajamaan. Huomautin että Skodassa on surullisen kuuluista 1.2 TSI, tosin tässä jo hihnaversiona, eli ei ihan yhtä porsimusherkkä kuin vanhempi versio. Opelista en tiedä mitään vakavia tyyppiongelmia muuta kuin että kone voi isolla kuormalla nakuttaa, ja siihen kai moottorinohjauksesta löytyy kuitenkin turvajärjestelmät jotka pitää huolen ettei vahinkoa pitäisi päästä syntymään.
Kellään porukassa ei merkkejä kohtaan mitään erityistä suhdetta, tosin yhdellä meistä Fabia, toisella Audi, ja lunastukseen meni Jetta, eli jossain määrin Vagginisteja kaikki, minä mukaan lukien kahdella kuplalla . Ehkä Opelia kohtaan porukalla yleistä mauttomuuden ja hajuttomuuden tunnetta ja orastavaa vierastusta ilman mitään konkreettista syytä. Aika objektiivisista lähtökohdista siis lähdettiin testiin.
Molemmissa moitteeton huoltohistoria, Skodaan luvattiin vaihtaa jakoremmi myyjäliikkeen piikkiin, koska kalenteri näyttää vaihtoa tälle vuodelle. Päälle luvattiin molempiin tankki täyteen ja lumiharja. Skodassa olis katsastus kesään mennessä, Opelissa vasta loppusyksyllä 2023.
Tarjoukset saatiin silleen että hintaero jäisi tonniin Skodan eduksi. Mutta kun ihan speksejä katsoo, niin kyllä Skoda alkaa vaikuttaa kalliilta. 1,5 vuotta vanhempi, selvästi pienempi, pienitehoisempi, tuntumaltaan ja olemukseltaan halvempi ja varustelultaan köyhempi (vaikkakin Fabiaksi ihan jees varustelu). Kuitenkin menossa nelihenkisen perheen käyttöautoksi, lapset 12- ja 14-vuotiaat eli alkavat pian olemaan aikuisen kokoisia roikaleita. Neljä isoa miestä mahtui molempiin autoihin, mutta oli se selvää kumman kanssa porukalla lähtisi ajelemaan Suomen halki mieluiten.
Täytyy kyllä ihmetellä noiden Fabioiden hintatasoa, tai vastaavasti Opelien hintatasoa. Auton ostaja ottais mieluiten kuulemma Toyotan, mutta ne ei mene millään budjettiin halutuilla spekseillä. Kun ei Opelissa tietääkseni ole mitään fataalia tyyppivikaa, niin aika paljon autoa ja varustetta on tarjolla hinnalleen. Vai onko multa jäänyt saappi- ja opelifoorumilta jotain lukematta, kun en keksinyt Astralle mitään ongelmakohtaa, josta tarvitsisi omistajan olla huolissaan?
1.6 dieselissä ketjun kiristin on heikko kohta, mutta ainakin toistaiseksi ääntää sekunnin murto-osan kylmäkäynnistyksessä, joka kuulemma ihan normaalia.
Tekisi oikeastaan mieli ostaa itselle uuden korin käytetty Inkku, sen verran paljon saa vastinetta rahalle..
Ja ainakin meidän kokemus Vagin uuden sukupolven hihnakoneista on erittäin hyvä, jokunen sata 2014 tai uudempaa pientä bensavagginetta (myös DSG) on laitettu taipaleelle parissa vuodessa ja ei noista sen enempää rekkuja tule kuin Toyotistakaan, todella hyvää tavaraa tuntuu olevan keskimäärin, toisin kuin vaikkapa Nissanin (Rellun) 1.2T, joka varmastikin kilpailee maailman heikoimman moottorin tittelistä...
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Nopea googlaus ja wikipeditys antaisi ymmärtää, että bensakoneisessa K-astrassa vuosina 2015-2019 6-lovinen manuaali ei ole M32 vaan M22. Dieselissä sitten M32. Ja M32:n kehutaan olevan vahvistettu jo J-astran viimeisille vuosille, eli ongelmat olisi senkin kanssa jo pääosin historiaa. Mutta varauksella täytyy näihin suhtautua, kun ovat kaiken tietävästä interwebsistä kaivettuja tietoja.
