Mikä on hyvä PUHELIN

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja hei9n »

anv kirjoitti:
La Elo 29, 2020 18:55
hei9n kirjoitti:
La Elo 29, 2020 14:18
Ei riittänyt uskallus vielä Xiaomiin. Aika asiallisia kiinanvehkeitä esim. Note mi 9 pro reilu pari sataa, maailmalta tilattuna.

Vanha 4G asus tuli käteen ja tosi hyvältä vaikuttaa:
Qualcomm Snapdragon 855
GPU Adreno 640
8gb ram
5000 mAh
Suositus tälle jos joku sellaisen alelaarista löytää.
Naapuri kehui tuota xiaomia, ja suositteli muillekin. Ollut jo jonkin vuoden, joten hinta/laatusuhde kohillaan. Eikä mitään muutakaan ongelmaa ole ollut.
Hinta-laatu vaikutti siltä että olisi pitänyt tilata :D uusi one+
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

S10e on ollut käytössä viime syksystä. Taitaa olla markkinoiden pienimpiä puhelimia ja hyvin on pelannut. Ensin ostin Samsungilta a40, joka on samaa kokoluokkaa, mutta kuukauden jälkeen totesin, ettei teho riittänyt omaan käyttöön.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Joku Xiaomi olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä.

Samsung on hyvä, mutta ovat hinnoitelleet itsensä ulos tällä hetkellä. Tai jos kokee saavansa rahoilleen vastinetta maksamalla puhelimesta ~1 000 € ja käyttämällä sitä 12-24 kk, niin mikäs siinä.

OnePlus alkaa olla samassa kategoriassa, vaikka ovatkin vielä kaukana Samsungin hinnoista. Ensimmäinen OnePlus maksoi ~250€ tilattessa suoraan valmistajalta. Nykyään pyytävät niistä yli tuplat verrattuna em. hintaan. Yleensä puhelinvalmistajat nostavat hintojaan, kun puhelinmerkki alkaa saamaan nimeä kuluttajien keskuudessa.

Siksi kannattaa pitää silmät auki uusien valmistajien laitetarjonnan kanssa, sillä ne eivät vielä voi hinnoitella puhelimiaan suosituimmien puhelinmerkkien tasolle. Mutta mitä olen oppinut esimerkiksi noiden kiinaluurien kanssa, niin suurimmassa osassa ei ole kamerassa optista kuvanvakautusta. Vaikka muut ominaisuudet olisivat vaikka kuinka houkuttelevia, ei tuollaista puhelinta kannata ostaa.

Itselläni tällä hetkellä Nokia 9 PureView.
Muuten hyvä puhelin, mutta kolme huonoa ominaisuutta siinä on:
1) viisi kameraa on helvetin hyvä manuaalikäytössä, mutta automaattisoftalla ei läheskään niin hyvä
2) kameran kuvien prosessointi vie akkua melko lailla
3) ei ole muistikorttipaikkaa.

Ei tuossa em. Nokiassakaan ole optista kuvanvakainta, mutta viisi kameraa "korvaavat sen".
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja aero »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 10:30
OnePlus alkaa olla samassa kategoriassa, vaikka ovatkin vielä kaukana Samsungin hinnoista. Ensimmäinen OnePlus maksoi ~250€ tilattessa suoraan valmistajalta. Nykyään pyytävät niistä yli tuplat verrattuna em. hintaan.
Minä oon nyt 2 vuotta hinkannut seiskaa (1+6=7) ja onhan se aika kiinalainen kapistus. Myönnetään, pääosin fyysisesti kestävä (virtaliitin on vähän paska, mutta se lie stanukamaa), mutta mm. kahden vuoden aikana on laitteeseen tullut yksi (1) softapäivitys, jonka vaikutukset käyttökokemukseen jää kokonaisuutena plussalle. Aina saa pelätä, että mikähän nyt ominaisuus nyt lakkaa toimimasta tai katoaa, kun luurin päivittää.

