Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Morjensta pöytään,
On itselleni iskenyt ilmeisesti vahvasti kolmenkympin kriisi, mutta jossain määrin on (lähinnä brittiläisiä autolehtiä lukemalla ja videoita katsomalla) alkanut kiinnostamaan ns. hauskat autot, kutenka juuri yllä mainitut pelit. Moni toisaalta myös väittää, että moiset autot ovat noloja ja samalla perseestä, mutta omasta mielestäni on alkanut tuntua pikemminkin päinvastaiselta.
Omalla kohdalla kilsoja tulee aika harvakseltaan, joten olisi mahdollista pitää tuollaista semi-röyhkeää harrasteautoa. Mutta, mutta. Eipä ole tallipaikkaa, eli miten noilla pärjää tällainen kaupunkilaistollo normaali elämässä? Ja ylipäätään, onko kokemuksia siitä hauskuuspuolesta?
On itselleni iskenyt ilmeisesti vahvasti kolmenkympin kriisi, mutta jossain määrin on (lähinnä brittiläisiä autolehtiä lukemalla ja videoita katsomalla) alkanut kiinnostamaan ns. hauskat autot, kutenka juuri yllä mainitut pelit. Moni toisaalta myös väittää, että moiset autot ovat noloja ja samalla perseestä, mutta omasta mielestäni on alkanut tuntua pikemminkin päinvastaiselta.
Omalla kohdalla kilsoja tulee aika harvakseltaan, joten olisi mahdollista pitää tuollaista semi-röyhkeää harrasteautoa. Mutta, mutta. Eipä ole tallipaikkaa, eli miten noilla pärjää tällainen kaupunkilaistollo normaali elämässä? Ja ylipäätään, onko kokemuksia siitä hauskuuspuolesta?
GM 900 se 2.0t -97 RE85
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Tuollaista evo9 ajannut muutamaan otteeseen. Launch controllilla on kiva lähettää nollasta. Poistuu kivasti paikalta etuvetoon tottuneeseen
Muuten käyttöautona aika hmm mielenkiintoinen varmaan. Surkea kääntösäde ja alustaltaan on kuin onkin kivireki. Hyvät ajo-ominaisuudet kuitenkin takaavat sen, että pikkuteillä on niin kivaa kun vain voi olla pöksyt jalassa.
Tutun auto jota olen ajanut on toiminut firma-autona 90tkm kohta ja ainoa vika oli takadiferentiaalin hajoaminen, mutta tätä autoa onkin rääkätty aikalailla. Evo lähtee nyt vaihtoon toiseen taatusti hauskaan peliin, eli M1 bemariin.
Muuten käyttöautona aika hmm mielenkiintoinen varmaan. Surkea kääntösäde ja alustaltaan on kuin onkin kivireki. Hyvät ajo-ominaisuudet kuitenkin takaavat sen, että pikkuteillä on niin kivaa kun vain voi olla pöksyt jalassa.
Tutun auto jota olen ajanut on toiminut firma-autona 90tkm kohta ja ainoa vika oli takadiferentiaalin hajoaminen, mutta tätä autoa onkin rääkätty aikalailla. Evo lähtee nyt vaihtoon toiseen taatusti hauskaan peliin, eli M1 bemariin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Kaasari"
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke Syys 14, 2011 23:35
- Paikkakunta: Viitasaari-pks-kempele
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Täällä karjay sama.
Minua taas virisaappimiehenä on alkanut ärsyttää saabissa etuveto, joka "kulkee" vain kuivalla ja suoralla. Suorallakaan ei mene suoraan, vaikka kaksi vetävää on. Virisaapilla ei saa olla yhtään kostea tie, kun heti lyö tyhjää . Tosi ärsyttävää. Jos taas hankkisi jonkun amerikan ihmeen tai muun räyhäkkään takavedon, niin loppujen lopuksi olisi ihan sama ongelma. Ei kulje kuin kuivalla.
Mainitsit tuon kriisin. Minun kriisini on ollut se, että kaikki EVO:n FQ-mallit ovat oikealta ohjattavia. Harmittaa niin peevelisti ! Toinen kriisi on se, ettei automaattia saa, kuin X:ään ja sekin toimii virikäytössä huonosti, evofoorumeita hieman selanneena. Eli käytännössä ainoa vaihtoehto taitaa olla GSR:n hankkiminen ja lyömällä ilmeisen yleinen stage 3, jolla esim. FQ Perfomancen tarjoamalla paketilla tulleepi se sama teho kuin vaikka FQ-360 autolla. Top Gearissa auto ajoi suihkujettiä vastaan leikkimielisesti radalla. Katsottu on ja monneen kertaan . Kiinnostaisi kovasti tuo 3,5 sekunnin kiihtyvyys, joka tosissan kuullostaa kyllä hurjalta . Käyttökokemuksia ei valitettavasti ole.