^Insignian hinnat on sentään toipuneet siitä mitä ne oli joskus 3 vuotta sitten. Kävin joulukuussa 2018 koeajamassa 165 tkm ajettua 2,5-vuotiasta nelivetoinkkua nahkajakkaroilla ja hyvillä muillakin herkuilla merkkiliikkeessä. Hintapyynti oli 16500 euroa ja auto viihtyi vaihtoautohallissa pari kuukautta. Nyt yli kolme vuotta myöhemmin vastaavasta autosta noilla kilsoilla saisi suunnilleen saman hinnan.
^Insignian hinnat on sentään toipuneet siitä mitä ne oli joskus 3 vuotta sitten. Kävin joulukuussa 2018 koeajamassa 165 tkm ajettua 2,5-vuotiasta nelivetoinkkua nahkajakkaroilla ja hyvillä muillakin herkuilla merkkiliikkeessä. Hintapyynti oli 16500 euroa ja auto viihtyi vaihtoautohallissa pari kuukautta. Nyt yli kolme vuotta myöhemmin vastaavasta autosta noilla kilsoilla saisi suunnilleen saman hinnan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
https://www.nettiauto.com/saab/9-5/12022932
Kunnosta ei mitään käryä, mutta bensa-neliveto-automaatti herättää suurta rakkauden tunnetta eikä hintakaan mahdoton. Olisi pitänyt jättää investoinnit tohon vale-Citikkaan tekemättä, hmph.
Kunnosta ei mitään käryä, mutta bensa-neliveto-automaatti herättää suurta rakkauden tunnetta eikä hintakaan mahdoton. Olisi pitänyt jättää investoinnit tohon vale-Citikkaan tekemättä, hmph.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
I20 Active Cross on takatiloiltaan olennaisesti Fabiaa jsompi, minusta normi I20 aavistuksen myös. Tavaratilassa tulee toki sitten takkiin.AZP kirjoitti: ↑Ke Tammi 12, 2022 22:36^Hyundain osalta ei ole osunut tutkaan, kun ei Varsinais-Suomesta löydy speksiin sopivaa autoa alle 17 800 euron, joka menee sitten jo budjetista liikaa yli. i20 varmaankin liian pieni vehje, vaikkei se nyt Fabia Kombille taida hirveästi hävitä.
Yksityisliisari vilahti keskusteluissa tänään, mutta en alkanut siinä laskimella häärimään ja laskeskelemaan kannattavuutta. Kävin nopsaan vilkaisemassa Autoverkkokaupan melkein uusi -diilit, mutta ei-ranskalaisuus speksissä pudotti melkein kaikki vaihtoehdot pois. Uusien osalta toimitusaika aiheuttaisi helposti ongelmia, kun autoa tarvitaan viimeistään ensi viikolla.
Meidän vanha I20 seissyt jonkin aikaa Järvenpään Mäkelän autossa. Siinä ainakin historia tiedossa ja varmasti sikamaisesta pyynnistä tinkivät, jos ei nyt 15ke niin lähelle 16ke. Autolla ajettu reilu 50tkm ja takuuta jäljellä siis reilu 5v ilman kilsarajaa. Ja tossa segmentissä aivan hiton hyvä ajaa.
https://www.nettiauto.com/hyundai/i20/12568012
Tossakin mahdollisesti takuu ilman kilsarajaa.
https://www.nettiauto.com/hyundai/i20/12451897
Tossa varmasti takuuta jäljellä 5 vuotta ilman rajaa.
Aika monet uusistakin yksityisliisareista on muutamien päivien tai parin viikon toimitusajalla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Kyllä se kontin pienuus varmasti iskee vastaan noissa pikkuautoissa tässä tapauksessa. Farkkufabia lienee tuossa segmentissä nyt ainoa vaihtoehto, kun muut pikkufarkut taitaa olla sitten ranskiksia, joka oli ostajalle selvä eiei.
Hyundaista ei tullut keskusteltua kun niistä ei tosiaan tullut hakuosumia, mutta tiettyihin merkkeihin (kuten noihin ranskiksiin) liittyvää ennakkoluuloa oli ilmassa. Linkkasin yhden Kia Ceedin, niin siitä kaveri vain totesi että Kia ei oikein kiinnosta, mutta tiedostaa itsekin että siihen ei ole mitään erityisen järkevää syytä.