Tuohon kun yhdistetään se, että laitteesta ei voi pitää kiinni (hinkkausruutu menee ihan reunoille asti ja tekee temppuja sieltä), sekä se, että luuri vetää joka helevetin puhelussa poskesta mikkimuten päälle (tänköhän takia väki nykyään juttelee kaiuttimella pitäen luuria kädessä naaman edessä? Ainakin minä vältän poskella puhumista just tuon takia) sekä se, että iso osa kosketuksista menee eri kohtaan kuin oikea tökkäsy (mulla on päällä kosketuskohdan näyttäminen ja vaikutus ei mene läheskään aina samalle kohtaa kuin kosketuksen ilmaiseva pallo - voi olla myös androidin feature) ja vielä järjettömän iso koko (joo, useimmat uudemmat on vielä isompia, mutta toi on silti julmettu möhkö), niin onhan se oikeasti puhelimena aika paska. Äänikään ei puheluissa kummosia kehuja tartte.
Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 10:30
Mutta mitä olen oppinut esimerkiksi noiden kiinaluurien kanssa, niin suurimmassa osassa ei ole kamerassa optista kuvanvakautusta. Vaikka muut ominaisuudet olisivat vaikka kuinka houkuttelevia, ei tuollaista puhelinta kannata ostaa.
Minä taas lasken tuon arvon lähinnä miinukseksi, koska se painaa ja vie tilaa. On kuitenkin turvallista olettaa, että luurin kamera on niin paska, että sillä ottaa satunnaiset dokumentaatiofotot ja hauskat hetket kuvaviesteiksi, mutta ei mitään oikeasti vakavampaa tavaraa isommalta ruudulta katsottavaksi. Tuolla kaavalla yhdenkään luurin kamerankorvike ei ole tähän mennessä pettänyt, muttei myöskään yllättänyt positiivisesti olemalla odotusarvoa parempi.

Seiskan tilalle tulee Huawei P30. Todennäköisesti se on käytännössä varsin vastaavaa kuraa kuin tuo nykyinenkin, mutta onpahan edes hitusen pienempi. Android siksi, että toimii tietyt softat ja käytettävyys ja toiminnallisuus on kuitenkin vähemmän metsässä kuin hedelmäpelissä - käytännössä valinta on siis firman tarjonnasta pienin droidiluuri ja pidän plussana sitä, että se ei ole samsung eikä 1+.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 10:30
Joku Xiaomi olisi hinta-laatusuhteeltaan hyvä.

Samsung on hyvä, mutta ovat hinnoitelleet itsensä ulos tällä hetkellä. Tai jos kokee saavansa rahoilleen vastinetta maksamalla puhelimesta ~1 000 € ja käyttämällä sitä 12-24 kk, niin mikäs siinä.
Sen verran täytyy tähän mainita, että Samsung tuo tällä hetkellä markkinoiden paraiten päivityksiä vanhempiinkin malleihin. Eli ei tarvitse ostaa uutta luuria saadakseen uusimmat käyttöjärjestelmät. Ennen Samsungia oli Sony Xperia xz1 compact, mutta xz2 compact oli markkinoilta hävinnyt, kun puhelinta olin vaihtamassa. Pieni Koko oli itselläni ratkaiseva tekijä puhelimen valinnassa ja tämän vuoksi Samsungiin päädyin. Hintalappu oli kuitenkin vain 499e, eikä mainitsemasi 1000e. :wink:

Liian kalliita puhelimet on mielestäni anyway.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 19:54
Sen verran täytyy tähän mainita, että Samsung tuo tällä hetkellä markkinoiden paraiten päivityksiä vanhempiinkin malleihin.
Android One -järjestelmän puhelimiin saa kaikista eniten päivityksiä. Niissä on myös kaikista "puhtain" Android, eikä sitä ole "puukotettu" valmistajan toimesta. Aikanaan ostin vaimolle yhden Huawein puhelimen, jossa oli todella "puukotettu" softa verrattuna neutraaliin Androidiin :evil:

Jos on tunnettu/yleinen puhelinmerkki ja -malli, niin siihen saa mitä todennäköisimmin vielä harrastelijoiden tekemisä päivityksiä pitkään sen jälkeen, kun valmistaja on lopettanut varsinaisten päivitysten tuottamisen. Esimerkiksi Lineage OS tarjoaa niitä yleisimpiin luureihin.
keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 19:54
Liian kalliita puhelimet on mielestäni anyway.
Täysin samaa mieltä, ja siksi pitääkin avarakatseisesti katsella, millä mahdollisesti nousevalla/kasvavalla/laajenevalla firmalla on vielä tarjolla kohtuuhintaisia puhelimia, koska eivät ole vielä saaneet mainetta. En katso aiheelliseksi mennä "kivijalkaliikkeeseen" ostamaan sitä Samsungia tai vastaavaa 1 000 €:lla.

Nyt kun noita puhelinjärjestelmiä on markkinoilla enää tavallaan vain kaksi, niin iUskovaiset ostavat todennäköisesti luuri toisensa perään sen iLuurin, mutta Android -käyttäjillä on onneksi valinnanvaraa.

Mutta kyllä tuosta iUskovaisuudestakin voi näköjään parantua, sillä naapurin rouva osti Huawein iLuurin tilalle :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja CDTA »

aero kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 15:30
mm. kahden vuoden aikana on laitteeseen tullut yksi (1) softapäivitys.
Onpa melko erikoista. 1+ Kutosessa on alkujaan Oreo (8.1), eli mulle on tullut pelkästään käyttöjärjestelmäpäivityksiä 2kpl, Pie (9) ja Android 10 + ainakin 5 muuta päivitystä.
Minä en ole saanut ikinä mutea päälle puhelun aikana.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja Haza »

keskinen84@gmail.com kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 19:54
Ennen Samsungia oli Sony Xperia xz1 compact, mutta xz2 compact oli markkinoilta hävinnyt, kun puhelinta olin vaihtamassa. Pieni Koko oli itselläni ratkaiseva tekijä puhelimen valinnassa ja tämän vuoksi Samsungiin päädyin. Hintalappu oli kuitenkin vain 499e, eikä mainitsemasi 1000e. :wink:
Samaa ongelma ollut mulla, ei halua raahata telkkarin kokoista puhelinta taskussa mukana joten kolme viimeistä on (ollut) Sonyn compacteja, nyt on käytössä xz2 compact jonka lopulta ostin ebayn kautta saksasta kun muuta vaihtoehtoa ei tuntunut olevan enää viime vuoden joulukuussa. Ongelmahan ei ole niin paha jos ainoa kriteeri olisi koko, mutta jos haluaa alle 6" näytöllä puhelimen jossa olisi muutkin ominaisuudet kohdallaan niin ei tarvitse miettiä minkä valitsisi kun saa olla tyytyväinen jos löytää mitään.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä olin pitkään pienten puhelinten perään ja edellinen ostos olikin Xperia Z5 Compact. Sitten viime vuonna tuli koekäytettyä muutaman viikon Galaxy A50:ttä. Ihastuin isoon näyttöön ja totesin että se kokokaan ei taskussa lopulta niin pahalta tunnu. Olin jonkin aika harkinnut Galaxy S10e:n, eli Sampan huippumallin pikkuversion ostamista, mutta tuo kokeilu käänsi kelkan ja ostinkin S10+:n, eli sen mammuttiversion :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3092
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja viggen »

Miten teette käytetyn puhelimen kanssa, myytte käytetyn, pidätte niin kauan kuin se toimii?
Itse olen myynyt puhelimen kaksi tai kolme vuotta vanhana ja saanut noin puolet osto hinnasta takaisin, kyseessä Iphone puhelimet.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja aero »