Minua taas virisaappimiehenä on alkanut ärsyttää saabissa etuveto, joka "kulkee" vain kuivalla ja suoralla. Suorallakaan ei mene suoraan, vaikka kaksi vetävää on. Virisaapilla ei saa olla yhtään kostea tie, kun heti lyö tyhjää . Tosi ärsyttävää. Jos taas hankkisi jonkun amerikan ihmeen tai muun räyhäkkään takavedon, niin loppujen lopuksi olisi ihan sama ongelma. Ei kulje kuin kuivalla.
Mainitsit tuon kriisin. Minun kriisini on ollut se, että kaikki EVO:n FQ-mallit ovat oikealta ohjattavia. Harmittaa niin peevelisti ! Toinen kriisi on se, ettei automaattia saa, kuin X:ään ja sekin toimii virikäytössä huonosti, evofoorumeita hieman selanneena. Eli käytännössä ainoa vaihtoehto taitaa olla GSR:n hankkiminen ja lyömällä ilmeisen yleinen stage 3, jolla esim. FQ Perfomancen tarjoamalla paketilla tulleepi se sama teho kuin vaikka FQ-360 autolla. Top Gearissa auto ajoi suihkujettiä vastaan leikkimielisesti radalla. Katsottu on ja monneen kertaan . Kiinnostaisi kovasti tuo 3,5 sekunnin kiihtyvyys, joka tosissan kuullostaa kyllä hurjalta . Käyttökokemuksia ei valitettavasti ole.
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Hmm, lisää kommentteja ja kokemuksia näistä laitteista ystävät!
GM 900 se 2.0t -97 RE85
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Mitä nyt on netistä lukenut ja japsituonteja ajaneita kuunnellut niin ei tuo ohjaus oikealla ilmeisesti niin suuri ongelma loppujen lopuksi ole kunhan siihen tottuu... Itse olen mahdollisesti samassa veneessä tulevaisuudessa(vaikkakaan en kumpaakaan otsikon autoista ole hankkimassa, Evoa pitää tosin joskus päästä kokeilemaan), sillä suurin osa (kohtuuhintaisesta) Jaguar-tarjonnasta on peräisin Euroopan vääränpuoleisen liikenteen saarivaltakunnasta (Iso-Britannia, ei Malta).ilmari_r kirjoitti:Mainitsit tuon kriisin. Minun kriisini on ollut se, että kaikki EVO:n FQ-mallit ovat oikealta ohjattavia. Harmittaa niin peevelisti !
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Normaaliajossa tuollainen "postiauto" on ihan helppo käyttää. Itsellä meni noin 15min kun jo oppi ajamaan oikeassa laidassa. Ainoa asia, joka aiheuttaa päänvaivaa on ohitustilanteet. Saa kohtalaisen hyvä väli jo olla, että näkee kunnolla. Vilkut ja pyyhkimetkin löytyvät yllättävän helposti, vaikka ovatkin eri puolilla LHD-autoihin nähden. Oma kulkine on automaatilla, joten kepin hämmentämiseen vasurilla en ota kantaa.
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Onkohan ne niitä RS4/RS5/RS6 kuskeja, jotka FuckQu-Evo tai miedosti viritetty vakiokin on pistänyt quattroille jauhot suuhun..Karjay kirjoitti:Moni toisaalta myös väittää, että moiset autot ovat noloja ja samalla perseestä, mutta omasta mielestäni on alkanut tuntua pikemminkin päinvastaiselta.
Tai Ferrari/Lambo/911 tms. "superauto", joka ei ole päässyt lähdössä senttiäkään karkuun.
Kyllä se näin usein on, kun dissailemaan ruvetaan. Ja toisaalta, ymmärtäähän sen, jos on laittanut edellisten verran rahaa autoon ja sitten tulee vaikka kympin pari rakennettu vanhakin Evo lyömään lähdössä. (tai 5k€ saabi lyömään motarilla). Joksikin se pettymys pitää muotoilla. Yksi parhaista on jo klassikko: Se on ruma . Ja viimeisimmän kuuleman tapauksen mukaan letkauttajalla oli tonnari... todella kaunis vs. Evo IX.