Hyundaista ei tullut keskusteltua kun niistä ei tosiaan tullut hakuosumia, mutta tiettyihin merkkeihin (kuten noihin ranskiksiin) liittyvää ennakkoluuloa oli ilmassa. Linkkasin yhden Kia Ceedin, niin siitä kaveri vain totesi että Kia ei oikein kiinnosta, mutta tiedostaa itsekin että siihen ei ole mitään erityisen järkevää syytä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Joo, Fabiassa kontti on omilla luvuillaan, mutta pääsääntöisesti kontin koko on kyllä enemmän mielikuviin perustuva tarve. Fabiassa lienee joku vajaa 500l tavaratilaa, I20 Active Crossissa ehkä 350l. Mutta Fabian takapenkki kannattaa oikeasti koeistua, se kontti ei nimittäin ihan ilmaiseksi tule. Fabia on yksi harvoja koeistumiani autoja, joihin en mahdu itseni taakse istumaan mitenkään, siis mitenkään. Toki sinne esim. 170cm mahtuu jotenkin ja 150cm jo säädyllisesti. Mutta 185cm ei.
Aina vedotaan mökkireissuihin jne. ja olen toki siinä mielessä huono tätä argumenttia vastustamaan, kun mökkiä ei ole, mutta olen minä varmasti satoja kertoja jollekin mökille kulkenut milloin milläkin kikottimella ja kontin koosta ei ole ruoka- tai juomapula koskaan johtunut.
Aina vedotaan mökkireissuihin jne. ja olen toki siinä mielessä huono tätä argumenttia vastustamaan, kun mökkiä ei ole, mutta olen minä varmasti satoja kertoja jollekin mökille kulkenut milloin milläkin kikottimella ja kontin koosta ei ole ruoka- tai juomapula koskaan johtunut.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Farkkuvaatimus tulee kuulemma vaimolta ja peruste oli se että vaimo aikoisi hankkia koiran. Mökkiä heillä ei ole mutta vaimon kotiseudulle Kuopioon ajetaan koko perheen voimin Turusta muutaman kerran vuodessa. Eli ei mikään muutaman tunnin mökkimatka jossa istuu vaikka polvet ristissä vaan rehellinen koko päivän road trip. Siinä vois toimia normikontillinen pikkuauto koirankin kanssa jos pistäis boksin katolle, mutta toisaalta kerrostaloasukkaina luulisin että into boksin kanssa vehkeilyyn ei ole kovin korkealla, kun säilytystilaa on aika naftisti.
Fabian kanssa olin itse eniten skeptinen just tuon takapenkin kanssa, että miten ne teini-ikäiset viihtyy siellä koko matkan Kuopioon, kun parin vuoden sisään alkaa pituudet huitelemaan siellä aikuisten mitoissa. Farkkuideaa en ajatellutmlähteä haastamaan kaverille, kun vaatimus tuli vaimolta ja tässä tilanteessa ei varmaan haluta alkaa kinaamaan siitä mikä nytnon relevantti vaatimus ja mikä ei
Fabian kanssa olin itse eniten skeptinen just tuon takapenkin kanssa, että miten ne teini-ikäiset viihtyy siellä koko matkan Kuopioon, kun parin vuoden sisään alkaa pituudet huitelemaan siellä aikuisten mitoissa. Farkkuideaa en ajatellutmlähteä haastamaan kaverille, kun vaatimus tuli vaimolta ja tässä tilanteessa ei varmaan haluta alkaa kinaamaan siitä mikä nytnon relevantti vaatimus ja mikä ei
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Aivan samoin.Rommitommi kirjoitti: ↑Ke Tammi 12, 2022 22:39Tekisi oikeastaan mieli ostaa itselle uuden korin käytetty Inkku, sen verran paljon saa vastinetta rahalle..
Minusta tuo uuden korin Insignia erityisesti Grand Sport on todella tyylikäs jopa suorastaan kaunis. Näitä olen diesel automaattina netistä katsellut. Mutta...vaihdon aika ei ole vielä.
Asia selvä.AZP kirjoitti: ↑Ke Tammi 12, 2022 22:44Nopea googlaus ja wikipeditys antaisi ymmärtää, että bensakoneisessa K-astrassa vuosina 2015-2019 6-lovinen manuaali ei ole M32 vaan M22. Dieselissä sitten M32. Ja M32:n kehutaan olevan vahvistettu jo J-astran viimeisille vuosille, eli ongelmat olisi senkin kanssa jo pääosin historiaa. Mutta varauksella täytyy näihin suhtautua, kun ovat kaiken tietävästä interwebsistä kaivettuja tietoja.
