Ihmisillä saa olla mielipiteitä?
Tämä samainen "koeajojuttu" oli myös Volvoforumilla. kukaan ei edes vastannut siihen, en tiedä jos nyt joku on ottanut kantaa.pade900 kirjoitti:Hmm... No pähkäilköön voorti pojat siellä ihan omissa oloissaan
Mielipiteitä on monia mutta vaikka Volvo onkin Saabien kaverina, en kyllä omistajatasolla edes miettisi 40:n ja 9-3 tai 9-5 aeron välillä.
Saabeja olen ajanut molempia ja myös 40:stä. Kaatuu 6-0 Saabille.
Ai sitäkös se BUM BUM on siis musaa, luulin, että on vain harvakäyntisiä koneita pojilla93t sport kirjoitti:AC kirjoitti:Oikealla vastauksella vältyit matkasta Hki-Kuusamo-Hki vimpanpäälle viritetyssä kossussa neljän 19v pitkäletin kanssa jotka kuuntelee BUM BUM musaa, vetää keskiketterää ja polttaa tupakkia ikkunat kiinni93t sport kirjoitti:Just olin äsken kaverin T4:n kyydissä
PS. Jos täällä on kuvauksen mukaisia saapisteja niin sorry...
Meillä on ollut tuuria noitten "riesojen" kanssa, ei suurempia remppoja.Milli kirjoitti:Mullakin on kokemuksia Sierrasta eli suomeksi riesasta!Koneremonttia ym ym .... Ei ole muuta hyvää kuin se että se on takapotku.
Tosin, tolla mutsin vm. -93: sella on ajettu 86tkm ja samoja "huimia" ajomääriä tuli niihin edellisiinkin.
Edesmennyt faijani aina ihmetteli kun jonnekin mentiin niin koskaan ei menty "riesalla" vaan mun autolla (mikä se milloinkin oli) vaikka faija olis tietty maksannu bensat. En hennonnut voortti-miehelle kertoa totuutta
Ennen kolmea voorttia faijalla oli 3 opelia...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
180hv vs. 200hv
Lainattu teksti--> "Silloin kun t4 tuli markkinoille niin niissä oli todella ongelmia noitten tehojen kanssa. Juttelin jappen kanssa asiasta ja hän kertoi että joku kaveri oli tuonut vakio t4:sen jarrutettavaksi kun ei omasta mielestä kulkenut 200hv tavoin. No auto jarruun ja lukemiksi 180hv. Ei muuta kun soitto ruotsiin että mitä vi****. Ruotsalaiset sitten lähettivät eri boksin ja uusi jarrutus ja lukemat sen 200hv mitä pitää.
Uusissa t4:ssa ei kyseistä ongelmaa enään ole eli 200hv löytyy vakiona."
Voi olla meikäläisen hieman vaikea sanoa, mutta tuntuu pikkusen siltä, ettei 20:tä pollea ihan noin vain huomaa perstuntumalta tuollaisessa uudessa autossa ja noinkin "tehokkaassa"!!
Voin olla tosiaan väärässäkin, mutta tuntui aika epäilyttävältä.
...ei omasta mielestä kulkenut 200hv tavoin.. No siitä tulikin sitten varmaan varsinainen mäklaareni kun sen 20 heppaa lisää sai!!!!!
Toisten mielipiteitä??
Uusissa t4:ssa ei kyseistä ongelmaa enään ole eli 200hv löytyy vakiona."
Voi olla meikäläisen hieman vaikea sanoa, mutta tuntuu pikkusen siltä, ettei 20:tä pollea ihan noin vain huomaa perstuntumalta tuollaisessa uudessa autossa ja noinkin "tehokkaassa"!!
Voin olla tosiaan väärässäkin, mutta tuntui aika epäilyttävältä.
...ei omasta mielestä kulkenut 200hv tavoin.. No siitä tulikin sitten varmaan varsinainen mäklaareni kun sen 20 heppaa lisää sai!!!!!
Toisten mielipiteitä??
Noitahan "ammattilaisten" mielipiteitä on erittäin hauska lukea.. Itse sotkisin pyörällä mielummin kuin ajaisin voortilla. Ainut voorti oikeastaan millä voisi käydä kaupassa olisi ehkä tämä st200, siis se mondeo?? tai jotain.. sellaisena metallinhohto sinisenä tietty. Mutta siihenpä ne sitte jääkin.