^Pääsääntöisesti jäänyt kotiin hyllyyn, mahdollinen jälleenmyyntiarvo ei ole mun luureissa ollut kummonen kun en niitä ole turhaan vaihdellut. Nyt tuo vanha tarttee palauttaa, kun on duuniliisari. Tarttee vaan keksiä että millä sieltä jyrää datat oikeasti nolliin.
CDTA kirjoitti:
Ma Elo 31, 2020 11:24
aero kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 15:30
mm. kahden vuoden aikana on laitteeseen tullut yksi (1) softapäivitys.
Onpa melko erikoista. 1+ Kutosessa on alkujaan Oreo (8.1), eli mulle on tullut pelkästään käyttöjärjestelmäpäivityksiä 2kpl, Pie (9) ja Android 10 + ainakin 5 muuta päivitystä.
Minä en ole saanut ikinä mutea päälle puhelun aikana.
Hämmentävyyttä vähentää, jos ei muokkaa lainaamaansa tekstiä. Alkuperäinen virke kuuluu näin:
aero kirjoitti:
Su Elo 30, 2020 15:30
Myönnetään, pääosin fyysisesti kestävä (virtaliitin on vähän paska, mutta se lie stanukamaa), mutta mm. kahden vuoden aikana on laitteeseen tullut yksi (1) softapäivitys, jonka vaikutukset käyttökokemukseen jää kokonaisuutena plussalle.
Lainauksestasi on siis jäänyt virkkeen viimeinen ja varsin merkitsevä sivulause pois ja sitä edeltänyt pilkku on vaihtunut pisteeksi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
keskinen84@gmail.com
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: Ti Loka 22, 2019 00:03
Paikkakunta: Kauhava

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja keskinen84@gmail.com »

viggen kirjoitti:
Ma Elo 31, 2020 14:29
Miten teette käytetyn puhelimen kanssa, myytte käytetyn, pidätte niin kauan kuin se toimii?
Itse olen myynyt puhelimen kaksi tai kolme vuotta vanhana ja saanut noin puolet osto hinnasta takaisin, kyseessä Iphone puhelimet.
Olen viimeiset luurit saanut myytyä hyvällä hinnalla. Xz1 compact kävi takuuhuollossa, jossa puhelimeen tuli uusi akku ja latausliitin, niin sen sai myydä uuden verosena, mutta ei ihan uuden hintaisena. Mulla on tapana laittaa selkeästi halvempi hinta, kuin vastaavilla käytetyillä. Vaimon ja minun Sonyista tuli yön aikana n.20 viestiä, kun laitoin ne myyntiin.
Volvo V40 R-Desing automaatti vm. 17
Mazda 6 GH HB business vm. 11
Ex. Saab 9-3 SS Vector aut. Ttid +200hp. vm. 2008
Exiä.99 CC automaatti, 900 Turbo jne...
Ex. Yli 50 kpl erilaisia rotteloita, jossain keskustelussa listattu. 😂
Keskinen84 (a) gmail.com
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2233
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Tästä oon tykänny, ku entien 105 ei kestänyt puhua porealtaassa.. veden alla.
https://elisa.fi/kauppa/tuote/Nokia-130 ... 20Punainen
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja CDTA »

aero kirjoitti:
Ma Elo 31, 2020 14:46
Aaaa :idea: Ok minun moka :oops:
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Mikä on hyvä PUHELIN

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Ostin Telian verkkokaupasta Recycled Samsung Galaxy S8:n. Tässä on itelle kaikki tarvittava: Kaikki sovellukset pelaa sutjakasti, on vedenpitävä, kamera on jees eikä maksanut kovin paljon (329e olikohan).

Tää on muka käytetty, mutta ei sitä kyllä mistään huomaa. Tai varmaan joku insinööri huomais, mutta mä en. Ja takuuhan tässä toki on.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Vastaa Viestiin