Periaatteesssahan tuo M32 laatikko ei kai ole heikko eli ei tarvitse sinällään mitään vahvistusta, vaan pääty laakereiden shimmaus on vain aikoinaan tehtaalla epäonnistunut. Kun tämä asia on saatu kuntoon, niin laatikko kestänee.
On sitä hyvääkin tuuria. Tytön Vectralla ajettu 307 tkm ja vielä tuo M32 laatikko autossa menee ihan tehtaan jäljiltä. Ykkösellä ja vitosella vaihdekeppi heiluu kiihdytys/moottorijarrutuksessa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Astra taitaa olla halogeeneilla mitkä ei oo häävit.
Toisaalta toi 1.4T on jo reipaskulkune.
Uudempaa ooppelii ei sitten kannatakkaan kattoo jos ranskis nou nou
Toisaalta toi 1.4T on jo reipaskulkune.
Uudempaa ooppelii ei sitten kannatakkaan kattoo jos ranskis nou nou
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Keltasilla tuikulla on joo. En usko että kauheasti haittaa kun kaupungissa asuvat ja suurin osa ajoista kaupunkialueella. Kai noi paremmat on kuin sen lunnaiksi menneen 16-vuotiaan loppuunajetun Jettan kelmistyneet lyhdyt
Ajossa 1.2 TSI tuntu itse asiasss ripeemmältä kuin toi Astra. En siis ite ajanut vaan istuin hanttarin paikalla, mutta näin kuski sanoi ja siltä se myös matkustajasta tuntui. Voi olla että on vain mielikuva, kun Skodassa mekkala oli kovempi kuin Opelissa.
Toisaalta TM:n jutussakin sanottiin että Astra kulkee kivasti kuhan vatkaa vaihteita, eli alavääntö eioo koneen vahvin osa-alue ja välitykset on pitkät.
Yks porukasta ajoi muutaman viikon vuokratulla Grandlandilla viime vuonna ja mainitsi eilen että ei ollut hänen mieleen, esim. verrattuna vuokra-KasKaihin. Mainitsin et siin onkin se ero että Grandland on pohjaltaan Pösö ja Astra Saabin sukua
Ajossa 1.2 TSI tuntu itse asiasss ripeemmältä kuin toi Astra. En siis ite ajanut vaan istuin hanttarin paikalla, mutta näin kuski sanoi ja siltä se myös matkustajasta tuntui. Voi olla että on vain mielikuva, kun Skodassa mekkala oli kovempi kuin Opelissa.
Toisaalta TM:n jutussakin sanottiin että Astra kulkee kivasti kuhan vatkaa vaihteita, eli alavääntö eioo koneen vahvin osa-alue ja välitykset on pitkät.
Yks porukasta ajoi muutaman viikon vuokratulla Grandlandilla viime vuonna ja mainitsi eilen että ei ollut hänen mieleen, esim. verrattuna vuokra-KasKaihin. Mainitsin et siin onkin se ero että Grandland on pohjaltaan Pösö ja Astra Saabin sukua
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nettiauton löydöt VOL2
Mutta Qashqaihan on vale-Rellu
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23970
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Nettiauton löydöt VOL2
qaskai on jakomäen hummeri
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Nettiauton löydöt VOL2
No vale-rellu voitti tässä vertailussa ilmeisesti vale-pösön
Tätä käytin lähteenä, vaikuttaa nyt luotettavimmalta mitä löysin: http://opel-infos.de/modelle/astra_k5t.html
Vähän lisää vielä tutkin ja näyttäisi siltä, että M22 löytyy aina 1.4 Turbosta jos on Start/Stoppi, ja M32 löytyy ainakin osasta 1.4 Turboista ilman Start/Stopia. Tämä yksilö on siis kuitenkin S/S, eli M22:lla.AZP kirjoitti: ↑Ke Tammi 12, 2022 22:44Nopea googlaus ja wikipeditys antaisi ymmärtää, että bensakoneisessa K-astrassa vuosina 2015-2019 6-lovinen manuaali ei ole M32 vaan M22. Dieselissä sitten M32. Ja M32:n kehutaan olevan vahvistettu jo J-astran viimeisille vuosille, eli ongelmat olisi senkin kanssa jo pääosin historiaa. Mutta varauksella täytyy näihin suhtautua, kun ovat kaiken tietävästä interwebsistä kaivettuja tietoja.
Tätä käytin lähteenä, vaikuttaa nyt luotettavimmalta mitä löysin: http://opel-infos.de/modelle/astra_k5t.html
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K