Minä ainakin ostaisin FQ:n heti kun vaan rahaa olisi, on se niin kehittyneen oloinen laitos. Quattrohan on ihan vanhaa tekniikkaa. Mitä tulee ajomukavuuteen, niin taitaa se kova alusta olla aika must jos tollasia alle neljän sekunnin pyrähdyksiä pitää tehdä. Autot tuntuu aina olevan jollain kohtaa kompromisseja. Täydellistä kun ei kaikkien osa alueitten kohdalla ole kai vielä tehty. Vai onko se Bugatti Veyron, eipä ole kokemusta.
Evo FQ ei muuten häviä Veyronille, kuin sekunnin lähdössä. Aikamoista.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Juu, ja vakio airo-tonnari kepittää Ferrari Testarossan ohituskiihtyvyydessä (suurimmalla vaihteella 80-120km/h välillä)totte_a kirjoitti: Evo FQ ei muuten häviä Veyronille, kuin sekunnin lähdössä. Aikamoista.
Pointtinani siis ainaisen länkytyksen ohella se, että noita autoja on vähän jokaiseen makuun ja käyttöön, absoluuttisesti parasta on aika vaikea lähteä objektiivisesti arvioimaan
Itse jos olisin jotain hupiautoa Sti / Evo hintaluokassa katselemassa, ostaisin tod.näk jotain ihan järjetöntä ja Suomessa suht. harvinaista, kuten esim. Maserati.
Ajonautintoakin on yhtä monenlaista kun on sen arvioitsijoita, tuommoinen kevyehkö moderni ja suht tehokas neliveto on varmasti omassa luokassaan hupipeli, etenkin talvella ja kesäisin sitten radalla. Kokeilemallahan se selviää mistä pitää ja mistä ei.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Ei se keppikään paha ole, kun löytää liikeradat. Työntää alussa ihan suosilla kyynärpään sinne kepin taakse (eli kainalo roimasti auki), niin pykältämisen oppii aika helpolla - ainakin ite nyin alkuun helposti vinoon jos yritin pitää kyynärpäätä kyljessä kiinni.haffu kirjoitti:Oma kulkine on automaatilla, joten kepin hämmentämiseen vasurilla en ota kantaa.
Ja kyllä, Evo tai Imppu (etenkin oikeasti räyhäkämpi malli, tyyliin WRX/STI) on halavatun hieno laite. Kelpaisi yhdeksi leluksi itellekin, jos ois riittävästi liikaa resursseja .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
kaverilla oli WRX Subaru, tais mennä 20 tkm aikana 2 moottoria, kummatkin moottorit reilusti alle 100 tkm ajettuja. Halpaa lystiä vaihdella moottoreita. Noista moottoriongelmista varmaan löytyy juttuja jostain. Hienojahan ne kieltämättä, tykkään erityisesti näistä uudemmista mitsuista, niissä on agressiivisen näköinen keula ja onnistunut muotoilu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Kyllä tuollanen oikea nelikko on talvella vaan törkeän hauska, sillo ei tartte välttis olla ees se tehokkain versio. Ei oo kokemusta että millanen joku wrx/sti on arkikäytössä mutta normi turboki kulkee jo pienel laittamisella kivasti.
Tuolla on subaruista juttua vaikka kuinka http://www.subaruclubfinland.net/bbs/
Valitettavasti aika paljon jutusta on vain jäsenille osiossa.
JDM-mallit tarttis vissiin säädättää eurobensal etteivät kilkata itteään rikki.
Tuolla on subaruista juttua vaikka kuinka http://www.subaruclubfinland.net/bbs/
Valitettavasti aika paljon jutusta on vain jäsenille osiossa.
JDM-mallit tarttis vissiin säädättää eurobensal etteivät kilkata itteään rikki.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Kyprokselta?Rattivaihde kirjoitti:sillä suurin osa (kohtuuhintaisesta) Jaguar-tarjonnasta on peräisin Euroopan vääränpuoleisen liikenteen saarivaltakunnasta (Iso-Britannia, ei Malta).
Sori, oli pakko
Ahdonvoimaa
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
No hyvä kuulla tuokin, sillä tarkoituksena olisi konvertoida tuo kuitenkin manuaaliksi ja sisustaan jotakin puolikuppia istuimeksi.aero kirjoitti:Ei se keppikään paha ole, kun löytää liikeradat. Työntää alussa ihan suosilla kyynärpään sinne kepin taakse (eli kainalo roimasti auki), niin pykältämisen oppii aika helpolla - ainakin ite nyin alkuun helposti vinoon jos yritin pitää kyynärpäätä kyljessä kiinni.