Itse kävin myös ajamassa tuon 93ss aeron. Ajaminenhan oli nautinto. Mutta tuntui vaan siltä, että vaikka kuin nopeusmittaria katsoi kun kiihdytti (tottakai seurailin myös muuta liikennettä.. ) niin siitä "puuttui" jotain. Jos vertaa esim. aikaisempaan 9-3 aeroon, tai vaikka 9-5 2.3t. Mutta todellakaan moittia ei voi. Oli sen verran hieno kokemus. Se on vaan aina melkoinen takaisin maanpinnalle tipahtaminen, kun hyppää jostain uudesta aerosta oman ruoskan rattiin.. Muilla samoja havaintoja???
Niin, ja joku kommentoi siitä BUM BUM musiikista. Itsellä joskus lipsahtaa. Eikai se syntiä ole..
Itse kävin myös ajamassa tuon 93ss aeron. Ajaminenhan oli nautinto. Mutta tuntui vaan siltä, että vaikka kuin nopeusmittaria katsoi kun kiihdytti (tottakai seurailin myös muuta liikennettä.. ) niin siitä "puuttui" jotain. Jos vertaa esim. aikaisempaan 9-3 aeroon, tai vaikka 9-5 2.3t. Mutta todellakaan moittia ei voi. Oli sen verran hieno kokemus. Se on vaan aina melkoinen takaisin maanpinnalle tipahtaminen, kun hyppää jostain uudesta aerosta oman ruoskan rattiin.. Muilla samoja havaintoja???
Niin, ja joku kommentoi siitä BUM BUM musiikista. Itsellä joskus lipsahtaa. Eikai se syntiä ole..
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Käytiin myös Turbo-tourin aikoihin koeajolla. Oikein suunnitelmallisesti mentiin autoliikkeeseen emännän OG9-3:lla ettei tonnarista 9-3SS:n rattiin hyppääminen olisi antanut uutuuden tehoista turhan vaisua kuvaa. Mutta oli se kone pettymys, siis autona 9-3 SS AeroVigge kirjoitti: Mitä sanot pätee milestäni kyllä hyvin 9-5 aeroon muttei SS:ään. Itse olen ajanut SS aerolla kahdesti ja mielestäni kiihtyvyyttä ei näy edes mittarissa. Suurin pettymys on mielestäni ohituskiihtyvyyden heikkous, verrattuna esim. edeltäjäänsä 9-3 aeroon. SS on mielestäni muuten onnistunut, mutta moottoriin olisi voinut panostaa hieman enemmän.
Makuasioitahan nämä ovat, mutta itse arvostan ominaisuuksista eniten moottoria.
Minä tietty kellotushulluna innostuin vielä sekkarillakin mittaamaan uutuuden kulkua. En mitään nopeusväliä vaan yhdestä Porvoon motarin liittymästä kolmion kohdalla 3.vaihde tasanopeus60 polvi suoraksi ja sekkari käyntiin. Liittymiskaistan lopussa kello seis ja nopeus muistiin. Koeajon jälkeen emännän vakio 185hv 9-3 sama testi. OG 9-3 n.1sec nopeampi ja lähes 10km/h enemmän mittarissa Ja SS:ssä on vielä kuusilovinen aski joten kolmosen voisi olettaa tiuhemmaksi.
Koitin vielä motarilla hieman laittomiakin nopeuksia. Kyllä SS Aero ottaa isompiakin nopeuksia, mutta tuntuu tekevän sen aivan tuskastuttavan laiskasti. Kone ei mielestäni tee oikeutta Aero-nimikkeelle
9-5 Aero on toista maata. Ei sekään ehkä takapuolituntumalla tunnu rajulta mutta neula kiipeää ylöspäin tasaisen reippaasti niin kauan kuin pedaalia painaa
Konetta lukuunottamatta 9-3 SS Aerossa olikin kaikki muu kohdallaan Todella hauska ajaa mutkaisella asfaltilla. En mitenkään äärirajoille autoa ja pitoa vienyt, mutta tuntuma oli tukeva, varma ja vaivattoman tuntuinen kaikenlaisissa mutkissa ja mäissä.
Ja jarrut...huh...
