Bilteman hitsi
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1089
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bilteman hitsi
Onkos jollain näistä kokemuksia?
Miten kauan tollanen pullo kestää käyttöä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9672
Miten kauan tollanen pullo kestää käyttöä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9672
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1089
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bilteman hitsi
Onkos jollain näistä kokemuksia?
Miten kauan tollanen pullo kestää käyttöä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9672
Miten kauan tollanen pullo kestää käyttöä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9672
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1089
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bilteman hitsi
Onkos jollain näistä kokemuksia?
Miten kauan tollanen pullo kestää käyttöä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9672
Miten kauan tollanen pullo kestää käyttöä?
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9672
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Bilteman hitsi
On kokemusta... vaikea heittää mitään tarkkaa arvausta kauan se kestää käytössä, mutta yhdellä tuollaisella hitsaa OG900:n vetarin tunnelit molemmilta puolin ja vähän vielä jääkin.sabatti 96 kirjoitti:http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9672
Ei tuo ole mitään halpaa kaasua, mutta helppoa ja kätevää. Itse en ole viitsinyt mitään fiksumpaa ratkaisua miettiä kun ydintäytelanka riittää yleensä hyvin ja kaasua tarvitsee vain ohutlevyhommiin, joita ei onneksi ole ihan edes joka toinen vuosi
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1089
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bilteman hitsi
Oho! Mitäköhän lie kone rustannu ku pitäny kysyä noin moneen kertaan?
Ok hyvä tietää. Aluksi piti ostaa tollanen bilteman hitsi kanssa mutta tuli ostettua kempin migger 140. Eikös siinäkin pitäis pelata noi ydintäytelangat?
Ok hyvä tietää. Aluksi piti ostaa tollanen bilteman hitsi kanssa mutta tuli ostettua kempin migger 140. Eikös siinäkin pitäis pelata noi ydintäytelangat?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Bilteman hitsi
Ei vissiin ollu ihan pehkot tunnelit tai sit itel virtaa melko rajusti. Peräkärryyn hitsailin pitkittäistukiin U-kiskoo vanhojen päälle ni kolme tai neljä metrin pätkän jälkeen lakkas miggi suhisemasta.Jussi kirjoitti:On kokemusta... vaikea heittää mitään tarkkaa arvausta kauan se kestää käytössä, mutta yhdellä tuollaisella hitsaa OG900:n vetarin tunnelit molemmilta puolin ja vähän vielä jääkin.sabatti 96 kirjoitti:http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=78-9672
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Bilteman hitsi
Ei ollut maailman pehmeimmät tunnelit ja paljonhan on merkitystä silläkin missä hitsaa... ulkona tuulessa jos hitsailee niin kaasun virtauman täytyy olla paljon isompi kuin sisätiloissa hitsaillessa.
Yksi juttu mikä noiden pikkupullojen kanssa on ehdottoman tärkeää on että kaasun virtauksen pitää olla liipasimen takana, eli kaasulle pitää koneessa olla solenoidiventtiili. Kaikissa halpismigeissä sellaista ei ole. Auton alla touhuaminen ainakin on sen verran v-mäistä hommaa että sieltä ei viitsisi enää loikkia vääntämään hanaa kiinni ettei kaasut karkaa harakoille.
Yksi juttu mikä noiden pikkupullojen kanssa on ehdottoman tärkeää on että kaasun virtauksen pitää olla liipasimen takana, eli kaasulle pitää koneessa olla solenoidiventtiili. Kaikissa halpismigeissä sellaista ei ole. Auton alla touhuaminen ainakin on sen verran v-mäistä hommaa että sieltä ei viitsisi enää loikkia vääntämään hanaa kiinni ettei kaasut karkaa harakoille.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Bilteman hitsi
Minulla on vanhasta CO2-sammuttimesta synnytetty CO2 pullo (eli sisältä nousuputki katkaistu), joka on kotikäytössä osoittautunut ihan Ok budjettiratkaisuksi. Säätimen kanssa noin 200 eur investointi muistaakseni. Täyttäminenkin edullista.Jussi kirjoitti:Ei ollut maailman pehmeimmät tunnelit ja paljonhan on merkitystä silläkin missä hitsaa... ulkona tuulessa jos hitsailee niin kaasun virtauman täytyy olla paljon isompi kuin sisätiloissa hitsaillessa.