Ja kyllä, Evo tai Imppu (etenkin oikeasti räyhäkämpi malli, tyyliin WRX/STI) on halavatun hieno laite. Kelpaisi yhdeksi leluksi itellekin, jos ois riittävästi liikaa resursseja .
Itseäkin kiinnostanut etenkin tuollainen 90-luvun loppupuoliskon STI Type R. Painoa sellaiset 1200-1300kg ja pirteä kone nelikon avittamana. Ja ulkonäkö sitä parasta Imprezaa. Itsekin tosin kuullut valitettavan paljon noista konerikoista näissä laitteista, mutta silti "Impussa" on sitä jotakin enemmän kuin Evossa. Etenkin bokserin murina on omille korville parempaa kuin neloskoneen pärinä.
Toisaalta tuollainen Evo V pyörii samoissa teho- ja painolukemissa ja on omaan silmään mielyttävimmän näköisin Evon historian kehityskaaren aikana. Ulkonäkösyyt menevät puhtaasti WRC-sarjan piikkiin, eli Tommi Mäkinen, Colin McRae ym.
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Nelivedot on parhaita mahdollisia liikennevalo ohjuksia, liikennevalosta liikennevaloon, mutta se siinä. Neliveto on aikamoinen tehojarru, kun matka kasvaa vartiksi tai puhumattakaan yli 400 metrin matkoista.
Jos olisin poroporvari laivanvarustaja ostaisin talveksi liikennevalo räppäilyyn 4 vetoisen, mieluummin mahdollisimman tavallisen auton näköisen, ei lintulautoja ym teinituninkeja, esim Mazda 6 MPS sopivasti viritettynä lähtee kivasti ja yllättää varmasti kaikki liikenteessä, ei ole ehkä kaikkein piheimpiä autoja, mutta hauska ajaa.
Harrasteautoksi kesäksi takaveto kuutiotuumia riittävästi tai turbokoneinen 4 tai 6 sylinterinen hoppa jolla voi pyöriä pitemmillä suorilla nelivetojen ympärillä mennen tullen.
Jos olisin poroporvari laivanvarustaja ostaisin talveksi liikennevalo räppäilyyn 4 vetoisen, mieluummin mahdollisimman tavallisen auton näköisen, ei lintulautoja ym teinituninkeja, esim Mazda 6 MPS sopivasti viritettynä lähtee kivasti ja yllättää varmasti kaikki liikenteessä, ei ole ehkä kaikkein piheimpiä autoja, mutta hauska ajaa.
Harrasteautoksi kesäksi takaveto kuutiotuumia riittävästi tai turbokoneinen 4 tai 6 sylinterinen hoppa jolla voi pyöriä pitemmillä suorilla nelivetojen ympärillä mennen tullen.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Kokemuksia Subaru Impreza / Mitsu Evo -malleista?
Konvertoi samantien ei-postiautoksi.haffu kirjoitti:No hyvä kuulla tuokin, sillä tarkoituksena olisi konvertoida tuo kuitenkin manuaaliksi ja sisustaan jotakin puolikuppia istuimeksi.aero kirjoitti:Ei se keppikään paha ole, kun löytää liikeradat. Työntää alussa ihan suosilla kyynärpään sinne kepin taakse (eli kainalo roimasti auki), niin pykältämisen oppii aika helpolla - ainakin ite nyin alkuun helposti vinoon jos yritin pitää kyynärpäätä kyljessä kiinni.
Ja kyllä, Evo tai Imppu (etenkin oikeasti räyhäkämpi malli, tyyliin WRX/STI) on halavatun hieno laite. Kelpaisi yhdeksi leluksi itellekin, jos ois riittävästi liikaa resursseja .
Itseäkin kiinnostanut etenkin tuollainen 90-luvun loppupuoliskon STI Type R. Painoa sellaiset 1200-1300kg ja pirteä kone nelikon avittamana. Ja ulkonäkö sitä parasta Imprezaa. Itsekin tosin kuullut valitettavan paljon noista konerikoista näissä laitteista, mutta silti "Impussa" on sitä jotakin enemmän kuin Evossa. Etenkin bokserin murina on omille korville parempaa kuin neloskoneen pärinä.
Toisaalta tuollainen Evo V pyörii samoissa teho- ja painolukemissa ja on omaan silmään mielyttävimmän näköisin Evon historian kehityskaaren aikana. Ulkonäkösyyt menevät puhtaasti WRC-sarjan piikkiin, eli Tommi Mäkinen, Colin McRae ym.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977