Ajettiin valtatietä (n.90km/h) ja tuumattiin mistä löydettäisi harvaanasuttu mutkatie. Lähes risteyksen kohdalla "mennään tonne". Pikainen vilkaisu peiliin ja sitten terävä jarrutus. Ensin posket venyivät nenänpään asti ja sitten leveään virneeseen Tahtoo tälläset jarrut!!!! Vähän liioitellusti sanottuna tuntui kuin takaraivosta olisi siirtynyt veri poskipäihin. Joka tapauksessa mielettömän tehokkaan tuntuiset jarrut perheautoon.
Saabin 2,3litrainen turbokone keulalle niin 9-3SS Aero on hieno kokonaisuus
Tai edes päivitettynä vanha 2,0kone niin meininki olisi jo PALJON parempi. Tuollaisenaan auto jättää turhan monet perhesportin ostajat kylmäksi ja he matkaavat toisten merkkien myyjien pakeille.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Voisko tässä olla jotain sisäänajoon liittyviä juttuja taustalla? Eli kunhan SS:ä saa vaikka viistuhatta kilometriä mittariin, niin alkaa meno maistumaan?? Tai jotain...Toisaalta, kyllä tuo puhdittomuuden tuntu näyttää olevan aika monen kommenteissa. Mahtavako jättää todelliset tehoresurssit (eli 2,3:n koneen) esiteltäväksi vasta Viggen 9-3SS:ssä...Minä tietty kellotushulluna innostuin vielä sekkarillakin mittaamaan uutuuden kulkua. En mitään nopeusväliä vaan yhdestä Porvoon motarin liittymästä kolmion kohdalla 3.vaihde tasanopeus60 polvi suoraksi ja sekkari käyntiin. Liittymiskaistan lopussa kello seis ja nopeus muistiin. Koeajon jälkeen emännän vakio 185hv 9-3 sama testi. OG 9-3 n.1sec nopeampi ja lähes 10km/h enemmän mittarissa Ja SS:ssä on vielä kuusilovinen aski joten kolmosen voisi olettaa tiuhemmaksi.
Koitin vielä motarilla hieman laittomiakin nopeuksia. Kyllä SS Aero ottaa isompiakin nopeuksia, mutta tuntuu tekevän sen aivan tuskastuttavan laiskasti.
-Ville
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Aikoinaan laittovat huollossa Turbo-Saabien mankkuvena johdon kiinni 15000tkm huollossa ja 80-luvulla ekan kympin huollossa. Näin ainakin Porvoon Scan-Autossa. En tiedä oliko muualla sama käytäntö. Asiakkaille ko. suojaustoimesta ei informoitu.V.J.S kirjoitti: Voisko tässä olla jotain sisäänajoon liittyviä juttuja taustalla? Eli kunhan SS:ä saa vaikka viistuhatta kilometriä mittariin, niin alkaa meno maistumaan?? Tai jotain...Toisaalta, kyllä tuo puhdittomuuden tuntu näyttää olevan aika monen kommenteissa. Mahtavako jättää todelliset tehoresurssit (eli 2,3:n koneen) esiteltäväksi vasta Viggen 9-3SS:ssä...
-Ville
Koe ajamani SS Aero kyllä nosti paineneulan vakio koneelle ominaiseen kelta-puna rajaan...
Mielestäni nämä tällaiset eri merkkien vastakkaisasettelut ja "paremmuudet" toisiinsa nähden ovat usein hyvin pitkälti makuasioita, tottumus- ja arvostuskysymyksiä (+ennakkoluuloja).....
Joka automerkissä on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
Sekä Saabin , että Fordin omistajana jäävään itseni muiltaosin ulos koko keskustelusta ....
Joka automerkissä on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
Sekä Saabin , että Fordin omistajana jäävään itseni muiltaosin ulos koko keskustelusta ....
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Aika harvoin saabistit äityy oikein kovaan väittelyyn siitä mikä on se maailman paras auto
Johtuuko tuo sitten mistä?
- saabisti on järkevä ja fiksu
- saabisti tietää että hänellä on maailman paras auto
- saabisti on kyseisten väittelyjen "yläpuolella"
Itseni tunnista hyvinkin noista kaikista...
Johtuuko tuo sitten mistä?
- saabisti on järkevä ja fiksu
- saabisti tietää että hänellä on maailman paras auto
- saabisti on kyseisten väittelyjen "yläpuolella"
Itseni tunnista hyvinkin noista kaikista...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.