Yksi juttu mikä noiden pikkupullojen kanssa on ehdottoman tärkeää on että kaasun virtauksen pitää olla liipasimen takana, eli kaasulle pitää koneessa olla solenoidiventtiili. Kaikissa halpismigeissä sellaista ei ole. Auton alla touhuaminen ainakin on sen verran v-mäistä hommaa että sieltä ei viitsisi enää loikkia vääntämään hanaa kiinni ettei kaasut karkaa harakoille.
900C -86
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1089
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Bilteman hitsi
mitäs kaikkea siihen tarvii hommata jos meinaa tollasesta sammuttimesta tehä pullon?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Bilteman hitsi
Kannattaa kysellä sammutinhuolloista noita CO2-hitsaussuojakaasupulloksi muutettuja ja katsastettuja pulloja. Oman kuuden kilon pulloni ostin Paloco/Lännen Sammutinhuolto, tuli matkahuoltorahteineen alle 130 eur. C02-säädin lisäksi hitsauskaupasta 50 eur. Tämä tosin 2,5 vuotta sitten, nyt näyttäisi Rauplan ostaneen Palocon.
Täyttö on onnistunut täkäläisessä sammutinhuollossa aina odottaessa n. 28 eurolla. Tarkistavat että pullon katsastusleima on voimassa. Kerran meinasivat vähän kommentoida että harmaa värisävy pullon päällä ei ole ihan just se oikea
Omatoimisesti sammuttimesta värkkäämällä voi saada pullon, jota kukaan ei suostu täyttämään.
Aiempaa keskustelua aiheesta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 23#p737723
Täyttö on onnistunut täkäläisessä sammutinhuollossa aina odottaessa n. 28 eurolla. Tarkistavat että pullon katsastusleima on voimassa. Kerran meinasivat vähän kommentoida että harmaa värisävy pullon päällä ei ole ihan just se oikea
Omatoimisesti sammuttimesta värkkäämällä voi saada pullon, jota kukaan ei suostu täyttämään.
Aiempaa keskustelua aiheesta: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 23#p737723
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Bilteman hitsi
Tolla Biltema MIG 160 :llä ei ainakaan autohommissa tee oikeen mitään, ellei sitten hitsaile enimmäkseen vähintään 2mm rautoja yhteen. Tai paksumpia mieluummin. Virransäätö lähtee vasta 40A:sta speksien mukaan, siinä luultavasti syy.
Lisäks langansyöttö on ihan onneton viritys. Kertoo jotain laadusta sekin että sen säätönuppikin pyörii yli alueensa molempiin suuntiin, ilmeisesti mutteri jäänyt löysälle....
Muista Bilteman koneista ei ole kokemuksia.
Lisäks langansyöttö on ihan onneton viritys. Kertoo jotain laadusta sekin että sen säätönuppikin pyörii yli alueensa molempiin suuntiin, ilmeisesti mutteri jäänyt löysälle....
Muista Bilteman koneista ei ole kokemuksia.
Tenho Ruohoranta
Re: Bilteman hitsi
Herätetään vanha topic henkiin, onko kukaan ehtinyt vielä testaamaan tuota Bilteman järkihintaista invertteri-miggiä: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hitsa ... 000040344/ ?
Tuo olisi speksien mukaan ihan kohtalainen, paloaikasuhde 100% olisi 77A. Itselläni on nyt käytössä tuollainen: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hitsa ... 000022913/ ja speksien mukaan tuohon invertterikoneeseen verrattuna on tämä muuntajakone aika paljon kehnompi (paloaikasuhde 60% 43A, ja 100%:n virtamäärää ei ole kehdattu edes ilmoittaa).
Huolestuttavan samanlaiselta näyttää tuon invertterikoneen langansyöttömekanismi, kuin muuntajamallin, ja myös hitsauspoltin on pahasti samanlaisen oloinen, ja maadoitusjohtokin lienee aivan yhtä lyhyt.
Mutta mahtaisikohan tuossa invertterikoneessa olla oma muuntaja langansyötölle, eli se ei pätkisi hitsausvirran mukaan kuten muuntajakoneen syöttö? Ainakin tuossa invertterikoneessa olisi sähköinen magneettiventtiili kaasulle, muuntajakoneessa kun on ihan mekaaninen venttiili juottimen kahvan sisällä (tiedä sitten kumpiko on parempi loppujen lopuksi).
On tuo invertterimig kuitenkin speksien mukaan huomattavasti parempi kuin kaksi kertaa kalliimpi Telwinin Technomig.
