Ihmisillä saa olla mielipiteitä?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

93t sport kirjoitti:Aika harvoin saabistit äityy oikein kovaan väittelyyn siitä mikä on se maailman paras auto :)
Johtuuko tuo sitten mistä?

- saabisti on järkevä ja fiksu
- saabisti tietää että hänellä on maailman paras auto
- saabisti on kyseisten väittelyjen "yläpuolella"

Itseni tunnista hyvinkin noista kaikista... :mrgreen:
Naulan kantaan! heh heh heee.... :D :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Tulipa käytyä heittämässä kommenttia, saas nähdä mitä seuraa.
STCF #3
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Speedou kirjoitti:Tulipa käytyä heittämässä kommenttia, saas nähdä mitä seuraa.
No ei siitä mitään ihmeellistä seuraa! :wink: Mun viesti oli samassa ketjussa aiemmin ( näin pari foordia omistavana ).
Mun lyhyt koeajoraportti myös samassa, mutta mitä noihin moottoreihin tulee niin Saab saisi heittää tämän ecopowerturbo ajattelutavan metsään ja antaa palaa täysillä. Varsinkin SS:n alusta sallisi huomattavasti kovemmat tehot. 9-5 aeron alustan pehmeys hieman yllätti, odotin kuitenkin hieman urheilullisempaa menoa. Muutenhan auto(t) olivat hienoja ajaa. Yllättävän pitkään sai odotella varsinkin 9-5 aerossa niiden kuuluisien paineiden nousua. Oma diisuli lähtee puksuttamaan kivasti heti kun nappaa kaasun pohjaan. Lisäksi tuntui tuo 9-5 aero tykkäävän kierroksista...yli 4000rpm alkoi vasta kunnon meno? Vääntö alakierroksilla ( vaikka on paperilla omaa selvästi enemmän ) ei nyt niin kummoiselta tuntunut.
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

9-3Tid kirjoitti:Yllättävän pitkään sai odotella varsinkin 9-5 aerossa niiden kuuluisien paineiden nousua.
Joo, minulla oli ainakin 9-5 Aerossa ( manuaali ) tooosi pitkä "turboviive" :? , mutta lastutuksen jälkeen asia parani huomattavasti... :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-3Tid kirjoitti:9-5 aeron alustan pehmeys hieman yllätti, odotin kuitenkin hieman urheilullisempaa menoa. Muutenhan auto(t) olivat hienoja ajaa. Yllättävän pitkään sai odotella varsinkin 9-5 aerossa niiden kuuluisien paineiden nousua. Oma diisuli lähtee puksuttamaan kivasti heti kun nappaa kaasun pohjaan. Lisäksi tuntui tuo 9-5 aero tykkäävän kierroksista...yli 4000rpm alkoi vasta kunnon meno? Vääntö alakierroksilla ( vaikka on paperilla omaa selvästi enemmän ) ei nyt niin kummoiselta tuntunut.
Jups, selvästi haluttu tehdä perheautomaisempi, kuin urheilullinen. Turboviiveestä en sano mitään, koska tuo perheemme auto on tomaatti ja siinä viivettä ei juurikaan huomaa ja kyllä minusta kone aika kivasti vetää ainakin sieltä 3000 asti. Tomaatilla ei ihan pikkulukemia helposti testaa. Tosiaan, yläkiekat ovat parhaat, vaikka ei aina ihan tavallista turboille. Tosin vääntö voinee tuntua huonolta sen takia, että isommilla kiekoilla meno muuttuu niin paljon?
STCF #3
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Kun nyt puhutaan näistä SS Aeron tehoista ja sen puutteesta niin näkisin, että moottoreissa ollaan menty hieman taaksepäin kuin mentiin niihin p***leen Ooppelin koneisiin. Mielestäni Saabin täydellistä osaamista turbotekniikasta ei pitäisi hukata Ooppelin koneisiin. Onhan suuren GM:n resurseista tietysti hyötyäkin mutta mitalilla on aina toinenkin puolensa. Tätä menoahan Söderteljen tehdas saa pian sulkea ovensa. Helevetti sanon minä.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

lannoite kirjoitti:Kun nyt puhutaan näistä SS Aeron tehoista ja sen puutteesta niin näkisin, että moottoreissa ollaan menty hieman taaksepäin kuin mentiin niihin p***leen Ooppelin koneisiin. Mielestäni Saabin täydellistä osaamista turbotekniikasta ei pitäisi hukata Ooppelin koneisiin. Onhan suuren GM:n resurseista tietysti hyötyäkin mutta mitalilla on aina toinenkin puolensa. Tätä menoahan Söderteljen tehdas saa pian sulkea ovensa. Helevetti sanon minä.

Aika tyhjentävää tekstiä. :lol: :lol:
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Ens kesänä pääsee tetaa että kumpi lähtee paremmin aito vakio cossusierra vs 9000 2.3 turbo.

Kaveri kyllä sanoo että saappi jää, no ehkä ne ekat 80km/h mutta sen jälkeen luulen että 60nm etu rupee näkymään.
Mutta en tiiä kiihtyyhän se sierra 0-100km/h yli sekunnin paremmin, kiertää tonnin enemmän mutta turbo nostaa paineet vasta 4000rpm ja saabissa kuitenkin 330nm vähä reilu 2000rpm.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Vastaa Viestiin