Tottakait ainoa kunnollinen mig olisi Kemppi, mutta mokomat maksavat nykyään liki tuhat euroa
Tuo olisi speksien mukaan ihan kohtalainen, paloaikasuhde 100% olisi 77A. Itselläni on nyt käytössä tuollainen: http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Hitsa ... 000022913/ ja speksien mukaan tuohon invertterikoneeseen verrattuna on tämä muuntajakone aika paljon kehnompi (paloaikasuhde 60% 43A, ja 100%:n virtamäärää ei ole kehdattu edes ilmoittaa).
Huolestuttavan samanlaiselta näyttää tuon invertterikoneen langansyöttömekanismi, kuin muuntajamallin, ja myös hitsauspoltin on pahasti samanlaisen oloinen, ja maadoitusjohtokin lienee aivan yhtä lyhyt.
Mutta mahtaisikohan tuossa invertterikoneessa olla oma muuntaja langansyötölle, eli se ei pätkisi hitsausvirran mukaan kuten muuntajakoneen syöttö? Ainakin tuossa invertterikoneessa olisi sähköinen magneettiventtiili kaasulle, muuntajakoneessa kun on ihan mekaaninen venttiili juottimen kahvan sisällä (tiedä sitten kumpiko on parempi loppujen lopuksi).
On tuo invertterimig kuitenkin speksien mukaan huomattavasti parempi kuin kaksi kertaa kalliimpi Telwinin Technomig.
Tottakait ainoa kunnollinen mig olisi Kemppi, mutta mokomat maksavat nykyään liki tuhat euroa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Bilteman hitsi
Onko näin ettei kukaan forumilainen ole mennyt ostamaan tuota edullista invertterimiggiä? Jos täällä on hitsauksen asiantuntijoita niin mielelläni kuulisin myös mielipiteitä tuosta koneesta, käyttöohjeessa taitaa olla kytkentäkaavio, josko siitä joku itseäni viisaampi tajuaisi jotain?
Maadoitusjohto noissa Bilteman koneissa on surkean lyhyt, ja liian ohut, ja maadoituspidikekin aivan huono, ei sen leuoissa ole tarpeeksi voimaa. Ja virtajohoto on liian lyhyt, ja miksei polttimen letkukin. Mutta noi virtajohto- ja maadoitusjohto-ongelmat saa kyllä selätettyä, ja polttimiakin löytyy vaikka minkälaisia.
Itse asiassa ei se Bilteman migin langansyöttömekanismi ole lainkaan hullumpi, vaikka kiinalainen keksintö lieneekin, on siihen 10 X helpompi vaihtaa uusi lankakerä kuin vaikkapa vanhaan Kempin Kempomattiini. Langansyöttö saattaisi jopa toimia pätkimättä tuollaisessa invertterilaitteessa?
Maadoitusjohto noissa Bilteman koneissa on surkean lyhyt, ja liian ohut, ja maadoituspidikekin aivan huono, ei sen leuoissa ole tarpeeksi voimaa. Ja virtajohoto on liian lyhyt, ja miksei polttimen letkukin. Mutta noi virtajohto- ja maadoitusjohto-ongelmat saa kyllä selätettyä, ja polttimiakin löytyy vaikka minkälaisia.
Itse asiassa ei se Bilteman migin langansyöttömekanismi ole lainkaan hullumpi, vaikka kiinalainen keksintö lieneekin, on siihen 10 X helpompi vaihtaa uusi lankakerä kuin vaikkapa vanhaan Kempin Kempomattiini. Langansyöttö saattaisi jopa toimia pätkimättä tuollaisessa invertterilaitteessa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Bilteman hitsi
Onko tämä laite: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... uikko#spca tuttu kenellekään? Kätevästi tuossa on miggi ja puikkokone samassa. Taitaa olla aika sama laite kuin tämä: https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 240f8KTqW2 Kärkkäiseltä jos ostaisi niin takuuasiat olisi helpompi hoitaa kuin Kiinasta tilatessa. Mahtaako noilla kiinamigeillä tehdä mitään? Minarcmigggiä ei millään malta ostaa, eikä niitä käytettyinäkään juuri liiku.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Bilteman hitsi
Onko kukaan edelleenkään ehtinyt testaamaen Bilteman invertterimigiä? Jos ei niin pitää muistaa kysyä taas parin -kolmen vuoden päästä uudestaan
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98